szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 8/2010 z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych z dnia 27 września 2010 r.

Protokół Nr 8/2010
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
z dnia 27 września 2010 r.

Godzina rozpoczęcia : 10.00
Godzina zakończenia: 14.30

Miejsce obrad: jednostki oświatowe gminy:
- Szkoła Podstawowa w Szczytnej
- Gimnazjum w Szczytnej
- Technikum w Szczytnej
- sala posiedzeń Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu
Załącznik Nr 1

P. Renata Dudek Dyrektor Szkoły Podstawowej przywitała przybyłych członków Komisji Spraw Społecznych.
Przewodniczący Komisji p. Wojciech Szlosebereg poprosił p. Dyrektor o podsumowanie zmian w oświacie gminnej wprowadzonych jesienią 2008 roku, czy zmiana siedziby wpłynęła na funkcjonowanie jednostki.
Dyrektor wyjaśniła, iż zmiana obiektu przyniosła pozytywne efekty. Pewnym utrudnieniem, w ostatnim okresie, okazało się przeniesienie do budynku Szkoły Biblioteki Publicznej. P. Dyrektor rozumie problem, organizacyjnie sobie z nim poradziła. Z użytkowania wyłączono 2 pomieszczenia ze świetlicy szkolnej i 2 pomieszczenia z nauczania indywidualnego. W efekcie od września br. nauczanie indywidualne odbywa się w domu katechetycznym. Problem pojawi się w momencie, gdy do szkoły przyjdą sześciolatkowie - wtedy może zabraknąć pomieszczeń na sale lekcyjne.
Biblioteka będzie ponosiła opłatę za media – energię elektryczną, ogrzewanie itp.
P. Urszula Doskocz zapytała czy w związku z tym, że na poddaszu szkoły znajdują się długie korytarze, czy nie można ich wykorzystać na kręgielnię.
P. Dyrektor odpowiedziała, że też już o tym myślała. Pomieszczenia nie są jednak wysokie, na pewno należałoby je ocieplić. Prace można wykonać wykorzystując środki finansowe uzyskiwane z wynajmu hali sportowej w 50% przypadających Szkole.
P. Wojciech Szlosbereg zapytał o ilość pracowników szkoły, szczególnie kadrę pedagogiczną, czy ich jest wystarczająca.
P. Dyrektor odpowiedziała, że w szkole jest 27 etatów pedagogicznych i 14, a od stycznia 15 etatów pozostałych. Nie ma braków w zatrudnieniu. Od września do grudnia br. nie będzie etatu kierownika gospodarczego – obowiązki kierownika zostały podzielone pomiędzy pracowników: referenta administracyjno-gospodarczego i instruktora rekreacji ruchowej.
P. Wojciech Szlosberger zapytał jaki jest stan techniczny obiektów sportowych.
P. Dyrektor odpowiedziała, że wszystkie obiekty są nowe stan techniczny jest więc dobry.
Cała obsługa obiektów sportowych zatrudniona jest w szkole. W okresie zimowym będzie funkcjonowało lodowisko. Jedynie w czasie wakacji konieczne będzie zatrudnienie osób w dodatkowym wymiarze godzin.
Następnie przedstawiła ofertę zajęć pozalekcyjnych: w ramach godzin pracy nauczyciela i w ramach projektu Szkoła Równych Szans. Jest to 19 różnych zajęć – wyrównujące szanse i zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów.
P. Urszula Doskocz zapytała o harmonogram zajęć na hali sportowej; jakie są priorytety i czy obłożenie na hali jest pełne.
P. Dyrektor odpowiedziała, że w pierwszej kolejności planuje się zajęcia dla szkół również dla Gimnazjum. Obłożenie na hali jest pełne. Szczególnie zimą trudno jest wynająć halę.
Przewodniczący Komisji podziękował za informacje.
Kolejny punkt Komisja realizowała w Gimnazjum w Szczytnej.
Przewodniczący zapytał o sytuację jaka istnieje w szkole po wprowadzonych zmianach, z czym są problemy, co można zmienić lub poprawić na lepsze.
Pod nieobecność p. Dyrektor Anetty Kościuk informacji Komisji udzieliła p. Aleksandra Mendychowska.
Generalnie szkoła funkcjonuje dobrze. Jest to mały budynek, klasy są duże i słoneczne. Obiekt wyposażony w monitoring, daje to lepszą kontrolę nad uczniem. Nie ma więc wandalizmu i komfort pracy jest lepszy. Łatwiej jest też obiekt utrzymać. Korytarze i część klas została pomalowana.
Z projektu unijnego wykonano pracownię chemiczną.
Jedyny minus to oddalenie od centrum miejscowości. Powoduje to ograniczenie zajęć pozalekcyjnych. Część zaplanowanych zajęć odbywa się w Szkole Podstawowej lub w MOK-u.
W szkole jest 7 klas. Kadra pedagogiczna jest pełna, nie ma braków w zatrudnieniu. - 18 nauczycieli zatrudnionych jest na części etatów. Oprócz kadry pedagogicznej zatrudnionych jest 5 osób w administracji i obsłudze. Do szkoły uczęszcza 149 uczniów. Klasy liczą 20-25 osób.
Oceniając funkcjonowanie szkoły po dwóch latach po zmianie siedziby stwierdzić należy, że decyzja dotycząca zmiany obiektu była słuszna. Harmonogram dojazdów uczniów do szkoły i przejazdów na zajęcia w-f do hali sportowej funkcjonuje dobrze.
Świetlica szkolna czynna jest od rana do godz. 15.00.
W szkole prowadzone są zajęcia pozalekcyjne dla dużej grupy młodzieży. Różnorodność zajęć jest ogromna. Każde z dzieci może znaleźć coś dla siebie. Są zajęcia doskonalące umiejętności dzieci, właściwie z każdego przedmiotu, i są zajęcia z programów unijnych. Są uczniowie którzy uczestniczą w kilku kółkach. Zajęcia odbywają się również w soboty.
P. Tomasz Bernat zapytał czy ta różnorodność zajęć nie utrudnia wyboru uczniom i jednocześnie nie powoduje niezdrowej rywalizacji pomiędzy nauczycielami?
P. Aleksandra Mendychowska odpowiedziała, że uczniowie przeważnie uczestniczą na zajęciach u swoich nauczycieli.
P. Stanisław Czarnik zapytał czy szkoła jest bezpieczna – czy występują narkotyki, alkohol i czy nie ma problemu z chuliganami.
P. Aleksandra Mendychowaska odpowiedziała, że wszystkich problemów nie da się uniknąć ale nie zna szczególnych przypadków narkomanii, alkoholizmu czy chuliganerii i wandalizmu. Z uczniami prowadzone są rozmowy uświadamiające, prowadzi się rozmowy z policjantami. Młodzież uczestniczyła też w spotkaniu dot. narkomanii wiosną br. przy okazji koncertu grupy Dżem.
Przewodniczący zapytał z jakimi trudnościami boryka się szkoła.
P. Aleksandra Mendychowska odpowiedziała, że właściwie jedyny problem to remont ulicy Wolności i co z tym się wiąże utrudnione dotarcie do szkoły.

