szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 1/2011 z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Wsi z dnia 20 stycznia 2011 r.

Protokół Nr 1/2011
z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Wsi
z dnia 20 stycznia 2011 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 15.30

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu
Załącznik Nr 1
O godz.14.30 posiedzenie opuścił radny Marian Onak.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju Wsi Andrzej Prochera. Przywitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił planowany porządek posiedzenia. Następnie wystąpił do zebranych o zgłoszenie propozycji i uwag. Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz złożył wniosek o wprowadzenie do porządku zebrania:
w pkt 2 lit. h projektu uchwały w sprawie warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna.
Przewodniczący Komisji Andrzej Prochera złożył wniosek:
o zmianę kolejności realizacji poszczególnych punktów posiedzenia i zaopiniowanie w pkt. 1 projektów uchwał.
Przewodniczący wystąpił do radnych o przegłosowanie wniosku o włączenie do porządku obrad w pkt 2 lit. h projektu uchwały warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna.
Przegłosowano wniosek.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przyjęła wniosek o wprowadzenie do prządku posiedzenia projektu uchwały w sprawie warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna.
Następnie Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przyjęła wniosek o zmianę kolejności realizacji punktów porządku posiedzenia.
Po przegłosowaniu wniosków Przewodniczący Komisji odczytał następujący porządek posiedzenia:

4. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
 a) zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna,
 b) ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Szczytna przez osoby fizyczne lub prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania,
 c) zarządzenia wyborów do organów sołectw,
 d) wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki,
 e) przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2011,
 f) planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2011,
 g) trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych.
 h) warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna.
5. Przyjęcie planu pracy Komisji ds. Rozwoju Wsi na rok 2011.
6. Sprawy różne.

Ad. 1
a) Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej Ryszard Drozd omówił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 2
Dyrektor szczegółowo omówił koszty oraz przychody uzyskiwane z wywozu nieczystości stałych.
Przedstawił:
Zestawienie ilości wywozu nieczystości stałych,- w załączeniu
Załącznik Nr 3a
Zestawienie kosztów wywozu nieczystości stałych w 2011 roku i zestawienie przychodów wywozu nieczystości stałych w 2011 r. - w załączeniu
Załącznik Nr 3b
 Wykaz cen za wywóz nieczystości stałych (stan na dzień 27.12.2010r. - w załączeniu
Załącznik Nr 3c
Z przedstawionych wyliczeń wynika, iż normy określone w przyjętym w 2007 r. Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna są znacznie zaniżone i zdecydowanie odbiegają od rzeczywistych ilości wytwarzanych odpadów komunalnych przez mieszkańców gminy i od przyjętych ilości w sąsiednich gminach. Dodatkowo określono średnią ilość odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie ogródków działkowych. Zrezygnowano z wyodrębnienia ilości wytworzonych odpadów dla branży motoryzacyjnej, przyjmując jednolitą ilość odpadów komunalnych wytwarzanych przez zakłady rzemieślnicze, produkcyjne i usługowe.
Przewodniczący Andrzej Prochera zapytał z czego wynika zaplanowana podwyżka, dlaczego opłaty dla mieszkańców wsi wzrosną o 60% a dla mieszkańców miasta o 40% .
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz wyjaśnił, że wynika to z faktycznego wywozu nieczystości – norma stosowana dotychczas w stosunku do mieszkańców wsi była znacznie bardziej zaniżona niż norma wg której obciążano mieszkańców miast. Dotychczas nikt szczegółowo nie rozliczał ilości wywożonych nieczystości. Koszty związane z wywozem są ogromne. Cena odpadów powinna zapewnić opłacenie wysypiska, pracowników, transportu. Gospodarka śmieciowa się nie bilansowała, z roku na rok Zakład ponosił straty. Teraz znamy już ilość wytwarzanych nieczystości – a ilości te nie odbiegają znacznie od średnich norm występujących w sąsiednich gminach i w całej Polsce. Zaznaczyć również należy, że cena nieczystości w naszej gminie faktycznie jest znacznie niższa niż w okolicy. Od dwóch lat nie było podwyżek i stąd tak duży procentowy wzrost ceny.
Jak pamiętamy wprowadzone normy zostały określone by zmobilizować mieszkańców, szczególnie mieszkańców wsi, do zawierania umów. Cel został osiągnięty, umowy zostały zawarte.
Przy określaniu kosztów nie bez znaczenia jest duży teren gminy, odległość poszczególnych wiosek od miasta i co z tym się wiąże, dodatkowe koszty dojazdu śmieciarki.
Przewodnicząca Rady poinformowała, iż Komisja Sprawa Społecznych opierając się na Zestawienie ilości wywozu nieczystości stałych, zaproponowała podwyżkę normatywu dla mieszkańców wsi do poziomu 0,9 m?/osobę.
Radny Roman Sobczak zauważył, iż nie jest winą wsi, że jest oddalona od miasta; pomimo że nieczystości produkowane na wsiach są dla ZGKiM droższe niż te produkowane w mieście, różnica w podwyżce nie powinna być tak duża.
Dyrektor wyjaśnił, że gmina obejmuje duży teren i stąd też biorą się dodatkowe koszty.
Pani Helena Piankowska zapytała czy wszyscy mieszkańcy wsi podpisali umowy, a pani Czesława Piwowarczyk - czy mieszkańcy wsi płaca regularnie.
Dyrektor odpowiedział, że blisko 90% mieszkańców zawarło umowy; mieszkańcy wsi są grupą lepiej płacącą.
Innych pytań nie było.
Przewodniczący podziękował Dyrektorowi i Głównej Księgowej za przedstawienie tematu.
Zapytał o propozycje i uwagi dotyczące proponowanych zmian.
Członkowie Komisji nie mieli żadnych propozycji zmian i uwag do projektu uchwały.
Następnie przegłosowano projekt uchwały.
Następnie Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Ad.1
b) Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Szczytna przez osoby fizyczne lub prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 4
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

