szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 3/2011 z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego z dnia 28 września 2011 r.

Protokół Nr 3/2011
z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 28 września 2011 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.20

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 4 radnych.
Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Ireneusz Hoffman przywitał wszystkich zebranych i przedstawił planowany porządek posiedzenia. Zapytał czy do porządku posiedzenia zgłaszane będą wnioski.
Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik, biorąc pod uwagę obecność zaproszonych na posiedzenie Komisji osób, złożyła wniosek o zmianę kolejności realizacji poszczególnych punktów posiedzenia:
w pkt 1 - Zaopiniowanie Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej,
w pkt 2 - Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
1) ppkt a i b pozostałby bez zmian,
2) ppkt c - zajęcie stanowiska w sprawie rozwiązania stosunku pracy z radnym gminy Szczytna,
3) ppkt d - zmiany uchwały nr XXX/249/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 listopada 2001r. w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Szczytnej,
4) następnie zaopiniowanie kolejnych uchwał, w pkt 3 - Informacja z wykonania budżetu Gminy Szczytna za I półrocze 2011 r.
pkt 4 - bez zmian.

Przewodniczący Komisji wystąpił do radnych o przegłosowanie złożonego wniosku.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przyjęła proponowaną zmianę porządku posiedzenia.

Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia po wprowadzonych zmianach:

1. Zaopiniowanie Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) odwołania Skarbnika Szczytnej,
b) powołania Skarbnika Szczytnej,
c) zajęcia stanowiska w sprawie rozwiązanie stosunku pracy z radnym gminy Szczytna,
d) zmiany uchwały nr XXX/249/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 l listopada 2001r. w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Szczytnej,
e) zmiany budżetu gminy Szczytna na rok 2011,
f) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Szczytna,
g) nadania nazwy ulicy w mieście Szczytna,
h) przystąpienia do przeprowadzenia programu zdrowotno-profilaktycznego w zakresie profilaktyki prozdrowotnej realizowanej przez szczepienia przeciwko rakowi szyjki macicy dziewcząt urodzonych w latach: 1996 i 1997 zamieszkałych w Gminie Szczytna w ramach programu profilaktycznego "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy".
3. Informacja z wykonania budżetu Gminy Szczytna za I półrocze 2011 r.
4. Sprawy różne.

Ad. 1
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz poinformował, że nowy Regulamin Organizacyjny Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej zawiera zmiany dotyczące głównie struktury działania: jest to dopasowanie struktury Zakładu do jego przychodów. Zmiany wymusza m.in. ustawa o czystości i porządku. Od 2013 r. ZGKiM, jako zakład budżetowy gminy, nie będzie mógł wykonywać usług śmieciowych. Jedynie niezależne spółki, bądź spółki z udziałem gminy będą mogły świadczyć usługi. Odpowiedzialność za gospodarkę śmieciową przejmą gminy. Rok 2012 to czas przygotowań - podjęcie stosownych uchwał a następnie wyłonienie wykonawcy, który te usługi na terenie Szczytnej będzie wykonywał. Na dzień dzisiejszy Zakład funkcjonuje w takich strukturach jak działał od lat. Przychody Zakładu nie pokrywają kosztów bieżących. Dyrektor zmuszony jest w związku z tym do restrukturyzacji, w tym do redukcji zatrudnienia. Robi to tak, by było to jak najmniej bolesne dla pracowników. Niezależnie od opinii Komisji przewidywanych do redukcji stanowisk, ze względu na finanse Zakładu, utrzymać się nie da.
Wiesław Tracz poprosił p. Jolantę Kaczmarczyk - Główną Księgową o przedstawienie nowej struktury organizacyjnej Zakładu.
Jolanta Kaczmarczyk omówiła nowy schemat organizacyjny. Poinformowała, że zredukowano brygadę infrastruktury drogowej - 3 etaty. Po analizie wieku pracowników oraz ich stażu zawodowego dwóch pracowników, po okresie pobierania zasiłku dla bezrobotnych, nabędzie uprawnień do świadczenia przedemerytalnego i emerytury. Zlikwidowano również stanowisko ds. umów i kontroli - pracownik również po okresie pobierania zasiłku przedemerytalnego nabędzie praw do emerytury. Zakład również zakończył zatrudnianie z tytułu umów z pracownikami interwencyjnymi zatrudnianymi na czas określony. Umowy były podpisane z trzema pracownikami. Były to umowy okresowe, które z upływem czasy się rozwiązały z dniem 31 sierpnia br. Jeden z pracowników był zatrudniony w brygadzie infrastruktury drogowej, drugi w brygadzie remontowo-usługowej, trzeci w sekcji utrzymania kanalizacji. Następna zmiana to zmniejszenie etatowości - brygadę remontowo-usługową zmniejszono z 5,5 do 4 etatów, sekcję utrzymania kanalizacji z 1,5 na 1 etat. Zmiana schematu organizacyjnego powoduje zmianę zapisów w odpowiednich paragrafach Regulaminu.
Przewodnicząca Renata Idzik zapytała ile stanowisk zostanie zlikwidowanych.
Jolanta Kaczmarczyk odpowiedziała, że 5 stanowisk.
Radna Beata Rydz dodała, że osoby, z którymi rozwiązano umowy o pracę, po półrocznym okresie pobierania zasiłku dla bezrobotnych, prawdopodobnie nabiorą uprawnień do pobierania świadczeń przedemerytalnych i następnie emerytury.
Przewodniczący Komisji Ireneusz Hoffman zwrócił uwagę na § 14 ust. 1.4 Regulaminu, który mówi: "Do zadań i obowiązków wszystkich pracowników należy właściwy stosunek do osób korzystających z usług Zakładu, interesantów, współpracowników i przełożonych." Tak sformułowany zapis należałoby doprecyzować - zapis mógłby brzmieć: "Kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa poprzez tworzenie dobrych relacji z odbiorcami usług Zakładu oraz między pracownikami w ramach struktury organizacyjnej."
Członkowie Komisji zgodzili się z sugestią Przewodniczącego. Innych uwag nie było.
Przegłosowano projekt uchwały
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała Regulamin Organizacyjny Zakładu Gospodarki komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej. Regulamin Organizacyjny Zakładu Gospodarki komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w załączeniu.
Załącznik Nr 2

Ad. 2
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przywitał Piotra Porębskiego - kandydata na stanowisko Skarbnika. Piotr Porębski jest osobą czynną zawodowo, nie było więc możliwości, by uczestniczył w posiedzeniach wszystkich Komisji.

a) Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Szczytnej. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 3

Skarbnik p. Ewa Moskal złożyła oficjalną, pisemną rezygnację z piastowanej funkcji. Z zamiarem rezygnacji nosiła się już wcześniej. Dała Burmistrzowi czas na znalezienie odpowiedniego kandydata. Złożona rezygnacja jest ostateczna. Burmistrz rezygnację przyjął. Rezygnacja następuje z przyczyn osobistych. Ewa Moskal wykonywała funkcję Skarbnika w sposób, z którego władze Gminy były zadowolone. Zapewnił, że wysiłek wkładany we właściwe funkcjonowanie budżetu Gminy jest dostrzeżony i doceniany. Podziękował za trud i zaangażowanie. Podkreślił, że finanse gminy nie są powodem rezygnacji Ewy Moskal z zajmowanego stanowiska; nie jest to ucieczka przed trudnymi czasami.
Ireneusz Hoffman podziękował Ewie Moskal w imieniu całej Komisji za pracę - pracowało się krótko ale bardzo sprawnie, przedstawiane informacje zawsze były wyczerpujące.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

b) Wiesław Tracz omówił projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Szczytnej. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 4

Następnie poinformował, że osoba proponowana do objęcia stanowiska ma duże doświadczenie w finansach publicznych, jest dobrze przygotowana zawodowo, ma dobre wykształcenie jak i odpowiedni dorobek zawodowy. Piotr Porębski obecnie pracuje w Urzędzie Miasta w Ząbkowicach na stanowisku audytora. Jest zgoda Burmistrza Ząbkowic na przeniesienie pracownika do Szczytnej na stanowisko Skarbnika.
Piotr Porębski poinformował, że z dotychczasowego stanowiska - audytora, był zadowolony. Stanowisko Skarbnika to nowe wyzwanie, szczególnie w obecnej sytuacji finansowej gminy. Wyraził zgodę na objecie stanowiska Skarbnika w Szczytnej.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

c) Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zajęcia stanowiska w sprawie rozwiązanie stosunku pracy z radnym gminy Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.

Załącznik Nr 5

Poinformowała, że do Rady Miejskiej wpłynęło pismo pracodawcy - Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej z prośbą o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy o pracę w drodze wypowiedzenia z pracownikiem a jednocześnie radnym Rady Miejskiej w Szczytnej. Pismo w załączeniu.
Załącznik Nr 6

Jolanta Kaczmarczyk wyjaśniła, że przyczyną wypowiedzenia umowy jest likwidacja stanowiska pracy z przyczyn ekonomicznych; ma to związek z wcześniej omawianą zmianą schematu organizacyjnego Zakładu. Przed podjęciem decyzji dotyczącej redukcji etatów przeanalizowano staże pracy, wiek pracowników, karierę zawodową a także ich zgodę na rozwiązanie stosunku pracy. Ze zwalnianymi pracownikami prowadzone były rozmowy i wszyscy zainteresowani wyrazili zgodę na rozwiązanie umów o prace. Wojciech Szlsberger również.
Obecny na posiedzeniu Komisji radny Wojciech Szlosberger potwierdził, że wyraził zgodę na rozwiązanie umowy. W ZGKiM muszą nastąpić zmiany. Wybrano jak najmniejsze zło. Nie było nacisków ze strony dyrekcji Zakładu, były to wspólne decyzje.
Innych pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

d) Barbara Roźniakowska Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXX/249/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 24 listopada 2001 r. w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Szczytnej. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 7

M.in. w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych ze Statutu OPS należy wykreślić nieaktualne zapisy, które w chwili obecnej są niezgodne z rzeczywistością prawną.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przerwa godz. 15.10 -15.20

