szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 6/2010 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 28 czerwca 2010 r.

Protokół Nr 6/2010
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 28 czerwca 2010 r.

Godzina rozpoczęcia : 14.15
Godzina zakończenia: 15.30

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 5 radnych.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Beata Rydz. Przedstawiła proponowany porządek posiedzenia i wystąpiła do członków Komisji o zgłoszenie propozycji i uwag. Ponieważ uwag nie wniesiono realizowano następujący porządek posiedzenia:

1. Wykorzystanie środków unijnych na projekty realizowane w Gminie za 2009 rok.
2. Sprawy różne.

Ad. 1.
P. Jerzy Król Inspektor ds. środków zewnętrznych szczegółowo omówił zadania realizowane w gminie w 2009 r. dofinansowywane ze środków unijnych. Wykaz zadań realizowanych
w Gminie Szczytna w 2009 r. dofinansowywanych ze środków unijnych w załączeniu.
Załącznik Nr 2

Zadania z Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska Rzeczpospolita Polska 2007-2013 są w fazie rozliczania. Wszystkie wnioski o płatność zostały złożone. Projekt „Razem-Spolu” został wytypowany do kontroli przez Urząd Kontroli Skarbowej. Dwa mniejsze projekty kontrolowane są przez Euroregio Glacensis, który jest instytucją zarządzająca i prowadzącą projekty.
W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ubiegłym roku realizowaliśmy 5 projektów.
Z projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego należy wymienić:
-Centrum sportu, aktywnego wypoczynku i rehabilitacji ruchowej w Szczytnej,
-Rewitalizacja poprzez rekultywację terenów byłego PPH w Szczytnej przy ul. Wolności.

Dużym utrudnieniem dla gmin w projektach z Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007-2013 jest to, że zadania muszą być finansowane z budżetu gminy. Dopiero po złożeniu wniosku o płatność jest refundacja.

Z projektów z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na początek otrzymujemy transzę rozwojową; na pierwszy etap planowany w projekcie dostaliśmy środki finansowe. Kolejne transze są uzależnione od wniosku o płatność, który należy złożyć w Urzędzie Marszałkowskim. Wniosek rozpatrywany jest przez kilka osób i każda z nich ma swoje uwagi. Refundacja więc odkładana jest w czasie.
Przy Regionalnych Programach Operacyjnych jest podobnie. Najgorsze jest to, że projekty przygotowywane były w 2008 czy w 2009 r. przez firmy zatrudniane z zewnątrz. Dopiero przy realizacji inwestycji zaczynają się problemy.
Radna p. Urszula Doskcz zapytała jaka jest różnica pomiędzy projektami twardymi i miękkimi..
P. Jerzy Król odpowiedział, że projekty twarde to są projekty inwestycyjne. Natomiast projekty miękkie to są zadania, w których duży nacisk kładzie się na szkolenia, a przy okazji czyni się jakieś inwestycje. Przy programach z Kapitału Ludzkiego inwestycjami jest zakup komputerów, zakup kserokopiarki, mebli i przedmioty kupowane do szkół np. pracownia fizyko-chemiczna.
Radna p. U Doskocz zapytała kto w Urzędzie zajmuje się projektami.
P. Jerzy Król odpowiedział, że przygotowaniem wniosków aplikacyjnych oraz późniejszą ich realizacją zajmuje się Referat Techniczno-Inwestycyjny: wnioski inwestycyjne przygotowuje i realizuje Podinspektor ds. programowania i przygotowania inwestycji p. Barbara Hryniewiecka a wnioski tzw. miękkie przygotowuję i realizuję ja.
Radny p. Wojciech Szlosberger zapytał czy z tytułu prowadzenia projektu otrzymuję się dodatkowe wynagrodzenie.
P. Jerzy Król odpowiedział, że przy projektach miękkich zatrudniany jest koordynator ponieważ trzeba organizować imprezy, zamówienia publiczne, przygotowywać wnioski o płatność, sprawdzać kart pracy, listy obecności oraz pracowników – czy prace są wykonywane zgodnie z założeniami – nauczyciele np. mają obowiązek prowadzenia dzienników, i ktoś to musi sprawdzić. Zatrudnia się również księgową projektu, specjalistę ds. rekrutacji, promocji i organizacji całości, obsługę prawną, osobę do utrzymania strony internetowej. Fakt zatrudniania tych pracowników wynika ze specyfiki projektu oraz z założeń POKL. Przy dużych projektach – powyżej 200 tys. zł konieczna jest analityczna ocena księgowa, odrębne konto, odpowiednio opisane przelewy i jest to zadanie księgowego.
Przy projektach inwestycyjnych nie ma koordynatora. W ramach projektu są zatrudnieni inspektorzy nadzoru, prowadzona jest inwestycja, jest przetarg i nie ma potrzeby koordynowania pracy.

Innych pytań nie było.

Komisja nie wniosła uwag i zastrzeżeń w zakresie wykorzystanie środków unijnych na projekty realizowane w Gminie za 2009 rok.

Ad.2
Przewodnicząca Komisji poinformowała, że do Komisji wpłynęła skarga p. Krystowczyka dotycząca opieszałości Urzędu.
Skarga będzie rozpatrywana na następnym posiedzeniu Komisji.

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Protokół sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem dla:
Burmistrza Szczytnej,
Przewodniczącej Rady Miejskiej w Szczytnej,
Komisji Rewizyjnej.

Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:
1. Beata Rydz - ................................
2. Leszek Gunia - ...............................
3. Urszula Doskocz - ...............................
4. Marian Onak - ................................
5. Wojciech Szlosberger - ................................

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 2 Grudnia 2010 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432033