szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 3/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 20 marca 2012 r.

Protokół Nr 3/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 20 marca 2012 r.

Godzina rozpoczęcia : 9.00
Godzina zakończenia: 11.30

Miejsce obrad: Biuro Dyrektora w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przy ul. Pocztowej 11 w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 5 radnych.
Od godz. 10.15 nieobecna Przewodnicząca Beata Rydz.

Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
Załącznik Nr 1

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Beata Rydz. Przedstawiła proponowany porządek posiedzenia i wystąpiła do członków Komisji o zgłoszenie propozycji i uwag. Ponieważ uwag nie wniesiono realizowano następujący porządek posiedzenia:

1. Kontrola Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w zakresie realizacji zadań:
a) dowóz wody za 2011 rok,
b) utrzymanie cmentarza w 2011 roku,
c) adaptacja budynku gospodarczego na lokale mieszkalne położonego w Szczytnej przy ul. Wolności 76b, zleconych przez gminę Szczytna.
2. Sprawy różne.

Ad.1 a
Przewodnicząca Beata Rydz poprosiła Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej o informacje dotyczące dowozu wody.
Dyrektor Ryszard Drozd poinformował:
Dowóz wody beczkowozem do gospodarstw domowych i rolnych odbywa się na podstawie zawartej z Gminą Szczytna umowy z dnia 31 grudnia 2010 r. Zgodnie z umową kwota zaplanowana na to zadanie nie powinna przekroczyć 20.000 zł. W połowie roku okazało się, że kwota ta jest niewystarczająca. Podpisano więc aneks do umowy, na podstawie którego kwota na to zadanie została zwiększona do 41.400 zł. Umowa z dnia 31 grudnia 2010 r. oraz Aneks do umowy z dnia 16 sierpnia 2011 r. w załączeniu.
Załącznik Nr 2a
Załącznik Nr 2b
Następnie przedstawił wykonanie finansowe w poszczególnych miesiącach, Informacja w załączeniu,
Załącznik Nr 2c
oraz informację o realizacji dowozu wody na terenie Gminy za 2011 r. - ilość wykonanych kilometrów dla samochodu SCANIA -DKL-9GU5 i ciągnika z przyczepą ZETOR DKL 3S53 - Informacja w załączeniu,
Załącznik Nr 2d
i zestawienie dowozu wody dla poszczególnych mieszkańców w Gminie Szczytna za 2011 rok - Zestawienie w załączeniu.
Załącznik Nr 2e
Radny Wojciech Szlosberger poprosił o przedstawienie Zarządzenia Burmistrza w sprawie zaopatrzenia w wodę. Zarządzenie Nr 5/2004 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 6 lutego 2004 r. i Zarządzenie Wewnętrzne nr 15/2008 Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej z dnia 30 października 2008 r w załączeniu.
Załącznik Nr 2f
Załącznik Nr 2g
Przewodnicząca Beata Rydz zapytała o opłatę jaką ponoszą odbiorcy wody i czy opłata wynikająca z umowy z Gminą jest wystarczająca.
Dyrektor Ryszard Drozd odpowiedział, że mieszkańcy opłacają 5 zł/m3 wody, pozostałe koszty ponosi Gmina i ZGKiM.
Księgowa Jolanta Kaczmarczyk poinformowała, że koszt dostarczenia 1 m3 wody wynosi 16,71 zł. Całkowity koszt dowozu wody – 39 714 zł zmieścił się w kwocie zaplanowanej na wykonanie zadania.
Radny Leszek Gunia zapytał o opomiarowanie wody, a radna Urszula Doskocz o studnie, do których zrzucana jest woda – czy są szczelne.
Dyrektor Ryszard Drozd odpowiedział, że woda dostarczana jest w miejsce wskazane przez odbiorcę; w interesie odbiorcy leży by studnia była szczelna, bo odbiorcy również płacą za dostarczoną wodę. Na pewno zdarzają się studnie mniej szczelne; jak woda ucieka w grunt to i Gmina i mieszkaniec ponoszą straty. Beczka, w której dowozi się wodę podzielona jest na komory, wiadomo więc ile wody odbiera mieszkaniec.
Przewodnicząca zapytała czy Zakład realizując zadanie jest samowystarczalny czy też korzysta z usług innych firm.
Pracownik Felis Żukowski odpowiedział, że to Zakład świadczy usługi na rzecz innych firm; szczególnie w okresie suszy gdy brakuje wody jest zapotrzebowanie na tego typu usługi.
Z usług ZGKiM korzystała Kudowa.
Przewodnicząca zapytała o problemy wiążące się z dowozem wody.
Dyrektor odpowiedział, że dostawa wody odbywa się na telefoniczne zgłoszenie zamawiającego. Uczula odbiorców, by zamówienia składać do każdej środy, najpóźniej do godz. 8.00 w czwartek - tak, by możliwe było zaplanowanie kursów samochodu. Zdarza się jednak, że zgłoszenie przekazywane jest w piątek, mieszkańcy proszą o pilną dostawę wody i chociaż generalnie się tego nie robi, woda dowożona jest w piątek po południu lub w sobotę.
Pracownik ZGKiM Feliks Żukowski stwierdził, że studnie usytuowane są w różnych miejscach na terenie posesji. Dojazd do studni często jest utrudniony. Stan dróg też nie jest najlepszy.
Innych uwag nie zgłoszono.

Ad. 1 b
Dyrektor Ryszard Drozd poinformował, że zarządzanie cmentarzem odbywa się na podstawie umowy zawartej z Gminą Szczytna z dnia 2 stycznia 2008 r. - Umowa w załączeniu.    Załącznik Nr 3a
Następnie przedstawił informacje o funkcjonowaniu cmentarza – Informacja w załączeniu,
Załącznik Nr 3b
oraz koszty utrzymania cmentarza komunalnego w 2011 r.:
ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu czynności wykonywania zarządu
 - 565,50 zł
naprawa bramy wjazdowej - 435,63 zł
koszenie trawy na terenach wolnych pod pochówek - 825,50 zł
wywóz trawy po koszeniu - 388,80 zł
wywóz nieczystości stałych - 24.989,92 zł
dostawa wody - 224,37 zł
Łącznie koszty utrzymania cmentarza w 2011 r. wyniosły 27.429,72 zł. Najbardziej znaczącą kwotą w wydatkach jest wywóz nieczystości stałych. Zakład na swój koszt w okresie listopad – grudzień 2011 r. wywiózł nieczystości stałe na kwotę 14.900 zł.
Plan finansowy na 2011 rok zakładał wydatki na kwotę 25.000 zł. W trakcie roku został jednak zwiększony do kwot 27.430 zł. Kwota ta i tak okazała się niewystarczająca.
Radny Wojciech Szlosberger poprosił o przedstawienie materiałów potwierdzających koszt naprawy bramy wjazdowej oraz kart pracy dotyczących koszenia trawy.
Komisja zapoznała się z kartami pracy. Karty w załączeniu.
Załącznik 3c
Przewodnicząca zapytała o problemy związane z utrzymaniem cmentarza.
Dyrektor Ryszard Drozd odpowiedział, że są problemy z uzyskaniem zgody na wycinkę drzew znajdujących się w obrębie cmentarza. Drzewa są stare i należałoby je usunąć. W roku ubiegłym połamane konary uszkodziły trzy nagrobki, straty pokrył ubezpieczyciel. Obecnie ZGKiM wystąpił z wnioskiem o wycinkę kolejnych drzew i czynione będą starania by sukcesywnie wycinać grożące zawaleniem drzewa.
Dodatkowo poinformował, że obecnie na cmentarzu wytypowane są dwa miejsca na ścianę z kolumbariami. Zlecono wykonanie projektu na pierwszą ścianę. Całość zadania pokryje firma wykonująca ścianę i przy pochówkach odbierze należne sobie pieniądze.
Radny Leszek Gunia wrócił do sprawy ponoszonych kosztów i stwierdził, że za wszystkie prace wykonane na cmentarzu powinien zapłacić zleceniodawca.
Księgowa Jolanta Kaczmarczyk poinformowała, że na bieżący rok zgodnie z kalkulacją, w budżecie gminy na utrzymanie cmentarza zaplanowano 56.000 zł. Jeżeli przyjmie się dotychczasowy zakres robót pieniędzy powinno wystarczyć.
Przewodnicząca Beata Rydz zapytała czy za miejsca pod pochówki oraz przedłużenie okresu utrzymania grobu pobierana jest opłata.
Pracownik Zofia Rais odpowiedziała, że uchwała Rady Miejskiej z 2000 r. określa poszczególne opłaty dotyczące funkcjonowania cmentarza komunalnego. Opłata za miejsce – grób pojedynczy wynosi 100 zł za 20 lat, za grób podwójny 200 zł. Są osoby rezygnujące z utrzymania grobu i osoby nie zgłaszające tego faktu. Zakład nie ma obowiązku wzywania kogokolwiek do wniesienia opłaty za utrzymanie grobu przez kolejne lata. Szczególnie w okresie Wszystkich Świętych rozwiesza się ogłoszenia o możliwości wniesienia opłaty – kto jest zainteresowany opłatę wnosi. Nieopłacony grób można wykorzystać pod kolejny pochówek; nie jest to jednak praktykowane. Zebrane opłaty przekazywane są do Urzędu Miasta.
Pracownik Marcin Zuberski zasugerował, by biorąc pod uwagę niezbędne do wykonania na cmentarzu inwestycje takie jak: drogi, alejki na nowej części, ściany z kolumbariami, zwiększyć opłaty wnoszone za korzystanie z cmentarza uchwalane przez Radę Miejską.
Przewodnicząca Beata Rydz zapytała czy możliwe jest wykonanie dla cmentarza elektronicznej mapy oraz bazy danych osób pochowanych.
Dyrektor odpowiedział, że jest to możliwe, przewidywany koszt wykonania elektronicznej bazy danych to ok. 15.000 zł.
Innych uwag nie wniesiono.

