szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 1/2012 ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 21 lutego 2012 r.

Protokół Nr 1/2012
ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 21 lutego 2012 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.50

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 13 radnych.
Nieobecni radni: Paweł Korab; od godz.16.05 nieobecna Anita Piszko, od godz. 16.10 nieobecna Urszula Doskocz, od godz. 16.20 nieobecny Wojciech Szlosberger, do godz. 15.00 nieobecna Beata Rydz.
Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

 Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik. Przywitała wszystkich zebranych i przedstawiła planowany porządek posiedzenia. Jednocześnie złożyła wniosek o zmianę kolejności realizacji punktów posiedzenia: przeniesienie pkt 2 - Sprawy różne do pkt 1, pkt 1 - Zaopiniowanie uchwał do pkt 2.
Innych wniosków nie było.

Przewodnicząca Rady wystąpiła do radnych o przegłosowanie wniosku.

Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie przyjęła wniosek.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków jednogłośnie przyjęła wniosek.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie przyjęła wniosek.

Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik odczytała porządek posiedzenia po wprowadzonych zmianach:

 1. Sprawy różne.
 2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej,
b) zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna,
c) zajęcia stanowiska na temat realizacji inwestycji dotyczących przebudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku przebiegającym przez miasto Szczytna,
d) określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagogów, psychologów i logopedów zatrudnionych w jednostkach oświatowych, dla których Gmina Szczytna jest organem prowadzącym,
e) wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki,
f) zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012,
g) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Szczytna,
h) planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2012,
i) przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2012.

Ad. 1

Przewodnicząca Renata Idzik poinformowała, że w ostatnim okresie odbyło się spotkanie Przewodniczących Komisji. Celem spotkania było m.in. ustalenie planów pracy Komisji. W trakcie spotkania uczestnicy wyrazili zaniepokojenie błędami pojawiającymi się w uchwałach – głównie finansowych. Stąd zapytanie i apel do Burmistrza o ewentualne przeciwdziałanie temu.
Burmistrz Marek Szpanier stwierdził, że prawdą jest, że błędy są, uwagi się powtarzają. Poinformował, że ze swojej strony zwrócił uwagę pracownikowi, że błędy nie powinny mieć miejsca. Wyraził nadzieję, że kolejne uchwały już ich nie będą zawierać. Przy dyscyplinie finansów publicznych każdy błąd, który będzie rzutował na zakończenie roku 2012 może spowodować, że Burmistrz lub Skarbnik znajdą się na dyscyplinie finansów publicznych.
Skarbnik Piotr Porębski wyjaśnił, że głównym błędem było to, że nie zachowane zostały proporcje: wydatki bieżące – dochody bieżące. Inwestycje pokryte zostaną dochodami z majątku i kredytami. Uchwała budżetowa to jest tylko plan, w wykonaniu budżetu te błędy się nie powtórzą.
Radny Wojciech Szlosbereg wyjaśnił, że zapytanie o błędy podyktowane było jedynie zaniepokojeniem ilością pojawiających się nieprawidłowości. Z wyjaśnień Burmistrza wynika, że zareagował i już dzisiaj w planie pracy znajduje się poprawiona uchwała budżetowa.
Ireneusz Hoffamn stwierdził, że radnym zależy przede wszystkim na rozwoju miejscowości ale i pewności, że z finansami gminy jest wszystko w jak największym porządku. Tak się złożyło, że nowy Skarbnik trafił na okres funkcjonowania nowych przepisów i nowe zasady tworzenia budżetu. Dobrze jest, że Burmistrz ma świadomość błędów i deklaruje, że finanse są pod kontrolą.
Burmistrz Marek Szpanier poinformował, że w styczniu wpłynęły rozstrzygnięcia nadzorcze wskazujące nieprawidłowości. Przedstawiony projekt uchwały budżetowej koryguje uchybienia wskazane przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

