Protokół Nr 10/2008 z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego z dnia 27 listopada 2008r.
Godzina rozpoczęcia : 13.00 Godzina zakończenia: 13.50
Miejsce obrad: Biuro Rady w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej
W posiedzeniu Komisji wzięło udział 5 radnych.
Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu. Załącznik Nr 1 Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego p. Ireneusz Hoffman. Poinformował, że posiedzenie zostało zwołane ze względu na konieczność zaopiniowanie kolejnych zmian w projekcie uchwały dotyczącej zmian budżetu w roku 2008. Z poprzedniego posiedzenia Komisji pozostał do zaopiniowania projekt uchwały w sprawie opłaty adiacenckiej – pozostałe Komisje Rady Miejskiej wydały pozytywna opinię. W związku z powyższym przedstawił następujący porządek posiedzenia:
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Szczytna na rok 2008r. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej na terenie Gminy Szczytna. Sprawy różne.
Ad. 1. Burmistrz Marek Szpanier poinformował o wprowadzonych do projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Szczytna na rok 2008 zmianach. Dochody i wydatki w budżecie Gminy zwiększają się do kwoty 139.516 zł. Zmiana następuje ze względu na otrzymanie dotacji celowej w kwocie 80.000 zł na zakup samochodu ratownictwa drogowego dla Ochotniczej Straży Pożarnej. Burmistrz poinformował, że przetarg już się odbył – zostanie zakupiony FORD TRANSIT za kwotę 164.900 zł. Dostawa zostanie zrealizowana do 15 grudnia br. Pytań i uwag nie było. Przeprowadzono głosowanie. Komisja w obecności 4 radnych pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Projekt uchwały w załączeniu. Załącznik Nr 2 Do składu Komisji dołączył p. Zygmunt Futoma.
Ad. 2. Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz omówił projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej na terenie Gminy Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu Załącznik Nr 3 Przedstawił przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami dotyczące naliczania opłaty adiacenckiej. P. Ireneusz Hoffman zapytał w jakim przypadku będzie naliczana opłata. Burmistrz p. Marek Szpanier odpowiedział, że opłatę planuje się pobierać: z tytułu wzrostu wartości nieruchomości powstałej w wyniku podziału; w momencie sprzedaży właściciel nieruchomości osiąga pewne korzyści finansowe, a gmina ponosi jedynie wydatki na wykonanie dróg i budowę infrastruktury, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej. Będzie to kwota w wysokości 25 % różnicy wartości nieruchomości przed jej podziałem i po jej podziale lub 25% różnicy między wartością jaką nieruchomość miała przed wybudowaniem urządzeń i jaką ma po wybudowaniu. Nie zawsze cała kwota wpłynie do gminnej kasy. Z tej kwoty konieczne będzie opłacenie rzeczoznawcy, który określi wartość nieruchomości przed i po wykonaniu podziału lub przed i po dostarczeniu dodatkowych mediów. Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że właściciele nieruchomości nawet w sytuacji, gdy chcą partycypować w kosztach budowy urządzeń, to z uwagi na obecny stan prawny, nie mogą. Opłata adiacencka rozwiąże ten problem. Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty. Innych pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przewodniczący Komisji wyraził nadzieję, że Burmistrz z rozwagą będzie uchwałę stosował. Przeprowadzono głosowanie. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały – przy 3 głosach „za” i 2 „wstrzymujących się”.
Ad. 3 W sprawach różnych uwag nie wniesiono.
Na tym posiedzenie zakończono. Protokołowała: Elżbieta Kędzior
Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Ireneusz Hoffman |