Uchwała Nr XIV/71/07 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 grudnia 2007r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art.24 ust. 11, art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 oraz art. 195 ust. 2 i art. 198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości - 14.651.584 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1. w tym: 1) dochody bieżące - 12.140.059 zł. 2) dochody majątkowe - 2.511.525 zł. wg. załącznika nr 1a do niniejszej uchwały.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości - 16.694.357 zł zgodnie z załącznikiem nr 2. 2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 . 3. Zadania inwestycyjne w 2008r. zgodnie z załącznikiem nr 3a.
§ 3
1. Przychody budżetu w wysokości 3.160.000zł, 2. Rozchody budżetu w wysokości 1.117.227 zł. zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 4
Deficyt budżetu w wysokości 2.042.773zł. sfinansowany zostanie przychodami pochodzącymi z kredytów i pożyczek.
§ 5 W budżecie tworzy się rezerwy: 1) ogólną w wysokości - 150.000 zł. 2) celową w wysokości - 411.313 zł. z przeznaczeniem na: a) wydatki bieżące …………………… w kwocie - 326.313 zł. w tym: - odprawy emerytalno rentowe w kwocie – 243.313 zł. - na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego - 40.000 zł. - koszty związane z utworzeniem „małego przedszkola” - 23.000 zł. - likwidacja awarii w placówkach oświatowych - 20.000 zł. b) wydatki inwestycyjne .................................. w kwocie - 85.000 zł,
§ 6
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami zgodnie z załącznikiem nr 4. 2. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa oraz dochody związane z realizacją tych zadań, które podlegają przekazaniu na dochody budżetu gminy, zgodnie z załącznikiem nr 4a. 3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 7
1. Uchwala się dochody w kwocie 80.000 zł. tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. 2. Uchwala się wydatki w kwocie 10.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie, dla zakładów budżetowych: przychody – 3.123.973 zł. wydatki – 3.123.973 zł. zgodnie z załącznikiem nr 6. 2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 5.500 zł. wydatki –8.870 zł. zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9
1. Dotacje podmiotowe dla: 1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 548.396 zł. 2) działającego na terenie gminy publicznego przedszkola w wysokości - 574.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 40.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9. 3. Dotację celową w wysokości 46.850zł. na sfinansowanie zakupów inwestycyjnych: samochodu ciężarowego dla zakładu budżetowego – Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
§ 10
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody - 49.000 zł, 2) wydatki - 49.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 11
1. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 800.000 zł; 2. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych pożyczek i kredytów długoterminowych w kwocie 3.160.000 zł.
§ 12
Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości - 42.132 zł. zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 13
1. Upoważnia się Burmistrza Szczytnej do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 800.000zł,
2) ustanowienia prawnego zabezpieczenia spłaty kredytów i pożyczek w formie weksla in blanco wraz z deklaracja wekslową do wysokości 800.000 zł.
3) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 1.000.000 zł.
4) dokonywania zmian w planie wydatków w granicach działu klasyfikacji budżetowej, obejmujących w szczególności zmianę kwot zaplanowanych na wynagrodzenia i pochodne, na dotacje, na koszty obsługi długu publicznego oraz zmianę kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14
Upoważnia się dyrektorów zakładów budżetowych do dokonywania w planie finansowym innych zmian, niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104), pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia kwot do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu.
§ 15
Uchwala się szczegółowość : 1) informacji z wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2008r. – jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale; 2) informacji o wykonaniu w I półroczu 2008r. planu finansowego gminnych instytucji kultury: Miejskiego Ośrodka Kultury oraz Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy – w szczegółowości odpowiadającej planom przyjętym przez dyrektorów, z wyodrębnieniem stanu należności, i zobowiązań ( w tym wymagalnych).
§ 16
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 17
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Szczytnej.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
- pliki do pobrania: załączniki nr 1, 1a, 4, 4a, 5, 6, 7, 8, 9, 11, załącznik nr 2, załącznik nr 3, załącznik 3a, załącznik nr 10, załącznik nr 12, załącznik nr 13
Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik |