szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 2/2011 z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego z dnia 29 marca 2011 r.

Protokół Nr 2/2011
z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 29 marca 2011 r.

Godzina rozpoczęcia : 14.00
Godzina zakończenia: 15:30

Miejsce obrad: Sala posiedzeń Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 3 radnych. Od godziny 14:10 do posiedzenia Komisji dołączył radny – p. Paweł Korab, a o godz. 15:00 dołączyła p. Beata Rydz.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu. Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego p. Ireneusz Hoffman. Przywitał wszystkich zebranych i przedstawił planowany porządek posiedzenia. Wystąpił z zapytaniem czy do porządku posiedzenia składane będą wnioski.
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz złożył wnioski o wprowadzenie do porządku posiedzenia dodatkowych projektów uchwał:
- zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną gminy Szczytna;
- zaopiniowanie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i Gminy Szczytna.
Równocześnie Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz zaproponował przesunięcie zaplanowanego porządku posiedzenia i wprowadzenie w pkt 2 ppkt a) projektu uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną gminy Szczytna, a w pkt 2 ppkt d) projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i Gminy Szczytna
Przegłosowano zgłoszone wnioski.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała zmianę porządku posiedzenia.

W związku z powyższym realizowano następujący porządek posiedzenia:

1. Obiekty sportowe i place zabaw na terenie miasta i gminy – wykorzystanie oraz plany na sezon letni.
2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
 a) nie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną gminy Szczytna,
 b) zmiany uchwały Nr IV/22/11 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych,
 c) ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Szczytna przez osoby fizyczne lub prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania,
 d) projekt uchwały o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kie- runków zagospodarowania przestrzennego miasta i Gminy Szczytna.
3. Sprawy różne.

Ad. 1
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz przedstawił informacje dot. obiektów sportowych i placów zabaw na terenie miasta i gminy – wykorzystanie oraz plany na sezon letni.
Gmina Szczytna nie jest wielką gminą i nie dysponuje tak wielką bazą obiektów sportowych. Ostatnie lata przyniosły duże zmiany, stąd może wrażenie że jesteśmy bogatą w takie obiekty gminą.
Na dzień dzisiejszy gmina dysponuje:
- stadionem przy ul. Sienkiewicza;
- halą sportową przy ul. Kościelnej;
- salą gimnastyczną przy ul. Pocztowej;
- Centrum Sportu, Aktywnego Wypoczynku i Rehabilitacji Ruchowej im. Ks. Benedykta Narlocha, które zawiera w sobie boisko wielofunkcyjne, lodowisko, ściankę wspinaczkową, park linowy, plac zabaw, skatepark oraz „Orlik” zawierający w sobie boisko do piłki nożnej ze sztuczną trawą oraz boisko wielofunkcyjne – siatkówka, koszykówka, tenis ziemny.
Jeżeli chodzi o obiekty sportowe w innych miejscach naszej gminy, to:
- w Niwie jest boisko do piłki nożnej (trawiaste) oraz mniejsze boisko do piłki nożnej oraz boisko do piłki siatkowej (trawiaste);
- w Chocieszowie jest boisko do piłki nożnej zarządzane przez Stowarzyszenie „Wśród Swoich” usytuowane przy Szkole Społecznej;
- w Wolanach boisko do siatkówki plażowej; funkcjonowało także boisko do piłki nożnej, ale w związku z budową boiska w Niwie drużyna, która funkcjonowała jako N-W-Ch (Niwa – Wolany – Chocieszów) przeniosła się ze swoimi meczami na teren Niwy i tam w zasadzie nie ma kto utrzymywać tego boiska, bo było ono utrzymywane siłami mieszkańców.
Jeżeli chodzi o place zabaw:
- główny plac zabaw znajduje się w obrębie Centrum Sportu, Aktywnego Wypoczynku i Rehabilitacji Ruchowej;
- do tego mamy nowy plac zabaw na placu „Za Bramą”;
- mniejsze place zabaw w okolicach Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Miejskiego Ośrodka Kultury;
- plac zabaw przy Przedszkolu Publicznym z Grupą Żłobkową – w większości jednak do dyspozycji dzieci Przedszkola.
W planach na ten rok planowane jest także zagospodarowanie małego placyku w Batorowie.
Do tego elementy placów zabaw, w lepszym bądź gorszym stanie znajdują się w Wolanach, Niwie, Chocieszowie. Szczątkowo elementy placu zabaw znajdowały się w Słoszowie. Zostały one jednak zdewastowane i trudno to nazwać placem zabaw. W Łężycach w budowie znajduje się boisko. Wyznaczony został teren. Został on utwardzony, ogrodzony i czeka nas tam położenie sztucznej trawy albo nawierzchni poliuretanowej.
Jeżeli chodzi o plany rozwojowe, to w rejonie Centrum Sportu, Aktywnego Wypoczynku i Rehabilitacji Ruchowej planowana jest budowa nowego obiektu. Nie chciałbym jednak zdradzać dzisiaj planów, co to będzie.
Jak były wykorzystywane te obiekty w ubiegłym roku w załączniku.
Załącznik Nr 2

