Zarządzenie nr 141/2008 Burmistrza Szczytnej z dnia 27 października 2008r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego ZGKiM w Szczytnej
Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie terytorialnym [Dz.U. z 2001r. Nr.142 poz.1591 oraz ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej Dz.U. z 1997r. Nr.9 poz. 43 z późniejszymi zmianami ] oraz Ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych [ Dz.U. z 2001 Nr. 142 poz. 1593 z późniejszymi zmianami] Burmistrz Szczytnej na wniosek Dyrektora ZGKiM w Szczytnej zarządza, co następuje :
Zatwierdzam Regulamin Organizacyjny ZGKiM w Szczytnej o następującej treści :
„REGULAMIN ORGANIZACYJNY Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej”
Rozdział I Postanowienia ogólne
§ 1
1. ZGKiM w Szczytnej zwany dalej „Zakładem” został utworzony na podstawie : - art.9 i 18 ust.2 pkt 9”h'' ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym [tekst jednolity:Dz.U 2001. Nr. 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami], - & 27 Statutu Miasta i Gminy w Szczytnej z dnia 14 lutego 1996r. Z późniejszymi zmianami] - uchwały nr. XVIII/102/9 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 12 kwietnia 1991r. W sprawie przekształcenia Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w zakład budżetowy 2. Bieżący nadzór nad bezpośrednią działalnością Zakładu sprawuje Burmistrz. 3. ZGKiM w Szczytnej działa jako gminna jednostka organizacyjna posiadająca status zakładu budżetowego wykonująca zadania i cele publiczne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz zadania określone w innych ustawach lub określone przez Radę Miejską I Burmistrza
§ 2 1.Siedzibą Zakładu jest miejscowość Szczytna ul. Pocztowa 11 2.Zaklad realizuje cele i zadania określone szczegółowo w Statucie 3.Do pracowników Zakładu w zakresie praw i obowiązków ma zastosowanie Kodeks Pracy – ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. [ Dz. U. z 1974 r. nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami ni], ustawa z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samo rządowych [ tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1593 ze zm.] oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 02 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialne go [ Dz. U. z 2005 r. Nr 146, poz. 1222 ze zm.]
§ 3
Traci moc uchwała Zarządu Miasta i Gminy Szczytna z dnia 8.07.2002r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego ZGKiM w Szczytnej § 4
Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi ZGKiM w Szczytnej
§ 5
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Burmistrzowi Szczytnej
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia Rozdział II Zarząd Zakładem
§ 7
1. Zakładem zarządza Dyrektor ZGKiM w Szczytnej. Jego zwierzchnikiem służbowym jest Burmistrz Szczytnej. 2. Stosunek pracy z Dyrektorem Zakładu nawiązuje i rozwiązuje Burmistrz Szczytnej. 3. Dyrektor kieruje Zakładem przy pomocy Głównego Specjalisty d/s technicznych i Głównego Księgowego. 4. Dyrektor dokonuje czynności związanych z prowadzeniem Zakładu w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności : - korzysta z przywilejów i obowiązków pracodawcy, zgodnie z kodeksem pracy i przepisami szczegółowymi dotyczącymi funkcjonowania prowadzonej jednostki organizacyjnej, zgodnie z ustawą o gospodarce komunalnej, ustawą o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - dysponuje przyznanymi w budżecie środkami finansowymi i planuje je zgodnie ze statutem jednostki. Przez dysponowanie środkami finansowymi rozumie się zawieranie umów lub zlecenie wykonawstwa prac niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki, - udziela jednorazowego pełnomocnictwa wyłącznie podczas nieobecności spowodowanej urlopem lub chorobą. 5. Dyrektor przeprowadza postępowania przetargowe określone w ustawie z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, zarówno na zamówienia finansowane z budżetu gminy jak i na realizację inwestycji ,finansowanych z innych pozyskanych środków finansowych. 6. Dyrektor Zakładu wobec podległych pracowników jest przełożonym w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. 7. Osoby na stanowiskach samodzielnych i kierowniczych w Zakładzie, realizują przydzielone im zadania zgodnie z przepisami i zakresami obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
