szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 3/09 ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 23 kwietnia 2009r.

Protokół Nr 3/09
ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 23 kwietnia 2009r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 15.30

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 13 radnych.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

 Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik. Przywitała wszystkich zebranych. Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad w pkt. 2 projektów uchwał w sprawach:
-ppkt d zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008 – 2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady  Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku i uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku,
-ppkt e zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009,
-ppkt f zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Złotno,
-ppkt g zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Łężyce,
-ppkt h projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/136/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 września 2008 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna.
Innych propozycji nie było.
Przegłosowano złożony wniosek
Komisja Spraw Społecznych w obecności 3 członków (pod nieobecność T. Bernata) pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek.

Przewodnicząca Rady odczytała następujący porządek posiedzenia:

1)Ocena wykonania budżetu Gminy Szczytna za rok 2008.
2)Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
b) wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki,
c) wprowadzenia „Regulaminu korzystania z bezpłatnych zabiegów sterylizacji albo  kastracji psów i kotów na terenie Gminy Szczytna”,
d) zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008 – 2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku i uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku,
e) zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009,
f) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Złotno,
g) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Łężyce,
h) zmiany uchwały Nr XXI/136/08 Rady Miejskiej w Szczytnej Z dnia 25 września 2008 roku w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna.
3. Ocena przeprowadzonej „Akcji Zima” na terenie miasta i gminy Szczytna.
4. Sprawy różne.

Ad. 1

Skarbnik Gminy p. Teresa Maślakiewicz omówiła Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu Gminy Szczytna za rok 2008. Sprawozdanie w załączeniu.
Załącznik Nr 2

Do składu Komisji Spraw Społecznych dołączył p. Stanisław Czarnik.
Radny p. Ireneusz Hoffman zapytał o 4 mln. długu - czekamy na zwroty poniesionych nakładów czy też w całości będziemy musieli spłacić zobowiązania.
Burmistrz p. Marek Szpanier odpowiedział, że istnieje możliwość odzyskania ok. 700 tys. zł – w związku z budową odcinka ulicy Wolności – zależy to jeszcze od tego czy nasz wspólny z Powiatem wniosek uzyska dofinansowanie.
Radny Roman Sobczak zapytał z czego wynikają wydatki poniesione na utrzymanie świetlicy w Złotnie – wykazana kwota jest zdecydowanie wyższa niż w innych wsiach.
Burmistrz p. Marek Szpanier w chwili obecnej nie ma szczegółowego rozliczenia; odpowie na pytanie na sesji.
Innych pytań nie było.
Następnie p. Teresa Maślakiewicz omówiła sprawozdanie – wykaz umorzonych, odroczonych lub rozłożonych na raty należności, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa. Wykaz w załączeniu.
Załącznik Nr 3

Pytań i uwag do informacji nie było.
Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik odczytała projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Szczytnej oraz zaproponowała przegłosowanie projektu uchwały. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 4

Przystąpiono do głosowania.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przerwa godz. 15.00 – 15.10

Ad. 2 a

P. Wiesław Tracz omówił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w kwocie 2.153 tys. zł. Planowany kredyt jest niezbędny do sfinansowania inwestycji ujętych w budżecie na rok 2009. Kredyt umożliwi rozpoczęcie inwestycji takich jak: remont ulicy Wolności, rewitalizacja centrum miasta, centrum aktywności ruchowej itd.. Część prac będzie refinansowana i środki wrócą do budżetu. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 5.

Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Korzystając z obecności Skarbnika Gminy p. Teresy Maślakiewicz zrealizowano pkt 2 e i 2 d
 
