szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr III/2006 z dnia 28 grudnia 2006r.

Protokół Nr III/2006

z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 28 grudnia 2006 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 17.30

Miejsce obrad: sala posiedzeń UMiG
W sesji wzięło udział 15 radnych.

Lista obecności radnych, sołtysów, zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 14 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.2
Przewodnicząca Rady zwróciła się do Pana Tomasza Bernata – radnego uczestniczącego po raz pierwszy w sesji, o wystąpienie celem odczytania roty. Pan Tomasz Bernat złożył ślubowanie o treści:
"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców" z dodaniem zdania: "Tak mi dopomóż Bóg". Przewodnicząca Rady złożyła gratulacje radnemu i poinformowała, że w sesji od tej pory uczestniczy 15 radnych.

Ad.3
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.

Burmistrz Szczytnej zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006.

Rada w obecności 15 radnych wniosek jednogłośnie przyjęła.
Przewodnicząca Rady zawnioskowała o wprowadzenie do porządku obrad punktu 13 o treści: „Zakończenie obrad”.
Rada w obecności 15 radnych wniosek jednogłośnie przyjęła.
Przewodnicząca Rady Renata Idzik odczytała porządek obrad po zmianach:

1.Otwarcie sesji.
2.Ślubowanie radnego.
3.Porządek obrad.
4.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
5.Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
6.Wnioski i interpelacje radnych.
7.Rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna złożonej przez Pana Ryszarda Krystowczyka, zam. w Szczytnej.
8.Rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna złożonej przez Panią Martę Milke, zam. w Szczytnej.
9.Uchwalenie budżetu Gminy Szczytna na 2007 r.:
a)odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza,
b)odczytanie opinii komisji stałych, wniosków radnych,
c)odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
d)odczytanie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii komisji i wniosków radnych,
e)dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
f)głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
10.Podjęcie uchwał w sprawach:
a)zmian w budżecie gminy na rok 2006,
b)przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2007,
c)uchwalenia Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2007,
d)ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia
e)zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym,
f)zmiany uchwały Nr V/44/2003 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 marca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Szczytna,
g)ustalenia górnych stawek za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
h)wyznaczenia przedstawiciela Gminy Szczytna do Zgromadzenia Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku,
i)zmiany uchwały Nr I/4/06 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2006 r. w sprawie ustalenia składów osobowych oraz przedmiotu działania stałych Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej,
j)w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006.
11.Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
12.Informacje Przewodniczącego Rady.
13.Zakończenie obrad.

Ad.4
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 8 grudnia 2006 r. pozostawał do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie przyjęła.

Ad.5.
Burmistrz Szczytnej Pan Marek Szpanier poinformował, że w pierwszym miesiącu pełnienia funkcji przeprowadził analizę sytuacji finansowej gminy, odbył spotkania z kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy Szczytna, informując ich o występujących problemach, aktualnej sytuacji finansowej i najważniejszych zadaniach.

Dodał, że:
według stanu na dzień 30 listopada 2006 r. zobowiązania gminy wynosiły ponad 460 tys. zł, na które nie było pokrycia w budżecie,
wpływ na zobowiązania miały niezrealizowane dochody z majątku gminy oraz niezrealizowanie wpłat z tytułu należności dla gminy.

Stwierdził, że w związku z powyższym:
wystąpiono do właścicieli nieruchomości z upomnieniami o zapłatę należności wobec gminy – w wyniku podjętych działań udało się uzyskać ok 100 tys zł.,
skierowano ogłoszenia o planowanych przetargach na sprzedaż nieruchomości do prasy centralnej – skutkiem czego było zbycie działek za kwotę łącznie ok. 520 tys. zł

Poinformował, że:
wszystkie zobowiązania wymagalne zostaną uregulowane do dnia 29 grudnia 2006 r., a niewymagalne, np. ZUS w pierwszych dniach stycznia 2007 r.,
wynagrodzenia za miesiąc grudzień 2006 r. dla pracowników jednostek organizacyjnych zostały wypłacone w wymaganych terminach,
wystąpiono z wnioskiem do Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku o zatrudnienie 10 osób w ramach robót publicznych na okres 6 miesięcy,
trwają prace porządkowe i estetyczne na terenie miasta, mające na celu poprawienie jego wizerunku.