Radny Leszek Gunia poinformował o problemach z odśnieżaniem parkingu przy Lewiatanie. Przez trzy dni, przy opadach, były problemy z dużą ilością śniegu zalegającą na części parkingu. Zasugerował, że należałoby bardziej nadzorować i częściej kontrolować kierowców wykonujących usługi w tym zakresie. Również należy uczulić kierowców, by przy odśnieżaniu np. ul. Ludowej, śnieg maksymalnie odsuwać na pobocza, by nie zawężać drogi.
Dyrektor ZGKiM Ryszard Drozd poinformował, że problemu nie zna. Skarga do niego nie dotarła. Jeżeli parking zastawiony jest samochodami nie ma możliwości właściwego odśnieżenia. Cały plac przed sklepem Jagoda, bankiem i Lewiatanem nie jest odśnieżany. Odśnieżane są zatoczki i robiony jest jedynie przejazd dla samochodów.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz stwierdził, że przy gwałtownych opadach śniegu odśnieżanie było wzmożone i przyznać należy, że nie było gorzej niż w miejscowościach sąsiednich.

Przerwa od godz. 14.40 do godz. 14.55

Po przerwie do składu Komisji dołączyła p. Beata Rydz.

Ad. 2 a
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 2
Wiesław Tracz przypomniał zasadny naliczania opłaty za wodę i ścieki. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odpowiednio wcześnie przedstawia wniosek z taryfami Burmistrzowi. Burmistrz weryfikuje wniosek - sprawdza czy taryfy zostały opracowane zgodnie z ustawami oraz sprawdza koszty pod względem celowości ich ponoszenia. Jeżeli Burmistrz stwierdzi, że wniosek jest rzetelnie przygotowany, to pod obrady Rady Miejskiej trafia odpowiedni projekt uchwały. W przypadku stwierdzenia, że koszt jest jednak zbyt wysoki Rada Miejska nie ma możliwości odrzucenia proponowanej ceny, bo taryfy i tak wchodzą w życie. Rada ma jednak możliwość podjęcia uchwały w sprawie dopłaty do 1 m3 wody dla ZGKiM w formie dotacji przedmiotowej.
Cena ścieków w naszej gminie uzależniona jest od negocjacji z zarządcą oczyszczalni ścieków. Takie negocjacje odbyły się na przełomie stycznia i lutego br. Zakład Komunalny w Polanicy założył stawki znacznie wyższe niż się tego spodziewaliśmy. Udało się wynegocjować kwotę nieco niższą, ale i tak wyższą niż zakładano w taryfach ZGKiM.
Staraliśmy się żeby proponowane podwyżki mieściły się w rozsądnym przedziale możliwym do zaakceptowania przez mieszkańców. Tym bardziej, że początek roku przyniósł podwyżki niemalże w każdej dziedzinie.
W roku ubiegłym cena wody wynosiła: 3,47 zł netto, 3,75 zł brutto; cena ścieków 3,83 zł netto, 4,14 zł brutto. W roku bieżącym proponujemy ustalić cenę wody na poziomie 3,66 zł netto, 3,95 zł brutto i cenę ścieków 4,00 zł netto, 4, 32 zł brutto.
Niedopłatę do ścieków zrekompensuje abonament za liczniki - 3,50 zł netto, 3,78 brutto.
Mimo podwyżek ceny wody, przy stałych koszty utrzymania np. ujęć, które rosną o określone procenty, przy malejącym zużyciu wody, wpływy ze sprzedaży wody nie wzrastają a wręcz są mniejsze. Duży wpływ na cenę wody na również wodociąg w Wolanach. Ubytki wody są ciągle duże.
Sołtys Maria Lendzion zapytała czy cena dowożonej na wsie wody się zmieni.
Dyrektor Ryszard Drozd odpowiedział, że cena wody może wzrosnąć ze względu na koszty dowozu wody.
Radny Roman Sobczak zapytał o przebieg wodociągu do Górnych Wolan.
Ryszard Drozd odpowiedział, że główny zawór i licznik usytuowany jest przy krajowej „ósemce”. Polanica dostarcza wodę do „ósemki”, od „ósemki” wodociąg jest nasz. Straty na Wolanach to netto 64 tys. zł. W ostatnim okresie podejmowane były próby zlokalizowania awarii. Zatrudnione były dwie firmy, ale przecieków nie udało się zlokalizować. Wcześniej wydawało się, że ruszy budowa nowego wodociągu i problemu nie będzie. W obecnej sytuacji finansowej, przy odstąpieniu od budowy wodociągu, musimy zminimalizować ubytki. Na Łężycach też mamy straty. Straty na samej wodzie to ok. 81 tys. zł.
