szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr VII/2011 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 maja 2011 r.

Protokół Nr VII/2011
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 26 maja 2011 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 17.30
Miejsce obrad: sala posiedzeń UMiG
W sesji wzięło udział 15 radnych.

Radni nieobecni -  Paweł Korab - do pkt. 3 i od pkt.10a do pkt. 10g
 Gunia Leszek - od pkt. 10
 Stanisław Czarnik - od pkt. 10
 Jolanta Bernat - od pkt. 10

Lista obecności radnych, sołtysów oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 14 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad w pkt 10 ppkt. i) projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna. Poinformował, że obszar opracowania zmiany planu jest w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna, uchwalonym Uchwałą nr XXX/208/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25-06-2009r., opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 148, poz. 2866 z dnia 8 września 2009 r. pod tereny aktywizacji gospodarczej; usług turystyki, obejmujących: hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, pola biwakowe, campingi, obiekty sportowe, oraz inne obiekty związane z obsługą ruchu turystycznego oraz usługi sanatoryjno-uzdrowiskowe i leczniczo-rehabilitacyjne, oznaczenie w planie symbolem 12 AG/UT. Dodał, że celem zmiany jest rozszerzenie zakresu realizowanych usług, w tym umożliwienie budowy obiektów handlowych o powierzchni zabudowy bez ograniczeń pod warunkiem spełnienia przepisów szczególnych. Zmiana zapisu w planie podniesie atrakcyjność, a w konsekwencji wartość przedmiotowych nieruchomości. Możliwość wybudowania dużych obiektów handlowych w przyszłości przyniesie dla naszej gminy wymierne efekty finansowe. Zmiana zapisu w miejscowym prawie dla tego obszaru jest ekonomicznie uzasadniona. Przewidywane przeznaczenie w planie jest zgodne z obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Szczytna. Przeprowadzona analiza i zgromadzone materiały wykazują, że przystąpienie do zmiany obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obszarze miasta Szczytna jest celowe i pozwoli na uszczegółowienie zasad jego zagospodarowania zgodnie z nowymi potrzebami. Tym samym podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Rada w obecności 14 radnych wniosek jednogłośnie przyjęła.
Innych wniosków nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Plany Starostwa Powiatowego dotyczące Domu Pomocy Społecznej w Szczytnej.
4. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
5. Wnioski i interpelacje radnych.
6. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 31 marca 2011r.
7. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli wykorzystania dotacji przekazanych z budżetu Gminy dla organizacji pozarządowych.
8. Ocena pracy gminnych instytucji kultury (MOK, Biblioteka) - potrzeby, założenia i efekty działania.
9. Współpraca z miastami partnerskimi - efekty i dalsze zamierzenia
10. Podjęcie uchwał:
a) w sprawie zmiany budżetu Gminy Szczytna na rok 2011,
b) w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Szczytna,
c) w sprawie wieloletniego Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2011-2014,
d) w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Szczytna,
e) w sprawie opłat za świadczenie udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Szczytna,
f) zmieniającą uchwałę Nr V/26/11 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,
g) w sprawie odrzucenia wniosku Uzdrowiskowego Zakładu Górniczego "Zespół Uzdrowisk Kłodzkich" S.A. z siedzibą w Polanicy Zdroju,
h) w sprawie ponownego przyjęcia stanowiska Rady Miejskiej w Szczytnej dotyczącego programu pomocowego dla rolników utrzymujących krowy w małych stadach na obszarach górskich i podgórskich,
i) przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna.
11. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
12. Informacje Przewodniczącej Rady.
13. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Krzysztof Baldy - etatowy członek Zarządu Powiatu Kłodzkiego poinformował, że ponad 16 mln zł odszkodowania domagał się powiat kłodzki za Zamek w Szczytnej, który Komisja Majątkowa oddała w 2006 r. tamtejszemu Domowi Zakonnemu Misjonarzy Świętej Rodziny. Pozew o wypłatę odszkodowania w tej kwocie przeciw Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji został złożony w listopadzie zeszłego roku do Sądu Okręgowego w Warszawie. Prokuratoria Generalna, reprezentująca Skarb Państwa złożyła wniosek o oddalenie pozwu starostwa. Na 23 maja br. Sąd Okręgowy w Warszawie wyznaczył termin pierwszej rozprawy. Dodał, że odbyła się pierwsza rozprawa, na której zostały złożone wnioski o odłożenie tej rozprawy na najbliższy możliwy termin, tj. na październik 2011r., o zwiększenie wartości odszkodowania z 16 mln na 30 mln oraz o przedłożenie przez Prokuraturię Generalną następujących dokumentów:
  protokołu Komisji Wspólnej Rządu i Kościoła z dnia 29 marca 2006r., podczas której zapadła decyzja, że majątek na tzw. "ziemiach odzyskanych" także podlega zwrotowi - z naszych informacji wynika, że ten protokół jest podpisany tylko jednostronnie,
  orzeczenia Komisji Majątkowej z 10 października 2006r. w sprawie zwrotu majątku Zakonowi.
Na tym etapie jest sprawa sporu powiatu kłodzkiego ze Skarbem Państwa. Może być to droga długotrwała, ale warto ją przejść, ponieważ walka toczy się o 30 mln zł.
Dodał, że żądamy odszkodowania za nieruchomość, której byliśmy właścicielem, byśmy mogli dalej wykonywać zadania przypisane powiatowi. W Zamku nadal funkcjonuje Dom Pomocy Społecznej, ale powiat musi płacić właścicielowi za dzierżawę.
Zaznaczył, że skoro do 8 czerwca 2011 r. został odroczony wniosek SLD ws. konstytucyjności Komisji Majątkowej zasadnym było odłożenie terminu rozprawy. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego może mięć istotny wpływ na dalszy jej przebieg. Gdyby okazało się, że Trybunał Konstytucyjny za sprzeczny z konstytucją uznałby przepis, który odsyła do rozporządzenia w sprawie trybu odbierania samorządom i przekazywania Kościołowi przez Komisję tzw. mienia zamiennego samorządy mogłyby jednak ubiegać o odszkodowanie od skarbu państwa za tzw. bezprawie legislacyjne, czyli za to, że padły ofiarą przepisu, który okazał się sprzeczny z konstytucją. Gdyby polski sąd uznał roszczenia powiatu kłodzkiego przeciwko państwu, otworzyło by to drogę sądową samorządom w wielu podobnych sprawach dotyczących majątków o wartości dziesiątek milionów złotych. Trzeba jednak wyczerpać drogę sądową w Polsce, aby ewentualnie sprawę skierować do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Póki co władze powiatu nie mają pieniędzy na nową inwestycję. A czas nagli. Koszt jest niemały, bo szacowany na kilkadziesiąt mln zł. Już wiadomo, że wygospodarowanie pieniędzy w budżecie powiatu będzie nie do zrealizowania. Stąd pomysł, by z roszczeniem zwrócić się do ministerstwa. Walczymy o to, co nam się słusznie należy. Za kwotę 30 mln zł, której się domagamy, spokojnie wybudujemy ośrodek, o jakim nasi podopieczni do tej pory mogli tylko pomarzyć.

