Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy Szczytna
-
Załącznik do Zarządzenia nr 37/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 21 lutego 2003 r. wraz z późniejszymi zmianami:
-
Zarządznie Nr 90A/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 30 czerwca 2003 r.
-
Zarządzenie Nr 154 A/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 15 grudnia 2003 r.
-
Zarządzenie Nr 173/03 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 31 grudnia 2003 r.
-
Zarządzenie Nr 68/04 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 9 lipca 2004 r.
I. Postanowienie ogólne
§ 1
-
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu.
-
§ 2
-
Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jest o :
-
1/ Gminie - należy przez to rozumieć Miasto i Gminę Szczytna
-
2/ Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Szczytnej
-
3/ Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna
-
4/ Zastępcy Burmistrza – należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna
-
5/ Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Miasta i Gminy Szczytna
-
6/ Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Miasta i Gminy Szczytna
-
7/ Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
-
8/ Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta
-
i Gminy w Szczytnej.
-
§ 3
-
Urząd jest jednostką, przy pomocy której Burmistrz jako organ wykonawczy Gminy realizuje swoje zadania.
-
§ 4
-
Siedzibą Urzędu jest budynek w Szczytnej przy ul. Wolności 42.
-
§ 5
-
Urząd jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
-
§ 6
-
Urząd realizuje zadania:
-
1. własne – wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustaw szczególnych i uchwał Rady ,
-
2. zlecone – z zakresu administracji rządowej zlecone Gminie na mocy obowiązujących ustaw,
-
3. przyjęte – z zakresu administracji rządowej powierzone samorządom na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Radą a organem administracji rządowej.
§ 7
-
Regulamin określa między innymi :
-
1/ strukturę organizacyjną Urzędu,
-
2/ zasady podziału zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwem Urzędu,
-
3/ zadania i kompetencje poszczególnych samodzielnych stanowisk pracy,
-
4/ zasady funkcjonowania Urzędu,
-
5/ zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
-
6/ wykaz spraw zastrzeżonych do wyłącznej decyzji Burmistrza,
-
7/ schemat struktury organizacyjnej Urzędu.
-
II. Struktura organizacyjna Urzędu
-
§ 8
-
Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:
-
-
A/ Kierownictwo Urzędu :
-
Wyszczególnienie stanowisk |
Symbol |
Etatyzacja |
- Burmistrz
- Zastępca Burmistrza
- Sekretarz
- Skarbnik
|
- B
- BZ
- SR
- S
|
- 1
- 1
- 1
- 1
|
RAZEM |
4 |
- B/ Samodzielne stanowiska pracy:
Wyszczególnienie stanowisk |
Symbol |
Etatyzacja |
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- Radca Prawny
- Zastępca Skarbnika
- Stanowisko ds. zarządzania
- kryzysowego i obrony cywilnej
- Stanowisko ds. BHP
- Stanowisko ds. obsługi rady i
- sołectw
- Stanowisko ds. ewidencji ludności i
- dowodów osobistych
-
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
-
|
-
USC
-
-
RP
-
-
ZS
-
-
OC
-
-
-
BHP
-
-
OR
-
-
-
EL
-
-
-
SK |
-
1
-
-
1/2
-
-
1
-
-
½
-
-
-
1/3
-
-
1
-
-
-
1
-
-
-
1 |
Wyszczególnienie stanowisk |
Symbol |
Etatyzacja |
- Stanowisko ds. ewidencji
- działalności gospodarczej,
- rolnictwa i porządku publicznego
- Stanowisko ds. oświaty, zdrowia i
- pomocy społecznej
- Stanowisko ds. archiwum
- zakładowego
- Stanowisko ds. informatyki i
- informacji publicznej
- Stanowisko ds. gospodarki
- nieruchomościami
- Stanowisko ds. gospodarki
- mieszkaniowej
- Stanowisko ds. zamówień
- publicznych i przygotowania
- inwestycji
- Stanowisko ds. zagospodarowania
- przestrzennego i budownictwa
- Stanowisko ds. infrastruktury
- technicznej
- Stanowisko ds. ochrony środowiska
- i gospodarki wodnej
-