Założyliśmy 4,4 % podwyżki ścieków. Polanica ustaliła podwyżkę na poziomie 10,3 %. Różnica jest znaczna. ZGKiM musi wygospodarować pieniądze na pokrycie tej różnicy. Zostanie to zrobione poprzez m.in. inwentaryzację zbiorników bezodpływowych – szamb. Właściciele nieruchomości zostaną poinformowani o ciążącym na nich obowiązku opróżniania zbiorników – posiadania umów i rachunków za wykonane usługi. Brak umów i rachunków pociągnie za sobą nakładanie kar za zatruwanie środowiska.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 b
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz poinformował, że projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczytna został przedstawiony i zaopiniowany na posiedzeniach Komisji w m-cu styczniu br.
Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 3
Radny Stanisław Czarnik zaproponował zmianę zapisów w przedstawionym projekcie uchwały i złożył wniosek formalny o wykreślenie z projektu uchwały w § 1 ust. 6, z nowo tworzonego § 12, zapisu dotyczącego wielkości pojemników do gromadzenia odpadów przez użytkowników ogródków działkowych. Zauważył, że wprowadzenie tego przepisu będzie krzywdzące dla użytkowników ogródków działkowych. Użytkownicy ogródków przydomowych zlokalizowanych na własnościowych działkach takiej opłaty nie poniosą.
Zdania w tej sprawie były podzielone.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz wyjaśnił, że ogródkami działkowymi zarządza podmiot prawny a za wytwarzanie odpadów płacimy tam, gdzie je wytwarzamy. Za wnoszenie opłaty odpowiedzialny jest właściciel nieruchomości. Przy braku umowy o wywóz nieczystości nie będzie możliwy faktyczny wywóz śmieci z ogródków działkowych, a za powstawanie dzikich wysypisk mogą zostać nałożone kary.
Dyrektor ZGKiM Ryszard Drozd zaproponował, by zmniejszyć określoną w projekcie uchwały wielkość pojemników.
Przewodnicząca Renata Idzik zauważyła, że nie o to chodzi, by rozważać jaką opłatę powinni ponieść działkowcy, a o równe traktowanie wszystkich.
Sołtys Maria Lendzion stwierdziła, że osoby, które chcą użytkować ogródki działkowe powinny ponosić wszystkie koszty wynikające z ich użytkowania.
Radna Urszula Doskocz poinformowała, że pomimo ustalenia opłaty za odbiór nieczystości stałych dla wszystkich mieszkańców, osiedle zostało potraktowane ulgowo i po negocjacji, opłata mieszkańców osiedla jest mniejsza niż innych mieszkańców Szczytnej. Ustalona opłata jest opłatą maksymalną ale tylko osiedle miało możliwość negocjacji. To nie jest równym traktowaniem mieszkańców.
Radny Wojciech Szlosberger stwierdził, że ogródki działkowe znajdujące się na terenie miast ponoszą opłatę za wytwarzanie odpadów i niewyobrażalne jest, by mieszkańcy np. Kłodzka, Wrocławia wywozili odpady ze swoich działek do przydomowych śmietników. Sytuacja w Szczytnej jest specyficzna.
Przewodnicząca Renata Idzik zaproponowała przegłosowanie wniosku Stanisława Czarnika o wykreślenie z projektu uchwały zapisu określającego ilość pojemników do gromadzenia odpadów przez użytkowników ogródków działkowych.
Komisje głosowały następująco:
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków – 2 osoby głosowały „za”, 2 osoby „wstrzymały się”.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków – 1 osoba głosowała „za”, 2 osoby głosowały „przeciw”, 2 osoby „wstrzymały się”.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków – 4 osoby głosowały „przeciw”.