Zaznaczył, że wprowadził autopoprawkę do projektu budżetu gminy na rok 2007, która zostanie szczegółowo omówiona na dzisiejszej sesji podczas procedury uchwalania budżetu, dodał, że autopoprawka została pozytywnie zaopiniowania przez radnych podczas posiedzeń Komisji Rady Miejskiej.

Na zakończenie Burmistrz Szczytnej podziękował Radzie Sołeckiej wsi Słoszów za udział w ogólnopolskiej imprezie pod nazwą "Polska Choinka" organizowanej w Polanicy Zdroju, dla Rady Sołeckiej wsi Wolany i Zespołu KUKUŁKI oprócz podziękowań za udział dołączył gratulacje za otrzymanie I nagrody za potrawę wigilijną.

Ad.6.
1. Radny Tomasz Bernat zawnioskował o:
1)wykonanie remontu nawierzchni asfaltowej i wykonanie oświetlenia w 2008 r. do „MEWY”,
2)wykonanie remontu nawierzchni asfaltowej na ul. Szklana Góra,
3)stworzenie możliwości wykorzystania terenu gminnego położonego przy Bobrownickiej na plac rekreacyjno-sportowy,
4)wykonanie remontu nawierzchni drogi łączącej ul. Bobrownicką z ul. Szkolną,
5)ustawienie przy przystankach PKS koszy na śmieci.
2. Przewodnicząca Rady Renata Idzik zawnioskowała o podjęcie działań w celu ponownego ustawienia lustra przy wyjeździe z ul. Handlowej w Szczytnej.
3. Radna Urszula Doskocz zawnioskowała o:
1)ustawienie przy Hucie słupa ogłoszeniowego,
2)ustawienie w centrum Szczytnej zaszklonej tablicy ogłoszeniowej.
4. Radny Wojciech Szlosberger zawnioskował o podjęcie działań w celu wzmożenia liczby patroli Policji na terenie miasta, zwłaszcza w godzinach rannych.
Przewodnicząca Rady Renata Idzik powitała przybyłego na sesję radnego Sejmiku  Województwa Dolnośląskiego Grzegorza Skibę, który podziękował za zaproszenie. Ponadto zadeklarował chęć współpracy z władzami gminy oraz złożył życzenia noworoczne.

Ad.7
Przewodnicząca Rady oddała głos Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Pani Beacie Rydz, która przedstawiła następujące stanowisko Komisji Rewizyjnej:

„Komisja Rewizyjna w dniu 11.12.2006 r. zapoznała się ze skargą złożoną na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna złożoną przez Pana Ryszarda Krystowczyka zam. Szczytnej w sprawie opieszałego  załatwiania sprawy w przywróceniu drożności rowu melioracyjnego przebiegającego przez jego działkę. Komisja stwierdziła, że:

1. Pismem z dnia 6 sierpnia 2001 roku mieszkańcy budynków nr 12 i nr 14 przy ul. Wiejskiej w Szczytnej wnoszą o zajęcie stanowiska w sprawie zasypywania przez Panią Janinę Langosz rowu melioracyjnego, który przebiega przez jej grunt – działka nr 1846.

2. Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej pismem z dnia 3 grudnia 2001 roku poinformował Panią Janinę Langosz, że zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 24 października 1974 roku – Prawo wodne, utrzymywanie rowów melioracyjnych należy do właścicieli gruntów, na których się znajdują, a także nakazał zaniechanie niszczenia urządzeń melioracji wodnych.

3. W dniu 22 października 2002 roku pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej dokonali wizji lokalnej, w wyniku, której stwierdzono dalsze zasypywanie przez Panią Janinę Langosz rowu melioracyjnego.

4. W ślad za wizją lokalną, Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej pismem z dnia 25 października 2002 roku nakazał Pani Janinie Langosz udrożnić przedmiotowy rów.

5. Pan Jerzy Kaspera zam. w Szczytnej pismem z dnia 3 lutego 2003 roku ponowił sprawę niedrożności rowu melioracyjnego.

6.Decyzją z dnia 21 lutego 2003 roku Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna nakazał Pani Janinie Langosz przywrócenie do stanu poprzedniego rowu melioracyjnego, przebiegającego przez działkę gruntu oznaczonej numerem geodezyjnym 1846.