Ad.2
e) Skarbnik Ewa Moskal przedstawiła projekt uchwały w sprawie budżetu gminy Szczytna na rok 2011. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 8
Zmian w budżecie dokonano w związku z:
1) otrzymaniem pisma Wojewody Dolnośląskiego o przyznaniu dla Gminy dotacji w wysokości 13.073,43 zł będącej zwrotem części wydatków poniesionych w ramach funduszu sołeckiego w 2010 r. Kwota 5.314,83 zł została przeznaczona na wydatki bieżące: 1.415,83 zł (na wydatki związane z ubezpieczeniem samochodu służbowego służącego do dowozu uczniów do szkół),
- 1.399 zł (zwiększenie wydatku związanego z ubezpieczeniem centrum sportu), - 2.500 zł ( na energię elektryczną na ujęciach wodnych).
2) zmniejszeniem planowanych dochodów związanych z realizacją projektu pn. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminie Szczytna- eInclusion" o kwotę 66.945,66 zł. W związku ze zmniejszeniem dochodów zmniejszeniu uległy również wydatki związane z projektem. Zmniejsza się udział Gminy w finansowaniu wymienionego projektu o kwotę 11.813,94 zł, który przeznacza się następująco: - 6.000 zł (na transport materiałów związanych z remontem dróg oraz na inne wydatki związane z drogami), - 3.000 zł (energią elektryczna i gaz w byłym budynku Szkoły Podstawowej, Wolności 5), - 413,10 zł ( przewóz osoby do lokalu socjalnego), - 2.400,84 zł (opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej sieci telefonicznej).
3) zmniejszeniem planu finansowego Szkoły Podstawowej im Orła Białego w Szczytnej o kwotę 90.000 zł. Zmniejszenie planu związane jest z niewykorzystaniem planowanych środków finansowych na planowany urlop zdrowotny nauczyciela, planowany zasiłek na zagospodarowanie nauczyciela religii, planowane awanse zawodowe nauczycieli oraz zmniejszenie od m-ca września godzin ponadwymiarowych nauczycieli. Kwota przeznaczona została na energię elektryczną oświetlenia ulicznego - 70.000 zł oraz na sfinansowanie kosztu dowozu uczniów do szkół 20.000 zł.
4) zmniejsza się plan finansowy Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej o kwotę 20.000 zł, którą w wysokości 16.800 zł przeznacza się na budowę placu zabaw dla dzieci w Batorowie a kwotę 3.200 zł na promocję Gminy Szczytna.
5) zmniejsza się plan finansowy Przedszkola Publicznego z Grupą Żłobkową o kwotę 37.416 zł - jest to kwota dodatkowego wynagrodzenia rocznego, które zostało wypłacone na koniec m-ca grudnia 2010 r. w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w jednostkę budżetową. Kwota ta przeznaczona została na następujące rozdziały:
- 4.000 zł - zwieszono wydatki związane z kosztami utrzymania cmentarza,
- 1.000 zł - zwiększono wydatki związane ze składką członkowską za przynależność do Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregion Glacensis.
- 14.500 zł - wydatki związane z dowozem uczniów do szkół
- 17.913 zł - wydatki związane z dowozem wody, utrzymaniem etatu bezpieczna droga.
6) zmniejsza się wydatki związane z realizacja zadania inwestycyjnego pn. "Dostawa i montaż lamp ulicznych zasilanych energia słoneczną" o kwotę 150.000 zł, jest to zmniejszenie kosztów niekwalifikowanych. W związku ze zmniejszaniem planowanej inwestycji zmniejsza się kwota kredytu związanego z sfinansowaniem tej inwestycji o kwotę 150.000 zł
7) dokonuje się aktualizacji załącznika nr 3 Wydatki inwestycyjne poprzez wprowadzenie nowych zadań inwestycyjnych pn. "Dostawa i montaż transformatora na ujęciu wodnym we wsi Łężyce"; "Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Szczytna poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków" wprowadzonych Zarządzeniem Nr 85/2011 Burmistrz Szczytnej z dnia 31 sierpnia 2011 r. oraz zwiększeniem zadania inwestycyjnego pn. "Częściowa modernizacja wodociągu we wsi Studzienno" wprowadzonego Zarządzeniem Nr 69/2011 Burmistrza Szczytnej z dnia 05 sierpnia 2011 r.
8) pozostałe zmiany dotyczą zmian między paragrafami klasyfikacji budżetowej.
Radna Anita Piszko zapytała czy znany jest termin zakończenia budowy placu zabaw dla dzieci w Batorowie.
Ewa Moskal odpowiedziała, że plac jest już utwardzony, trzeba tylko uzgodnić termin przewozu urządzeń.
Przewodniczący Ireneusz Hoffman zapytał o wypłatę środków finansowych dla trenerów Hutnika.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz odpowiedział, że do momentu poprawy sytuacji finansowej Gminy realizowane będą tylko najpilniejsze płatności. W przypadku pozyskania środków finansowych - sprzedaż mienia lub dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego (jeszcze za 2010 rok), uruchomione zostaną wypłaty.
Innych pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

f) Skarbnik Ewa Moskal przedstawiła projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 9

Zmiany dochodów i wydatków pociągają za sobą zmiany WPF. Zmieniono dochody, wydatki, realizowane przedsięwzięcia, zmniejszono o 150.000,- zł planowany kredyt, zmieniły się przychody budżetu, zmniejszyło się zadłużenie gminy i właśnie Wieloletnia Prognoza Finansowa zawiera te zmiany.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

g) Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w mieście Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 10