Stanowisko ds. wymiaru
-
-
Stanowisko ds. płac i rozliczeń
-
-
Stanowisko ds. księgowości
-
podatkowej
-
-
Stanowisko ds. obsługi kasy
-
-
Stanowisko ds. księgowości budżetowej
-
-
Gminne Centrum Informacji i Promocji
-
Stanowisko ds. promocji, kultury
-
turystyki, sportu
-
Stanowisko ds. współpracy
-
europejskiej |
-
DG
-
-
-
-
OZ
-
-
-
AZ
-
-
-
IP
-
-
-
-
GN
-
-
GM
-
-
-
ZP
-
-
-
-
ZB
-
-
-
IT
-
-
OS
-
-
-
W
-
-
PR
-
-
KP
-
-
-
K
-
-
KS
-
-
P |
-
1
-
-
-
-
1
-
-
-
1/4
-
-
-
1
-
-
-
-
1
-
-
1
-
-
-
1
-
-
-
-
1
-
-
-
1
-
-
1
-
-
-
1
-
-
1
-
-
1
-
-
-
1
-
-
1/2
-
-
2 |
-
-
RAZEM |
-
-
22 1/12 |
-
-
C/ Stanowiska pomocnicze :
-
Wyszczególnienie stanowisk |
Etatyzacja |
Stanowisko ds. zaopatrzenia |
1 |
RAZEM |
1 |
-
-
-
D/ Stanowiska obsługi :
-
Wyszczególnienie stanowisk |
Etatyzacja |
-
Kierowca autobusu gminnego
-
-
Kierowca pojazdów Ochotniczej
-
Straży Pożarnej
-
-
Sprzątaczka w Urzędzie Miasta i
-
Gminy |
-
1
-
-
-
1
-
-
-
1 |
RAZEM |
3 |
-
-
-
E/Komórka organizacyjna: Miejsko – Gminne Centrum Reagowania – symbol MGCR
-
§ 9
-
Schemat struktury organizacyjnej Urzędu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
-
III. Zasady podziału zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwem
Urzędu
§ 10
-
Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu.
§ 11
-
Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika.
-
§ 12
-
W czasie nieobecności Burmistrza z powodu choroby lub innych przyczyn, obowiązki i uprawnienia Burmistrza przechodzą na Zastępcę Burmistrza.
-
§ 13
-
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, nadzoruje tok pracy biurowej, przebieg obsługi interesantów, terminowość przygotowania materiałów, sprawozdań i informacji niezbędnych do wykonywania zadań Burmistrza.
-
§ 14
-
1. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Gminy, organizuje całość prac związanych z budżetem i realizacją zadań Gminy w zakresie finansowym.
-
2. Skarbnik kontrasygnuje czynności prawne powodujące powstanie zobowiązań majątkowych.
-
§ 15
-
Szczegółowy podział zadań i kompetencji pomiędzy Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem i Skarbnikiem określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
-
§ 16
-
Wykaz spraw zastrzeżonych do wyłącznej decyzji Burmistrza określa załącznik nr 3 do Regulaminu.
-
IV. Zadania i kompetencje samodzielnych stanowisk pracy
§ 17
Urząd działa w strukturze samodzielnych stanowisk pracy, które kompleksowo realizują zadania, do wykonywania których zostały powołane, z zastrzeżeniem Miejsko-Gminnego Centrum Reagowania, działającego na podstawie Regulaminu Miejsko-Gminnego Zespołu Reagowania oraz Planu Reagowania Kryzysowego.
-
§ 18
-
Realizując zadania Urzędu, pracownicy wykonują następujące czynności i działania
-
natury ogólnej :
-
1/ dbają o prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań,
-
2/ przestrzegają obowiązujących przepisów prawa,
-
3/ wykonują wszystkie zadania sumiennie, sprawnie i bezstronnie,
-
4/ zachowują się z godnością w miejscu pracy i poza nim,
-
5/ przestrzegają dyscypliny pracy i dbają o powierzone mienie Urzędu,
-
6/ przygotowują projekty aktów prawnych organów Gminy ,
-
7/ opracowują projekty planów rozwoju Gminy i budżetu Gminy w części dotyczącej ich zakresu działań,
-
8/ opracowują prognozy, analizy, oceny oraz sprawozdania w ramach prowadzonych spraw,
-
9/ w zakresie wykonywania zadań współdziałają z innymi komórkami Urzędu oraz z innymi jednostkami organizacyjnymi i instytucjami,
-
10/ zapewniają obsługę merytoryczną właściwych komisji Rady,
-
11/ przygotowują odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski obywateli,
-
12/ przygotowują projekty decyzji administracyjnych,
-
13/ wykonują na polecenie kierownictwa Urzędu inne zadania w sprawach nieobjętych zakresem działania stanowiska.
-
§ 19
-
1. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego Zastępca jest powołany uchwałą Rady.