Następnie Komisja gościła w Technikum w Szczytnej.
Przewodniczący poprosił p. Beatę Śmietankę o podsumowanie zmian jakie nastąpiły w oświacie w ostatnim okresie, czy zmiany - m.in. przeniesienie szkoły do innego budynku, wpłynęły na organizację pracy szkoły.
P. Dyrektor odpowiedziała, że zmiana siedziby nie wpłynęła negatywnie na funkcjonowanie szkoły. Obiekt został przygotowany do pełnienia tej funkcji. Jedynym minusem jest brak biblioteki – głównie czytelni, oraz pracowni komputerowej. Szkoła korzysta z tych pomieszczeń w Gimnazjum.
Relacje młodzieży technikum - gimnazjum oraz pracowników technikum – gimnazjum są dobre.
Szkoła liczy 11 uczniów. Zatrudnionych jest 11 nauczycieli – ilość nauczycieli uzależniona jest od ilości nauczanych przedmiotów. Wszyscy nauczyciele posiadają wymagane kwalifikacje. Poza dyrektorem wszyscy nauczyciele mają umowy o prace zawarte na czas określony. Na stałe zatrudnieni są w innych szkołach. Utrudnia to ułożenie planu lekcji i organizację zastępstw.
Z obsługi 1 osoba zatrudniona jest na etacie, księgowa na umowę-zlecenie, konserwator i sprzątaczka zatrudnieni są w Gimnazjum i w ramach umowy obsługują Technikum. Z rozliczeniem mediów też nie ma problemów.
Dużo czasy pochłania archiwizacja dokumentów. Jedna klasa została zaadoptowana na archiwum i w niej składane są posegregowane dokumenty. Dokumentacja „pedagogiczna” trafi do archiwum do Jeleniej Góry, „niepedagogiczna” do archiwum do Urzędu Miasta. Kroniki szkoły zostaną przekazane do Biblioteki Publicznej.
Uczniowie realizują zaplanowany program nauczania, który zakończą egzaminy zawodowe i matura. Zajęcia w-f odbywają się na sali gimnastycznej przy ul. Pocztowej. Dojazdy funkcjonują dobrze.
Decyzje w sprawie likwidacji szkoły już zapadły. Likwidacja szkoły przebiega zgodnie z planem. Kadra w większości zatrudnienie już znalazła.
Radny p. Stanisław Czarnik zapytał o ewentualne poprawki i co będzie jak ktoś roku nie zaliczy?
P. Dyrektor odpowiedziała, że szkoła funkcjonuje do końca sierpnia 2011 r. W tym czasie będzie możliwe zdanie poprawki. Później poprawki będą zdawane w centrach pedagogicznych.
P. Danuta Chmielarz zapytała, która szkoła przejmie emerytów i rencistów?
P. Dyrektor poinformowała, że do wskazania szkoły, w której emeryci i renciści zostaną objęci opieką socjalną zobowiązany jest organ prowadzący. Burmistrz temat zna.
Przewodniczący Komisji podziękował za informacje.