7. Pani Janina Langosz pismem do Rzecznika Praw Obywatelskich z dnia 15 marca 2003 roku skarży się na niszczenie prawa własności oraz domaga się naprawy szkód i krzywd wyrządzonych na jej osobie.

8. W dniu 30 maja 2003 roku Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej zawiadomił Komisariat Policji w Polanicy Zdroju o popełnieniu wykroczenia przez Panią Janinę Langosz polegającego na zasypywaniu rowu melioracyjnego.

9. Pismem z dnia 7 sierpnia 2003 roku Komisariat Policji w Polanicy Zdroju poinformował pracownika tut. Urzędu o przesłaniu do Sądu Rejonowego w Kłodzku materiałów prowadzonych w postępowaniu z wniosku o ukaranie Pani Janiny Langosz.

10. Postanowieniem z dnia 13 października 2003 roku Sąd Rejonowy w Kłodzku odmówił wszczęcia postępowania o ukaranie Pani Janiny Langosz.

11. Zawiadomieniem z dnia 18 czerwca 2004 roku Prokuratura Rejonowa w Kłodzku zawiadomiła tut. Urząd o przesłaniu do Sądu Rejonowego w Kłodzku aktu oskarżenia przeciwko Pani Janinie Langosz o popełnieniu przestępstwa z art. 191 ustawy z dnia 18.07.2001 roku – Prawo wodne.

12. Sąd Rejonowy VIII Wydział Grodzki w Kłodzku po rozpoznaniu w dniach 4.03.2005r., 11.04.2005r., 6.05.2005r., 23.05.2005r. sprawy karnej przeciwko Pani Janinie Langosz, w dniu 27 maja 2005 roku wydał wyrok uznając Pani Janinę Langosz za winną, że w okresie od sierpnia 2001 roku do kwietnia 2004 roku nie utrzymywała w należytym stanie urządzeń wodnych w postaci rowu melioracyjnego biegnącego przez jej grunt rolny w ten sposób, że zasypywała w/w rów kamieniami, gałęziami i resztkami roślinnymi. Sąd wymierzył Pani Janinie Langosz karę grzywny w wysokości 100 zł.

13.Pismem z dnia 14 lutego 2006 roku Pan Ryszard Krystowczyk zam. Szczytna ul. Wiejska 14 ponownie zgłosił sprawę niedrożności rowu melioracyjnego.

14. W dniu 14 marca 2006 roku zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie zmiany odpływu wód w wyniku zasypania rowu melioracyjnego przez Panią Janinę Langosz na działce gruntu nr 1846.

15. W odpowiedzi na wszczęte postępowanie administracyjne Pani Janina Langosz wniosła pismo z dnia 3 kwietnia 2006 roku, w którym między innymi informuje, że rów melioracyjny został zniwelowany przez powódź, pracę ciężkiego sprzętu, jakiego używał zakład energetyczny oraz przez pracowników przy budowie kolektora, a łąka została zniszczona przy pracach związanych z poszerzeniem koryta rzeki przy usuwaniu skutków powodziowych.

16. Wizja terenowa pracowników Urzędu z dniu 27 kwietnia 2006 roku potwierdziła zamulenie rowu w wyniku złożonych w nim resztek roślin, a przy granicy z działką nr 1845 kamieni. W dniu tym zaproponowano Pani Janinie Langosz, że rów melioracyjny zostanie oczyszczony przez pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych. Pani Janina Langosz kategorycznie odrzuciła tą propozycję, nie godząc się na odbudowę rowu.

17. W dniu 15 maja 2006 roku Pani Janina Langosz przysłała pismo informujące, że pracownik Urzędu w trakcie wizji terenowej trzymał stronę tylko Pana Krystowczyka, jednocześnie sugerując, że rów melioracyjny można poprowadzić na gruncie Pana Krystowczyka bezpośrednio do rzeki.

18. W dniu 16 maja 2006 roku Pan Ryszard Krystowczyk podczas dyżuru radnych złożył interpelację do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczytnej dotyczącą zasypywania przez Panią Janinę Langosz rowu melioracyjnego.

19. Radna Pani Teresa Kopańska pismem z dnia 18 maja 2006 roku skierowanym do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczytnej i do wiadomości Burmistrza poinformowała, że w dniu 17 maja 2006 roku przyjęła skargę od Pana Ryszarda Krystowczyka na brak skuteczności Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna w sprawie wyegzekwowania od Pani Janiny Langosz obowiązku udrożnienia rowu.