-
2. Do zakresu działania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należą między innymi sprawy :
-
1/ wynikające z ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego,
-
2/ wykonywania czynności USC wynikające z ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz ustawy kodeks postępowania cywilnego,
-
3/ prowadzenia spraw związanych z rejestracją poborowych i przeprowadzaniem poboru,
-
4/ współdziałania z organami wojskowymi na rzecz obronności w zakresie:
-
- nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych,
-
- prowadzenia akcji kurierskiej,
-
5/ wynikające z ustawy o ochronie informacji niejawnych w tym prowadzenie kancelarii tajnej i pełnienie obowiązków Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
-
6/ Administratora Danych Osobowych oraz nadzór nad realizacją ustawy o ochronie danych osobowych.
-
§ 20
-
Do zakresu działania Radcy Prawnego należy obsługa prawna Urzędu, Rady, jednostek budżetowych Gminy i Przedszkola Publicznego, w tym między innymi opiniowanie pod względem formalno – prawnym projektów aktów prawnych organów Gminy, wydawanie opinii prawnych w sprawach wynikających ze stosunku pracy oraz innych wymagających takiej opinii, prowadzenie spraw zastępstwa sądowego przed wszystkimi sądami, udzielanie wyjaśnień w zakresie obowiązującego stanu prawnego.
-
§ 21
-
Do zakresu działania Zastępcy Skarbnika należy między innymi :
-
1/ w czasie nieobecności Skarbnika jego zastępstwo,
-
2/ prowadzenie księgowości budżetowej Gminy,
-
3/ prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, wartości i sprawozdawczości środków trwałych,
-
4/ bieżące prowadzenie kont analitycznych i rozrachunkowych,
-
5/ sprawozdawczość budżetowa,
-
6/ prowadzenie i sprawozdawczość budżetu Rady,
-
§ 22
-
Do zakresu działania stanowiska ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej należy realizacja zadań wynikających z odrębnych przepisów dotyczących obrony cywilnej oraz między innymi, koordynacja spraw związanych z zabezpieczeniem przed powodzią i innymi klęskami żywiołowymi.
-
§ 23
-
Do zakresu działania stanowiska ds. BHP należy prowadzenie w Urzędzie, jednostkach budżetowych Gminy i Przedszkolu Publicznym spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa, a także prowadzenie szkoleń wstępnych zatrudnianych pracowników.
-
§ 24
-
Do zakresu działania stanowiska ds. obsługi rady i sołectw należy między innymi :
-
1/ prowadzenie pełnej dokumentacji z posiedzeń Rady i jej organów,
-
2/ udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu ich funkcji,
-
3/ prowadzenie zbioru przepisów gminnych, rejestru uchwał Rady, rejestru wniosków Komisji i interpelacji radnych
-
4/ prowadzenie pełnej dokumentacji z zebrań wiejskich oraz obsługa wyborów organów sołectwa.
-
§ 25
-
Do zakresu działania stanowiska ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych należą między innymi sprawy wynikające z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, oraz udzielanie informacji adresowych, prowadzenie stałego rejestru wyborców, prowadzenie i aktualizacja komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności, a także przyjmowanie wniosków i wydawanie paszportów zgodnie z zawartym porozumieniem.
-
§ 26
-
Do zakresu działania stanowiska ds. sekretariatu i kadr należy między innymi :
-
1/ prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz Przedszkola Publicznego w Szczytnej i kierowników jednostek organizacyjny Gminy,
-
2/ prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu i Przedszkola Publicznego w Szczytnej,
-
3/ obsługa sekretariatu Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
-
4/ obsługa centrali telefonicznej,
-
5/ prowadzenie korespondencji Urzędu,
-
6/ prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza,
-
7/ prowadzenie praktyk i stażów,
-
8/ nadzór i ocena pracy sprzątaczki Urzędu.
-
§ 27
-
Do zakresu działania stanowiska ds. ewidencji działalności gospodarczej, rolnictwa i
-
porządku publicznego należy między innymi :
-
1/ ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
-
2/ wykonywanie czynności przypisanych Gminie związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego,
-
3/ prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zarobkowy przewóz osób,
-
4/ prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i działań na rzecz przestrzegania przepisów o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
-
5/ koordynacja spraw związanych z występowaniem oraz zwalczeniem chorób zakaźnych zwierząt hodowlanych,
-
6/ współpraca w zakresie rolnictwa ze Starostwem Powiatowym, Rejonowym Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Stacją Hodowli Zwierząt, Inspekcją Ochrony Roślin ,
-
7/ koordynacja spraw związanych ze spisem rolnym,
-
8/ wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego,
-
9/ współpraca z jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej oraz naczelnikami OSP w sprawie realizacji zadań własnych Gminy z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
-
10/ nadzór i rozliczanie kart drogowych pojazdów OSP,
-
11/ współpraca z Policją w zakresie porządku publicznego w Gminie,
-
12/ nadzór nad organizacją imprez masowych,
-
13/ wydawanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze działania Gminy.