Ad. 2 e

Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 6

Zwiększa się wydatki na realizację zadań inwestycyjnych:
„Budowa Wiejskiego Centrum Aktywności Społecznej we wsi Złotno”,
dofinansowanie MOK na „Budowa Wiejskiego Centrum Aktywności Społecznej we wsi Łężyce”,
ujęcie wód podziemnych dla miasta Szczytna,
nowe zadania inwestycyjne „Budowa infrastruktury technicznej między ulicą Wolności a ulicą Kościelną.
Zmniejsza się wydatki inwestycyjne:
„Poprawa jakości wody poprzez budowę infrastruktury wodociągowej w gminie Szczytna,
„Wspólne wzmocnienie i modernizacja bazy technicznej jednostek straży pożarnej kraju Kralovohradeckiego oraz Województwa Dolnośląskiego”,
„Rewitalizacja terenu byłego PPH”.
Rezerwę inwestycyjną przeznacza się na wykonanie dokumentacji wprowadzonego zadania pn. „Budowa infrastruktury technicznej – ulica Zacisze w Szczytnej.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków (pod nieobecność p. R. Sobczaka) pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 d

Burmistrz p. Marek Szpanier omówił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008 – 2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku i uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku. Projekt uchwały w załączeniu
Załącznik Nr 7

Zmiany w WPI wynikają ze zmian w budżecie. W ramach zaplanowanych środków dokonujemy jedynie przemieszczeń środków.
Uwag i pytań do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków (pod nieobecność p. R. Sobczaka) pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 b

Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 8

W naszej gminie wyodrębniane były środki sołeckie. Obecnie tworzony fundusz sołecki stanowi kwotę wyższą niż dotychczas. Należna wiosce kwota uzależniona jest od ilości mieszkańców oraz od średniego dochodu na mieszkańca w gminie. Wyodrębniając w budżecie gminy środki sołecki unikniemy rozliczeń finansowych poprzez jednostki organizacyjne gminy np. MOK. Wszystkie środki będą rozliczane bezpośrednio z gminą. Dotychczas środki sołeckie rozdzielane były przez zebranie wiejskie, od nowego roku sołtys – po konsultacjach z mieszkańcami przedłoży burmistrzowi do akceptacji plan wydatków. Wniosek sołectwa zostanie zatwierdzony przez radę w momencie uchwalania budżetu.
Burmistrz p. Marek Szpanier dopowiedział, że w związku z przyjęciem uchwały konieczne będą
zmiany w statucie gminy.
Uwag i pytań do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków (pod nieobecność p. R. Sobczaka) pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 c

Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie wprowadzenia „Regulaminu korzystania z bezpłatnych zabiegów sterylizacji albo kastracji psów i kotów na terenie Gminy Szczytna”. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 9

Na podstawie przepisów o ochronie zwierząt rada gminy może w drodze uchwały przyjąć program zapobiegania bezdomności zwierząt. Sterylizacja albo kastracja psów i kotów jest najbardziej humanitarną metodą ograniczenia ich urodzin, co w konsekwencji ograniczy liczbę bezpańskich psów i kotów. Koszty realizacji programu ponosi gmina. Ilość zabiegów będzie limitowana wysokością środków finansowych przeznaczonych w budżecie na realizację tego programu w danym roku.
Uwag i pytań do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 f i g

Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz omówił projekty uchwał w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Złotno, projekt uchwały w załączeniu
Załącznik Nr 10
oraz projekt uchwały w zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Łężyce, projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 11

Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie zadania – Budowa Wiejskiego Centrum Aktywności społecznej we wsi Złotno i we wsi Łężyce. Jednym z załączników do wniosku jest Plan Odnowy Miejscowości. Plany Odnowy Miejscowości obydwu wsi zostały przyjęte uchwałami Zebrań Wiejskich. W Planach nastąpiły zmiany:
rozszerzono okres planowanych zadań na lata 2008-2029,
zaplanowane zadania się nie zmieniły; wcześniejsze Plany zawierały dane szacunkowe, obecnie mamy konkretne wyliczenia, które zostały w Planach zapisane.
Poprawione programy zostały przyjęte w ostatnim okresie uchwałami Zebrań Wiejskich - stąd konieczność uchylenia uchwał dotyczących wcześniejszych Planów Odnowy Miejscowości i zatwierdzenia nowych dla wsi Złotno i dla wsi Łężyce.
Pytań i uwag do projektów uchwał nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Przegłosowano projekty uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Złotno. Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przegłosowano projekty uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Łężyce. Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 h

Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz omówił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/136/08 Rady Miejskiej w Szczytnej Z dnia 25 września 2008 roku w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 12

