szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 3/2008 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 19 marca 2008r.

Protokół Nr 3/2008
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 19 marca 2008r.

Godzina rozpoczęcia : 10.00
Godzina zakończenia: 12.30

Miejsce obrad: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Szczytnej ul. Pocztowa 11

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 5 radnych.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Beata Rydz. Przedstawiła
proponowany porządek posiedzenia i wystąpiła do członków Komisji o zgłoszenie propozycji
i uwag. Ponieważ uwag nie wniesiono realizowano następujący porządek posiedzenia:

1. Kontrola Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w zakresie realizacji dostaw wody i odbioru nieczystości płynnych.
2. Sprawy różne.

Ad. 1.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Beata Rydz przedstawiła upoważnienie wydane przez Przewodniczącą Rady Miejskiej do przeprowadzenia kontroli w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
Pracownik ZGKiM majster wodociągów p. Antoni Nyga przedstawił ujęcia wody jakimi dysponuje zakład wodociągowy:
głównym ujęciem jest Zacisze – trudno jednoznacznie określić jakie ulice zasila gdyż woda znajduje się w obiegu zamkniętym i łączy się z wodą z innych źródeł,
Góra Anny zasila ul. Ludową i i część Szczytnej; woda wypływa mechanicznie więc ponoszone są małe koszty eksploatacji, brak dojazdu do zbiornika, zachodzi konieczność wykonania drogi,
Rudolf zasila tylko ulicę Bobrownicką, docelowo ujęcie brzegowe nie będzie wykorzystywane, skład chemiczny wody jest dobry, wątpliwości budzi barwa wody szczególnie przy opadach deszczu,
Studzienno zabezpiecza wodę dla 7 budynków; część wodociągu została wymieniona parę lat temu, mieszkańcy proszą o wykonanie pozostałej części, są gotowi partycypować w kosztach, wodociąg wykonywany w latach 1914-1915, rury są zarośnięte kamieniem, na dzień dzisiejszy właściciele nowych budynków nie dostają pozwoleń na podłączenie do sieci wodociągowej,
Wołowa Góra - ujęcie jest nieczynne, zbiornik jest przedwojenny, duży, po przeprowadzeniu modernizacji umożliwi zasilenie części ulic Leśnej, Zamkowej i Sienkiewicza, woda uzyskiwana grawitacyjnie, będzie tanie w eksploatacji,
ul. Wiejska – jest to najstarsze ujęcie; zniszczone w czasie powodzi i przy pracach związanych z regulacją koryta rzeki po powodzi, odtworzenie w poprzednim kształcie nie jest możliwe ze względu na bliskość trasy międzynarodowej; obecnie zasila 3 budynki,
nie jest użytkowane ujęcie na Piekielnej Górze wykonane szereg lat wcześniej jeszcze przez Kłodzko; ujęcie typu drenarskiego.

Następnie Dyrektor omówił główne problemy Zakładu:
nie jest uregulowany stan prawny przepompowni znajdującej się na terenie huty, wybudowanej przez RPWIK Kłodzko; budynek jest na stanie ZGKiM ale nie jest uregulowana sprawa własności gruntów, teren miał być przekazany nieodpłatnie; zmieniają się właściciele huty a sprawa ciągle pozostaje niezałatwiona; obecnie pompy nie pracują, nie płaci się więc za energię elektryczną, jednak przy spadku ciśnienia konieczne będzie uruchomienie pomp, by dostarczyć wodę na ulice: Borowina, Bukowa, Dębowa,
sieć wodociągowa przy ulicach: Polnej, Borowinie, Bukowej, Dębowej jest w bardzo złym stanie technicznym; nowa sieć wodociągowa wykonana jest przy ulicach: Wolności, Bobrownickiej,Górskiej i na części ulicy Leśnej.

Radny p. Wojciech Szlosberger zapytał o dokumentację techniczną istniejącej sieci wodociągowej i o planowane inwestycje.
P. Antoni Nyga odpowiedział, że dokumentacja jest tylko częściowa i nie zawsze dokładna, dotyczy głównie ostatnio realizowanych inwestycji.
Dyrektor wyjaśnił, iż trudno jest prowadzić gospodarkę planową; w sytuacji gdy nie ma środków na inwestycje usuwa się jedynie awarie.
Zakład zaplanował w roku bieżącym:
modernizację i uruchomienie ujęcia na Wołowej Górze,
wykonanie dojazdu do Góry Anny,
remont zbiornika przy ul. Wiejskiej,
wykonanie instalacji do p. Jagodzińskich w Studziennej.

