szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XI/2007 z dnia 27 września 2007r.

Protokół Nr XI/2007
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 27 września 2007 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 17.00

Miejsce obrad: sala posiedzeń UMiG

W sesji wzięło udział 15 radnych.
Radni nieobecni:
1) Zygmunt Futoma – od pkt. 8

Lista obecności radnych, sołtysów, zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.1

Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 15 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.2

Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier zawnioskował o wykreślenie z porządku obrad w pkt. 8 ppkt 4, tj. projektu uchwały w sprawie podatku od posiadania psów.
Przewodnicząca Rady poddała wniosek pod głosowanie.
Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, wniosek jednogłośnie przyjęła.
Przewodnicząca Rady Renata Idzik odczytała porządek obrad:

1. Otwarcie sesji.
2. Porządek obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
6. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Szczytna w zakresie realizacji wydatków.
7. Sprawozdanie z wykonania budżetu.
8. Podjęcie uchwał w sprawach:
1. zmiany budżetu na rok 2007,
2. określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości,
3. określenia stawek opłaty targowej,
4. wyrażenia opinii do projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Kłodzkiego.
9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
10. Informacje Przewodniczącej Rady.
11. Zakończenie obrad.

Ad.3

Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami w załączeniu.

Załącznik nr 2

Ad.4

Przewodnicząca Rady poddała po głosowanie wniosek o udzielenie głosu Pani Czesławie Szymczak – babci niepełnosprawnej Wiktorii Sobolewskiej. Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, wniosek jednogłośnie przyjęła.
Pani Czesława Szymczak odczytała w imieniu swoim i dziecka podziękowanie dla wszystkich osób zaangażowanych w zbiórkę pieniężną na rzecz niepełnosprawnej Wiktorii przeprowadzoną podczas XII Wielkiej Fety Agroturystycznej w Szczytnej. Wyraziła swoją ogromną wdzięczność za okazane serce, życzliwość i zrozumienie.
Radny Ireneusz Hoffman w imieniu Rady podziękował Pani Czesławie Szymczak za postawę i złożone podziękowanie.
Przewodnicząca Rady zawnioskowała o zgłaszanie interpelacji i wniosków.

Radny Tomasz Bernat:
Kiedy będą przeprowadzane remonty cieków wodnych. Co zostało zrobione od spotkania z przedstawicielami RZGW na sesji Rady Miejskiej w Szczytnej, podczas której zapadły pewne deklaracje?

Radny Wojciech Szlosberger:
Czy dla osoby zatrudnionej przez ZGKiM do bezpiecznego przeprowadzania dzieci i młodzieży na pasach w Szczytnej przez krajową 8 nie można wykonać zadaszenia, bądź innego zabezpieczenia przed deszczem i chłodem?

Radna Renata Idzik:
Kiedy zostanie przeprowadzony remont ulicy Nadrzecznej w Szczytnej?

Ad.5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 29 sierpnia 2007 r. pozostawał do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej (pok. nr 17). W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie przyjęła.

Ad.6

Informację Komisji Rewizyjnej z kontroli Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Szczytna w zakresie realizacji wydatków przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rydz.
Protokół w załączeniu.
Załącznik nr 3

Przewodnicząca Rady poinformowała zebranych, że zgodnie z § 57 ust.3 Statutu Gminy Szczytna Rada po wysłuchaniu protokołu pokontrolnego i uwag kierownika kontrolowanej jednostki dotyczących kontroli i jej wyników oraz stanowiska Burmistrza podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym o przyjęciu lub też odrzuceniu wniosków pokontrolnych.
Do protokołu uwag nie wniesiono.
Rada w obecności 15 radnych, 15 głosami za, jednogłośnie przyjęła wnioski pokontrolne zawarte przez Komisję Rewizyjną w protokole pokontrolnym.


Ad.7
Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2007 r. przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Sprawozdanie w załączeniu.
Załącznik nr 4

Przewodnicząca Rady Renata Idzik odczytała uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu w sprawie pozytywnej opinii o przedłożonej przez Burmistrza Szczytnej informacji z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2007 r.
Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu w załączeniu.
Załącznik nr 5

Do sprawozdania uwag nie wniesiono.

Przewodnicząca Rady zarządziła 15-minutową przerwę.

Ad.8

1) Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu na rok 2007 przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie w sprawie zmiany budżetu na rok 2007.
Uchwała Nr X/59/07 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zmiany budżetu na rok 2007 w załączeniu.
Załącznik nr 6

2) Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości.
Uchwała Nr X/60/07 Rady Miejskiej w Szczytnej w określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości w załączeniu.
Załącznik nr 7

3) Projekt uchwały w sprawie określenia stawek opłaty targowej przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie określenia stawek opłaty targowej.
Uchwała Nr X/61/07 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie określenia stawek opłaty targowej w załączeniu.
Załącznik nr 8

4) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Kłodzkiego przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia opinii do projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Kłodzkiego.
Uchwała Nr X/62/07 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie wyrażenia opinii do projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Kłodzkiego w załączeniu.
Załącznik nr 9

Przewodnicząca zarządziła 15 minutową przerwę w obradach.

Ad.9

Odpowiedzi radnych udzielił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier:

- na interpelacje radnego Tomasza Bernata:
Proponuję zaprosić przedstawicieli RZGW na sesję Rady Miejskiej w Szczytnej, podczas której zapytacie Państwo co zostało i co będzie zrobione na ciekach wodnych na terenie gminy Szczytna.
Niestety, moje wielokrotne wystąpienia pisemne i obecność osobista w RZGW nie przyniosły oczekiwanych skutków.

- na interpelacje Wojciecha Szlosbergera
Uważam, że budowanie zadaszenia nie jest dobrym rozwiązaniem. Rozważymy inne rozwiązania.

- na interpelację radnej Renaty Idzik:
Remont ulicy Nadrzecznej w Szczytnej będzie jednym z wniosków do przyszłorocznego budżetu gminy.


Ad.10
W dniu 11 października 2007 r. o godz. 14.00 odbędzie się sesja nadzwyczajna , której tematami będą:
- projekt uchwały Rady Powiatu Kłodzkiego w sprawie Programu restrukturyzacji pn. “Planowane zmiany w strukturze ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim”,
- informacja Przewodniczącego Zarządu Związku - Michała Pundy w sprawie Studium wykonalności dla przedsięwzięcia “Wspólny system gospodarki odpadami dla Międzygminnego Związku Celowego z siedzibą w Kłodzku”.

Ad.11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XI sesji Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała A. Sitarz.

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 29 Stycznia 2008 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432009