Rozdział III Organizacja wewnętrzna
§ 8
Przełożonym wszystkich pracowników jest Dyrektor. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1. Główny Specjalista d/s technicznych 2. Główny Księgowy 3. Specjalista d/s administracyjno-organizacyjnych 4. Administrator 5. Inkasent Specjalista d/s umów i kontroli 6. Radca prawny 7. Inspektor d/s BHP i PPOŻ § 9
Głównemu Specjaliście d/s technicznych bezpośrednio podlegają:
1. Mistrz służby remontowo-usługowej 2. Starszy Mistrz służby komunalno-transportowej 3. Mistrz służby wodno-kanalizacyjnej 4. Pracownicy robót publicznych 5. Pracownicy obsługujący cmentarz, stadion, szalet 6. Pracownicy obsługujący kotłownie, przejście dla pieszych Pośrednio Administrator i Wspólnoty Mieszkaniowe § 10
Głównemu Księgowemu bezpośrednio podlegają: 1. Księgowy 2. Specjalista d/s ekonomicznych
§ 11
Mistrzowi służby remontowo-usługowej bezpośrednio podlegają: 1. Pracownicy brygady remontowo-usługowej 2. Brygadzista Służby Infrastruktury Drogowej Pośrednio brygada remontowa
§ 12
Starszemu Mistrzowi służby komunalno-transportowej bezpośrednio podlegają: 1. Kierowcy i operatorzy 2. Pracownicy sekcji oczyszczania miasta 3. Zamiatacze 4. Pracownicy sekcji utrzymania zieleni i utrzymania zimowego § 13
Mistrzowi służby wodno-kanalizacyjnej bezpośrednio podlegają: 1. Pracownicy sekcji utrzymania ujęć wodnych 2. Pracownicy sekcji utrzymania kanalizacji
§ 14
Specjaliście d/s administracyjno-organizacyjnych bezpośrednio podlega: 1. Archiwum zakładowe 2. Utrzymanie czystości w obiekcie Zakładu § 15
Schemat organizacyjny Zakładu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego.
Rozdział IV Cele i zadania
§ 16
Misją Zakładu jest rzetelne i wysoko jakościowe wykonywanie zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i terminowe jak również nieprzerwane zaspakajanie potrzeb ludności w drodze świadczenia powszechnie dostępnych usług. 1.Przedmiotem działalności jest świadczenie usług w zakresie: 1.1. gospodarki mieszkaniowo-komunalnej 1.2. drogownictwa 1.3. gospodarki odpadami komunalnymi 1.4. oczyszczania miasta 1.5. utrzymania zieleni 1.6. produkcji i zaopatrzenia w wodę 1.7. oczyszczania i odprowadzania ścieków 1.8. administrowania cmentarza komunalnego 1.9. innych usług komunalnych zleconych przez uprawnione organy Gminy wraz z zapewnieniem środków finansowych na ten cel § 17
Szczegółowego podziału zadań pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy dokonuje Dyrektor Zakładu § 18
1.Do zadań i obowiązków wszystkich pracowników należy: 1.1. znajomość obowiązujących przepisów i ustalonego dla nich zakresu czynności 1.2. terminowe, sumienne i zgodne z obowiązującymi przepisami wykonywanie obowiązków pracowniczych 1.3. przestrzeganie dyscypliny pracy i obowiązujących przepisów wewnętrznych 1.4. właściwy stosunek do osób korzystających z usług zakładu, interesantów, współ współpracowników i przełożonych 1.5. dbałość o dobre imię i mienie Zakładu, estetykę miejsca pracy oraz przestrzeganie etyki zawodowej 1.6. odpowiedzialność i zdyscyplinowanie w wykonywaniu powierzonych czynności i obowiązków 1.7. przestrzeganie zasad BHP, ochrony przeciwpożarowej, sanitarnej oraz egzekwowanie przestrzegania tych zasad od pracowników podległych 2.Główny Specjalista d/s technicznych 2.1. Do zadań Głównego Specjalisty d/s technicznych należy: a] kierowanie pionem technicznym b] sprawami techniczno-eksploatacyjnymi w Zakładzie w pełnym zakresie powierzonych mu spraw zgodnie z wiedzą