O godz. 15:00 do posiedzenia Komisji dołączyła p. Beata Rydz.

Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego p. Ireneusz Hoffman podziękował Zastępcy Burmistrza p. Wiesławowi Traczowi.
Radny Paweł Korab zadał pytanie: Jak wygląda promocja inwestycji na terenie Gminy?
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz odpowiedział, że na terenie gminy obiekty sportowe nie są promowane, ponieważ one promują się same. Jeśli chodzi natomiast o ich promocję na terenie powiatu, to w Kłodzku była przeprowadzona kampania reklamowa na terenie Galerii Handlowej „Twierdza Kłodzka” na telebimach ledowych. Jako promocyjne zostały przedstawione te imprezy, które są u nas przeprowadzane. W tym roku przygotowujemy po raz drugi Skatepiknik Integracyjny. Jest to także impreza promująca naszą gminę. Zapraszamy media na tę imprezę. Jest to również powiązane z nagłaśnianiem spraw związanych z osobami niepełnosprawnymi. Chcemy te dwie rzeczy łączyć bo często wtedy tę reklamę mamy za darmo. Daje to świetne rezultaty.
W zeszłym tygodniu w Kudowie – Zdroju odbywało się Forum Samorządu Terytorialnego. Zostaliśmy nagrodzeni i nazwani mianem „Gminy Roku” przez zaszczytne jury z województwa dolnośląskiego. Był to konkurs „Gazety Wyborczej”. Otrzymaliśmy tę nagrodę za pomysł utworzenia Centrum Sportu, Aktywnego Wypoczynku i Rehabilitacji Ruchowej. Była to też dla nas doskonała promocja gminy.
Pan Ireneusz Hoffman zadał pytanie, czy nie byłoby lepiej żeby na obiekcie sportowym do lekkiej atletyki zrobić obiekt dla rolkarzy?
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz odpowiedział, że jest to pewien pomysł, ale trzeba pamiętać o tym, że na boisku piłkarskim rozgrywane są mecze i nawierzchnia na której one się odbywają powinna być bezpieczna, a rolkarze muszą mieć odpowiednią nawierzchnię. Jest to jednak propozycja do przemyślenia.
Następnie głos zabrał p. Paweł Korab: Bardzo podoba mi się podejście Burmistrza Polanicy – Zdroju, który w rozmowie ze mną przyznał, że bardzo cieszy się, że u nas powstają takie obiekty sportowe, ponieważ nie będzie musiał budować ich u siebie. Myślę, że skoro jest profesjonalna trasa na Jamrozowej Polanie, to po co powielać to co już jest. Podoba mi się to myślenie, że różnicujemy charakterystykę sportową.
Radny Paweł Korab zadał pytanie: Jak wygląda utrzymanie, sprzątanie tych obiektów?
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz odpowiedział, że jeśli chodzi o teren wokół, to dba o to Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, czyli wykaszanie, sprzątanie tych ciągów pieszych które są dookoła. Jeśli chodzi o same boiska wewnątrz, to jest już zatrudniona do tego celu osoba, która codziennie (nawet w sobotę i niedzielę) dba o ten teren.
Radny Paweł Korab dodał swoje sugestie. Wydaje mi się, że fajnym i niedrogim sposobem promocji byłoby powieszenie kilku bannerów. Koszt ich nie jest zbyt duży. Warto też pomyśleć nad uruchomieniem kamer internetowych w naszym mieście.
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz odpowiedział na drugą sprawę. Na dzień dzisiejszy wchodząc na stronę internetową Szczytnej mamy dostęp do dwóch wejść na kamery internetowe. Jedna dotyczy panoramy Szczytnej. To jest obraz, który jest cykliczny, ustawiony komputerowo. Kamera umiejscowiona jest na Zamku na wieży. Jest umiejscowionych 5 kamer w internecie, poprzez które możemy oglądać miasto w czasie rzeczywistym.

Wobec braku innych pytań przystąpiono do dalszej części obrad.

Ad. 2

a) Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik przedstawiła projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną gminy Szczytna Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 3

Pani Renata Idzik przedstawiła sprawę. Dnia 17 marca 2011 r. do Rady Miejskiej w Szczytnej wpłynęło pismo od pani dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Kłodzku w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z panią Anitą Piszko z dniem 31 sierpnia 2011 r. z przyczyn organizacyjnych uniemożliwiających dalsze zatrudnienie nauczycielki w pełnym wymiarze godzin. Natychmiast po otrzymaniu tego pisma skontaktowałam się z panią Anitą Piszko. Okazało się, że zainteresowana nic o tym piśmie nie wiedziała. Pani dyrektor najpierw chciała uzyskać zgodę od Rady Miejskiej na zwolnienie pracownika, nie rozmawiając z nim wcześniej.
Artykuł 25 ustawy o samorządzie gminnym stanowi, że żeby rozwiązać z radnym stosunek pracy lub zmienić warunki pracy trzeba uzyskać zgodę Rady Miejskiej. W jednym przypadku Rada absolutnie nie może takiej zgody udzielić. Dotyczy to sytuacji, gdy rozwiązanie stosunku pracy wynika z przyczyn wykonywania tylko mandatu radnego.
Nasze stanowisko jest takie, by w tej sytuacji nie wyrażać zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną Anitą Piszko.
Następnie głos zabrała p. Anita Piszko: Zasięgnęłam opinii prawnika. W przypadku wypowiedzenia przyczyna powinna być podana. Powinna być uzasadniona i sprawiedliwa. Jestem zatrudniona na czas nieokreślony, pracuję od 2003 roku. Oprócz mnie jest jeszcze zatrudnionych siedem osób, które uczą języka angielskiego. Mam kwalifikacje. Mój staż nie jest najkrótszy, ponieważ są trzy osoby, które mają krótszy staż ode mnie. Miałam również wyróżnienie za prowadzone lekcje, moje hospitacje były też pozytywne. Nie rozumiem tego stanowiska. Dla mnie to było całkowite zaskoczenie, ponieważ nie zostałam poinformowana przez panią dyrektor, że wysłała list do Rady Miejskiej.
Następnie głos zabrała Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik. Jeżeli chodzi o uzasadnienie, to rozmawiałam z panią Sekretarz i z panem Burmistrzem, to ja nie potrafię go ocenić. Nie wiem, czy to jest dobre uzasadnienie.
Zastępca Burmistrza p. Wiesław Tracz wyjaśnił, że tu jest odwrócenie pojęć. To nie Rada jest petentem u dyrektora. Tylko odwrotnie. To dyrektor jest petentem w Radzie. Dyrektor powinien przedstawić taki wniosek, który będzie niepodważalny i uzasadniony. Pojęcie „zmiany organizacyjne” może ma znaczenie dla osób, które znają się na oświacie, ale nie musi to nic znaczyć dla radnego zasiadającego w jakiejkolwiek Radzie Gminy. Zmiany organizacyjne uzasadniają tylko potrzebę zwolnienia.
Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik zwróciła uwagę, że pani dyrektor nie pisze o zmianach organizacyjnych tylko o przyczynach organizacyjnych, więc my możemy domniemywać że przyczyny organizacyjne są takie, że pracownik będąc radnym musi uczestniczyć w Sesjach i przez to staje się mniej dyspozycyjny. Czyli bezpośrednio wiążą się z wykonywaniem mandatu radnego.
Przed przystąpieniem do głosowania pani Anita Piszko poprosiła o wyłączenie z głosowania.
Wobec powyższego przystąpiono do głosowania.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego 4 głosami „za” pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

