Protokół Nr V/2007 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 lutego 2007 r.
Godzina rozpoczęcia: 14.00 Godzina zakończenia: 17.30
Miejsce obrad: sala posiedzeń UMiG
W sesji wzięło udział 15 radnych.
Lista obecności radnych, sołtysów, zaproszonych gości w załączeniu. Załącznik nr 1 (a-d)
Ad.1 Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 15 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad.2 Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany. Radny Zygmunt Futoma wystąpił z wnioskiem o wycofanie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna. Wniosek radnego poparł radny Leszek Gunia, który wniosek umotywował tym, że jest to projekt przygotowany pod potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej, a skutki uchwały są niekorzystne dla mieszkańców, zwłaszcza lokalnych przedsiębiorców. Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały był szczegółowo omawiany podczas posiedzeń Komisji Rady Miejskiej i uzyskał pozytywne opinie tych Komisji. Radny Wojciech Szlosberger zapytał: jakie skutki będzie miało wycofanie projektu uchwały z dzisiejszej sesji? Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier poinformował, że projekt uchwały w tej sprawie jest odkładany przez Radę Miejską kolejną kadencję. Podkreślił, że nie zgadza się z argumentacją radnego Leszka Guni, że projekt uchwały przygotowany jest pod potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej. Stwierdził, że regulamin jest opracowany dla wszystkich mieszkańców Szczytnej. Przewodnicząca Rady poddała wniosek pod głosowanie. Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 3 głosami - za przyjęciem wniosku, 11 - przeciw, przy 1 głosie wstrzymującym wniosek odrzuciła. Przewodnicząca Rady Renata Idzik odczytała porządek obrad:
1.Otwarcie sesji. 2.Porządek obrad. 3.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji. 4.Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami. 5.Wnioski i interpelacje radnych. 6.Podjęcie uchwał w sprawach: 1) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna, 2) zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej, 3) przejęcia od Powiatu Kłodzkiego zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi. 7.Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych. 8.Informacje Przewodniczącej Rady. 9.Zakończenie obrad.
Ad.3 Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 31 stycznia 2007 r. pozostawał do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie przyjęła.
Ad.4. Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami w załączeniu. Załącznik nr 2
Ad.5.
Radny Ireneusz Hoffman: chciałbym wrócić do problemu, z którym borykamy się od lat, dotyczy on zjazdu z drogi krajowej na łącznik prowadzący m. in. do osiedla na ul. Słoneczną w Szczytnej, z uwagi na brak dodatkowego pasa zjazd bezpośrednio z drogi krajowej jest niebezpieczny, proponuję, aby rozszerzyć porozumienie z Zarządem Dróg Krajowych o wykonanie pasa dla zjeżdżających z drogi krajowej na ul. Dojazdową, trzeba też pamiętać o przyszłych inwestorach, którzy zakupią działki na tym terenie.
Radny Stanisław Czarnik: czy po ostatnim spotkaniu z Policją do Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej wpłynęła odpowiedź w sprawie utworzenia Posterunku Policji w Szczytnej
Przewodnicząca Rady zarządziła 15-minutową przerwę.
Ad.6. 1) Burmistrz Szczytnej zawnioskował do Rady o wycofanie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna. Stwierdził, że w przerwie obrad odbyło sie spotkanie z udziałem Przewodniczącej Rady i Przewodniczących Komisji, podczas którego ustalono, że projekt uchwały powróci do Komisji celem dopracowania zawartych w nim rozwiązań. Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie wniosek Burmistrza Szczytnej przyjęła i projekt uchwały został wycofany z porządku obrad.
2) Burmistrz Szczytnej, biorąc pod uwagę stanowiska Komisji Rady Miejskiej wypracowane podczas ich posiedzeń, zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej. Zawnioskował o zmianę stawek zaproponowanych w przedłożonym radnym projekcie uchwały z 2,76 zł/m3 netto na 2,37 zł/m3 netto w przypadku taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały uwzględniający autopoprawkę wniesioną przez Burmistrza Szczytnej. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały. Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej. Uchwała Nr V/40/07 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w załączeniu. Załącznik nr 3
3) Projekt uchwały w sprawie przejęcia od Powiatu Kłodzkiego zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Poinformował, że przejęcie zadań nastąpi na mocy porozumienia zawartego między Burmistrzem Szczytnej a Zarządem Powiatu Kłodzkiego regulującego zakres i zasady finansowania przejmowanych dróg. Podkreślił, że przed podpisaniem porozumienie będzie musiało uzyskać pozytywną opinię Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Szczytnej. Dodał, że w porozumieniu gmina zaproponuje, że przyjmuje do realizacji zadania zarządcy dróg powiatowych wynikające z ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, w tym utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą, w tym w szczególności: remont cząstkowy nawierzchni, sprzątanie dróg i chodników, prowadzenie zimowej akcji odśnieżania dróg i chodników, utrzymywanie oznakowania pionowego i poziomego, koszenie poboczy, dokonywanie niezbędnych wycięć w drzewostanie i zakrzaczeniach przydrożnych, utrzymywanie rowów przydrożnych i przepustów, utrzymanie urządzeń odwodnienia ulic. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały. Rada Miejska w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Kłodzkiego zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi. Uchwała Nr V/41/07 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie przejęcia od Powiatu Kłodzkiego zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi w załączeniu. Załącznik nr 4
Ad.7 Odpowiedzi udzielił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier:
1. na interpelację radnego Ireneusza Hoffmana: przy budowie łącznika gmina uzgodniła z Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad we Wrocławiu, że zobowiązuje się do wybudowania pasów zjazdowych, gdy będzie posiadała środki finansowe, od takiego uzgodnienia uzależniona była zgoda zarządcy drogi krajowej na włączenie ulicy Dojazdowej w drogę krajową nr 8. 2. na interpelację radnego Stanisława Czarnika: do Urzędu MiG nie wpłynęła odpowiedź od Komendanta Powiatowego Policji w sprawie utworzenia Posterunku Policji w Szczytnej.
Ad.8 Przewodnicząca Rady poinformowała, że: 1.W dniu 5 lutego 2007 r. do Rady Miejskiej wpłynęło rozstrzygnięcie nadzorcze do Uchwały Nr III/21/2006 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, w którym Wojewoda Dolnośląski stwierdził nieważność niektórych paragrafów uchwały. Po zapoznaniu się z opinią radcy prawnego zatrudnionego w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej ustalono, że nie będzie składana skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na niniejsze rozstrzygnięcie. Treść rozstrzygnięcia znajduje się w Biurze Rady oraz na stronie internetowej Urzędu. 2.W dniu 26 lutego 2007 r. do Rady Miejskiej w Szczytnej wpłynęło podziękowanie od Okręgowej Rady Dolnośląskiej Izby Lekarsko -Weterynaryjnej we Wrocławiu za przychylne rozpatrzenie przez Radę Miejską w Szczytnej postulatu adresowanego do samorządów terytorialnych w całym kraju w sprawie wysokości podatku od nieruchomości ustalanego i pobieranego przez samorządy od budynków lub ich części, w których lekarze weterynarii prowadzą własne zakłady lecznicze dla zwierząt i podjęcie uchwały przyjmującej tak korzystne rozwiązania w zakresie usług weterynaryjnych.
Ad.9 W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad V sesji Rady Miejskiej.
Na tym protokół zakończono. Protokołowała A. Sitarz. |