-
§ 28
-
Do zakresu działania stanowiska ds. oświaty, zdrowia i pomocy społecznej należy między innymi :
-
1/ współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy i stowarzyszeniami w zakresie oświaty, zdrowia i pomocy społecznej,
-
2/ realizacja zadań Gminy w zakresie dowozu dzieci do szkół,
-
3/ nadzór i rozliczanie pracy kierowcy autobusu gminnego,
-
4/ nadzór i koordynacja działań jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie oświaty, zdrowia i pomocy społecznej.
-
§ 29
-
Do zakresu działania stanowiska ds. archiwum zakładowego należy między innymi współpraca z pracownikami Urzędu w zakresie przygotowywania i przekazania dokumentacji do archiwum, prowadzenie archiwum zakładowego, przekazywanie akt do Archiwum Państwowego, utrzymanie ładu i porządku w archiwum zakładowym.
-
§ 30
-
Do zakresu działania stanowiska ds. informatyki i informacji publicznej należy między innymi :
-
1/ nadzór nad funkcjonowaniem sprzętu komputerowego w Urzędzie,
-
2/ nadzór nad funkcjonowaniem sprzętu komputerowego w Miejskim Ośrodku Kultury w Szczytnej, Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Szczytna i Ośrodku Pomocy Społecznej w Szczytnej,
-
3/ nadzór nad funkcjonowaniem sieci informatycznej w Urzędzie,
-
4/ nadzór nad funkcjonowaniem sieci informatycznej w Miejskim Ośrodku Kultury w Szczytnej, Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Szczytna i Ośrodku Pomocy Społecznej w Szczytnej,
-
5/ obsługa poczty elektronicznej w Urzędzie,
-
6/ prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Gminy,
-
7/ prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej, oraz udostępnianie innych form informacji publicznej,
-
8/ pełnienie obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
-
-
§ 31
-
Do zakresu działania stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami należy między innymi :
-
1/ prowadzenie ewidencji mienia komunalnego tzw. gminnego zasobu nieruchomości,
-
2/ prowadzenie ewidencji nieruchomości sprzedanych, oddanych w użytkowanie wieczyste, w trwały zarząd, użytkowanie, w dzierżawę i najem oraz użyczenie,
-
3/ przygotowanie i prowadzenie sprzedaży i oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości,
-
4/ przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z oddaniem nieruchomości w trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę , najem i użyczenie,
-
5/ prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy trwałego zarządu lub innych form prawnych przekazania i zagospodarowania nieruchomości,
-
6/ ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego i dzierżawy gruntu oraz ich aktualizacji i sporządzenie wykazów dla potrzeb Urzędu,
-
7/ prowadzenie spraw związanych z aktualizacją wartości nieruchomości gminnych,
-
8/ prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
-
9/ prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji mienia.
-
§ 32
-
Do zakresu działania stanowiska ds. gospodarki mieszkaniowej należy między innymi:
-
1/ realizacja ustawy o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych w zakresie zadań należących do kompetencji Gminy,
-
2/ nadzór i koordynacja działań w zakresie gospodarki gminnymi zasobami lokali użytkowych i mieszkalnych,
-
3/ koordynacja i nadzór nad zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi.
-
§ 33
-
Do zakresu działania stanowiska ds. zamówień publicznych i przygotowania inwestycji należy między innymi :
-
1/ prowadzenie postępowania o udzielenie zamówień publicznych we wszystkich sprawach prowadzonych przez Gminę w trybie innym niż zamówienia z wolnej ręki,
-
2/ przygotowanie wniosków o dotacje i środki z funduszy pomocowych na realizacje inwestycji i remonty kapitalne ,
-
3/ rozliczanie środków finansowych otrzymanych na realizację inwestycji i remonty kapitalne.
-
§ 34
-
Do zakresu działania stanowiska ds. zagospodarowania przestrzennego i budownictwa należy między innymi :
-
1/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym i ustawy Prawo budowlane należących do kompetencji Gminy,
-
2/ przygotowanie dokumentacyjne zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie budownictwa realizowanych przez Gminę,
-
3/ nadzór nad realizowanymi inwestycjami i remontami budowlanymi,
-
4/ współpraca z inspektorami nadzoru,
-
5/ prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic oraz numeracją porządkową nieruchomości.