Park Narodowy Gór Stołowych negatywnie uzgodnił zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, która dotyczyła terenu przy stawie Zacisze w Szczytnej. Działki znajdują się w otulinie Parku. Chcieliśmy rozszerzyć stary zapis o usługi turystyczne. Przy braku akceptacji ze strony PNGS korzystne będzie uchylenie problematycznego załącznika i pozostawienie zapisów umożliwiających funkcjonowanie starych zapisów w „MPZP” – tereny usług publicznych.
Uwag i pytań do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przerwa godz.15.50 – 16.00

Ad. 3

Burmistrz p. Marek Szpanier wyjaśnił, że koordynatorem Akcji Zima od sezonu zimowego 2007/2008 jest Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej p. Ryszard Drozd. To Dyrektor jest odpowiedzialny za sposób prowadzenia Akcji i rozliczenia z gminą.
Dlatego też pytania dotyczące przebiegu Akcji Zima należy kierować do Dyrektora.
Burmistrz zobrazował ubiegłe sezony zimowe. Zima 2006/2007 oraz 2007/2008 były do siebie podobne; generalnie zimy były łagodne. Ostatni sezon zimowy był znacznie trudniejszy, opady śniegu były bardzo intensywne.
Burmistrz przedstawił zestawienie godzin pracy sprzętu za sezon 2007/2008 - łączny koszt 55.635 ,-zł ( w tym koszt zakup sali, piasku, dyżury i inne) oraz sezon 2008/2009 - łączny koszt 200.000,- zł. W stosunku do roku ubiegłego jest to znaczny wzrost kosztów.
W mieście skok jest czterokrotny; na wsiach ilość odśnieżanych dróg jest różna i trudna do porównania.
Utrzymanie chodników należy do właścicieli przylegających posesji lub do zarządców dróg.
Część właścicieli podpisało umowę z ZGKiM na utrzymanie zimowe chodników i usługa odpłatnie była świadczona. Wiadome jest, że Zarząd Dróg Powiatowych na ten cel nie dawał pieniędzy, starał się to rekompensować w sezonie letnim podpisując umowę na letnie utrzymanie. Zdajemy sobie sprawę, że gdyby główne ciągi piesze - ul. Wolności i ul. Sienkiewicza nie były odśnieżane cały ruch pieszy byłby skierowany na ulice.
Burmistrz stwierdził, iż według niego akcja zimowa była prowadzona dobrze. Nie było większych uwag dotyczących Akcji Zima. Interwencje zdarzały się sporadycznie. Również mieszkańcy oceniali Akcję jako dobrze przeprowadzoną.
W tym roku ZGKiM przyjął większy obszar zimowego utrzymania i w dalszym ciągu będzie dążył do powiększenia tego obszaru. Łatwiej jest pracować niż koordynować prace np. 5 wykonawców.
Burmistrz poprosił o zadawanie pytań obecnemu Dyrektorowi ZGKiM.
Radny p. Leszek Gunia zaproponował by Dyrektor zajął stanowisko w sprawie Akcji Zima.
Dyrektor p. Ryszard Drozd. uzupełnił więc wypowiedź Burmistrza.
W czasie Akcji Zima gmina była podzielona na 3 obszary:
Łężyce, Słoszów, Złotno, Dolina,
Chocieszów, Niwa, Studzienno, Wolany,
i reszta gminy.
Koordynacja działań odbywała się na zasadzie współpracy z sołtysami.
Burmistrz podał informację na temat godzin pracy sprzętu a Dyrektor poinformował ile było interwencji przez całą zimę:
w Szczytnej 75,
w Niwie 12,.
w Wolanach 10,
w Chocieszowie 3,
w Dolinie 3,
w Słoszowie 4.
Przez całą zimę prowadzona była książka, każdy dzień był rozpisany bardzo dokładnie – z opisem temperatury, rodzaju i ilości opadów. Zdarzały się czasem niedociągnięcia, awarie sprzętu ale ogólnie zimowe utrzymanie dróg prowadzone było dobrze.
Dyrektor podziękował za współpracę sołtysom. Współpraca z sołtysami układała się dobrze.
Radny T. Bernat zapytał jaki sprzęt był wykorzystywany przy prowadzenia Akcji Zima.
P. Ryszard Drozd wyszczególnił sprzęt:
ZGKiM: ciągnik ZETOR z pługiem obrotowym, ładowacz cyklop, rozsiewacz, ciągnik URSUS, ciągnik C3603P i mały traktorek z obrotową szczotką i pługiem,
obszar Lężyce, Słoszów, Złotno, Dolina - dwa ciągniki z pługami czołowymi, rozrzutnik lejek i rozrzutnik taśmowy,
obszar Chocieszów, Niwa, Studzienna – ciągnik URSUS z pługiem czołowym i rozrzutnik taśmowy.