Przerwa od godz. 10.05 do godz. 10.15

Po przerwie nieobecna Przewodnicząca Beata Rydz.

Po przerwie posiedzenie prowadził Wiceprzewodniczący Komisji Wojciech Szlosberger.

Ad.1c
Dyrektor Ryszard Drozd poinformował, że Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej wykonywał prace adaptacyjne budynku gospodarczego położonego przy ul. Wolności 76b na lokale mieszkalne na podstawie umowy zawartej z Gminą Szczytna z dnia 24 kwietnia 2009 r. Umowa w załączeniu.
Załącznik Nr 4a
Zgodnie z umową wartość robót została określona na kwotę 276.190,43 zł.
Prace podzielone zostały na etapy, które obejmowały:
1. Roboty rozbiórkowe, wywiezienie gruzu i utylizacja.
2. Roboty ciesielskie, stolarka okienna, przyłącza wodociągowo-kanalizacyjne.
3. Roboty dekarskie, schody wewnętrzne, izolacja termiczna stropu i dachu.
4. Tynki wewnętrzne i powłoki malarskie, okładanie podłóg i posadzek, ścian.
5. Zakończenie procedury zdawczo-odbiorczej.
Księgowa Jolanta Kaczmarczyk porównała koszty planowane i koszty realizacji inwestycji.
Koszty realizacji inwestycji wyniosły:
zakup materiałów - 125 772,88 zł
koszty zakupu - 12 456,38 zł
płace - 56 424,87 zł
dodatkowe wynagrodzenie roczne - 4 796,11 zł
narzuty na płace 21,91% - 13 413,52 zł
nadzór kierownika budowy - 6 747,20 zł
transport - 7 638,11 zł
koszty wydziałowe - 35 824,56 zł
Łącznie - 263 073,63 zł

Wypracowany zysk wyniósł ok. 13.000 zł.
Załącznik 4b
Pracownik Marcin Zuberski wyjaśnił, że zysk pierwotnie wynosił 14 376 zł ale po oddaniu mieszkań rodzinom przystępującym do adaptacji, należało odnowić klatkę schodową, która w czasie prac budowlanych została zniszczona.
Radni zapoznali się z dokumentacją prowadzonych robót: protokołami i kosztorysami powykonawczymi. Dokumentacja w załączeniu.
Załącznik 4c
Po zapoznaniu się z dokumentacją radni stwierdzili, że adaptacja została wykonana zgodnie z dokumentacją; nie było również przekroczeń finansowych.

Komisja nie wniosła zastrzeżeń w zakresie dowozu wody za 2011 rok i utrzymania cmentarza w 2011 roku.
Nie wniosła również zastrzeżeń do adaptacji budynku gospodarczego na lokale mieszkalne położonego w Szczytnej przy ul. Wolności 76b.

Po dyskusji radni zgłosili wnioski:
1. Zobowiązać odbiorców wody do zabezpieczenia bezkolizyjnego dojazdu do studni.
2. Zobowiązać odbiorców wody do zamawiania dostaw wody do czwartku do godz. 8.00 w celu wyeliminowania dodatkowych kosztów związanych z pracą w godzinach nadliczbowych co powoduje wzrost kosztów Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
3. Po realizacji zamierzeń dotyczących wycinki drzew, zgodnie ze zgłoszeniem Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej do Starostwa, ponownie wystąpić o wycinkę dodatkowych drzew, co docelowo doprowadzi do usunięcia wszystkich drzew wewnątrz cmentarza.
4. Doprowadzić do utworzenia elektronicznej mapy cmentarza, inwentaryzacji, bazy danych osób pochowanych, płatności, opiekunów grobów w programie komputerowym do ewidencji zmarłych i grobów cmentarza w Szczytnej.

Wiceprzewodniczący Komisji Wojciech Szlosberger zaproponował przegłosowanie wniosków. Członkowie Komisji kolejno przegłosowali wnioski.
Komisja Rewizyjna w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek Nr 1.
Komisja Rewizyjna w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek Nr 2.
Komisja Rewizyjna w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek Nr 3.
Komisja Rewizyjna w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie przegłosowała wniosek Nr 4.

Ad. 2
W sprawach różnych uwag nie wniesiono.

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Protokół sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem dla:
1) Burmistrza Szczytnej
2) Przewodniczącej Rady Miejskiej w Szczytnej
3) Komisji Rewizyjnej
4) Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej

Podpis Dyrektora ZGKiM  Podpisy
w Szczytnej  Członków Komisji Rewizyjnej:

 1. Beata Rydz - ..................
 2. Wojciech Szlosberger - ...................
 3. Urszula Doskocz - ...................
 4. Leszek Gunia - ...................
 5. Marian Onak - ....................

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 20 Czerwca 2012 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432027