20. Realizując wszczęte postępowanie administracyjne, a także w odpowiedzi na interpelację otrzymaną od Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczytnej i przyjętą przez Radną Panią Teresą Kopańską skargę, w dniu 25 maja została wydana decyzja nakazująca Pani Janinie Langosz oczyszczenie rowu melioracyjnego, przebiegającego przez jej grunt.

21. W dniu 5 czerwca 2006 roku Pani Janina Langosz wniosła odwołanie od tej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu.

22. W dniu 24 lipca 2006 roku Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu wydało decyzję uchylającą decyzję Burmistrza i umorzyło postępowanie organu pierwszej instancji. Samorządowe Kolegium Odwoławcze stwierdziło, że pomimo nie zasadności zarzutów wniesionych przez Panią Janinę Langosz, decyzja Burmistrza nie może pozostawać w obrocie prawnym gdyż sprawa ta została rozstrzygnięta już wcześniejszą decyzją z dnia 21 lutego 2003 roku, która w dalszym ciągu pozostaje w obrocie prawnym.

23. W dniu 30 sierpnia 2006 roku Pani Janina Langosz wniosła sprawę odprowadzania rzekomych ścieków z budynku Państwa Sobel i Urbaś a także pozostawienia jej własności w spokoju.

24. Wizja w terenie pracowników Urzędu przeprowadzona w dniu 19 września 2006 roku nie potwierdziła odprowadzania ścieków na grunty Pani Janiny Langosz z posesji nr 19 – Państwa Sobel i Urbaś a jedynie wód opadowych.

25. Pismem tut. Urzędu z dnia 25 września 2006 roku skierowanym do Pani Janiny Langosz poinformowano, że z posesji Państwa Sobel i Urbaś spływają jedynie wody opadowe, a także, że nadal ciąży na niej obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego rowu melioracyjnego przebiegającego przez jej grunt. Ponadto poinformowano, że jedynym rowem melioracyjnym znajdującym się w dokumentacji spółki wodnej na tych gruntach jest rów B-107.

26. Pismem z dnia 14 września 2006 roku Pan Ryszard Krystowczyk wniósł do Starostwa Powiatowego w Kłodzku, a także do Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu skargę na nie załatwienie sprawy udrożnienia rowu.

27. Jedynym możliwym załatwieniem tej sprawy jest wykonanie zastępcze w postępowaniu egzekucyjnym. Pierwszą czynnością było doręczenie Pani Janinie Langosz upomnienia, które wysłano w dniu 26 października 2006 roku.

28. Odpowiedzią na upomnienie było pismo Pani Janiny Langosz z dnia 8 listopada 2006 r. informujące, że Konstytucja gwarantuje prywatną własność i właściciel na swoich gruntach może gospodarować na niej według własnych pomysłów. Jednocześnie Pani Janina Langosz pisze, że jak Burmistrz będzie dalej ją prześladował to skieruje sprawę do Ministra Sprawiedliwości.

29. Kolejną czynnością będzie wydanie postanowienia, w którym zostanie wskazana osoba do wykonania zastępczego a także określona kwota, za którą zostaną wykonane prace. Wraz z postanowieniem zostanie wydany też tytuł wykonawczy stosowany w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym.
 
Wobec  stwierdzenia  powyższych  faktów  Komisja  Rewizyjna  występuje z wnioskiem  do  Rady  Miejskiej  w  Szczytnej  o  uznanie  złożonej  skargi  za  zasadną i o niezwłoczne podjęcie przez Burmistrza czynności mających na celu wydanie postanowienia, w którym zostanie wskazana osoba do wykonania zastępczego, a także określona kwota, za którą zostaną wykonane prace.”