Radny p. Roman Sobczak stwierdził, iż przy prowadzeniu Akcji Zima trzeba odrębnie traktować miasto i odrębnie tereny wiejskie.
Na terenie jego wsi 6 dróg ani razu nie odśnieżono. Zdarzało się natomiast, że sprzęt jechał do Niwy, pomimo że nie było takiej potrzeby. Prowadząc Akcję Zima można było zaoszczędzić a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont odcinka drogi. .
Ogłaszając przetarg nie sprawdzono jakim sprzętem będzie prowadzona usługa. Pług stosowany w czasie ostatniej zimy był zbyt szeroki i nie mieścił się na małych wiejskich drogach. Wykonawca zawyżał czas pracy i świadczył pracę pomimo braku potrzeby wyjeżdżania z pługiem na trasę.
Jako sołtys w takich momentach p. Sobczak nie podpisywał kierowcy kart pracy.
P. Roman Sobczak również prowadził opis warunków pogodowych w poszczególnych dniach.
Zgłaszał w ZGKiM, iż nie ma potrzeby odśnieżania bądź posypywania, a pomimo to dyspozytor wysyłał sprzęt na drogi. Z wyliczeń p. Romana Sobczaka wynika, iż ilość godzin pracy wykazywana przez osobę odśnieżającą jego rejon została zawyżona.
Następnie głos zabrał Burmistrz p. Marek Szpanier. Omówił zasady ogłaszania przetargu i wyboru firm zainteresowanych świadczeniem usług w tym zakresie. W naszej gminie płacimy za wykonanie usługi, nie płacimy za przestoje. Dlatego też chętnych do składania ofert nie ma. Za odśnieżanie rejonu Niwa, Wolany, Chocieszów w ostatnim sezonie zimowym wydaliśmy 14 tys. zł.
Dyrektor p. Ryszard Drozd wyjaśnił, iż warunki pogodowe również opisywał pracownik Urzędu. Godziny pracy wykazywane przez wykonawcę z problematycznego rejonu były weryfikowane.
Należy wziąć również pod uwagę, że odcinki pewnych dróg bezwzględnie muszą być posypywane np. dojazd do drogi wojewódzkiej, przystanki autobusowe i inne.
Zastępca Burmistrza dopowiedział, iż gmina jest zobowiązana do wykonywania określonych obowiązków. Czasy się zmieniają – to co było dopuszczalne 5 lat temu teraz już nie ma racji bytu.
Godziny pracy usługodawców należy bezwzględnie kontrolować. Gmina jednak tak musi utrzymywać drogi, szczególnie zjazdy i podjazdy, by w czasie wypadków czy stłuczek drogowych nie było wątpliwości, że potrzebne prace zostały właściwie wykonane.
Dyrektor p. Ryszard Drozd obiecał, że w latach następnych kontrola nad wykonawcami będzie większa.
Burmistrz p. Marek Szpanier stwierdził, że w każdym działaniu potrzebny jest zdrowy rozsądek.
Docenia współpracę ZGKiM – sołtysi. Podziękował sołtysom za współpracę a p. Romanowi Sobczakowi dodatkowo za wniesienie nowych informacji. Z całej sytuacji zostaną wyciągnięte wnioski.
Przewodnicząca p. Renata Idzik podziękowała za dyskusję.
Radny p. Leszek Gunia stwierdził, iż z roku na rok usługi są coraz lepszej jakości. Dyżury prowadzone w ZGKiM zdają egzamin, jest możliwość kontaktu z dyspozytorem. W latach następnych można rozważyć możliwość ustawienia płotków przeciwśniegowych a przy roztopach pomyśleć o „złapaniu wody” z roztopów.
Radny p. Wojciech Szlosberger dopowiedział, że zawarte umowy dokładnie regulują kompetencje sołtysa i wykonawcy.
Radna p. Teresa Gąbka stwierdziła, że w jej rejonie Akcja Zima przeprowadzona była sprawnie, wykonawca swoją prace wykonywał dobrze.
Sołtys p. Czesława Piwowarczyk poinformowała, że ilość godzin na terenie Chocieszowa była duża - trzeba było odśnieżać i posypywać dojazd do szkoły, odcinek drogi do ujęcia wodociągowego a osoby pracujące codziennie musiały dojechać do pracy.
P. Czesława Piwowarczyk zgłosiła prośbę by w przyszłości, po rozstrzygnięciu przetargu poinformować sołtysów o wybranych wykonawcach oraz warunkach umowy dotyczących wykonawców.
Dyrektor p. Ryszard Drozd dołoży starań by dopracować wszystkie niedociągnięcia.
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz stwierdził, iż dyskusja już nic nowego nie wniesie. Należy rozważać koszty, ulepszać procedury postępowania i bezwzględnie utrzymywać przejezdne drogi.
Innych uwag w sprawie przeprowadzonej Akcji Zima nie było.