-
§ 35
-
Do zakresu działania stanowiska ds. infrastruktury technicznej należy między innymi :
-
1/ nadzór i koordynacja działań w zakresie gospodarki komunalnej, infrastruktury technicznej i zarządzania cmentarzem,
-
2/ przygotowanie dokumentacyjne inwestycji i remontów w zakresie infrastruktury technicznej,
-
3/ nadzór nad realizacją inwestycji i remontów w zakresie infrastruktury technicznej,
-
4/ współpraca z inspektorami nadzoru,
-
5/ koordynacja spraw związanych z oznakowaniem i oświetleniem ulic i placów,
-
6/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o drogach publicznych należących do kompetencji Gminy,
-
7/ koordynowanie spraw związanych z eksploatacją , budową i korzystaniem z wysypisk odpadów, oczyszczalni, kolektorów, ujęć wody i innych urządzeń infrastruktury technicznej Gminy.
-
§ 36
-
Do zakresu działania stanowiska ds. ochrony środowiska i gospodarki wodnej należy między innymi :
-
1/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przyrody, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy Prawo wodne i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach należących do kompetencji Gminy,
-
2/ prowadzenie spraw związanych z melioracją terenów rolnych,
-
3/ współpraca z Kołami Łowieckimi,
-
4/ prowadzenie rejestru ras psów uznanych za agresywne,
-
5/ realizacja zadań Gminy w zakresie opieki nad zwierzętami bezpańskimi i źle traktowanymi,
-
6/ prowadzenie spraw związanych ze zwalczaniem wścieklizny u zwierząt,
-
7/ prowadzenie działań na rzecz ochrony flory i fauny.
-
§ 37
-
Do zakresu działania stanowiska ds. wymiaru należy między innymi prowadzenie spraw wymiaru podatku od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, kontrola podatkowa, wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
-
§ 38
-
Do zakresu działania stanowiska ds. płac i rozliczeń należy między innymi :
-
1/ prowadzenie spraw związanych z obsługą płacową pracowników Urzędu i Przedszkola Publicznego w Szczytnej,
-
2/ prowadzenie spraw finansowo – księgowych Przedszkola Publicznego w Szczytnej,
-
3/ skreślony.
-
§ 39
-
Do zakresu działania stanowiska ds. księgowości podatkowej należy między innymi prowadzenie księgowości podatkowej i sprawozdawczości w tym zakresie, prowadzenie windykacji należności gminnych, rozliczanie wpłat z tytułu podatków lokalnych.
-
§ 40
-
Do zakresu działania stanowiska ds. obsługi kasy należy między innymi prowadzenie obsługi kasowej Urzędu, sprzedaż znaków skarbowych, wystawianie poleceń przelewowych, gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania, prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji, rozliczanie należności i wpłat z tytułu użytkowania wieczystego i sprzedaży nieruchomości.
-
§ 40a
-
Do zakresu działania stanowiska ds.księgowości budżetowej należy między innymi:
-
1/ aktualizacja i prowadzenie ksiąg inwentarzowych,
-
2/ aktualizowanie numerów inwentarzowych środków trwałych,
-
3/ rozliczenie inwentaryzacji środków trwałych,
-
4/ naliczenie umorzenia środków trwałych,
-
5/ prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT i rozliczanie podatku,
-
6/ ewidencja dokumentów księgowych,
-
7/ księgowanie syntetyczne i analityczne środka specjalnego - Zajęcie pasa drogowego.
-
§ 41
-
Do zakresu działania Gminnego Centrum Informacji i Promocji należy między innymi :
-
1/ inicjowanie i realizacja wszelkich form informacyjnych i reklamowych służących promocji i rozwojowi Gminy,
-
2/ koordynowanie i organizowanie współpracy z gminami partnerskimi,
-
3/ prowadzenie i rozwijanie informacji turystycznej ,
-
4/ współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy i stowarzyszeniami w zakresie kultury i sportu,
-
5/ nadzór i koordynacja działań Miejskiego Ośrodka Kultury,
-
6/ koordynacja działań w zakresie sportu i kultury fizycznej,
-
4/ prowadzenie punktu informacyjnego wspomagającego aktywizację zawodową bezrobotnych,
-
5/ prowadzenie punktu informacyjnego o Unii Europejskiej,
-
6/ przygotowywanie wniosków o pozyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej na potrzeby Gminy.
V. Zasady funkcjonowania Urzędu
-
§ 42
-
W Urzędzie obowiązują zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określonych instrukcją kancelaryjną dla organów gmin i związków międzygminnych.
-
§ 43
-
Zasady rejestracji pism, klasyfikacji archiwalnej i przechowywania akt określa odrębna instrukcja.
-
§ 44
-
Zasady podpisywania pism i dokumentów określa załącznik nr 4 do Regulaminu.
-
§ 45
-
Organizację i porządek w procesie pracy oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy Urzędu.
-
§ 46
-
Organizację, zasady i tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa Regulamin Kontroli Wewnętrznej stanowiący załącznik nr 5 do Regulaminu.