O godz. 14.30 posiedzenie opuści radny Marian Onak.

Ad.1
c) Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do organów sołectw. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 5
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.

Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.1
d) Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 6
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.1
e) Przewodnicząca Rady przedstawiła harmonogram pracy Rady Miejskiej. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2011 w załączeniu.
Załącznik Nr 7
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 1
f) Przewodniczący Komisji poinformował o konieczności podjęcia uchwały w sprawie planu pracy Komisji. Projekt uchwały w sprawie planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2011 w załączeniu.
Załącznik Nr 8
Plan pracy zostanie opracowany w pkt 2 posiedzenia.

Ad.1
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekty uchwał w sprawach:
g) trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych, - projekt uchwały w załączeniu
Załącznik Nr 9
h) warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna - projekt uchwały w załączeni.
Załącznik Nr 10
Przegłosowano obydwa projekty uchwał.
Projekt uchwały w sprawie warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna został poddany konsultacjom społecznym. Termin zakończenia konsultacji ustalono na dzień 20 stycznia 2011 r. Do dnia dzisiejszego nie wpłynęły żadne wnioski w sprawie zmian w projekcie uchwały.
Pytań i uwag do projektów uchwał nie było.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie warunków i trybu finansowania rozwoju sportu w gminie Szczytna.

Ad. 2
Przewodniczący Komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji na 2011 rok.
Po dyskusji ustalono plan pracy Komisji na rok 2011. Plan pracy Komisji Komisja ds. Rozwoju Wsi w załączeniu.
Załącznik Nr 11
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała
Plan pracy Komisji na 2011 r.

Ad.3
Przewodnicząca Rady Miejskiej przedstawiła Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. Ze Sprawozdania wynika, że wszyscy nauczyciele osiągają średnie płace.

Przewodnicząca Rady Miejskiej poinformowała o piśmie Parku Narodowego Gór Stołowych dotyczącym reprezentanta gminy w Radzie PNGS w Kudowie Zdroju. Dotychczas gminę reprezentował Wojciech Szlosberger.
Członkowie Komisji wyrazili zgodę na dalsze reprezentowanie gminy w PNGS przez Wojciecha Szlosbergera.

Radny Roman Sobczak poinformował, że ponownie wraca problem ostatnio wykonanej drogi, po okresie zimowym okazuje się że łącznik jest zniszczony.
Wiesław Tracz odpowiedział, że zasadniczym problemem jest brak odwodnienia; należałoby przyjąć zasadę, że nie będzie naprawy dróg jak nie będzie deklaracji właściciela co do odwodnienia drogi.

Roman Sobczak uważa, że na zebraniach wiejskich trzeba poinformować mieszkańców o konieczności wykonania rowów odwadniających.

Następnie zgłoszono:
Andrzej Prochera – należy wyciąć drzewa w lasku przy drodze w Wolanach Górnych.
Czesława Piwowarczyk – pod droga powiatową (koło p. Muziewicz) zatkany jest przepust, pracownik drogowy stwierdził, że przepust zostanie oczyszczony jak gmina wyczyści rów odwadniający.
Helena Piankowska – zerwany przepust na drodze powiatowej w Łężycach.
Wiesław Tracz odpowiedział, że gmina wystąpi do zarządców dróg o naprawę usterek; wszystkie tego typu sprawy zgłaszać bezpośrednio pracownikowi Urzędu.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Przewodniczący Komisji
ds. Rozwoju Wsi
Andrzej Prochera

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 2 Czerwca 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432534