i obowiązującymi przepisami 2.2. W szczególności: a] organizowanie i koordynacja prac w zakresie: - odbioru nieczystości stałych - odbioru i oczyszczania ścieków - likwidacji składowania odpadów w miejscach do tego nie przeznaczonych - konserwacji komunalnych terenów zielonych, parków i urządzeń rekreacyjnych - oczyszczania i odśnieżania dróg i terenów gminnych - usług w zakresie ochrony środowiska - budowy i eksploatacji kanalizacji i urządzeń wodno-ściekowych - produkcji i dostawy wody - administrowania gminnymi zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi - usług sprzętowo-transportowych - wykonywania usług remontowo-budowlanych, ślusarskich, stolarskich, remontu instalacji wodno-kanalizacyjnych - usług w ramach drogownictwa - administrowania cmentarzem komunalnymi b] nadzór nad pracami w ramach robót publicznych, w zakresie prac społecznie użytecznych i działalności pomocniczej c] nadzór w zakresie obsługi przejścia dla pieszych d] nadzór w zakresie reklam e] pozyskiwanie informacji na temat dostępnych środków pomocowych do wy korzystania przez Zakład f] prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem potrzeb inwestycyjnych, remontowych Zakładu w zakresie gospodarki komunalnej mieszkaniowej, wodnej i zagospodarowania terenu g] opracowanie i aktualizacja całorocznych, wieloletnich i perspektywicznych planów inwestycji, modernizacji i remontu oraz zakupu środków trwałych w tym z udziałem środków pomocowych h] przygotowywanie procesu inwestycyjnego, w tym: - nadzór nad organizacją przetargów na prace inwestycyjne i remontowe - uzyskiwanie pozwoleń na budowę oraz wymaganych decyzji i uzgodnień - sprawdzanie kosztorysów po wykonawczych i obmiarów robót - prowadzenie nadzoru inwestorskiego w zakresie remontów i inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami i] programowanie inwestycji własnych Zakładu j] uzyskiwanie wymaganej opinii, uzgodnień i decyzji do zatwierdzenia opracowanej dokumentacji oraz realizacji inwestycji k] zlecanie wykonawstwa zadań remontowych i inwestycyjnych jednostkom wykonawczym zewnętrznym oraz przekazywanie w obowiązującym trybie dokumentacji technicznej, innych obowiązujących dokumentów, terenu budo wy, warunkujących realizację zlecanych robót l] uczestniczenie w opracowywaniu kompletu materiałów niezbędnych do udzie lenia zamówień na roboty remontowo-budowlane, modernistyczne i inwesty cyjne oraz do projektowania dokumentacji technicznej ł] prowadzenie całokształtu spraw związanych z opracowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla remontów, modernizacji i inwestycji związanych z gospodarką komunalną, mieszkaniową, wodną i zagospodarowaniem terenu m] podejmowanie działań zmierzających do uzyskania przez Zakład zgodnie z prawem budowlanym wszelkich decyzji i zezwoleń warunkujących prace remontowo-modernizacyjne i inwestycyjne n] uczestnictwo w odbiorach końcowych zadań inwestycyjnych, robót moderniza cyjnych, budowlanych o] uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych 3.Główny Księgowy 3.1.Do zadań i obowiązków Głównego Księgowego należy: a] kierowanie pionem finansowo-księgowym b] sprawami ekonomicznymi w Zakładzie w pełnym zakresie powierzonych mu spraw zgodnie z wiedzą i obowiązującymi przepisami 3.2. W szczególności: a] zorganizowanie i doskonalenie systemu księgowego, planowanie, analiza dzia łalności b] zapewnienie terminowości, zgodności i prawidłowości sprawozdań składanych na zewnątrz c] nadzór nad gospodarką majątkiem Zakładu d] zorganizowanie właściwego obiegu i kontroli, legalności i prawidłowości operacji gospodarczych ich udokumentowania zgodnie z zasadami gospodarności, przepisami i planami finansowymi e] zorganizowanie i stałe doskonalenie księgowości, kalkulacji cen i sprawozdawczości finansowej Zakładu, zapewnienie ich rzetelności i prawidłowości przy zastosowaniu racjonalnej organizacji pracy i techniki przetwarzania danych f] bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowych i sprawozdawczości finansowej umożliwiających tj. - terminowe i rzetelne przekazywanie informacji ekonomicznych z działalności Zakładu - skuteczną ochronę mienia i terminowe rozliczanie osób materialnie odpowie dzialnych za mienie - prawidłowe i terminowe dochodzenie roszczeń oraz terminowe ściąganie należności - prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych - sprawną kontrolę realizacji wyznaczonych Zakładowi zadań g] nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji, rozliczenie inwentaryzacji i wyciąganie wniosków, złożenie propozycji co do nadwyżek i strat h] opracowanie analiz stanu majątkowego, gospodarki finansowej i wyników działalności oraz przygotowanie wniosków wynikających z tych analiz i] kontrole wszystkich komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk w zakresie prawidłowości i rzetelności przygotowania i obiegu dokumentów dla rachunkowości oraz przedstawienie Dyrektorowi wniosków wynikających z tej kontroli j] należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg ra chunkowych i sprawozdań finansowych k] organizowanie wypłat i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem funduszu płac, rozliczeniami z tytułu podatków, składek na ubezpieczenie społeczne l] bieżący nadzór nad prawidłowym i terminowym naliczaniem i rozliczaniem należności podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych, od osób prawnych oraz VAT ł] organizowanie prac oraz kontrole podległych pracowników w zakresie obowiązków służbowych i dyscypliny m] inne prace zlecone przez Dyrektora Zakładu 4.Specjalista d/s organizacyjno-administracyjnych 4.1.Do zadań i obowiązków Specjalisty d/s organizacyjno-administracyjnych należy: a] prowadzenie dokumentacji sekretariatu tj. - dziennika podawczego korespondencji przychodzącej i wychodzącej - rejestracja i rozprowadzanie korespondencji - rozliczanie przychodów i rozchodów znaczków pocztowych - prowadzenie rozliczeń rozmów telefonicznych ą] zapotrzebowanie i rozdział artykułów biurowych b] realizacja prenumeraty czasopism i innych wydawnictw c] wykonywanie prac komputerowego pisania na potrzeby Zakładu d] prowadzenie w Zakładzie rejestru zleceń, rejestru umów e] wystawianie delegacji służbowych ę] przygotowanie naliczania ekwiwalentu za pranie za nie wydana odzież roboczą za niewydane środki czystości f] przygotowywanie umów dotyczących działalności w zakresie świadczonych usług cmentarnych g] prowadzenie jednolitego rzeczowego wykazu akt kwalifikującego do odpowiedniej kategorii archiwalnej akta powstające w toku działalności ZGKiM h] prowadzenie dokumentacji związanej z przyjęciem i zwalnianiem pracowników i] czuwanie nad egzekwowaniem rozliczenia materialnego zwalnianych praco wników [za pobrany sprzęt ,odzież, narzędzia] j] wystawianie dokumentów będących podstawą do naliczania wypłat [angaże, aneksy] k] weryfikowanie wysokości dodatku stażowego, kart badań okresowych pod względem ich terminowości i aktualności l] egzekwowanie przestrzegania dyscypliny pracy od zatrudnionych pracowników ł] prowadzenie rozliczeń i dokumentacji pracowników zatrudnionych przy pra cach publicznych, interwencyjnych, stażowych, przygotowania zawodowego, społeczno-użytecznych, umowy zlecenia, umowy o dzieło i innych m] współpraca z Powiatowym Biurem Pracy w zakresie przyjmowania pracowników n] rozliczanie kart drogowych kierowców, operatorów zatrudnionych w Zakładzie ń] prowadzenie rejestru ewidencji osób podlegającemu obowiązkowi służby wojskowej oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi i cywilnymi o] organizowanie kształcenia, dokształcania i doskonalenia pracowników ó] przygotowywanie projektów regulaminów, zarządzeń, instrukcji i wytycznych Dyrektora Zakładu oraz prowadzenie ewidencji tych dokumentów p] prowadzenie analizy wpływu i załatwiania skarg i wniosków r] rozpisywanie zadań dla