b) Zastępca Burmistrz p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IV/22/11 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych. Projekt uchwały w załączeniu.
To jest uchwała, która była już podejmowana na sesji Rady Miejskiej w styczniu. Uchwała ta została zakwestionowana przez Nadzór. Zastrzeżenia dotyczą tego, że część spraw, które są zawarte w uchwale powinno być zawarte w zarządzeniu Burmistrza. Czyli część kompetencji należy do Burmistrza, a nie do Rady Miejskiej. Zadaniem Rady jest tylko określić zasady, na jakich dotacja jest udzielona. Natomiast zasady kontroli, rozliczania dotyczą Burmistrza.
 Załącznik Nr 4

Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

c) Zastępca Burmistrz p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Szczytna przez osoby fizyczne lub prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 5
Ta uchwała była podejmowana w styczniu. Nadzór zarzucił tę uchwałę. We wcześniejszej uchwale zostało zapisane, że dotacja dla przedszkoli będzie wynosić 75% tego, co ponosimy na ucznia w naszym przedszkolu publicznym z tym, że ta kwota będzie pomniejszona o wydatki remontowo – inwestycyjne. Druga zmiana dotyczy dziecka niepełnosprawnego. Na takie dziecko przysługuje 100% tych kosztów.
Następnie zadała pytanie Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik: Jeżeli w danej gminie nie ma przedszkola publicznego, to jak się wylicza ten koszt?
Zastępca Burmistrz p. Wiesław Tracz odpowiedział, że wtedy wylicza się na podstawie gminy sąsiedniej. Nie ma jednak doprecyzowania, której. Gmina sąsiedzka to ta, z którą bezpośrednio graniczymy.
Więcej pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

d) Zastępca Burmistrz p. Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i Gminy Szczytna Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 6

Jesteśmy w trakcie zmiany do planu zagospodarowania przestrzennego. Równocześnie w tym roku będziemy przystępować do zmiany studium uwarunkowań dla całej gminy. Paradoks polega na tym, że w momencie kiedy konsultujemy tę zmianę do planu zagospodarowania przestrzennego Nadzór Wojewody stwierdził, że nie tylko te zmiany, które my teraz planujemy są bezprawne, ale to co było przyjęte w poprzedniej uchwale Rady dotyczącej planu zagospodarowania przestrzennego także było bezprawne, bo takich zmian nie przewidywało studium. Teraz trzeba to wyprostować.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było. Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 3
Przewodnicząca Rady Miejskiej p. Renata Idzik przedstawiła treść pisma, które wpłynęło do Rady Miejskiej od p. Karoliny Sługockiej, w którym zwraca się z komunikatem pisemnym o nadanie tytułu honorowego obywatela Szczytnej dla Burmistrza Marka Szpaniera. Uchwała Rady Miejskiej w sprawie ustalenia regulaminu mówi, że wniosek powinien być poparty i złożony przez co najmniej 50 mieszkańców, więc trudno traktować to pismo jako wniosek. Z tego powodu należy już tę propozycję odrzucić. Druga sprawa jest taka, że bylibyśmy w dość niezręcznej sytuacji przyznając w tej chwili p. Burmistrzowi ten tytuł, a trzecia sprawa – najważniejsza – sam zainteresowany na dzień dzisiejszy póki co, nie jest zainteresowany.
Pan Ireneusz Hoffman dodał, że trzeba podziękować Pani, odpisać że doceniamy ten pomysł, ale sytuacja jest niezręczna i nie będziemy występować z wnioskiem.
Na tym posiedzenie zakończono.

Przewodniczący
Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
Ireneusz Hoffman

Protokołowała:
Joanna Szymańska

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 2 Czerwca 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432458