Jeżeli plany zostaną zrealizowane to wody dla mieszkańców Szczytnej nie zabraknie. Jednak w przypadku budowy następnych osiedli mieszkaniowych konieczne będzie szukanie nowych źródeł wody.
Radny p. Wojciech Szlosberger zapytał czy mieszkańcy wsi Złotno, Łężyce, Dolina nie zgłaszają problemów z wodą.
P. Antonii Nyga - wsie te są obsługiwane przez Duszniki, mieszkańcy problemów nie zgłaszają.
Radna p. Urszula Doskocz - czy w związku z dużymi kosztami zakupu usług dla zakładu wodociągów Dyrektor nie planuje kupna koparki.
Dyrektor p. Ryszard Drozd - w cenę wody nie są wkalkulowane inwestycje i zakupy sprzętów; zaplanowane inwestycje finansowane będą przez Urząd Miasta.
Radny p. Leszek Gunia wracając do cen wody i abonamentu za liczniki zapytał do czyich obowiązków należy zamontowanie głównego wodomierza w budynku.
Dyrektor - wszystkie wodomierze główne w starych budynkach są Zakładu.
P. Antoni Nyga - każdy właściciel w nowo- wybudowanym budynku wykonuje przyłącze na własny koszt, kupuje i montuje wodomierz a następnie przekazuje firmie wodociągowej.
Wymiana tego wodomierza i jego legalizacja będzie należała do obowiązków Zakładu.

Przerwa

Przewodnicząca Komisji p. Beata Rydz zapytała czy wszyscy mieszkańcy mają zawarte umowy o dostawę wody.
P. Antoni Nyga - ciągle obowiązują stare umowy zawierane wiele lat temu; nowi właściciele zawierają nowe umowy.
P. Wojciech Szlosberger – czy są mieszkańcy, którzy pobierają wodę a za nią nie płacą.
P. Antoni Nyga - nie ma; w momencie uzyskania takiej informacji zostaliby obciążeni należnością, lub zostaliby pozbawieni możliwości czerpania wody.

Radny p. Wojciech Szloeberger zapytał o wywóz nieczystości płynnych.
P. Feliks Żukowski poinformował, że Zakład posiada beczkę ascenizacyją i ciągnik. Sprzęt jest pod dozorem technicznym i jest sprawny. Obsługiwane są wszystkie budynki gminne, w innych budynkach usługa wykonywana jest na zgłoszenie właściciela. Świadczone są usługi dla Dusznik i Zieleńca. Na terenie naszej gminy do wywozu nieczystości płynnych uprawniona jest jeszcze firma z Szalejowa.
W. Szlosberger – czy wszystkie budynki nie podłączone do kolektora posiadają szamba i czy wszystkie szamba są szczelne.
Dyrektor wyjaśnił, iż Zakład jest na etapie sprawdzania, które budynki mogłyby być podłączone do kolektora a nie są. 295 budynków nie jest podłączonych do kolektora, w tym ok. 130 budynków ma możliwość podłączenia do kolektora i z tej możliwości nie korzysta.
160 budynków posiada szambo a właściciele nie mają umów na wywóz nieczystości płynnych. ZGKiM będzie sprawdzać czy osoby te zawarły umowę z inną firmą uprawnioną do wywozu nieczystości płynnych.
Przy okazji zawierania umów o wywóz nieczystości stałych 16 osób zawarło umowę o odbiór nieczystości płynnych.

P. Wojciech Szlosberger - czy na terenie miasta występują problemy z kanalizacją.
P. Marcin Zuberski:
problem kilkakrotnie zgłaszany to kanalizacja przy ul. Polnej; kanalizacja została źle wykonana, zainstalowana pompa jest wyeksploatowana, brakuje drugiej na wypadek awarii,
w czasie opadów deszczu wpływająca do studzienek kanalizacyjnych woda niesie piasek, kamienie i inne nieczystości; przynajmniej raz w roku rury kanalizacyjne powinny być wyczyszczone i przepłukane
wokół budynku przy ul. Wolności 90 znajdują się niewykorzystywane szamba przykryte skorodowanymi płytami stalowym, stanowi to duże zagrożenie dla mieszkańców.

Ad.2.
W sprawach różnych uwag nie wniesiono.

Wnioski Komisji:

1.Zobowiązać Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej do wykonania dokumentacji technicznej ujęć i sieci wodociągowej.
2.Doprowadzić do możliwości pełnej eksploatacji ujęć: na ul. Wiejskiej, na Wołowej Górze, Górze Anny i Studzienno włączając do głównego wodociągu z jednoczesną rezygnacją z ujęcia bocznego przy ul. Bobrownickiej.
3.Uregulować własność gruntów przepompowni na terenie huty w Szczytnej.
4.Doprowadzić do likwidacji przy ul. Polnej przepompowni ścieków i spowodować podłączenie bezpośrednio do kolektora.
5.Likwidacja szamb przy budynku byłej masarni; podłączenie bezpośrednio do kolektora
6.Doprowadzić do zakupu koparki dla zakładu wodociągów.

Na tym protokół zakończono.

Protokół sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem dla:
Burmistrza Szczytnej
Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczytnej,
Komisji Rewizyjnej,
Dyrektora Zakładu Gospodarki komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej

Podpis Dyrektora Podpisy
ZGKiM w Szczytnej Członków Komisji Rewizyjnej:

 1. Beata Rydz - ..................
 2. Leszek Gunia - ...................
 3. Urszula Doskocz - ...................
 4. Marian Onak - ...................
 5. Wojciech Szlosberger - ...................

Uwagi kontrolowanego do treści protokołu:

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 12 Maja 2008 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432547