Po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła .uchwałę, w której uznała skargę za zasadną.
Uchwała Nr III/15/06 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 2

Ad. 8
Przewodnicząca Rady oddała głos Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Pani Beacie Rydz, która przedstawiła następujące stanowisko Komisji Rewizyjnej:
„Komisja Rewizyjna w dniu 11.12.2006 r. zapoznała się ze skargą złożoną na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna złożonej przez Panią Martę Milke, zam. w Szczytnej w dniu 20.09.2006 r. w zakresie odmowy przeprowadzenia rozprawy administracyjnej .
Komisja stwierdziła, że:

1.Pismem z dnia 19.09.2006 r. Pani Marta Milke wystąpiła do Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu ustalenia, czy w lokalu mieszkalnym położonym w Szczytnej przy ul. Robotniczej nr 6  faktycznie zamieszkiwała wnuczka zmarłego najemcy.
2.Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna pismem z dnia 3.10.2006 r. , powołując się na art. 89 §  1 i 2 kpa odmówił przeprowadzenia rozprawy administracyjnej w przedmiotowej sprawie – nr sprawy 71400/50/06-  ponieważ stan faktyczny i prawny dotyczący prawa do lokalu j.w. został dostatecznie wyjaśniony, a w niniejszej sprawie nie jest wymagane przeprowadzenie rozprawy przez przepisy prawa.
3.Zgodnie z informacją ZGKiM w Szczytnej ( Zarządcy budynku) opłaty za lokal mieszkalny odprowadzane były za 1 osobę.
4.Po rozmowie z mieszkańcami budynku sporządzono notatkę służbową, jednoznacznie informującą o tym, że Pani Marta Milke odwiedzała babcię, ale nigdy z nią nie zamieszkiwała.
5.Na powyższe czynności Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pani Marta Milke złożyła skargę  na naruszenie jej interesu i nierzetelne wykonywanie zadań przez Burmistrza.
Wobec  stwierdzenia  powyższych  faktów  Komisja  Rewizyjna  wystąpiła z wnioskiem  do  Rady  Miejskiej  w  Szczytnej  o  uznanie  złożonej  skargi  za  bezzasadną.”

Po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę, w której uznała skargę za bezzasadną.
Uchwała Nr III/16/06 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 3

Ad. 9

Przewodnicząca Rady przystąpiła do procedury uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2007.
a) Po odczytaniu projektu uchwały budżetowej oddała głos Burmistrzowi Szczytnej, który przedstawił uzasadnienie do uchwały. Poinformował, że w stosunku do przedłożonego Radzie Miejskiej w dniu 15 listopada 2006r. projektu budżetu, nastąpiły zmiany w treści uchwały, poprzez usunięcie uchybień wskazanych Uchwałą nr III-236/06 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 18 grudnia 2006 r. oraz  wprowadzenie autopoprawki, polegającej na:
I. Zwiększeniu dochodów ze sprzedaży mienia komunalnego o kwotę zł 126.145 zł. w związku z przeznaczeniem do sprzedaży nowych nieruchomości.

II. Zwiększeniu wydatków o kwotę zł. 914.500 zł. z tytułu:
1.Wykonania elewacji na budynku  gimnazjum – koszt ok. 100.000 zł,
2.Wykonania chodnika przy budynku gimnazjum- koszt ok. 75.000 zł,
3.Udzielenia poręczenia kredytu w wysokości 75.000 zł. dla fundacji Kłodzka Wstęga Sudetów, którego zaciągnięcie jest niezbędne dla realizacji projektu pilotażowego  LEADER +, do którego Gmina Szczytna przystąpiła.
4.Udzielenia dotacji dla zakładu budżetowego – Zakład Gospodarki Komunalnej w wysokości 200.000 zł. na zakupy inwestycyjne:
samochodu ciężarowego,
samochodu towarowo-osobowego,
odśnieżarki spalinowej,
zagęszczarki spalinowej do gruntu,
pługu do odśnieżania.                 .
5.Zintegrowany Program Informatyczny (realizacja przez Urząd  Marszałkowski) w wysokości 65.000 zł.
6.Zapłatę należności za wykonanie dokumentacji wodno-ściekowej wsi, zadanie planowane  w roku 2006 w wysokości 499.500 zł. z czego zapłacono tylko fakturę częściową  w wysokości 100.000 zł. Poprzez sporządzone aneksy do umowy termin realizacji przedłużono do końca kwietnia 2007r.  Na zadanie to w roku 2006 podpisano umowę o kredyt z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w wysokości 327.500 zł. który przekazany zostanie w transzach w 2007r. Pozostała kwota w wysokości 72.000 – środki własne gminy.
 