komórek organizacyjnych wynikających z zrządzeń porewizyjnych i pokontrolnych oraz redagowanie sprawozdań z realizacji tych zarządzeń s] współdziałanie przy ustalaniu zasad podziału i wykonywaniu czynności związanych z wydatkowaniem zakładowego funduszu socjalnego i mieszka niowego ś] współdziałanie w organizacji udziału pracowników w imprezach kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych t] uczestniczenie w posiedzeniach komisji socjalnej u] pozyskiwanie informacji na temat dostępnych środków pomocowych do wykorzystania przez Zakład w] przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty z programów pomocowych udzielających wsparcia finansowego y] organizowanie przetargów na prace inwestycyjne i remontowe z] przygotowanie projektów umów związanych z przetargami i przygotowanie odpowiedniej dokumentacji 5.Administrator 5.1.Do zadań i obowiązków Administratora należy: a] opracowanie zbiorczych planów działalności Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych i nadzór nad ich realizacją ą] ewidencjonowanie zasobów wspólnot mieszkaniowych b] rozpatrywanie skarg, odwołań i wniosków współwłaścicieli wspólnot mieszkaniowych c] nadzorowanie rozliczania we wspólnotach za wodę, ciepło, energię elektryczną, itp. ć] przygotowanie wewnętrznych aktów wykonawczych dotyczących zadań związanych z zarządzaniem wspólnotami d] przygotowanie dokumentów ramowych związanych z wykonywaniem zadań zarządcy nieruchomości wspólnej a w szczególności umów na wywóz odpadów, usług kominiarskich, anten zbiorczych, dezynfekcji i deratyzacji itp. e] uczestnictwo w przejmowaniu i przekazywaniu nieruchomości ę] nadzór nad windykowaniem zobowiązań współwłaścicieli f] sprawowanie nadzoru nad prawidłowym stosowaniem stawek czynszu i opłat eksploatacyjnych g] zawieranie umów najmu lokali użytkowych, garaży, pomieszczeń gospodarczych i reklam h] przygotowanie i zawieranie umów na dostawę energii cieplnej, energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, gazu oraz nadzór nad realizacją tych umówi i rozliczeniem w/w dostaw i] zawieranie umów na usługi w zakresie wywozu nieczystości stałych, płynnych, usługi kominiarskie, konserwację anten zbiorczych, domofonów, instalacji centralnego ogrze wania, ciepłej i zimnej wody j] zlecanie i nadzorowanie prac związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenach administrowanych przez ZGKiM k] prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych l] prowadzenie ewidencji budynków zabytkowych ł] wydawanie opinii lokalizacyjnych obiektów oraz opinii w zakresie dzierżawy gruntów będących w administracji ZGKiM m] przygotowywanie przetargów na najem lokali użytkowych n] prowadzenie korespondencji w zakresie administrowania w mieszkaniowych zasobach komunalnych ń] prowadzenie całości spraw związanych z dochodzeniem zaległości czynszowych i opłat za świadczenia o] wystawianie upomnień dotyczących zaległości za lokale użytkowe ó] wystawianie terminów miesięcznych do zapłaty za lokale użytkowe p] wystawianie wezwań do zapłaty za lokale użytkowe r] wypowiadanie umów najmu lokali użytkowych s] kierowanie spraw do sądu dotyczących lokali użytkowych ś] udzielanie odpowiedzi w sprawach związanych z windykacją należności t] prowadzenie kartoteki kaucji zabezpieczających z tytułu najmu lokali użytkowych u] wystawianie zaświadczeń o niezaleganiu z zapłatą czynszu za lokale użytkowe w] sporządzanie informacji do planów finansowych w zakresie przypisu dochodu z wynajmu lokali y] sporządzanie miesięcznych zestawień przypisów należności i zobowiązań do syntetycznych kont finansowych z] sporządzanie planów finansowo-rzeczowych inwestycji, modernizacji oraz remontów i konserwacji budynków komunalnych i wspólnot mieszkaniowych ź] prowadzenie ewidencji środków trwałych wyposażenia ż] sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu inwestycji i remontów q] przekazywanie zrealizowanych robót