-
§ 47
-
Zasady i tryb rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie określa zarządzenie Burmistrza.
-
-
VI. Zasady współdziałania z Radą Miejską
-
§ 48
-
1. Stanowisko ds. obsługi rady i sołectw prowadzi rejestr interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków Komisji Rady, które niezwłocznie przekazuje Zastępcy Burmistrza.
-
2. Zastępca Burmistrza przekazuje zgłoszone interpelacje, zapytania lub wnioski właściwemu pracownikowi w celu merytorycznego przygotowania odpowiedzi. 3. Przygotowaną odpowiedź akceptuje bezpośredni przełożony pracownika i przedkłada do podpisu Burmistrzowi.
-
§ 49
-
1. Projekty uchwał Rady przygotowują pracownicy na polecenie kierownictwa Urzędu lub z własnej inicjatywy gdy obowiązek ich wydania wynika z aktów prawnych.
-
2. Pracownicy przedkładają projekty uchwał Sekretarzowi po zaopiniowaniu przez radcę prawnego.
-
3. Sekretarz po uzyskaniu akceptacji Burmistrza lub Zastępcy, projekty uchwał przekazuje przewodniczącemu Rady.
-
§ 50
-
Materiały opracowywane przez pracowników Urzędu dla potrzeb Komisji Rady przekazywane są za pośrednictwem Burmistrza lub Zastępcy po uprzedniej akceptacji Sekretarza pod względem formalnym.
-
§ 51
-
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy przedkładają pracownikowi Urzędu prowadzącemu nadzór na jednostką, projekty uchwał Rady oraz wszystkie materiały przygotowane na posiedzenia Rady i Komisji Rady.
-
2. Unormowania zawarte w § 48 – 50 stosuje się odpowiednio do kierowników jednostek.
VII. Postanowienia końcowe
-
§ 52
-
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2003r.
-
§ 53
-
Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązujący dotychczas Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy Szczytna przyjęty uchwałą nr VI/48/94 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 8 grudnia 1994r. z późniejszymi zmianami.
-
§ 54
-
Zmiany w Regulaminie mogą być dokonane w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
-
Załącznik nr 1 do Regulaminu
-
Dokument (plik) do pobrania u dołu strony.
-
Załącznik nr 2 do Regulaminu
PODZIAŁ ZADAŃ I KOMPETENCJI
POMIĘDZY KIEROWNICTWEM URZĘDU
§ 1
-
Burmistrz jest stanowiskiem z wyboru. Wykonuje zadania wynikające z ustawy o
-
samorządzie gminnym oraz z innych przepisów określających status Burmistrza.
-
§ 2
-
Do zakresu działania Burmistrza należy w szczególności :
-
1/ kierowanie Urzędem i wykonywanie czynności należących do pracodawcy w rozumieniu kodeksu pracy,
-
2/ kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
-
3/ reprezentowanie Gminy na zewnątrz ,
-
4/ wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych i w sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
5/ udzielanie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
-
6/ wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej,
-
7/ udzielanie upoważnień pracownikom do wydawania decyzji administracyjnych,
-
8/ rozpatrywanie skarg i wniosków na działanie pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
-
9/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
-
- Zastępcy Burmistrza
-
- Sekretarza
-
- Skarbnika
-
10/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością samodzielnych
-
stanowisk pracy :
-
- Urząd Stanu Cywilnego
-
- zarządzanie kryzysowe i oc
-
- zamówienia publiczne i przygotowanie inwestycji
-
- zagospodarowanie przestrzenne i budownictwo
-
- infrastruktura techniczna
-
- ochrona środowiska i gospodarka wodna
-
10a/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością Miejsko-Gminnego Centrum Reagowania,
-
11/ wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do jego właściwości przepisami
-
prawa oraz uchwałami Rady.
-
§ 3
-
Zastępca Burmistrza jest stanowiskiem z powołania, którego dokonuje Burmistrz zarządzeniem.
-
§ 4
-
Do zadań i kompetencji Zastępcy Burmistrza należy w szczególności :
-
1/ wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
-
2/ sprawowanie funkcji Burmistrza w razie nieobecności Burmistrza lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków,
-
3/ sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych Gminy,
-
4/ przygotowanie materiałów do pracy Burmistrza i współpraca w tym zakresie z Sekretarzem,
-
5/ prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu,
-
6/ planowanie i rozliczanie kosztów utrzymania Urzędu,
-
7/ sprawowanie nadzoru i ocena pracy stanowisk pomocniczych,
-
8/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością samodzielnych
-
stanowisk pracy:
-
- oświata, zdrowie i pomoc społeczna
-
- obsługa rady i sołectw
-
- informatyka i informacja publiczna
-
- BHP
-
- gospodarka mieszkaniowa
-
- Gminne Centrum Informacji i Promocj.