III. Zmniejszeniu wydatków o kwotę zł.  – 288.855 zł. z tytułu:
1.Podwyżek wynagrodzeń dla pracowników jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i instytucji kultury w wysokości 3% oraz 1% nagród od funduszu płac, za wyjątkiem nauczycieli, do których ma zastosowanie ustawa Karta Nauczyciela.
Skutki likwidacji podwyżek i nagród stanowią kwotę zł – 93.155 zł.
2.Budowę parkingu przy cmentarzu w Szczytnej, planowana kwota 60.000 zł.
3.Rozbudowę remizy strażackiej – 100.000 zł,
4.Utrzymanie świetlicy szkolnej o kwotę  – 2.500 zł.
5.Zasiłki celowe o kwotę 20.000 zł.
6.Udział gminy przy organizacji prac społecznie użytecznych  o kwotę 13.200 zł.
 
IV. Przychody  budżetu w wysokości – 499.500 zł. z tytułu kredytów i pożyczek tj.
- z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości 327.500 zł. ( umowa kredytu została podpisana w 2006r.).
- z innych banków – 172.000 na wydatki inwestycyjne tj.
na wykonanie elewacji budynku gimnazjum – 100.000 zł.
na dokumentację wodno-ściekową wsi – 72.000 zł.

V. Dokonanie  zmian w wydatkach Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej poprzez:
1. likwidację planowanych wydatków na opracowanie planu urządzenia lasu – 6.000 zł.
2. zmniejszenie wydatków na dofinansowanie do indywidualnych oczyszczalni ścieków o kwotę 5.000 zł.
3. zwiększenie wydatków na wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych w zieleni na terenie gminy (usuwanie suchych drzew, usuwanie drzew zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia z gruntów gminnych), oraz zakup sadzonek drzew i krzewów do nowych nasadzeń o kwotę 11.000 zł.

b) Przewodnicząca Rady poinformowała, iż:
Komisja ds.  Rozwoju Wsi – wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Szczytna na rok 2007.
Komisja Spraw Społecznych – wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Szczytna na rok 2007.
Następnie oddała głos Przewodniczącemu Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Radnemu Ireneuszowi Hoffmanowi, który odczytał następującą opinię tej komisji:

„Opinia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego dotycząca projektu budżetu gminy Szczytna na rok 2007

W dniu 15.11.2006 roku do Biura Rady wpłynął projekt uchwały budżetowej gminy Szczytna na rok 2007.
Zgodnie z procedurą uchwalania budżetu Przewodnicząca Rady przesłała radnym przygotowany przez Burmistrza projekt budżetu wraz z objaśnieniami.

Radni zapoznawali się z projektem budżetu na posiedzeniach komisji stałych Rady.
W grudniu odbyły się 2 posiedzenia komisji, na których omawiany był projekt budżetu.
Jedno posiedzenie poświęcone analizom struktury dochodowej budżetu oraz uchwałom wokół-budżetowym.
Na drugim posiedzeniu komisje zajmowały się wydatkami oraz zmianami wynikającymi z auto-poprawki przygotowanej przez Burmistrza oraz skutkom wprowadzonych zmian w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej.

W strukturze dochodów dominującą pozycję stanowią: dochody z tyt.
Podatków i opłat 16,6%
Udziały w podatkach 13,4%
Subwencje 33,2%
Dotacje celowe na zadania zlecone 17%
Dochody z majątku 16%
Przy planowaniu dochodów z podatków i opłat przyjęto wskaźnik wzrostu cen i usług konsumpcyjnych za III kwartał 2006 roku zastosowany w podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych.
Podatek od nieruchomości przeznaczonych na działalność gospodarczą pozostał na niezmienionym poziomie z roku 2006. 
Podstawa wzrostu dochodu z tytułu podatku rolnego została określona stawką  32 zł. za 1q żyta.
Podatek leśny 1,8% wskaźnika wzrostu. Co jest związane ze wzrostem cen drewna.
Dochody z tytułu udziału w podatkach od osób fizycznych zgodnie z wytycznymi ministra finansów zaplanowany wzrost o 26% w stosunku do roku 2006.
Pozostałe wpływy, subwencje oświatowe, ogólne ich wysokości zależy od polityki państwa w zakresie finansowania oświaty, zadań zleconych.

W zakresie wydatków budżet został ukształtowany w oparciu o realizacje zobowiązań finansowych oraz zabezpieczenie realizacji zadań własnych gminy w zakresie oświaty, kultury, administracji oraz opieki społecznej.
Z budżetu zostały wykreślone podwyżki wynagrodzeń o 3% za wyjątkiem nauczycieli, do których ma zastosowanie Karta Nauczyciela.

