szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 6/2009 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 23 lipca 2009 r.

Protokół Nr 6/2009
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 23 lipca 2009 r.

Godzina rozpoczęcia : 14.00
Godzina zakończenia: 15.30

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 5 radnych.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Beata Rydz. Przedstawiła proponowany porządek posiedzenia i wystąpiła do członków Komisji o zgłoszenie propozycji i uwag. Ponieważ uwag nie wniesiono realizowano następujący porządek posiedzenia:

1. Kontrola sprzedaży mienia komunalnego za 2008 rok.
2. Sprawy różne.


Ad. 1.
Przewodnicząca Komisji p. Beata Rydz stwierdziła, iż wszyscy członkowie Komisji otrzymali Informację ze sprzedaży mienia komunalnego za 2008 r. i się z nią zapoznali.
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz poinformował, iż Informacja zawiera plan dochodów ze sprzedaży majątku gminnego oraz jego wykonanie. Zgodnie z planem ze sprzedaży majątku gminnego chcieliśmy uzyskać kwotę 2.205.000,- zł.; uzyskaliśmy kwotę 2.051.165,- zł - z tego w 2008 r. do gminnej kasy wpłynęło 1.716.417,-zł.
Następnie zreferował poszczególne pozycje:
1)planowaliśmy sprzedaż 10 mieszkań na kwotę 1.000,- zł., sprzedaliśmy 101 na kwotę16.285,- zł.
2)działki na terenie ograniczonym ulicami Kościelną, Dojazdową i E-67 - plan zakładał 800.000,- zł., z tego zrealizowaliśmy 344.262,- zł. - działka pod budowę hotelu sprzedana końcem 2007 r.
3)działki budowlane przy ul. Słonecznej nie cieszyły się popularnością, z 6 szt. na planowaną kwotę 180.000,- zł. sprzedaliśmy 1 na kwotę 46.360,- zł.
4)działek budowlanych we wsi Studzienno planowanych na kwotę 90.000,- zł nie sprzedaliśmy,
5)podobnie działki budowlanej przy ul. Bukowej na kwotę 125.000,-zł.
6)działki w innych rejonach miasta - planowana kwota 859.000,- zł., z tego zrealizowaliśmy sprzedaż 21 działek na kwotę 1.140.147,- zł.
7)nie sprzedaliśmy działek pod budowę garaży na kwotę 5.000,- zł.,
8)z planowanej sprzedaży gruntów rolnych z kwoty 20.000,- zł. sprzedaliśmy 5 działek na kwotę 98.686,- zł.
9)sprzedaż gruntów leśnych zaplanowana była na kwotę 55.000,- zł., sprzedaliśmy 6 działek na kwotę 116.914,42,- zł.
10)planowaliśmy sprzedaż 1 lokalu użytkowego na kwotę 70.000,- zł, sprzedaliśmy 6 na kwotę 492.630,- zł – z tego część należności w niektórych przypadkach została rozłożona na raty, na gminne konto w 2008 r. wpłynęło 206.872,- zł.
11)ponadto sprzedaliśmy:
budynek jednorodzinny z działką - 116.150,- zł.
działkę przy ul. Wolności na rzecz użytkownika wieczystego - wpłacono I ratę - 3.658,- zł.
w 4 przypadkach przekształcono prawo użytkowania wieczystego - 2.536,- zł.

P. Wiesław Tracz poprosił p. Elżbietę Maciejczyk – inspektora ds. nieruchomości o szczegółowe wyjaśnienia dotyczące sprzedaży nieruchomości.
P. Beata Rydz poprosiła członków Komisji o wskazanie pozycji, które będą przedmiotem kontroli.
Członkowie wskazali następujące działki:
1)pkt 6 pozycja 8 – p. Stojanowscy
2)pkt 8 pozycja 3 – p. Szmalcer
3)pkt 9 pozycja 2 – p. Cisło
4)pkt 10 pozycja 4 – p. Rychlik i Wasilewska
5)pkt 12 pozycja 1 – p. Wenski

P. Elżbieta Maciejczyk przedstawiła dokumentację sprzedaży nieruchomości i wyjaśniła:
ad. 1) p. Stojanowscy nabyli na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej działki grunt przyległy, na którym znajdują się zagospodarowania gospodarcze i ogródek przydomowy; cena sprzedaży brutto wynosząca 33. 000,- zł. została rozłożona na 10 rat rocznych,
ad. 2) p. Szmelcer w drodze przetargu nabyli działkę rolną położoną przy ul. Leśnej za cenę 25.000,- zł., przy cenie wywoławczej 20.000,- zł.,
ad. 3) p. Cisło nabyli działkę leśną w drodze przetargu przy ul. Polne Domy za cenę 24.000,- zł przy cenie wywoławczej 12.000,-zł.,
ad. 4) sprzedaliśmy tylko wynajmowane lokale użytkowe; biblioteka i biura OPS w dalszym ciągu pozostają własnością gminy; zarządcą budynku jest ZGKiM,
ad. 5) p.Wenski wykupił działkę na użytkowanie wieczyste od Gminnej Spółdzielni; w ubiegłym roku nabył prawo własności działki.

W kontrolowanej dokumentacji nie stwierdzono nieprawidłowości.
Komisja nie wnosi uwag i zastrzeżeń do prowadzenia sprzedaży mienia komunalnego za rok 2008.

Radna p. Urszula Doskocz poprosiła o informacje w sprawie sprzedaży działki zlokalizowanej na terenie byłego PPH na rzecz. p. Doskoczów.
P. Elżbieta Maciejczyk wyjaśniła, że po wykonaniu nowej drogi pozostał grunt, który został przeznaczony do sprzedaży na poprawienie warunków zagospodarowania działek sąsiednich; lokalizacja gruntu na łuku drogi i mała powierzchnia nie pozwoliły na sprzedaż jako samodzielnej działki budowlanej; została przygotowana dokumentacja i wycena niezbędne do zawarcia aktów notarialnych z p. Doskocz i p. Kosem.

Ad. 2
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz omówił sprawę odwiertu badawczego dotyczącego wody mineralnej. Zasygnalizował członkom Komisji konieczność poniesienia dodatkowych kosztów przy poszukiwaniu wody.
Przewodnicząca Komisji p. Beata Rydz poinformowała, iż pomimo prowadzonej akcji znakowania miasta do dnia dzisiejszego nie wszystkie ulice i budynki są właściwie oznakowane.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Protokół sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem dla:
1.Burmistrza Szczytnej
2.Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczytnej,
3.Komisji Rewizyjnej.

Podpisy Członków Komisji Rewizyjnej:

1. Beata Rydz - ..................
2. Leszek Gunia - ...................
3. Urszula Doskocz - ...................
4. Marian Onak - ...................
5. Wojciech Szlosberger - ...................

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 12 Kwietnia 2010 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432464