Ad. 4.

Radna p. Teresa Gąbka zapytała co dalej ze zbiórką azbestu?
Burmistrz p. Marek Szpanier odpowiedział, że w dalszym ciągu oczekuje na propozycje dotyczące usuwania azbestu; jak tylko pojawi się program ministerialny zapewniający zbiórkę azbestu na pewno z tego skorzystamy.
Sołtys p. Helena Piankowska:
zapytała czy istniej możliwość wysprzątania terenu koło stawu w Złotnie?,
 słup informacyjny, kamienny od strony Dusznik - jest osłonięty krzakami i teren wokół jest
 nieuporządkowany,
mieszkańcy osiedla popegeerowskie pytają o możliwość odbierania nieczystości.
Dyrektor p. Ryszard Drozd odpowiedział, że sprawa wywozu śmieci z budynków popegeerowskich
jest już załatwiona.
Radny p. Roman Sobczak przypomniał o konieczności załatania dziur w drodze, odkrywki zostały zrobione i teraz jak najszybciej należy kończyć sprawę.
Radny p. Leszek Gunia zaproponował, by po oczyszczeniu miasta oczyść peryferie.
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz wyjaśnił, iż jak co roku będzie prowadzona akcja czyszczenia poboczy, przycinania gałęzi i porządkowania miasta.
Radny p. Józef Gunia poinformował, że drogowcy naprawili pobocze na zakręcie ulicy Robotniczej, wyczyścili rów, ale rów znajdujący się poniżej w dalszym ciągu jest zatkany, powoduje to wyciek wody na ulicę.
P. Wiesław Tracz rozmawiał w tej sprawie – drogowcy czekają na rozstrzygnięcie przetargu, wtedy zlecą wykonawcy zaplanowane roboty.
P. Stanisław Ogrodnik zapytał kiedy ruszą prace społecznie – użyteczne.
Burmistrz odpowiedział, że wszystko jest przygotowane do podjęcia prac, pojawiły się jednak problemy finansowe, głównie sposób rozliczania i księgowania środków, oczekujemy na ostateczne stanowisko Powiatowego Urzędu Pracy.
P. Renata Idzik zapytała o termin łatania dziur na ul. Nadrzecznej.
P. Wiesław Tracz wyjaśnił, że na wszystkich drogach jest ten sam problem, gmina nie będzie w stanie wykonać wszystkich prac.
P. Czesława Piwowarczyk zapytała czy będzie prowadzona akcja zbierania śmieci wielkogabarytowych.
P. Ryszard Drozd odpowiedział, że akcja będzie – będą zbierane śmieci wielkogabarytowe oraz sprzęt RTV i AGD.
 
Na tym zakończono wspólne posiedzenie Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Renata Idzik

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 4 Czerwca 2009 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432430