Ad. 2 c
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zajęcia stanowiska na temat realizacji inwestycji dotyczących przebudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku przebiegającym przez miasto Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 4
Przyjęte stanowisko konieczne jest do zasygnalizowania, że planowana inwestycja dla mieszkańców Szczytnej jest niezbędna. Chcemy zmobilizować Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do tego, by środki finansowe na inwestycje w budżecie na 2013 rok się znalazły.

W trakcie posiedzenie opuściła radna Anita Piszko.

Wiesław Tracz odczytał projekt uchwały.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

W trakcie posiedzenie opuściła radna Urszula Doskocz.

Ad. 2 d
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagogów, psychologów i logopedów zatrudnionych w jednostkach oświatowych, dla których Gmina Szczytna jest organem prowadzącym. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 5
Uchwała podobnej treści już funkcjonuje. Zgodnie z obowiązującymi przepisami organ prowadzący szkolę powinien określić w formie uchwały tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin pedagogów, psychologów i logopedów. Biorąc pod uwagę potrzeby organizacyjne, uchwała przewiduje rozszerzenie jej działania o przedszkole, gdyż poprzednia uchwała nie przewidywała zajęć z psychologiem w tej placówce. Do poprzedniej uchwały włączmy więc przedszkola.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 e
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 6
Uchwała podejmowana jest corocznie. Nie dzielimy żadnych środków, jedynie planujemy wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki w roku 2013.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 f
Skarbnik Piotr Porębski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 7
Projekt uchwały uwzględnia uchybienia wskazane w piśmie Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Następne zmiany dotyczą:
Skarbnik złożył autopoprawkę do teksu projektu uchwały. Po § 1 wprowadzamy dodatkowy § 2 zawierający zapis „§ 12 ust. 2 otrzymuje brzmienie „Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych za środków pochodzących ze środków budżetu unii europejskiej do kwoty 1.977.208,50”. Zapis w uchwale mówił o 2.210.925 zł. Zmiana spowodowana jest otrzymaniem środków i zmniejszeniem wydatków
związanych z zakupem i montażem lamp solarowych – przetarg się odbył, kwota jest niższa niż zakładaliśmy. Wpływa to na zmianę limitów.
Następnie Skarbnik omówił projekt uchwały:
- w § 1 ust. 1- w § 13 ust. 4 skreśla się wyrazy „w szczególności”, pozostała treść pozostaje bez zmian,
- w § 1 ust. 2 uchylamy załącznik, który dotyczył upoważnienia dyrektora ZGKiM do dokonywania zmian w planie finansowym innych zmian, niż określone w art. 15 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- w § 1 ust. 3 dodaje się załącznik o dochodach i wydatkach przeznaczonych na ochronę środowiska- są to wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska; środki przeznacza się na przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Kolejny paragraf, który będzie teraz § 3
– zwiększa się dochody o kwotę 6.701,69 zł – zgodnie z zał. nr 1;
- jest to związane ze zwiększeniem dotacji celowej:
1) związanej z realizacją zadania „Budowa ciągu turystyczo-spacerowego „Kamienny trakt” kwota 46.664,87 zł stanowi refundacje poniesionych w 2011 r. wydatków,
2) realizacja zadania „Organizacja imprez kulturalnych promujących gminę Szczytna ...” kwota 193.753,32 zł jest refundacją wydatków poniesionych w 2011 r.
