szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 4/2011 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 13 kwietnia 2011 r.

Protokół Nr 4/2011
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 13 kwietnia 2011 r.

Godzina rozpoczęcia : 13.00
Godzina zakończenia: 14.30

Miejsce obrad: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 3 radnych.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Beata Rydz. Przedstawiła
proponowany porządek posiedzenia i wystąpiła do członków Komisji o zgłoszenie propozycji
i uwag. Ponieważ uwag nie wniesiono realizowano następujący porządek posiedzenia:

1. Kontrola kosztów i przychodów związanych z gospodarką mieszkaniową w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
2. Sprawy różne.

Ad. 1.
Główna Księgowa Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Jolanta Kaczmarczyk szczegółowo przedstawiła zestawienie przychodów z ADM uzyskanych w 2010 roku. Zestawienie w załączeniu.
Załącznik Nr 2
Następnie omówiła i szczegółowo scharakteryzowała koszty w poszczególnych pozycjach Zestawienia kosztów utrzymania zasobów mieszkaniowych w 2010 r. Zestawienie w załączeniu.
Załącznik Nr 3
Radny Leszek Gunia zapytał kto wykonuje przeglądy kominiarskie.
Dyrektor Ryszard Drozd odpowiedział, że przeglądy coroczne wykonuje Spółdzielnia Kominiarska w Kłodzku.
Wykonuje się również przeglądy budowlane pięcioletnie (robione były w roku ubiegłym), roczne (w roku bieżącym) i energetyczne (w roku bieżącym rozesłano zapytanie ofertowe).

Przewodnicząca Beata Rydz zapytała ile budynków wspólnot pozostaje w zarządzie ZGKiM.
Administrator Zofia Rais odpowiedziała, że 28 budynków, w tym 12 budynków gminy; z tego 6 wspólnot nie podjęło stosownej uchwały by utworzyć konto i opłacać składkę na fundusz remontowy - spowodowane jest to utrudnionym kontaktem z właścicielami, którzy przebywają za granicą lub nieuregulowanymi sprawami spadkowymi.

Przewodnicząca Beata Rydz zapytała o zaległości czynszowe - czy jest to duża kwota i czy wielu mieszkańców nie wnosi opłat regularnie.
Jolanta Kaczmarczyk odpowiedziała, że zobowiązania najemców wobec ZGKiM, po uwzględnieniu odpisów należności nieściągalnych, wynoszą 240.104,- zł.
Wyjaśniła, że największy problem to „stare” zaległości; obecnie na bieżąco monitoruje się wpłaty czynszów; 23 osoby podpisały umowę o spłatę zaległości (oprócz bieżącej opłaty zobowiązały się do spłaty raty zadłużenia) – w przypadku niezapłacenia dwóch rat sprawa kierowana jest do sądu. Kwota należności w spłacie ratalnej wynosi 176.350,- zł. Odzyskiwane środki pieniężne miesięcznie to kwota 6.550,- zł. Zestawienie w załączeniu.
Załącznik Nr 4

Przewodnicząca Komisji zapytała, które budynki w całości stanowią własność gminy i co jest największym problemem w zarządzaniu budynkami mieszkalnymi.
Zofia Rais wyszczególniła budynki gminy:
3 budynki z lokami socjalnymi: Batorów 2, Kościelna 3 i Wolności 49,
Kryształowa 2 (bud. do rozbiórki), Niwa 24, Wiejska 12, Wolności 60, Wolności 76a, Wolności 76 b, Wolności 90, Niwa 27.

Jolanta Kaczmarczyk wyjaśniła, że najwięcej problemów przysparza:
- brak kontaktu z mieszkańcami, którzy nie płacą czynszu i nie zgłaszają się po dodatki mieszkaniowe,
- dewastacja zajmowanych lokali mieszkalnych,
- konieczność wykonania, przed kolejnym przydziałem, remontu kapitalnego lokali zdewastowanych przez dotychczasowych najemców.

Radny Leszek Gunia zapytał czy podejmowane są działania zmierzające do wykwaterowania uciążliwych najemców.
Dyrektor Ryszard Drozd odpowiedział, że po decyzji Burmistrza, takie działania są podejmowane. Najemcy, którzy nie dają gwarancji spłaty zadłużenia i nie opłacają bieżącego czynszu oraz lokatorzy mieszkań dewastowanych zostają przekwaterowani do lokali o mniejszej powierzchni i z gorszym wyposażeniem technicznym. Gmina prowadzi dobrą politykę mieszkaniową.
Dyrektor stwierdził, że przy dobrej organizacji pracy zarządzanie nieruchomościami jest dochodowe. W chwili obecnej ZGKiM może zarządzać jedynie wspólnotami, w których Gmina jest jednym z właścicieli. Nie ma natomiast możliwości zarządzania budynkami stanowiącymi w 100% własność osób fizycznych. Gdyby doszło do prywatyzacji firmy w Statucie znalazłby się zapis dający możliwość zarządzania wszystkimi wspólnotami. Obecnie wynagrodzenie za usługę wynosi 60 gr./m?. Przy większej ilości wspólnot cena byłaby mniejsza. Oferta Zakładu dla wspólnot byłaby korzystna – usługa byłaby kompleksowa i z całą odpowiedzialnością prawną.

Innych pytań nie było.

Komisja nie wniosła uwag i zastrzeżeń do kosztów i przychodów związanych z gospodarką mieszkaniową w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.

Ad.2.
W sprawach różnych uwag nie wniesiono.

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Protokół sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem dla:
1. Burmistrza Szczytnej
2. Przewodniczącej Rady Miejskiej w Szczytnej
3. Komisji Rewizyjnej
4. Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej

Podpis Dyrektora ZGKiM

Podpisy
w Szczytnej Członków Komisji Rewizyjnej:

 1. Beata Rydz - ..................
 2. Leszek Gunia - ...................
 3. Marian Onak - ...................

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 28 Lipca 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432042