Zmianie uległ w całości załącznik inwestycyjny. Zmiany dotyczyły między innymi następujących obszarów :
1.Udzielenie dotacji 200 tys. zł. dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej na zakupy środków transportowych i urządzeń niezbędnych dla wypełniania statutowej działalności Zakładu.
2.Wykonanie chodnika koło gimnazjum.
3.Zrezygnowano z budowy parkingu przy cmentarzu oraz rozbudowy budynku remizy strażackiej.
4.Wykonanie elewacji na budynku gimnazjum,
5.Zaplanowano wydatki na dokumentacje wodno-ściekową wsi.
6.Zwiększono wydatki na wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych w zieleni na terenie gminy.

W strukturze wydatków budżetu dominującą pozycje stanowią wydatki bieżące związane z zabezpieczeniem funkcjonowania gminy i gminnych jednostek:
1.oświata i wychowanie stanowią 38,1% ogółem wydatków budżetu gminy,
2.pomoc społeczna 26,3%,
3.administracja publiczna 15,8%

Wysoki poziom wydatków stałych może zachwiać płynnością podczas realizacji budżetu w 2007 roku lub powodować konieczność zaciągania krótkoterminowych kredytów na finansowanie deficytu powstałego w wyniku nieterminowej realizacji należnych gminie podatków.

Działania, które można by podjąć w celu poprawy powyższej sytuacji naszym zdaniem to:
1.Ścisły monitoring płatności podatków zwłaszcza od podmiotów biznesowych.
2.Dokonywanie wpisów hipotek przymusowych w stosunku do opornych dłużników biznesowych.
3.Działania zmierzające do zrównoważenia wydatków na bieżące utrzymanie gminy i jednostek organizacyjnych.
Działania te, naszym zdaniem, są konieczne w celu poprawienia zdolności inwestycyjnej gminy oraz nabywania instrumentów finansowych niezbędnych przy absorbcji funduszy UE.

W dniu 18.12.2006 roku komisji budżetowej przekazana została pisemna opinia pozostałych komisji stałych dotycząca przedłożonego przez Burmistrza projektu uchwały budżetowej.

Komisje rady po zapoznaniu się z projektem budżetu oraz wniesieniem przez Burmistrza auto-poprawkami zaakceptowały projekt budżetu na 2007 rok. Propozycji zmian poszczególnych pozycji budżetu nie wniesiono.

Mając na uwadze powyższe oraz wyżej wymienione uwagi Komisja ds. budżetu i rozwoju gospodarczego udziela pozytywnej opinii przedstawionego przez Burmistrza Szczytnej projektu budżetu na rok 2007.”

c) Przewodnicząca Rady odczytała Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu. Zaznaczyła, że zgodnie z Uchwałą nr III-236/06 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 18 grudnia 2006 r. wydano pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna projekcie uchwały budżetowej na 2007 r. wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.
Opinia w załączeniu.
Załącznik nr 4

d) W związku z tym, że Komisje nie złożyły wniosków do projektu uchwały budżetowej na 2007r. nie realizowano tego pkt posiedzenia. 

e) W związku z tym, że do projektu uchwały budżetowej na 2007r. nie wniesiono poprawek nie realizowano tego pkt posiedzenia. 

Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2007.
Uchwała Nr III/17/06 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2007 w załączeniu.
Załącznik nr 5

Ad.10
a)Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2006 przedstawiła Skarbnik Miasta i Gminy Teresa Maślakiewicz.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie  zmian w budżecie gminy na rok 2006.
Uchwała Nr III/18/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2006 w załączeniu.
Załącznik nr 6

b)Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2007 przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2007.
Uchwała Nr III/19/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2007  w załączeniu.
Załącznik nr 7

c)Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2007 przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie  uchwalenia Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2007.
Uchwała Nr III/20/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2007  w załączeniu.
Załącznik nr 8

d)Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia.
Uchwała Nr III/21/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia  w załączeniu.
Załącznik nr 9

e)Projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym.
Uchwała Nr III/22/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym w załączeniu.
Załącznik nr 10

f)Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/44/2003 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 marca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Szczytna przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr V/44/2003 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 marca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Szczytna.
Uchwała Nr III/23/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zmiany uchwały Nr V/44/2003 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 marca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Szczytna  w załączeniu.
Załącznik nr 11

g)Projekt uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych przedstawiła Przewodnicząca Rady. Przypomniała, że  wszystkie Komisje Rady Miejskiej zaopiniowały negatywnie projekt przedłożony  przez Burmistrza, w którym zostały zaproponowane następujące stawki:
a) za odbiór odpadów komunalnych stałych - 39,00 zł/m3 +VAT
b) za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczytsości ciekłych (wywóz beczkowozem)     - 38,50 zł/m3 +VAT

Przewodnicząca Rady zaznaczyła, że wszystkie Komisje Rady Miejskiej zawnioskowały o utrzymanie stawek  ubiegłorocznych. W związku z tym Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały, w którym radni zaproponowali następujące stawki:
a) za odbiór odpadów komunalnych stałych - 37,72 zł/m3 +VAT
b) za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczytsości ciekłych (wywóz beczkowozem)     - 37,18 zł/m3 +VAT

Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia górnych stawek za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

Uchwała Nr III/24/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie ustalenia górnych stawek za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych  w załączeniu.
Załącznik nr 12

h)Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy Szczytna do Zgromadzenia Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy Szczytna do Zgromadzenia Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku.
Uchwała Nr III/25/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy Szczytna do Zgromadzenia Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku w załączeniu.
Załącznik nr 13

i)Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr I/4/06 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2006 r. w sprawie ustalenia składów osobowych oraz przedmiotu działania stałych Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr I/4/06 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2006 r. w sprawie ustalenia składów osobowych oraz przedmiotu działania stałych Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej.
Uchwała Nr III/26/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zmiany uchwały Nr I/4/06 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2006 r. w sprawie ustalenia składów osobowych oraz przedmiotu działania stałych Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej  w załączeniu.
Załącznik nr 14

j)Projekt uchwały w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 przedstawiła Przewodnicząca Rady. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006.
Uchwała Nr III/27/06 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 w załączeniu.
Załącznik nr 15

Ad.11
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Szczytnej Pan Marek Szpanier:

1. na interpelację radnego Tomasza Bernata:
1)w 2007 r. dokonamy analizy kosztów remontu nawierzchni asfaltowej i wykonania oświetlenia do „MEWY” oraz przygotujemy sie do realizacji zadania, zadanie to możemy wykonać w 2008 r.
2)w 2007 r. dokonamy analizy kosztów remontu nawierzchni asfaltowej na ul. Szklana Góra, zadanie to możemy wykonać w 2008 r.
3)istnieje możliwość wykorzystania terenu gminnego położonego przy. Bobrownickiej na plac rekreacyjno-sportowy, jak zdążymy przed opadami śniegu to wykosimy i uporządkujemy ten teren,pozostaje do uzgodnienia, kto będzie się nim opiekował
4)w 2007 r. dokonamy analizy kosztów remontu nawierzchni asfaltowej łączącej ul. Bobrownicką z ul. Szkolną, zadanie to możemy wykonać w 2008 r.
5)kosze zostaną zakupione i ustawione przy przystankach PKS.
2. na interpelację Przewodniczącej Rady Renaty Idzik:
uzyskałem informację, że lustro umieszczone przy wyjeździe z ul. Handlowej w Szczytnej na drogę krajową nr 8 zostało zdjęte przez zarządcę drogi krajowej, zostało zamówione nowe, które po wykonaniu zostanie ponownie ustawione.
3. na interpelację radnej Urszuli Doskocz:
nastąpi uporządkowanie tablic i słupów ogłoszeniowych – nie mamy własnej tablicy, zostaje szyba wystawowa w GCIiP, zakupimy nową tablicę ogłoszeniową, a miejsce jej położenia uzgodnimy z wspólnie z radnymi
4. na interpelację radnego Wojciecha Szlosbergera:
na początku stycznia planowane jest spotkanie w sprawie zabezpieczenia porządku publicznego na terenie gminy z przedstawicielami Policji, przekażę informację o terminie spotkania.

Ad.12-13
Przewodnicząca Rady złożyła wszystkim życzenia noworoczne i w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad III sesji Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała A. Sitarz.

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 14 Lutego 2007 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432484