-
§ 5
-
Sekretarz jest stanowiskiem z powołania, którego dokonuje Rada na wniosek Burmistrza.
-
§ 6
-
Do zadań i kompetencji Sekretarza należy w szczególności :
-
1/ wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
-
2/ opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu, oraz uaktualnianie go w miarę potrzeb,
-
3/ rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami Urzędu,
-
4/ inicjowanie i przygotowywanie działań dla usprawniania funkcjonowania Urzędu, w tym przygotowywanie propozycji zmian zakresów czynności pracowników,
-
5/ nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków obywateli,
-
6/ egzekwowanie przestrzegania przez pracowników Urzędu Statutu Gminy, instrukcji kancelaryjnej, przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
-
Regulaminu i Regulaminu Pracy Urzędu,
-
7/ obsługa wyborów do organów przedstawicielskich i referendów,
-
8/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością samodzielnych stanowisk pracy :
-
- ewidencja działalności gospodarczej, rolnictwo i porządek publiczny
-
- ewidencja ludności i dowody osobiste
-
- radca prawny
-
- archiwum zakładowe
-
9/współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym w szczególności:
-
utrzymywanie bieżacych kontaktów z sektorem pozarządowym,
-
ogłaszanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert w zakresie poleconym przez Burmistrza Miasta i Gminy w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze,
-
aktualizowanie bazy danych Szczytniańskich Organizacji Pozarządowych.
-
§ 7
-
Skarbnik jest stanowiskiem z powołania, którego dokonuje Rada na wniosek Burmistrza.
-
§ 8
-
Do zadań i kompetencji Skarbnika należy w szczególności :
-
1/ przygotowanie projektu budżetu Gminy,
-
2/ dokonywanie analizy budżetu i bieżące informowanie Burmistrza o jego realizacji,
-
3/ przekazywanie pracownikom Urzędu oraz kierownikom podległych jednostek wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowywania projektu budżetu Gminy,
-
4/ opracowanie i organizacja obiegu dokumentów finansowych,
-
5/ przygotowanie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy,
-
6/ nadzór spraw związanych z windykacją należności podatkowych,
-
7/ kontrola wewnętrzna w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy pod względem finansowym,
-
8/ wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów,
-
jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych,
-
9/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością samodzielnych stanowisk pracy :
-
- księgowy podatkowy
-
- zastępca Skarbnika
-
- wymiar
-
- obsługa kasy
-
- płace i rozliczenia
Załącznik nr 3 do Regulaminu
-
WYKAZ SPRAW
ZASTRZEŻONYCH DO DECYZJI BURMISTRZA
-
1. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
-
2. Nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami samorządowymi, awansowanie ich i zawieszanie w czynnościach służbowych,
-
3. Przyznawanie wyróżnień i nagród pracownikom samorządowym oraz występowanie o odznaczenia państwowe.
-
4. Podejmowanie decyzji o ukaraniu pracowników.
-
5. Wydawanie opinii dla pracowników Urzędu.
-
6. Delegowanie pracowników na okres 3 miesięcy do pracy poza miejscem zamieszkania.
-
7. Wydawanie upoważnień pracownikom do wydawania decyzji administracyjnych.
-
Załącznik nr 4 do Regulaminu
Zasady podpisywania pism i dokumentów.
-
§ 1
-
Burmistrz podpisuje :
-
1. zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
-
2. pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
-
3. pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności Gminy,
-
4. odpowiedzi na skargi i wnioski ,
-
5. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
-
6. decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
-
7. pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
-
8. pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądem i organami administracji,
-
9. upoważnienia wydawane pracownikom Urzędu do podpisywania decyzji administracyjnych.
-
§ 2
-
Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Burmistrza.
-
§ 3
-
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego lub Zastępca Kierownika podpisują pisma pozostające w zakresie działania USC.
-
§ 4
-
Pracownicy przygotowujący projekty uchwał Rady, pism i decyzji administracyjnych parafują je swoim podpisem umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
-
Załącznik nr 5 do Regulaminu
REGULAMIN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ
I. Postanowienia ogólne
-
§ 1
-
Do przeprowadzenia kontroli upoważnieni są:
-
- Komisja Rewizyjna Rady zgodnie z odrębnie ustalonym Regulaminem Pracy tej komisji,
-
- Burmistrz lub Zastępca Burmistrza, Sekretarz lub Skarbnik w uzgodnieniu z Burmistrzem w sprawach funkcjonowania Urzędu i działalności jednostek organizacyjnych Gminy,
-
- pracownicy Urzędu z upoważnienia Burmistrza w jednostkach organizacyjnych Gminy.
-
§ 2
-
Kontrola wewnętrzna obejmuje czynności polegające na:
-
1/ ustaleniu stanu faktycznego,
-
2/ badaniu zgodności podejmowanych rozstrzygnięć z aktami normatywnymi,
-
3/ ustaleniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości jak również osób za nie odpowiedzialnych,
-
4/ wskazaniu sposobu i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień w zaleceniach pokontrolnych,
-
5/ wskazaniu przykładów sumiennej i dobrej pracy.
-
II .System oraz formy kontroli wewnętrznej
§ 3
-
Kontrola wewnętrzna może mieć charakter:
-
1/ kontroli wstępnej – podlegającej na badaniu zamierzonych dyspozycji i czynności przed ich dokonaniem, ma na celu zapobieganie niepożądanych lub nielegalnym działaniom,
-
2/ kontroli bieżącej – polegającej na badaniu czynności i wszelkich operacji gospodarczych oraz finansowych w toku ich wykonywania w celu stwierdzenia, czy wykonanie to przebiega prawidłowo i zgodnie z ustalonymi wzorcami ( normami, przepisami itp.). W czasie kontroli bieżącej bada się również rzeczywisty stan rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych oraz prawidłowości ich zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem i innymi szkodami.
-
3/ kontroli następnej – obejmującej badanie dokumentów odzwierciedlających czynności już dokonane.
-
§ 4
-
Na dowód dokonania kontroli wewnętrznej dokumentu, kontrolujący opatruje go podpisem i datą.
-
§ 5
-
Kontrola wewnętrzna może być przeprowadzona w następujący sposób:
-
1. Kontrola formalna, tj. badanie prawidłowości dokumentów, urządzeń ewidencyjnych i sprawozdań w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami
-
określającymi zarówno sposób sporządzania, akceptowania, kontroli i konfrontacji dokumentów jak i opracowania sprawozdawczości.
-
2. Kontrola rachunkowa, tj. badanie prawidłowości działań arytmetycznych zawartych w dokumentach i sprawozdaniach.
-
3. Kontrola merytoryczna, tj. badanie rzetelności, gospodarności oraz zasadności wszelkich operacji gospodarczych z treścią badanych dokumentów i obowiązującymi przepisami.
III. Tryb przeprowadzenia kontroli
§ 6
-
1. Kontrole przeprowadzone są w oparciu o harmonogram kontroli bądź na zlecenie w sposób wyrywkowy.
-
2. Kontrolujący przed rozpoczęciem kontroli uprzedza kontrolowanego o dacie, terminie kontroli ustnie lub pisemnie.
-
3. Burmistrz zapewnia kontrolującym warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, przedstawia żądane dokumenty przedmiotu kontroli, ułatwia terminowe udzielanie wyjaśnień przez pracowników oraz zapewnia oddzielne pomieszczenie i wyposażenie służące do przechowywania materiałów kontrolnych.
-
4. Kontrolę przeprowadza się w dniach i godzinach pracy obowiązujących w Urzędzie.
-
IV. Obowiązki kontrolujących
§ 7
-
Do obowiązków kontrolujących należy:
-
- rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego,
-
- w razie stwierdzenia nieprawidłowości, uchybień, ustalenie ich przyczyn
-
- i skutków,
-
- ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone uchybienia.
-
§ 8
-
1. Z kontroli kontrolujący jest zobowiązany sporządzić protokół wskazując w nim prawidłowości jak i nieprawidłowości. Protokół powinien być zakończony wnioskami.
-
2. Protokół sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje osoba kontrolowana, drugi przełożony, a trzeci pozostaje w aktach kontrolującego.
-
3. Protokół kontroli przekazuje się za pokwitowaniem.
-
§ 9
-
Kontrolujący zobowiązany jest powiadomić o wynikach kontroli ten organ lub osobę, której kontrolujący i kontrolowany podlega.
-
V. Postanowienia końcowe
§ 10
-
Na żądanie osoby przeprowadzającej kontrolę wewnętrzną pracownicy jednostki kontrolowanej zobowiązani są do udzielenia wszelkich wyjaśnień ustnych w sprawach przedmiotu kontroli.
-
§ 11
-
Pracownik kontrolowany lub kierownik jednostki kontrolowanej jest zobowiązany do złożenia w ciągu 7 dni pisemnych wyjaśnień w stosunku do zawartych w protokole ustaleń.
§ 12
Dokumentacja kontroli rejestrowana jest na stanowisku Zastępcy Burmistrza. |