Zarządzenie Nr 149/2007 Burmistrza Szczytnej z dnia 27 sierpnia 2007r.
w sprawie opracowania projektu budżetu na rok 2008
Zgodnie z par. 1 ust. 1 i 2 Uchwały Nr VIII/72/2003 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 sierpnia 2003 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalania budżetu, zarządzam co następuje:
§ 1.
Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy opracowują plany rzeczowe zadań realizowanych ze środków budżetowych oraz projekty planów dochodów i wydatków do dnia 30 września 2007r. odpowiedzialni: kierownicy jednostek organizacyjnych.
§ 2.
Kierownicy referatów urzędu, odpowiedzialni za realizację budżetu na poszczególnych Stanowiskach opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów dochodów i wydatków w terminie - do dnia 30 września 2007r. § 3.
Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych , otrzymanych wniosków, jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu gminy, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa , Skarbnik Miasta i Gminy opracuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu i przedłoży Burmistrzowi Szczytnej wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego. Termin wykonania: do 30 października 2006r. Odpowiedzialny: Skarbnik Szczytnej. § 4.
Materiały o których mowa, należy opracować zgodnie z wytycznymi zawartymi w załącznikach nr 1,2,3,4 i 5 do zarządzenia.
§ 5.
Przyjmuje się podstawowe parametry do opracowania projektu uchwały budżetowej Miasta i Gminy Szczytna na rok 2008 zgodnie z poniższym zestawieniem procentowym: 1) Wskaźnik inflacji – 0% 2) Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń – 5%. § 6.
I. Planowanie dochodów;
1) dochody z tytułu podatków i opłat – wzrost do 1,5,% przewidywanego wykonania roku 2007. 2) subwencje, dotacje celowe na zadania własne i zlecone oraz udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie zawiadomień i decyzji Ministra Finansów, Wojewody Dolnośląskiego, krajowego Biura Wyborczego. 3) pozostałe dotacje na podstawie umów i porozumień, 4) dochody z majątku gminy: - w wysokości zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania. - wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości, a w przypadku braku wyceny na podstawie szacunków. 5) dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury, winny być skalkulowane na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.
II. Planowanie wydatków.
Podstawą planowania wydatków na rok 2008 jest przewidywane wykonanie w roku 2007 1. Wynagrodzenia osobowe: Kwotą bazową jest miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikająca ze stosunku pracy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2007r pomnożona przez liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe), oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych. W kwocie planowanych na rok 2008 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2007 określone w zatwierdzonych planach organizacyjnych. Planowane podwyżki wynagrodzeń osobowych ( 5%), oraz zmiany z tytułu awansu zawodowego nauczycieli na poszczególne stopnie,( ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela) obejmujące liczbę awansowanych nauczycieli oraz wysokość środków na ich sfinansowanie – wykazać oddzielnie. Do określenia powyższych skutków finansowych dotyczących wynagrodzeń, należy stosować wysokość kwoty bazowej obowiązującej w roku 2007. Odprawy należy zaplanować oddzielnie (rezerwa celowa). Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z obowiązującymi przepisami; nagrody planowane są w wysokości do 1% planowanego funduszu płac. W objaśnieniach do projektu planu zatrudniania i wynagrodzeń należy omówić zmiany planu na rok 2007, podając na podstawie jakich decyzji dokonano zmian oraz projekt planu na rok 2008.
2. Wydatki z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z p.zm.).
3. składki na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy i wpłaty na PFRON planuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r.(Dz.U. Nr 70 poz.335 z p. zm.). W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie a art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.- Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z p.zm.).
5. Wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania roku 2007, wg. stanu na dzień 31 sierpnia 2007r., pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku. Wydatki planowane na rok 2008, które nie były w planie roku 2007 należy wykazać oddzielnie z podaniem podstawy prawnej (ustawa, rozporządzenie, umowa porozumienie itp.), uzasadniającej planowany wydatek.
3. Wydatki inwestycyjne: - w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest wskaźnik 2,2%, w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż podany wskaźnik, tj. m.in. zmiany zakresu rzeczowego inwestycji, zmian dokumentacji projektowej, wydłużenia okresu realizacji inwestycji, wymaga zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy. - w odniesieniu do wydatków na inwestycje rozpoczynane w roku 2008 należy uwzględnić przede wszystkim: - znaczenie zadania dla gminy, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców, - możliwość pozyskania dodatkowych środków , - stan przygotowania inwestycji. - przy ustalaniu kwot poszczególnych inwestycji na rok 2008 należy uwzględnić przede wszystkim: - możliwości z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł, - możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót, - zaawansowanie robót na koniec roku 2007.
§ 7.
Jednostki realizujące zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, bądź innych zadań zleconych ustawami, plany dochodów i wydatków wykazują odrębnie i łącznie dla danej jednostki.
§ 8.
1. Jednostki podległe gminie do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację i uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków wg załączników 2a,2b,2c,2d,2e,2f i 2g
2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić dla każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Wydatki bieżące i wydatki inwestycyjne należy objaśnić odrębnie. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić; - zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji, - czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku, - dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2007.
§ 9.
Szczegółowość informacji o stanie mienia komunalnego określa załącznik nr 5 do którego należy dołączyć część opisową zawierającą: 1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności, 2) dane dotyczące: a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach, b) posiadania; 3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt. 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji; 4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania; 5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
§ 10. Instytucje kultury opracowują projekty planów finansowych wg. załącznika nr 6, 6a oraz kalkulację wynagrodzeń wg, załącznika nr 2a i 2b do niniejszego zarządzenia. Wykaz wydatków inwestycyjnych wg. załącznika nr 4 do niniejszego Zarządzenia.
§ 11
1. Nadzór nad realizacją postanowień zawartych w Zarządzeniu powierzam Zastępcy Burmistrza – Wiesławowi Traczowi.
§ 12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Otrzymują: dyrektorzy:
1.Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 2.Przedszkola Publicznego, 3.Gimnazjum, 4.Szkoły Podstawowej w Szczytnej 5.Szkoły Podstawowej w Chocieszowie, 6.Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, 7.Ośrodka Pomocy Społecznej, 8.Miejskiego Ośrodka Kultury, 9.Biblioteki Publicznej,
oraz: -Pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi – Barbara Roźniakowska -Kierownik Referatu Organizacyjnego – Aneta Sitarz, -Skarbnik Szczytnej – Teresa Maślakiewicz, -Kierownik Referatu Techniczno-inwestycyjnego -Krzysztof Żak, -Kierownik USC - Anna Zilbert
Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier
|