Radny Ireneusz Hoffman:
Pewnie sprawy sądowe będą trwały bardzo długo i rozumiem, że na razie będzie tak jak jest obecnie. W Zamku nadal będzie funkcjonował Dom Pomocy Społecznej, a powiat będzie płacił właścicielowi za dzierżawę. Mam nadzieję, że sprawa zostanie rozstrzygnięta w Polsce i nie trafi do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, bo nie byłby to dobry obraz naszej administracji. Wydaje mi się, że należy wprowadzić trochę zmian w innych dziedzinach, które są przypisane powiatowi. Jako takiego przemysłu na terenie powiatu nie ma, trzeba zadbać o to, aby przedsiębiorcy inwestowali na terenie naszego powiatu. Komunikacja drogowa też nie jest za dobra, większość dróg na terenie powiatu to drogi powiatowe, a z tego co wiem, nie planuje się większych remontów. Proszę podać informacje, w jakim kierunku zmierza wykorzystanie kolei dla potrzeb turystycznych w powiecie. Być może kolej też mogłaby być atrakcją turystyczną, mając na uwadze nasz region. Czy udało się znaleźć inwestora, który mógłby wpłynąć na dalszy rozwój powiatu, żeby nie trzeba było szukać pracy poza powiatem? Przecież na aktywne formy zwalczania bezrobocia w roku bieżącym środki znacznie obcięto.

Radna Beata Rydz:
Jeżeli sprawa sądowa nie zakończy się pozytywnie dla powiatu, jakie są dalsze zamierzenia?

Krzysztof Baldy - etatowy członek Zarządu Powiatu Kłodzkiego:
Umowa dzierżawy jest podpisana do 2012 r., droga do negocjacji na dalsze lata jest otwarta. Przy obecnej strukturze dochodów samorządu powiatowego i nowej konstrukcji ustawy o finansach publicznych w perspektywie kilku lat nie wygospodarujemy na inwestycje w budżecie 30 mln zł. Zaciągnięcie kredytu na taką inwestycję spowoduje, że nie zachowamy możliwych wskaźników i praktycznie samorząd powiatowy przestanie funkcjonować. Kredyt inwestycyjny z tego powodu nie jest możliwy do zaciągnięcia.
Nie jesteśmy organem, który odpowiada za funkcjonowanie kolei, od wielu lat koordynujemy wszystkie naciski , w tym z gmin, aby wpływać na kolej. To nie jest zadanie powiatu. Od władz kolei mamy zapewnienie, że linia Kłodzko-Kudowa Zdrój będzie remontowana. Od Marszałka Województwa Dolnośląskiego mamy zapewnienie, że z RPO PKP PLK dostanie środki finansowe na remont tej linii. W tej chwili są prowadzone prace projektowe. Kiedy PKP PLK przystąpi do prac wiedzy nie mamy. W tej chwili utrzymywany jest na tej linii tzw. "ruch zerowy", czyli pociągi nie jeżdżą, tylko komunikacja zastępcza (autobusy). Nie mamy wpływu na funkcjonowanie PKP PLK, możemy tylko oddziaływać w formie próśb, apelacji, lobbingu politycznego.
Jeżeli chodzi o drogi to sytuacja jest koszmarna. W 2009 r. na drogach powiatowych samych strat powodziowych mieliśmy w kwocie 60 mln. Nie jesteśmy w stanie tego odtworzyć. Środki popowodziowe, jakie otrzymaliśmy na odtworzenie to jest kwota 8 mln. zł. Nie dotyczy to odtwarzania substancji, którą mamy. Trudno mówić o kapitalnych remontach, mamy problemy z finansowaniem bieżących remontów.
Powiaty jako jednostki samorządu terytorialnego nie mają żadnych instrumentów, żeby ściągać inwestorów. Nie mamy nawet z czym wystąpić do inwestorów, żeby ich ściągnąć. Gminy takie możliwości mają. Jednie co możemy i to robimy to jest promocja terenu.
W gminie Szczytna będą wykonywane w najbliższym czasie remonty bieżące dwóch dróg, tj: droga nr 3241 Łężyce - Duszniki Zdrój i Chocieszów-Studzienno.

Przewodnicząca Rady Renta Idzik:
Uważam, że jeżeli wydajemy pieniądze, to powinniśmy wydawać je rozsądnie, jeżeli zabieramy się do remontu to powinniśmy go nadzorować. Uważam, że inwestycja na ul. Wolności nie jest wykonywana dobrze. Na ul. Sienkiewicza został wycięty asfalt i do dzisiaj są tam pozostawione dziury, które należy załatać. Stwarzają zagrożenie. Do zakresu prac i jakości prac na drogach powiatowych mam spore uwagi.

Radny Paweł Korab:
W starostwie funkcjonowała dawniej komórka, która zajmowała się pozyskiwaniem inwestorów, z dobrym skutkiem. Powiat powinien koordynować kwestie pozyskiwania inwestora, współpracować w tym zakresie z gminami.

Następnie swoje uwagi i wnioski dotyczące stanu dróg powiatowych i poboczy przy tych drogach na terenie miasta i gminy Szczytna złożyli radni : Anita Piszko Leszek Gunia, Roman Sobczak, Bartosz Kwolek, Andrzej Prochera.

Krzysztof Baldy - etatowy członek Zarządu Powiatku Kłodzkiego:
Na bieżące utrzymanie dróg brakuje w tej chwili ok. 2 mln. zł. Nie mogę nic Państwu obiecać. Nie ma co się łudzić, nie będzie w najbliższych latach więcej pieniędzy na te zadania. Samorząd powiatowy funkcjonuje od 12 lat, natomiast dostaliśmy bagaż w postaci 713 km dróg powiatowych w nie najlepszym stanie. Znamy przedstawione przez państwa problemy, kwestia zbyt niskich dochodów nie pozwala wszystkich problemów rozwiązać. Jako samorząd jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji finansowej.

Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier:
Gmina Szczytna jest w tej trudnej sytuacji, że większość ciągów komunikacyjnych ma nie swoich. Większość dróg to drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe. Gmina też ma ogromne problemy z utrzymaniem dróg gminnych. Jest pomysł na wspólne działanie. Można korzystać jeszcze z tzw. "schetynówek". Prawdopodobnie jeszcze w przyszłym roku, może w ciągu dwóch lat. Po zakończeniu inwestycji ,,Odbudowa drogi powiatowej nr 3242 ulica Wolności w Szczytnej", której inwestorem Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku, część środków finansowych powiat odzyska w postaci zwrotu środków unijnych, które wcześniej zainwestował. Może te środki przeznaczyć na remonty naszych dróg gminnych. Gmina zadeklaruje np. wykonanie dokumentacji technicznej modernizacji odcinka ul. Wolności - Batorów i ul. Wolności - Łężyce. W drodze porozumienia gmina może też zadeklarować w zamian za modernizację określonych dróg powiatowych, utrzymanie poboczy i wykaszanie rowów przydrożnych przy tych drogach. W poprzedniej kadencji została podjęta przez Radę Miejską uchwała w sprawie przejęcia przez gminę Szczytna do prowadzenia dróg powiatowych. Nie doszło do zawarcia porozumienia z powiatem. Możemy wrócić do tych rozmów. Powiatowe ciągi komunikacyjne położone na terenie gminy prowadzą nie w pola, ale do wielu atrakcji turystycznych powiatu kłodzkiego: do Parku Narodowego Gór Stołowych, do Wambierzyc, do miejsc, gdzie przyjeżdżają setki tysięcy ludzi z Polski i zagranicy.

Ad.4.
Informacje o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami w załączeniu.

       Załącznik nr 2

Ad. 5
Radny Marian Halemba:
1. Nadwyżki masy bitumicznej składane są na chodniku przy u. Wolności - kto odpowie za zniszczenie chodnika?
2. Przy browarze brak muru przedwojennego. Czy został on usunięty na stałe.
3. Na trakcie do Karłowa od strony Batorowa stoi zabytkowy krzyż. Trzeba wskazać lokalizację krzyża dla turystów, wyznaczyć szlak, którym do niego dotrą.

Ad.6
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 31 marca 2011 r. pozostawał do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej (pok. nr 17). W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami za, jednogłośnie przyjęła.

Ad.7.
Informację Komisji Rewizyjnej z kontroli wykorzystania dotacji przekazanych z budżetu Gminy dla organizacji pozarządowych przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata. Rydz. Protokół w załączeniu.
Załącznik nr 3
Do protokołu uwag nie wniesiono.
W związku z tym, że w treści protokołu nie zawarto wniosków pokontrolnych nie odbyło się głosowanie w sprawie ich przyjęcia lub odrzucenia.

Przewodnicząca Rady zarządziła 15-minutową przerwę.

Ad.8
Informację w sprawie pracy gminnych instytucji kultury (MOK, Biblioteka) - potrzeby, założenia i efekty działania przedstawili:
1) Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Szczytna Pani Anna Nowak - informacja w załączeniu.

Załącznik nr 4

2) Dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury w Szczytnej Pan Rafał Kryniecki- informacja w załączeniu.

Załącznik nr 5

Ad.8
Informację w sprawie współpracy z miastami partnerskimi - efekty i dalsze zamierzenia przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Załącznik nr 6
Ad. 10.
a) Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Szczytna na rok 2011 przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany budżetu Gminy Szczytna na rok 2011.
Uchwała Nr VII/33/11 w sprawie zmiany budżetu Gminy Szczytna na rok 2011 w załączeniu.

Załącznik nr 7

b) Projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Szczytna przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Szczytna.
Uchwała Nr VII/34/11 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 8

c) Projekt uchwały w sprawie wieloletniego Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2011-2014 przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wieloletniego Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2011-2014.
Uchwała Nr VII/35/11 w sprawie wieloletniego Programu współpracy Gminy Szczytna z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2011-2014 w załączeniu.


 Załącznik nr 9
d) Projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Szczytna przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Szczytna.
Uchwała Nr VII/36/11 w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 10


e) Projekt uchwały w sprawie opłat za świadczenie udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Szczytna przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie opłat za świadczenie udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Szczytna.
Uchwała Nr VII/37/11 w sprawie opłat za świadczenie udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 11

f) Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr V/26/11 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, 12 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę Nr V/26/11 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
Uchwała Nr VII/38/11 zmieniającą uchwałę Nr V/26/11 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania w załączeniu.
Załącznik nr 12


g) Projekt uchwały w sprawie odrzucenia wniosku Uzdrowiskowego Zakładu Górniczego "Zespół Uzdrowisk Kłodzkich" S.A. z siedzibą w Polanicy Zdroju przedstawiła Przewodnicząca Rady Renata Idzik Poinformowała, że w dniu 29 marca 2011r. Uzdrowiskowy Zakład Górniczy "Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich" S.A. z siedzibą w Polanicy Zdroju złożył do Rady Miejskiej w Szczytnej wniosek o podjęcie uchwał o odstąpieniu od sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu górniczego Polanica Zdrój i dla terenu górniczego Duszniki Zdrój. Na posiedzeniach Komisji radni zajęli stanowisko, że eksploatacja kopalin z odwiertów może mieć negatywny wpływ na środowisko. Tym samym podjęcie uchwały jest uzasadnione. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, 12 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie odrzucenia wniosku Uzdrowiskowego Zakładu Górniczego "Zespół Uzdrowisk Kłodzkich" S.A. z siedzibą w Polanicy Zdroju.
Uchwała Nr VII/39/11 w sprawie odrzucenia wniosku Uzdrowiskowego Zakładu Górniczego "Zespół Uzdrowisk Kłodzkich" S.A. z siedzibą w Polanicy Zdroju w załączeniu.

Załącznik nr 13

h) Projekt uchwały w sprawie ponownego przyjęcia stanowiska Rady Miejskiej w Szczytnej dotyczącego programu pomocowego dla rolników utrzymujących krowy w małych stadach na obszarach górskich i podgórskich przedstawiła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Dodała, że planowana pomoc dla rolników utrzymujących krowy w małych stadach nadal pomija województwo dolnośląskie. Południowa część województwa dolnośląskiego, zwłaszcza powiaty w rejonach górskich i podgórskich, w tym gminy Szczytna, ze względu na ukształtowanie terenu i przeważającą ilość użytków zielonych, posiada naturalne warunki do hodowli bydła. Nie ujęcie województwa dolnośląskiego w programie wspierającym rolników utrzymujących krowy spowoduje pogorszenie sytuacji ekonomicznej gospodarstw rolnych i może przyczynić się do dalszego zmniejszenia pogłowia bydła na tych terenach. Uwzględniając powyższe konieczne jest ujęcie w/w programie rolników z rejonu zachodniej Polski, tj. województwa dolnośląskiego. W dniu 18 lutego 2010r. w uchwale Nr XXXVII/267/10 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Miejskiej w Szczytnej dotyczącego programu pomocowego dla rolników utrzymujących krowy w małych stadach na obszarach górskich i podgórskich Rada Miejska podobne stanowisko już zajęła.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, 12 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ponownego przyjęcia stanowiska Rady Miejskiej w Szczytnej dotyczącego programu pomocowego dla rolników utrzymujących krowy w małych stadach na obszarach górskich i podgórskich.
Uchwała Nr VII/40/11 w sprawie ponownego przyjęcia stanowiska Rady Miejskiej w Szczytnej dotyczącego programu pomocowego dla rolników utrzymujących krowy w małych stadach na obszarach górskich i podgórskich w załączeniu.

Załącznik nr 14


i) Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, 12 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna.
Uchwała Nr VII/41/11 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna w załączeniu.

Załącznik nr 15

Ad.11
Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.

Burmistrz Szczytnej - Marek Szpanier:
W związku z nieobecnością radnego Mariana Halemby odpowiedzi na wnioski złożone przez radnego w pkt.4 obrad zostaną radnemu udzielone na piśmie.


Ad. 12
Informacje Przewodniczącej Rady.
Pismem z dnia 16 maja 2011r. Prokurator Prokuratury Rejonowej w Kłodzku wystąpił do Rady Miejskiej w Szczytnej z wnioskiem o uchylenie uchwały Nr XIV/118/2000 w sprawie zasad odpłatności za świadczenia w Przedszkolu Publicznym z grupą Żłobkową w Szczytnej. Na dzisiejszej sesji Rady wniosek Prokuratora został rozpatrzony pozytywnie poprzez podjęcie uchwały w sprawie opłat za świadczenie udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Szczytna, uwzględniającej aktualne przepisy ustaw w tym zakresie.

Ad. 13
Zakończenie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad VII sesji Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.
Protokółowała A.Sitarz

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 18 Listopada 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432741