Dalsza część posiedzenia otworzył o. godz. 13.00 w sali posiedzeń urzędu Miasta i Gminy Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych p. Wojciech Szlosberger.
Przywitał wszystkich zebranych, po czym poinformował, że pkt 1 posiedzenia właśnie został zrealizowany
1. Funkcjonowanie placówek oświatowych.
a) Szkoła Podstawowa w Szczytnej
b) Gimnazjum w Szczytnej
c) Technikum w Szczytnej
i zapytał jakie są propozycje do pozostałej części porządku. Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz złożył wniosek o wykreślenie z porządku obrad pkt 2 e tj. projektu uchwały w sprawie warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Szczytna. Projekt uchwały został Radzie przestawiony jednak z uwagi na brak szczegółowych przepisów prawnych zasadne będzie wstrzymanie się z podjęciem uchwały w tej sprawie do momentu wydania stosownych rozporządzeń.
Innych uwag i propozycji nie wniesiono.
Przegłosowano złożony wniosek.
Komisja Sprawa Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie wniosek przyjęła.

Wobec czego realizowano następujący porządek posiedzenia:

2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) zmiany budżetu gminy Szczytna na rok 2010,
b) zmieniającą uchwałę w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej,
c) przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Szczytna,
d) zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008-2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku, uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku, uchwałą nr XXVIII/198/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 kwietnia 2009 roku, uchwałą nr XXIX/206/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 maja 2009 roku, uchwałą nr XXX/209/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 roku, uchwałą nr XXXI/218/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 sierpnia 2009 roku, uchwałą nr XXIII/226/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 października 2009 roku, uchwałą nr XXXIV/231/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2009 roku, i uchwałą nr XXXVII/255/10 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2010 r.

3. Sprawy różne.

Przed przystąpieniem do realizacji pkt 2 członkowie Komisji wysłuchali p. Edyty Gutowskiej i rozpatrzyli złożony przez nią wniosek o przydział lokalu mieszkalnego. Komisja rozpatrzyła również podanie p. Magdaleny Karpiel z dołączonym Postanowieniem Sądu Rejonowego w Kłodzku. Obydwa wnioski zostały zaopiniowane pozytywnie. P. Edyta Gutowska zostanie umieszczona na liście przydziałów lokali mieszkalnych, p. Magdalena Karpiel na liście oczekujących na przydział lokali socjalnych.

Ad.2
a) Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Szczytna na rok 2010. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 2
Zmiany budżetu dokonuje się ze względu na:
zwiększoną subwencję oświatową 24.239,-zł z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów bieżących w placówkach oświatowych,
uzyskaniem ponadplanowych dochodów w wysokości 30.482,- zł z tytułu: kar za nieterminowe wykonanie umowy 14.082,-zł oraz odsetek od nieterminowych płatności oraz oprocentowania z tytułu sprzedaży na raty nieruchomości 16.400,-zł,
zmniejsza się wydatki niekwalifikowane na realizację inwestycji „Centrum sportu, aktywnego wypoczynku i rehabilitacji ruchowej” o kwotę 350.000,- zł oraz wydatki na promocję gminy o kwotę 40.000,- zł,
zwiększa się wydatki na: remonty bieżące dróg o kwotę 200.482,- zł oraz drogę dojazdową do gruntów rolnych w Wolanach o kwotę 220.000 zł (w związku z rozstrzygnięciem przetargu).

Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2
b)Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 3
Uchwałę w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej przyjęliśmy w sierpniu br. Regionalna Izba Obrachunkowa wniosła drobne uwagi do naszej uchwały – należy wykreślić zapis, który został powtórzony z ustawy oraz uzupełnić zapis „głosowanie nad projektem uchwały budżetowej” o słowa „z uwzględnieniem przyjętych poprawek”, i stąd konieczność wprowadzenia mian.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.2
c) Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 4
Wprowadzanie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego możliwe jest jedynie w granicach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy. Jeżeli studium nie zakłada zmiany, zmiana nie może zostać dokonana. Opracowując zmiany studium otwieramy furtkę do dalszego rozwoju gminy, stwarzamy możliwość wprowadzenia kolejnych zmian, tam gdzie będzie to możliwe.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2
d) Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił projekty uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008-2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku, uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku, uchwałą nr XVIII/198/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 kwietnia 2009 roku, uchwałą nr XXIX/206/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 maja 2009 roku, uchwałą nr XXX/209/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 roku, uchwałą nr XXXI/218/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 sierpnia 2009 roku, uchwałą nr XXIII/226/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 października 2009 roku, uchwałą nr XXXIV/231/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2009 roku, i uchwałą nr XXXVII/255/10 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia
18 lutego 2010 r. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 5
W roku obecnym kończymy pewne inwestycje, finansowanie niektórych przekładamy na rok kolejny lub dalsze lata stąd konieczność zmiany uchwały I tak:
Poz .4 tabela 18 – wcześniej było 2.500.000,- zł, teraz wpisujemy wpisuje 500.000,- zł, pozostałą różnicę przekładamy na następne lata 2012 i 2013 tabela - 22 i 26. Tabela 19 – wkład własny gminy 500.000,- zł.
Poz. 6 – przekładamy inwestycję na rok 2011, obecnie mamy już dokumentacje techniczną.
Poz. 7 – w ramach programu zakupiliśmy samochód pożarniczy, przetarg się odbył, umowa została podpisana, płatność zostaje przesunięta na rok następny.
Poz. 8 – wniosek na zadanie nie przeszedł ale jeszcze nie rezygnujemy z szukania możliwości dofinansowania i przekładamy zadanie na rok następny.
Poz. 9 – inwestycję przysuwamy na rok następny, zakończenie zadania planujemy na rok 2012.
Poz. 11 – zadanie dotyczy wodociągowania, kanalizacji oraz rozprowadzenia dróg, część zadań zostanie wykonana w tym roku, pozostałe w latach następnych.
Poz. 26 - inwestycje przesuwamy na rok następny, ze względu na przesunięcie terminu naboru wniosku, wniosek zostanie złożony jesienią br.
Poz. 29 – jest to zadanie nowe, chcemy jeszcze wykorzystać możliwość dofinansowania zadania w ramach tzw. „schetynówek”, zadanie obejmie wymianę nawierzchni i chodników od ul. Szpitalnej do osiedla.
Wycofujemy zadanie Polska w miniaturze. Podmiot prywatny chce realizować zadanie o podobnych charakterze.

Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 3
Członkowie Komisji zapytali:
czy jest zainteresowanie budynkiem byłej szkoły podstawowej,
co z budową hotelu – piramidy przy wyjeździe ze Szczytnej,
czy ulica Zamkowa, przy zjeździe na ul. Bukową, w związku z pozyskiwaniem drewna
 nie powinna zostać przynajmniej częściowo, naprawiona przez Nadleśnictwo.

P. Wiesław Tracz odpowiedział:
pojawił się inwestor zainteresowany szkołą, ogłosiliśmy przetarg,
droga do budowy hotelu-piramidy jest jeszcze daleka, procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę są skomplikowane, wniosek ciągle trzeba uzupełniać o kolejne szczegóły, obecnie inwestor musi uzupełnić dokumentację projektową o zagospodarowanie wód deszczowych,
Nadleśnictwo kończy eksploatację drewna w tamtym rejonie, nie powinno więc być większych zniszczeń, być może sprawę by załatwiły znaki drogowe o określeniu tonażu samochodów.

Na tym spotkanie zakończono.
Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Przewodniczacy Komisji
Spraw Społecznych
Wojciech Szlosberger

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 29 Listopada 2010 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432425