remontowych i inwestycyjnych do użytkowania v] pobieranie opłat za użytkowanie targowiska i rozliczanie ich x] administrowanie cmentarzem komunalnym 6. Inkasent Specjalista d/s umów i kontroli 6.1.Do zadań Inkasent Specjalisty d/s umów i kontroli należy: a] zawieranie wszystkich umów w imieniu Zakładu b] aktualizacja zawartych umów c] na wniosek Dyrektora przeprowadzanie kontroli wewnętrznej Zakładu -kontroli organizacyjnej -kontroli operacyjnej d] odczytywanie wodomierzy e] doręczanie rachunków 7.Radca Prawny 7.1.Do zadań i obowiązków Radcy Prawnego należy: a] udzielanie opinii i porad prawnych dotyczących Zakładu b] informacje o zmianie w prawie dotyczącym Zakładu c] uczestniczenie w rokowaniach prowadzonych przez Zakład w sprawie ważniejszych umów i porozumień d] nadzór prawny nad egzekucją należności e] reprezentowanie Zakładu przed organami i instytucjami zakresu wymiaru sprawiedliwości f] opiniowanie umów,regulaminów,zarządzeń,uchwał,porozumień
8.Inspektor d/s BHP i PPOŻ 8.1. Do zadań i obowiązków Inspektora d/s BHP i POPŻ należy: a] organizowanie i prowadzenie szkoleń pracowników Zakładu w zakresie bhp i ppoż. b] opracowanie norm przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej dla pracowników Zakładu c] dopilnowanie sporządzania protokołów powypadkowych d] analiza przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy i występowania chorób zawodowych u pracowników e] stała kontrola przestrzegania przepisów bhp ,ppoż i sanitarnych f] wnioskowanie do Dyrektora Zakładu o usunięcie nieprawidłowości w zakresie ppoż i sanitarnych występujących na poszczególnych stanowiskach pracy oraz ukarania pracowników łamiących przepisy j.w.
Rozdział V Postępowanie w sprawie załatwiania skarg i wniosków
§ 19
1. Dyrektor, Główny Specjalista d/s technicznych oraz Główny Księgowy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek od godz. 1000 do godz.1200.? 2. W przypadku, gdy we wtorek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, dniem przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków jest następny dzień pracy. 3. Informacja o dniu i godzinach przyjęć interesantów winna być umieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zakładu 4. Obsługę organizacyjną przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Dyrektora, Głównego Specjalistę d/s technicznych oraz Głównego Księgowego prowadzi sekretariat.
§ 20
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą faksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. 2. W przypadku ustnego złożenia skargi lub wniosku sporządza się protokół, który zawiera : 2.1. datę przyjęcia 2.2. imię, nazwisko i adres składającego 2.3. zwięzłe określenie sprawy 2.4. imię i nazwisko przyjmującego 2.5. podpis składającego 3. Pisma mające znamiona skarg lub wniosków dekretuje się poprzez właściwe wpisanie słów „skarga” lub „wniosek”. 4. Skargi lub wnioski wpływające do Zakładu, a także zgłoszone ustnie do protokołu ewidencjonuje się w rejestrze prowadzonym przez sekretariat. 5. Rejestr skarg i wniosków zawiera : 5.1. liczbę porządkową 5.2. datę wpływu 5.3. imię i nazwisko oraz adres zgłaszającego 5.4. przedmiot skargi (wniosku), informację o przekazaniu skargi (wniosku) do załatwienia według właściwości 5.5. datę załatwienia skargi (wniosku) 5.6. sposób załatwienia. 6. Sekretariat po zarejestrowaniu skargi (wniosku) w rejestrze, przekazuje niezwłocznie sprawę do właściwej komórki w celu przedłożenia dyrektorowi wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia skargi (wniosku). 7. Przy rozpatrywaniu i załatwianiu skarg stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Rozdział VI Postanowienia końcowe
§ 21
Sposób załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej reguluje Kodeks Postępowania Administracyjnego.
§ 22
Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego nadania.”
Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier |