szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
URZĄD MIASTA I GMINY:
Zarządzenie nr 141/2008 z dnia 27 października 2008r.

Zarządzenie nr 141/2008
Burmistrza Szczytnej
z dnia 27 października 2008r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego ZGKiM w Szczytnej

Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie terytorialnym [Dz.U. z 2001r. Nr.142 poz.1591 oraz ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej Dz.U. z 1997r. Nr.9 poz. 43 z późniejszymi zmianami ] oraz Ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych [ Dz.U. z 2001 Nr. 142 poz. 1593 z późniejszymi zmianami] Burmistrz Szczytnej na wniosek Dyrektora ZGKiM w Szczytnej zarządza, co następuje :


Zatwierdzam Regulamin Organizacyjny ZGKiM w Szczytnej o następującej treści :

„REGULAMIN ORGANIZACYJNY Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej”

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1

1. ZGKiM w Szczytnej zwany dalej „Zakładem” został utworzony na podstawie :
- art.9 i 18 ust.2 pkt 9”h'' ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym [tekst jednolity:Dz.U 2001. Nr. 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami],
- & 27 Statutu Miasta i Gminy w Szczytnej z dnia 14 lutego 1996r. Z późniejszymi zmianami]
- uchwały nr. XVIII/102/9 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 12 kwietnia 1991r. W sprawie przekształcenia Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w zakład budżetowy
2. Bieżący nadzór nad bezpośrednią działalnością Zakładu sprawuje Burmistrz.
3. ZGKiM w Szczytnej działa jako gminna jednostka organizacyjna posiadająca status zakładu budżetowego wykonująca zadania i cele publiczne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz zadania określone w innych ustawach lub określone przez Radę Miejską I Burmistrza

§ 2
 
1.Siedzibą Zakładu jest miejscowość Szczytna ul. Pocztowa 11
2.Zaklad realizuje cele i zadania określone szczegółowo w Statucie
3.Do pracowników Zakładu w zakresie praw i obowiązków ma zastosowanie Kodeks Pracy – ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. [ Dz. U. z 1974 r. nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami ni], ustawa z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samo rządowych [ tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1593 ze zm.] oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 02 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialne go [ Dz. U. z 2005 r. Nr 146, poz. 1222 ze zm.]

§ 3

Traci moc uchwała Zarządu Miasta i Gminy Szczytna z dnia 8.07.2002r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego ZGKiM w Szczytnej
 
§ 4

Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi ZGKiM w Szczytnej

§ 5

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Burmistrzowi Szczytnej

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
 
Rozdział II
Zarząd Zakładem

§ 7

1. Zakładem zarządza Dyrektor ZGKiM w Szczytnej. Jego zwierzchnikiem służbowym jest Burmistrz Szczytnej.
2. Stosunek pracy z Dyrektorem Zakładu nawiązuje i rozwiązuje Burmistrz Szczytnej.
3. Dyrektor kieruje Zakładem przy pomocy Głównego Specjalisty d/s technicznych i Głównego Księgowego.
4. Dyrektor dokonuje czynności związanych z prowadzeniem Zakładu w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności :
- korzysta z przywilejów i obowiązków pracodawcy, zgodnie z kodeksem pracy i przepisami szczegółowymi dotyczącymi funkcjonowania prowadzonej jednostki organizacyjnej, zgodnie z ustawą o gospodarce komunalnej, ustawą o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- dysponuje przyznanymi w budżecie środkami finansowymi i planuje je zgodnie ze statutem jednostki. Przez dysponowanie środkami finansowymi rozumie się zawieranie umów lub zlecenie wykonawstwa prac niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki,
- udziela jednorazowego pełnomocnictwa wyłącznie podczas nieobecności spowodowanej urlopem lub chorobą.
5. Dyrektor przeprowadza postępowania przetargowe określone w ustawie z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, zarówno na zamówienia finansowane z budżetu gminy jak i na realizację inwestycji ,finansowanych z innych pozyskanych środków finansowych.
6. Dyrektor Zakładu wobec podległych pracowników jest przełożonym w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
7. Osoby na stanowiskach samodzielnych i kierowniczych w Zakładzie, realizują przydzielone im zadania zgodnie z przepisami i zakresami obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.

Rozdział III
Organizacja wewnętrzna

§ 8

Przełożonym wszystkich pracowników jest Dyrektor.
Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:

1. Główny Specjalista d/s technicznych
2. Główny Księgowy
3. Specjalista d/s administracyjno-organizacyjnych
4. Administrator
5. Inkasent Specjalista d/s umów i kontroli
6. Radca prawny
7. Inspektor d/s BHP i PPOŻ
 
§ 9

Głównemu Specjaliście d/s technicznych bezpośrednio podlegają:

1. Mistrz służby remontowo-usługowej
2. Starszy Mistrz służby komunalno-transportowej
3. Mistrz służby wodno-kanalizacyjnej
4. Pracownicy robót publicznych
5. Pracownicy obsługujący cmentarz, stadion, szalet
6. Pracownicy obsługujący kotłownie, przejście dla pieszych
 Pośrednio Administrator i Wspólnoty Mieszkaniowe
 
§ 10

Głównemu Księgowemu bezpośrednio podlegają:
1. Księgowy
2. Specjalista d/s ekonomicznych

§ 11

Mistrzowi służby remontowo-usługowej bezpośrednio podlegają:
1. Pracownicy brygady remontowo-usługowej
2. Brygadzista Służby Infrastruktury Drogowej Pośrednio brygada remontowa

§ 12

Starszemu Mistrzowi służby komunalno-transportowej bezpośrednio podlegają:
1. Kierowcy i operatorzy
2. Pracownicy sekcji oczyszczania miasta
3. Zamiatacze
4. Pracownicy sekcji utrzymania zieleni i utrzymania zimowego
 
§ 13

Mistrzowi służby wodno-kanalizacyjnej bezpośrednio podlegają:
1. Pracownicy sekcji utrzymania ujęć wodnych
2. Pracownicy sekcji utrzymania kanalizacji

§ 14

Specjaliście d/s administracyjno-organizacyjnych bezpośrednio podlega:
1. Archiwum zakładowe
2. Utrzymanie czystości w obiekcie Zakładu
 
§ 15

Schemat organizacyjny Zakładu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego.

Rozdział IV
Cele i zadania

§ 16

Misją Zakładu jest rzetelne i wysoko jakościowe wykonywanie zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i terminowe jak również nieprzerwane zaspakajanie potrzeb ludności w drodze świadczenia powszechnie dostępnych usług.
1.Przedmiotem działalności jest świadczenie usług w zakresie:
1.1. gospodarki mieszkaniowo-komunalnej
1.2. drogownictwa
1.3. gospodarki odpadami komunalnymi
1.4. oczyszczania miasta
1.5. utrzymania zieleni
1.6. produkcji i zaopatrzenia w wodę
1.7. oczyszczania i odprowadzania ścieków
1.8. administrowania cmentarza komunalnego
1.9. innych usług komunalnych zleconych przez uprawnione organy Gminy wraz z zapewnieniem środków finansowych na ten cel
 
§ 17

Szczegółowego podziału zadań pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy dokonuje Dyrektor Zakładu
 
§ 18

1.Do zadań i obowiązków wszystkich pracowników należy:
1.1. znajomość obowiązujących przepisów i ustalonego dla nich zakresu czynności
1.2. terminowe, sumienne i zgodne z obowiązującymi przepisami wykonywanie obowiązków pracowniczych
1.3. przestrzeganie dyscypliny pracy i obowiązujących przepisów wewnętrznych
1.4. właściwy stosunek do osób korzystających z usług zakładu, interesantów, współ współpracowników i przełożonych
1.5. dbałość o dobre imię i mienie Zakładu, estetykę miejsca pracy oraz przestrzeganie etyki zawodowej
1.6. odpowiedzialność i zdyscyplinowanie w wykonywaniu powierzonych czynności i obowiązków
1.7. przestrzeganie zasad BHP, ochrony przeciwpożarowej, sanitarnej oraz egzekwowanie przestrzegania tych zasad od pracowników podległych
2.Główny Specjalista d/s technicznych
2.1. Do zadań Głównego Specjalisty d/s technicznych należy:
a] kierowanie pionem technicznym
b] sprawami techniczno-eksploatacyjnymi w Zakładzie w pełnym zakresie powierzonych mu spraw zgodnie z wiedzą i obowiązującymi przepisami
2.2. W szczególności:
 a] organizowanie i koordynacja prac w zakresie:
 - odbioru nieczystości stałych
 - odbioru i oczyszczania ścieków
 - likwidacji składowania odpadów w miejscach do tego nie przeznaczonych
 - konserwacji komunalnych terenów zielonych, parków i urządzeń rekreacyjnych
 - oczyszczania i odśnieżania dróg i terenów gminnych
 - usług w zakresie ochrony środowiska
 - budowy i eksploatacji kanalizacji i urządzeń wodno-ściekowych
 - produkcji i dostawy wody
 - administrowania gminnymi zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi
 - usług sprzętowo-transportowych
 - wykonywania usług remontowo-budowlanych, ślusarskich, stolarskich, remontu
 instalacji wodno-kanalizacyjnych
 - usług w ramach drogownictwa
 - administrowania cmentarzem komunalnymi
 b] nadzór nad pracami w ramach robót publicznych, w zakresie prac społecznie
 użytecznych i działalności pomocniczej
 c] nadzór w zakresie obsługi przejścia dla pieszych
 d] nadzór w zakresie reklam
 e] pozyskiwanie informacji na temat dostępnych środków pomocowych do wy
 korzystania przez Zakład
 f] prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem potrzeb inwestycyjnych, remontowych
 Zakładu w zakresie gospodarki komunalnej
 mieszkaniowej, wodnej i zagospodarowania terenu
 g] opracowanie i aktualizacja całorocznych, wieloletnich i perspektywicznych
 planów inwestycji, modernizacji i remontu oraz zakupu środków trwałych
 w tym z udziałem środków pomocowych
 h] przygotowywanie procesu inwestycyjnego, w tym:
 - nadzór nad organizacją przetargów na prace inwestycyjne i remontowe
 - uzyskiwanie pozwoleń na budowę oraz wymaganych decyzji i uzgodnień
 - sprawdzanie kosztorysów po wykonawczych i obmiarów robót
 - prowadzenie nadzoru inwestorskiego w zakresie remontów i inwestycji zgodnie  z obowiązującymi przepisami i zasadami
 i] programowanie inwestycji własnych Zakładu
 j] uzyskiwanie wymaganej opinii, uzgodnień i decyzji do zatwierdzenia opracowanej
 dokumentacji oraz realizacji inwestycji
 k] zlecanie wykonawstwa zadań remontowych i inwestycyjnych jednostkom
 wykonawczym zewnętrznym oraz przekazywanie w obowiązującym trybie
 dokumentacji technicznej, innych obowiązujących dokumentów, terenu budo
 wy, warunkujących realizację zlecanych robót
 l] uczestniczenie w opracowywaniu kompletu materiałów niezbędnych do udzie
 lenia zamówień na roboty remontowo-budowlane, modernistyczne i inwesty
 cyjne oraz do projektowania dokumentacji technicznej
 ł] prowadzenie całokształtu spraw związanych z opracowaniem dokumentacji
 projektowo-kosztorysowej dla remontów, modernizacji i inwestycji związanych
 z gospodarką komunalną, mieszkaniową, wodną i zagospodarowaniem terenu
 m] podejmowanie działań zmierzających do uzyskania przez Zakład zgodnie
 z prawem budowlanym wszelkich decyzji i zezwoleń warunkujących prace
 remontowo-modernizacyjne i inwestycyjne
 n] uczestnictwo w odbiorach końcowych zadań inwestycyjnych, robót moderniza
 cyjnych, budowlanych
 o] uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych
3.Główny Księgowy
 3.1.Do zadań i obowiązków Głównego Księgowego należy:
 a] kierowanie pionem finansowo-księgowym
 b] sprawami ekonomicznymi w Zakładzie w pełnym zakresie powierzonych mu spraw
 zgodnie z wiedzą i obowiązującymi przepisami
 3.2. W szczególności:
 a] zorganizowanie i doskonalenie systemu księgowego, planowanie, analiza dzia
 łalności
 b] zapewnienie terminowości, zgodności i prawidłowości sprawozdań składanych
 na zewnątrz
 c] nadzór nad gospodarką majątkiem Zakładu
 d] zorganizowanie właściwego obiegu i kontroli, legalności i prawidłowości operacji
 gospodarczych ich udokumentowania zgodnie z zasadami gospodarności,
 przepisami i planami finansowymi
 e] zorganizowanie i stałe doskonalenie księgowości, kalkulacji cen i sprawozdawczości
 finansowej Zakładu, zapewnienie ich rzetelności i prawidłowości
 przy zastosowaniu racjonalnej organizacji pracy i techniki przetwarzania danych
 f] bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji
 wynikowych i sprawozdawczości finansowej umożliwiających tj.
 - terminowe i rzetelne przekazywanie informacji ekonomicznych z działalności Zakładu
 - skuteczną ochronę mienia i terminowe rozliczanie osób materialnie odpowie
 dzialnych za mienie
 - prawidłowe i terminowe dochodzenie roszczeń oraz terminowe ściąganie należności
 - prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych
 - sprawną kontrolę realizacji wyznaczonych Zakładowi zadań
 g] nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji, rozliczenie inwentaryzacji
 i wyciąganie wniosków, złożenie propozycji co do nadwyżek i strat
 h] opracowanie analiz stanu majątkowego, gospodarki finansowej i wyników
 działalności oraz przygotowanie wniosków wynikających z tych analiz
 i] kontrole wszystkich komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk
 w zakresie prawidłowości i rzetelności przygotowania i obiegu dokumentów
 dla rachunkowości oraz przedstawienie Dyrektorowi wniosków wynikających
 z tej kontroli
 j] należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg ra
 chunkowych i sprawozdań finansowych
 k] organizowanie wypłat i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem funduszu płac,
 rozliczeniami z tytułu podatków, składek na ubezpieczenie społeczne
 l] bieżący nadzór nad prawidłowym i terminowym naliczaniem i rozliczaniem
 należności podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych, od
 osób prawnych oraz VAT
 ł] organizowanie prac oraz kontrole podległych pracowników w zakresie
 obowiązków służbowych i dyscypliny
 m] inne prace zlecone przez Dyrektora Zakładu
4.Specjalista d/s organizacyjno-administracyjnych
 4.1.Do zadań i obowiązków Specjalisty d/s organizacyjno-administracyjnych należy:
 a] prowadzenie dokumentacji sekretariatu tj.
 - dziennika podawczego korespondencji przychodzącej i wychodzącej
 - rejestracja i rozprowadzanie korespondencji
 - rozliczanie przychodów i rozchodów znaczków pocztowych
 - prowadzenie rozliczeń rozmów telefonicznych
 ą] zapotrzebowanie i rozdział artykułów biurowych
 b] realizacja prenumeraty czasopism i innych wydawnictw
 c] wykonywanie prac komputerowego pisania na potrzeby Zakładu
 d] prowadzenie w Zakładzie rejestru zleceń, rejestru umów
 e] wystawianie delegacji służbowych
 ę] przygotowanie naliczania ekwiwalentu za pranie za nie wydana odzież
 roboczą za niewydane środki czystości
 f] przygotowywanie umów dotyczących działalności w zakresie świadczonych
 usług cmentarnych
 g] prowadzenie jednolitego rzeczowego wykazu akt kwalifikującego do
 odpowiedniej kategorii archiwalnej akta powstające w toku działalności
 ZGKiM
 h] prowadzenie dokumentacji związanej z przyjęciem i zwalnianiem pracowników
 i] czuwanie nad egzekwowaniem rozliczenia materialnego zwalnianych praco
 wników [za pobrany sprzęt ,odzież, narzędzia]
 j] wystawianie dokumentów będących podstawą do naliczania wypłat [angaże, aneksy]
 k] weryfikowanie wysokości dodatku stażowego, kart badań okresowych pod
 względem ich terminowości i aktualności
 l] egzekwowanie przestrzegania dyscypliny pracy od zatrudnionych pracowników
 ł] prowadzenie rozliczeń i dokumentacji pracowników zatrudnionych przy pra
 cach publicznych, interwencyjnych, stażowych, przygotowania zawodowego,
 społeczno-użytecznych, umowy zlecenia, umowy o dzieło i innych
 m] współpraca z Powiatowym Biurem Pracy w zakresie przyjmowania pracowników
 n] rozliczanie kart drogowych kierowców, operatorów zatrudnionych w Zakładzie
 ń] prowadzenie rejestru ewidencji osób podlegającemu obowiązkowi służby
 wojskowej oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi i cywilnymi
 o] organizowanie kształcenia, dokształcania i doskonalenia pracowników
 ó] przygotowywanie projektów regulaminów, zarządzeń, instrukcji i wytycznych
 Dyrektora Zakładu oraz prowadzenie ewidencji tych dokumentów
 p] prowadzenie analizy wpływu i załatwiania skarg i wniosków
 r] rozpisywanie zadań dla komórek organizacyjnych wynikających z zrządzeń
 porewizyjnych i pokontrolnych oraz redagowanie sprawozdań z realizacji tych
 zarządzeń
 s] współdziałanie przy ustalaniu zasad podziału i wykonywaniu czynności
 związanych z wydatkowaniem zakładowego funduszu socjalnego i mieszka
 niowego
 ś] współdziałanie w organizacji udziału pracowników w imprezach kulturalnych,
 rekreacyjnych i sportowych
 t] uczestniczenie w posiedzeniach komisji socjalnej
 u] pozyskiwanie informacji na temat dostępnych środków pomocowych do wykorzystania przez Zakład
 w] przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty z programów pomocowych
 udzielających wsparcia finansowego
 y] organizowanie przetargów na prace inwestycyjne i remontowe
 z] przygotowanie projektów umów związanych z przetargami i przygotowanie
 odpowiedniej dokumentacji
5.Administrator
 5.1.Do zadań i obowiązków Administratora należy:
 a] opracowanie zbiorczych planów działalności Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych i nadzór nad ich realizacją
 ą] ewidencjonowanie zasobów wspólnot mieszkaniowych
 b] rozpatrywanie skarg, odwołań i wniosków współwłaścicieli wspólnot
 mieszkaniowych
 c] nadzorowanie rozliczania we wspólnotach za wodę, ciepło, energię elektryczną, itp.
 ć] przygotowanie wewnętrznych aktów wykonawczych dotyczących zadań
 związanych z zarządzaniem wspólnotami
 d] przygotowanie dokumentów ramowych związanych z wykonywaniem zadań
 zarządcy nieruchomości wspólnej a w szczególności umów na wywóz odpadów,
 usług kominiarskich, anten zbiorczych, dezynfekcji i deratyzacji itp.
 e] uczestnictwo w przejmowaniu i przekazywaniu nieruchomości
 ę] nadzór nad windykowaniem zobowiązań współwłaścicieli
 f] sprawowanie nadzoru nad prawidłowym stosowaniem stawek czynszu
 i opłat eksploatacyjnych
 g] zawieranie umów najmu lokali użytkowych, garaży, pomieszczeń gospodarczych i reklam
 h] przygotowanie i zawieranie umów na dostawę energii cieplnej, energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, gazu oraz nadzór nad realizacją tych umówi i rozliczeniem w/w dostaw
 i] zawieranie umów na usługi w zakresie wywozu nieczystości stałych, płynnych, usługi kominiarskie, konserwację anten zbiorczych, domofonów, instalacji centralnego ogrze wania, ciepłej i zimnej wody
 j] zlecanie i nadzorowanie prac związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenach administrowanych przez ZGKiM
 k] prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych
 l] prowadzenie ewidencji budynków zabytkowych
 ł] wydawanie opinii lokalizacyjnych obiektów oraz opinii w zakresie dzierżawy gruntów będących w administracji ZGKiM
 m] przygotowywanie przetargów na najem lokali użytkowych
 n] prowadzenie korespondencji w zakresie administrowania w mieszkaniowych zasobach komunalnych
 ń] prowadzenie całości spraw związanych z dochodzeniem zaległości czynszowych i opłat za świadczenia
 o] wystawianie upomnień dotyczących zaległości za lokale użytkowe
 ó] wystawianie terminów miesięcznych do zapłaty za lokale użytkowe
 p] wystawianie wezwań do zapłaty za lokale użytkowe
 r] wypowiadanie umów najmu lokali użytkowych
 s] kierowanie spraw do sądu dotyczących lokali użytkowych
 ś] udzielanie odpowiedzi w sprawach związanych z windykacją należności
 t] prowadzenie kartoteki kaucji zabezpieczających z tytułu najmu lokali użytkowych
 u] wystawianie zaświadczeń o niezaleganiu z zapłatą czynszu za lokale użytkowe
 w] sporządzanie informacji do planów finansowych w zakresie przypisu dochodu z wynajmu lokali
 y] sporządzanie miesięcznych zestawień przypisów należności i zobowiązań do syntetycznych kont finansowych
 z] sporządzanie planów finansowo-rzeczowych inwestycji, modernizacji oraz remontów i konserwacji budynków komunalnych i wspólnot mieszkaniowych
 ź] prowadzenie ewidencji środków trwałych wyposażenia
 ż] sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu inwestycji i remontów
 q] przekazywanie zrealizowanych robót remontowych i inwestycyjnych do użytkowania
 v] pobieranie opłat za użytkowanie targowiska i rozliczanie ich
 x] administrowanie cmentarzem komunalnym
6. Inkasent Specjalista d/s umów i kontroli
6.1.Do zadań Inkasent Specjalisty d/s umów i kontroli należy:
 a] zawieranie wszystkich umów w imieniu Zakładu
 b] aktualizacja zawartych umów
 c] na wniosek Dyrektora przeprowadzanie kontroli wewnętrznej Zakładu
 -kontroli organizacyjnej
 -kontroli operacyjnej
 d] odczytywanie wodomierzy
 e] doręczanie rachunków
7.Radca Prawny
7.1.Do zadań i obowiązków Radcy Prawnego należy:
 a] udzielanie opinii i porad prawnych dotyczących Zakładu
 b] informacje o zmianie w prawie dotyczącym Zakładu
 c] uczestniczenie w rokowaniach prowadzonych przez Zakład w sprawie
 ważniejszych umów i porozumień
 d] nadzór prawny nad egzekucją należności
 e] reprezentowanie Zakładu przed organami i instytucjami zakresu wymiaru
 sprawiedliwości
 f] opiniowanie umów,regulaminów,zarządzeń,uchwał,porozumień

8.Inspektor d/s BHP i PPOŻ
 8.1. Do zadań i obowiązków Inspektora d/s BHP i POPŻ należy:
 a] organizowanie i prowadzenie szkoleń pracowników Zakładu w zakresie bhp
 i ppoż.
 b] opracowanie norm przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków
 ochrony indywidualnej dla pracowników Zakładu
 c] dopilnowanie sporządzania protokołów powypadkowych
 d] analiza przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy i występowania
 chorób zawodowych u pracowników
 e] stała kontrola przestrzegania przepisów bhp ,ppoż i sanitarnych
 f] wnioskowanie do Dyrektora Zakładu o usunięcie nieprawidłowości w zakresie
 ppoż i sanitarnych występujących na poszczególnych stanowiskach
 pracy oraz ukarania pracowników łamiących przepisy j.w.

Rozdział V
Postępowanie w sprawie załatwiania skarg i wniosków

§ 19

1. Dyrektor, Główny Specjalista d/s technicznych oraz Główny Księgowy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek od godz. 1000 do godz.1200.?
2. W przypadku, gdy we wtorek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, dniem przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków jest następny dzień pracy.
3. Informacja o dniu i godzinach przyjęć interesantów winna być umieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zakładu
4. Obsługę organizacyjną przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Dyrektora, Głównego Specjalistę d/s technicznych oraz Głównego Księgowego prowadzi sekretariat.

§ 20

1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą faksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
2. W przypadku ustnego złożenia skargi lub wniosku sporządza się protokół, który zawiera :
2.1. datę przyjęcia
2.2. imię, nazwisko i adres składającego
2.3. zwięzłe określenie sprawy
2.4. imię i nazwisko przyjmującego
2.5. podpis składającego
3. Pisma mające znamiona skarg lub wniosków dekretuje się poprzez właściwe wpisanie słów „skarga” lub „wniosek”.
4. Skargi lub wnioski wpływające do Zakładu, a także zgłoszone ustnie do protokołu ewidencjonuje się w rejestrze prowadzonym przez sekretariat.
5. Rejestr skarg i wniosków zawiera :
5.1. liczbę porządkową
5.2. datę wpływu
5.3. imię i nazwisko oraz adres zgłaszającego
5.4. przedmiot skargi (wniosku), informację o przekazaniu skargi (wniosku) do załatwienia według właściwości
5.5. datę załatwienia skargi (wniosku)
5.6. sposób załatwienia.
6. Sekretariat po zarejestrowaniu skargi (wniosku) w rejestrze, przekazuje niezwłocznie sprawę do właściwej komórki w celu przedłożenia dyrektorowi wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia skargi (wniosku).
7. Przy rozpatrywaniu i załatwianiu skarg stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Rozdział VI
Postanowienia końcowe

§ 21

Sposób załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej reguluje Kodeks Postępowania Administracyjnego.

§ 22

Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego nadania.”

Burmistrz Szczytnej
Marek Szpanier

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 13 Listopada 2008 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432037