- zmniejszeniem dotacji celowej na zadanie „Dostawa i montaż lamp ulicznych...” o kwotę 233.716,50 zł w związku z rozstrzygnięciem przetargu i podpisaniem umowy.
- równocześnie zwiększa się wydatki na taka samą kwotę – zgodnie z zał. nr 2:
-zwiększa się wydatki na zadania:
1) „Budowa parkingu przy ul. Kościelnej – 15.006 zł
2) „Przebudowa ul. Kościelnej w Szczytnej – 23.000,31 zł
3) „Budowa ciągów pieszych na ul. Kościelnej” - 15.990 zł
Wiesław Tracz dodał, że planowane kwoty dotyczą wykonania dokumentacji technicznych na w/wym. zadania.
W trakcie posiedzenie opuścił radny Wojciech Szlosberger.
Skarbnik kontynuował:
4) w dziale administracja publiczna, w rozdziale urzędy gmin zwiększamy wydatki o kwotę 35.350 zł, w tym:
8.850 zł obsługę autorską programu RADIX,
1.500 zł na aktualizację programu komputerowego,
25.000 zł na modernizacje kotłowni w budynku Urzędu,
5) w dziale promocja jednostek samorządu terytorialnego:
- 6.197 zł na program Wirtualne Wsie Szczytniańskie:
 1.171,- zmniejszenie wydatków na promocję gminy, 26,- zmniejszenie wydatków na program Wirtualne Wsie Szczytniańskie z dotacji,
6) w dziale bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:
1.000 zł energia elektryczna na zasilanie kamer,
13.176 zł na konserwacje monitoringu miejskiego,
15.798,95 zł na rozbudowę monitoringu.
W rozliczeniach różnych mamy rezerwę inwestycyjną – środki, które po zmianie planu inwestycyjnego pozostały przekazujemy na rezerwę inwestycyjną; jest to kwota 128.408,17 zł.
W dziale oświata i wychowanie wprowadzamy zadanie – remont klatki schodowej w szkole podstawowej na kwotę 26.500 zł.
Pomiędzy paragrafami robimy też zmiany:
zakup usług związanych z uczestnictwem naszych dzieci w innych szkołach i przedszkolach (11.500 i 17.000) – zmiana z § 2310 na 4330,
W dziale ochrona zdrowia wprowadzamy kwotę 8.840 zł na szczepionki HPV.
W dziale pozostałe zadania w zakresie opieki społecznej zwiększamy wydatki o kwotę 3.100 zł i są to wydatki związane z obsługą programu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu eInclision”.
W dziale gospodarka komunalna i ochrona środowiska wprowadzamy dotacje na przydomowe oczyszczalnie ścieków – jest to wcześniej omawiana kwota 30.000 zł (opłaty za korzystanie ze środowiska.
Wprowadzamy też kwotę 14.760 zł na stworzenie systemu selektywnego zbierania odpadów oraz zwiększmy środki na utrzymanie zieleni o 12.000 zł.
W rozdziale oświetlenie ulic, placów i dróg zwiększamy zakupy energii elektrycznej o 36.500 zł.
Natomiast zmniejszamy wydatki związane z zadaniem „Dostawa i montaż lamp ulicznych...”
W rozdziale wydatki związane z gromadzeniem środków, opłat i kar związanych z ochroną środowiska - środki zmniejszamy i przenosimy na dopłaty do domowych oczyszczalni ścieków.
Zgodnie z zaleceniami RIO w tym rozdziale mamy mieć tylko gromadzone dochody, wydatków ma nie być.
W rozdziale działalność pozostała przeznaczamy 3.500 zł na akcje sprzątania świata, 16.000 zł na zakup energii przy stacji poboru wody, 4.500 zł w dziele usługi na sprzątanie świata, na realizację programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt 10.000 zł, 45.000 zł na usługi w ramach robót publicznych, 5.000 zł utrzymanie szaletu publicznego, 24.000 zł bezpieczna droga, umieszczanie bezdomnych zwierząt w schroniskach 1.287 zł.
Wprowadzamy także opłatę za korzystanie ze środowiska; planujemy, że będzie to kwota 4.000 zł.
W dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego per saldo zmniejszamy o 2.000 zł, przy czym przy zakupie usług zmniejszamy o 5.000 zł, natomiast w pozostałej działalności zwiększamy o 3.000 zł, przy czym w przypadku pozostałej działalności 18.897,69 zł przeznaczamy na promocje „Znam i promuję swoją historię i walory turystyczne gminy Szczytna”, zmniejszamy o kwotę 24.101 zł dotacje na Międzynarodowe Święto Rzemiosła zaplanowane na m-c sierpień 2012 r. ale zwiększamy wydatek na organizację imprezy w innym paragrafie o kwotę 5,203,31 zł.
Wprowadzamy także opłatę z tytułu ubezpieczenia sceny 3.000 zł. Także wprowadzamy w dziale kultura fizyczna zadanie inwestycyjne pn. „Zakup wiaty na boisku sportowym w Niwie na kwotę 7.000 zł.
Są to wszystkie zmiany w wydatkach i dochodach. Załącznik nr 3 do uchwały pokazuje wszystkie inwestycje zaplanowane na bieżący rok z uwzględnieniem wprowadzonych zmian.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 g
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Szczytna. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik Nr 8
Poinformował, że przy każdej zmianie budżetu następuje zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej. Do przekazanego projektu uchwały dołączamy materiał korygujący. Każda dotacja, każdy zwrot poniesionych nakładów i każda podpisana umowa zmieniają Wieloletnią Prognozę Finansową, bo zmieniają prognozowane dochody i prognozowane wydatki. Zmiany dotyczą głównie uwzględnienia kolejnej transzy dofinansowania zadania pn. „Organizacja imprez kulturalnych promujących Gminę Szczytna jako centrum turystyki kulturowej...” oraz dotacji na zadanie „Budowa ciągu turystyczno-spacerowego „Kamienny Trakt”- ścieżki edukacyjnej...”. Następny planowany do realizacji projekt to „Wirtualne Wsie Szczytniańskie” – strony internetowe dla wsi. Mamy Międzynarodowe święto rzemiosł – szukamy źródła dofinansowania AGROFETY, będziemy to chcieli połączyć z tradycjami szklarskimi, myślimy o funduszu Polska-Czechy a więc Europejska Współpraca Terytorialna.
Kolejne transze zatwierdzane są za program Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu „eInclision”.
Następna inwestycja „Dostawa i montaż lamp ulicznych ...”.
Mamy kolejne dotacje, które zostaną zatwierdzone ale już w innej wysokości. Jeżeli w przetargu wychodzi, że inwestycja będzie tańsza niż wcześniej zakładano, to zmieniają się proporcje wkładu własnego i dofinansowania zewnętrznego. Trzeba to uwzględniać i w budżecie i WPF. Zmniejszenie planowanej spłaty kredytu związanej z zakupem samochodu pożarniczego.
W WPF uwidoczniona jest wysokość planowanego zadłużenia gminy. Musimy dobrze planować i oszczędzać by zejść poniżej 60% zadłużenia.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 h
Przewodnicząca Renata Idzik przedstawiła projekt uchwały w sprawie planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2012. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 9

Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 2 h
Przewodnicząca Renata Idzik przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2012. Projekt uchwały w załączeniu.
Załącznik Nr 10
Pytań i uwag do projektu uchwały nie było.
Przeprowadzono głosowanie.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 3 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Na tym zakończono wspólne posiedzenie Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Przykładowy tekst pomocniczy
Renata Idzik

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 25 Kwietnia 2012 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432316