szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
URZĄD MIASTA I GMINY:
Zarządzenie Nr 149/2007 z dnia 27 sierpnia 2007r.

Zarządzenie Nr 149/2007
Burmistrza Szczytnej
z dnia 27 sierpnia 2007r.

w sprawie opracowania projektu budżetu na rok 2008

Zgodnie z par. 1 ust. 1 i 2 Uchwały Nr VIII/72/2003 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 sierpnia 2003 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalania budżetu, zarządzam co następuje:

§ 1.

Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy opracowują plany rzeczowe zadań realizowanych ze środków budżetowych oraz projekty planów dochodów i wydatków do dnia 30 września 2007r. odpowiedzialni: kierownicy jednostek organizacyjnych.

§ 2.

Kierownicy referatów urzędu, odpowiedzialni za realizację budżetu na poszczególnych Stanowiskach opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów dochodów i wydatków w terminie - do dnia 30 września 2007r.
  
§ 3.

Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych , otrzymanych wniosków, jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu gminy, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa , Skarbnik Miasta i Gminy opracuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu i przedłoży Burmistrzowi Szczytnej wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego. Termin wykonania: do 30 października 2006r. Odpowiedzialny: Skarbnik Szczytnej.
  
§ 4.

Materiały o których mowa, należy opracować zgodnie z wytycznymi zawartymi w załącznikach nr 1,2,3,4 i 5 do zarządzenia.

§ 5.

Przyjmuje się podstawowe parametry do opracowania projektu uchwały budżetowej Miasta i Gminy Szczytna na rok 2008 zgodnie z poniższym zestawieniem procentowym:
       
1) Wskaźnik inflacji – 0%
2) Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń – 5%.
             
§ 6.

I.  Planowanie dochodów;

1) dochody z tytułu podatków i opłat – wzrost do 1,5,% przewidywanego wykonania roku 2007.
2) subwencje, dotacje celowe na zadania własne i zlecone oraz udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie zawiadomień i decyzji Ministra Finansów, Wojewody Dolnośląskiego, krajowego Biura Wyborczego.
3) pozostałe dotacje na podstawie umów i porozumień,
4) dochody z majątku gminy:
- w wysokości zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego
użytkowania.
- wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości, a w przypadku braku wyceny na podstawie szacunków.
5) dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury, winny być skalkulowane na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.

II. Planowanie wydatków.

Podstawą planowania wydatków na rok 2008 jest przewidywane wykonanie w roku 2007
1. Wynagrodzenia osobowe:
Kwotą bazową jest miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikająca ze stosunku pracy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2007r pomnożona przez  liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe), oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych. W kwocie planowanych na rok 2008 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2007 określone w zatwierdzonych planach organizacyjnych. Planowane podwyżki wynagrodzeń osobowych ( 5%), oraz zmiany z tytułu awansu zawodowego nauczycieli na poszczególne stopnie,( ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela) obejmujące liczbę awansowanych nauczycieli  oraz wysokość środków na ich sfinansowanie – wykazać oddzielnie. Do określenia powyższych skutków finansowych dotyczących wynagrodzeń, należy stosować wysokość kwoty bazowej obowiązującej w roku 2007. Odprawy należy zaplanować oddzielnie (rezerwa celowa). Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z obowiązującymi przepisami; nagrody planowane są w wysokości do 1% planowanego funduszu płac. W objaśnieniach do projektu planu zatrudniania i wynagrodzeń należy omówić zmiany planu na rok 2007, podając na podstawie jakich decyzji dokonano zmian oraz projekt planu na rok 2008.

2. Wydatki  z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z p.zm.).

3. składki na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy i wpłaty na PFRON planuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami.

4. Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r.(Dz.U. Nr 70 poz.335 z p. zm.). W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie a art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.- Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z p.zm.).

5. Wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania roku 2007, wg. stanu na dzień 31 sierpnia 2007r., pomniejszonego o jednorazowe  wydatki w tym roku. Wydatki planowane na rok 2008, które nie były w planie roku 2007 należy wykazać oddzielnie z podaniem podstawy prawnej (ustawa, rozporządzenie, umowa porozumienie itp.), uzasadniającej planowany wydatek.

3. Wydatki inwestycyjne:
- w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest wskaźnik 2,2%, w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż podany wskaźnik, tj. m.in. zmiany zakresu rzeczowego inwestycji, zmian dokumentacji projektowej, wydłużenia okresu realizacji inwestycji, wymaga zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy.
- w odniesieniu do wydatków na inwestycje rozpoczynane w roku 2008 należy uwzględnić przede wszystkim:
- znaczenie zadania dla gminy, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,
- możliwość pozyskania dodatkowych środków ,
- stan przygotowania inwestycji.
- przy ustalaniu kwot poszczególnych inwestycji na rok 2008 należy uwzględnić przede wszystkim:
- możliwości z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
- możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
- zaawansowanie robót na koniec roku 2007.

§ 7.

Jednostki realizujące zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, bądź innych zadań zleconych ustawami, plany dochodów i wydatków wykazują odrębnie i łącznie dla danej jednostki.

§ 8.

1. Jednostki podległe gminie do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację i uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków wg załączników 2a,2b,2c,2d,2e,2f i 2g

2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić dla każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Wydatki bieżące i wydatki inwestycyjne należy objaśnić odrębnie. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić;
- zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,
- czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
- dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2007.

§ 9.

Szczegółowość informacji o stanie mienia komunalnego określa załącznik nr 5 do którego należy dołączyć część opisową zawierającą:
1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności,
2) dane dotyczące:
a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach,
b) posiadania;
3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt. 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji;
4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania;
5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

§ 10.
 
Instytucje kultury opracowują projekty planów finansowych wg. załącznika nr 6, 6a oraz kalkulację wynagrodzeń wg, załącznika nr 2a i  2b do niniejszego zarządzenia. Wykaz wydatków inwestycyjnych wg. załącznika nr 4 do niniejszego Zarządzenia.

§ 11

1. Nadzór nad realizacją postanowień zawartych w Zarządzeniu powierzam Zastępcy Burmistrza – Wiesławowi Traczowi.

§ 12.


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Otrzymują:                    
dyrektorzy:

1.Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej,
2.Przedszkola Publicznego,
3.Gimnazjum,
4.Szkoły Podstawowej w Szczytnej
5.Szkoły Podstawowej w Chocieszowie,
6.Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych,
7.Ośrodka Pomocy Społecznej,
8.Miejskiego Ośrodka Kultury,
9.Biblioteki Publicznej,

oraz:
-Pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi – Barbara Roźniakowska
-Kierownik Referatu Organizacyjnego – Aneta Sitarz,
-Skarbnik Szczytnej – Teresa Maślakiewicz,
-Kierownik Referatu Techniczno-inwestycyjnego  -Krzysztof Żak,
-Kierownik USC - Anna Zilbert

Burmistrz Szczytnej
Marek Szpanier

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 3 Września 2007 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432542