W konsekwencji realizacji miejscowego plany zagospodarowania przestrzennego i wydzielaniu nowych działek pod budownictwo mieszkaniowe zachodzi konieczność nadania nazwy ulicy. Burmistrz proponuje nazwać ulicę łączącą ulice Szkolną i Szklarską - Wiosenna.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

h) Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do przeprowadzenia programu zdrowotno-profilaktycznego w zakresie profilaktyki prozdrowotnej realizowanej przez szczepienia przeciwko rakowi szyjki macicy dziewcząt urodzonych w latach: 1996 i 1997 zamieszkałych w Gminie Szczytna w ramach programu profilaktycznego "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy". Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 11

Jest to kontynuacja prowadzonej od paru lat akcji szczepień dziewcząt. Skala wydatków na szczepienia ochronne z roku na rok się zmniejsza. Jest coraz mniej dzieci a i szczepionka jest tańsza.
W pierwszym roku funkcjonowania uchwały Gmina wydała 50.400,- zł. Kwota przewidywana na szczepienia w roku przyszłym wynosi ok. 16.000,- - 17.000 zł. Z możliwości szczepienia korzysta 60-70% dziewcząt.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.3
a) Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz poinformował, że realizowany od początku roku budżet jest najtrudniejszy od wielu lat. Sytuacja finansowa Gminy w I półroczu była jeszcze dobra. Będzie znacznie gorsza w półroczu II. Płatności za inwestycje rozpoczęte wiosną następują w II półroczu, po stronie dochodów następuje luka ze sprzedaży, nie spływają refundacje za wykonane inwestycje. Tą złą sytuacje może zmienić sprzedaż nieruchomości i wszystko może wrócić do normy. Takiej pewności jednak nie mamy więc do wszystkich wydatków podchodzimy ze szczególną ostrożnością. Jednocześnie uruchamiamy reklamę i poszukujemy potencjalnych nabywców. Wprowadzamy również oszczędności.
Skarbnik Ewa Moskal przedstawiła Informacja z wykonania budżetu Gminy Szczytna za I półrocze 2011 r . Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 12
 
Szczegółowo omówiła realizację dochodów oraz strukturę realizowanych dochodów, sprzedaż, zaległości oraz realizacje wydatków. Poinformowała, że do dłużników wysyłane są upomnienia, wystawiane są tytuły wykonawcze. Często komornik stwierdza, że nie ma z czego ściągnąć zadłużenia. Egzekwowanie należności przestrzegane jest rygorystycznie.
Następnie przedstawiła Informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Szczytna i oraz sprawozdania Opisowe z wykonania planu finansowego za I półrocze Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej.
Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną opinię odnośnie wykonania budżetu za i I półrocze z sugestią, by zwrócić większą uwagę na dochody ze sprzedaży mienia komunalnego, które są wykonane na niskim poziomie.

Ad.4
Radny Leszek Gunia zapytał o obkaszanie poboczy wzdłuż dróg gminnych,wyraził również opinie że na obkaszaniu oszczędzać nie można.
Wiesław Tracz odpowiedział, że fizycznie w kasie nie ma pieniędzy i do momentu poprawy sytuacji nic się nie da zrobić.
Radna Beata Rydz zapytała o dowozy uczniów do szkół. Pomimo wcześniejszych zapewnień wiele się zmieniło, więcej niż połowa dzieci jest pozbawiona możliwości dojazdu. Czy obecne kursy to są dotychczasowe kursy PKS czy też nowe, realizowane na potrzeby dowozów szkolnych.
Wiesław Tracz odpowiedział, że są to nowe kursy. Ustawa w sposób jednoznaczny precyzuje, które z dzieci mają uprawnienia do bezpłatnych przejazdów (3 km w przypadku szkoły podstawowej, 4 km w przypadku gimnazjum). Zawsze można wykupić dziecku bilet miesięczny w obydwie lub w jedna stronę.

Przewodnicząca Renata Idzik zapytała czy został uruchomiony dodatkowy kurs z Batorowa do Kłodzka.
Wiesław Tracz odpowiedział, że Tak. Na tej prasie jeździ bus.

Na tym posiedzenie zakończono.

Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Przewodniczący Komisji
ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
Ireneusz Hoffman

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 14 Listopada 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432418