szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XIX/2012 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2012 r.

Protokół Nr XIX/2012
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 29 października 2012 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 17.00
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
W sesji wzięło udział 14 radnych.

Radna nieobecna - Jolanta Bernat

Lista obecności radnych, sołtysów oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)
Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Zastępca Burmistrza Szczytnej wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XIII/81/11 z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012, uzasadniając:
"Przesunięcia planu wydatków w kwocie 1.000,00 zł dokonuje się na podstawie Porozumienia nr 10/2012 z dnia 20 lipca 2012r. o przekazaniu środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem na ponadwymiarowe służby policjantów, zawartego pomiędzy Gminą Szczytna a Komendą Powiatową Policji w Kłodzku".

Rada w obecności 14 radnych wniosek jednogłośnie przyjęła.
Innych wniosków nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad po zmianach:

1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 27 września 2012r.
6. Informacja Burmistrza Szczytnej i Przewodniczącej Rady Miejskiej o złożonych oświadczeniach majątkowych.
7. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012 w szkołach, których prowadzenie należy do gminy Szczytna, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów.
8. Podjęcie uchwały w sprawie podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XIII/81/11 z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012.
10. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
11. Informacje Przewodniczącej Rady.
12. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Informacje o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Informacja Zastępcy Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami w załączeniu.

Załącznik nr 2
Ad.4
Radny Wojciech Szlosberger:
1. Widoczny jest brak należytej dbałości ze strony służb zajmujących się utrzymaniem nawierzchni ulic. Woda zalega na ulicy Sienkiewicza, bo kratki ściekowe i studzienki kanalizacyjne są niedrożne W kratkach zalegają niegrabione liście. Proszę o podjęcie wobec Zarządcy drogi stosownych działań.
2. Na terenie dworca kolejowego w Szczytnej i na terenach przyległych do dworca dochodzi do gromadzenia się młodzieży w godzinach wieczornych. Towarzyszą temu awantury, krzyki, zaśmiecane i dewastowane jest otoczenie . Najprawdopodobniej spożywany jest tam alkohol i zachodzi podejrzenie, że zażywane są narkotyki. W związku z tym wnioskuję o zwrócenie uwagi policji na konieczność wzmożenia patroli w tym rejonie.

Radny Roman Sobczak:
Czy w przyszłym roku będzie będą w budżecie gminy środki finansowe na fundusz sołecki?

Radny Bartosz Kwolek:
1. W Łężycach nie świeci 14 nowych lamp solarnych.
2. Lampy w Słoszowie są oklejane ogłoszeniami z ofertami pożyczek , tzw. "chwilówek". Ogłoszenia te odklejają się i zaśmiecają teren wsi.

Ad.5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 27 września 2012 r. pozostawał do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej (pok. nr 17). W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 6
Informację o złożonych oświadczeniach majątkowych osób zobowiązanych, które złożyły oświadczenia majątkowe w dniu odwołania ze stanowiska, osób zobowiązanych, które złożyły pierwsze oświadczenia majątkowe w terminie 30 dni od dnia powołania na stanowisko, osób zobowiązanych, które złożyły oświadczenia majątkowe do dnia 30 kwietnia 2012r., według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego - do Burmistrza Szczytnej przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 3
Informację o złożonych oświadczeniach majątkowych osób zobowiązanych, które złożyły oświadczenia majątkowe wg stanu na dzień 31 grudnia 2011r.- w terminie do dnia 30 kwietnia 2012r. - do Przewodniczącej Rady Miejskiej przedstawiła Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 4
Ponadto Przewodnicząca Rady przedstawiła informacje w sprawie oświadczeń majątkowych złożone do Rady Miejskiej w Szczytnej przez: Naczelnika Urzędu Skarbowego w Nowej Rudzie, Naczelnika Urzędu Skarbowego w Kłodzku, Wojewodę Dolnośląskiego.

Ad.7.
Informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012 w szkołach, których prowadzenie należy do gminy Szczytna, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej - Wiesław Tracz. Do informacji uwag nie wniesiono.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 5

Przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Renata Idzik ogłosiła 10 minut przerwy.

Ad.8

1) Projekt uchwały w sprawie podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Uchwała Nr XIX/119/12 w sprawie podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych w załączeniu.
Załącznik nr 6

2) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XIII/81/11 z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012 przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XIII/81/11 z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012
Uchwała Nr XIX/120/12 w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XIII/81/11 z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2012 w załączeniu.
Załącznik nr 7

Ad. 9.
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Szczytnej Pan Wiesław Tracz:
Na interpelacje radnego Wojciecha Szlosbergera
1) Sprawa była już zgłaszana do zarządcy drogi - Zarządcy Dróg Powiatowych w Kłodzku. Wystąpimy z wnioskiem ponownie.

2) Skierujemy pana interpelację do Komendanta Powiatowego Policji w Kłodzku.

Na interpelacje radnego Romana Sobczaka:
W przyszłym roku w budżecie gminy będą wyodrębnione środki finansowe na fundusz sołecki. Zadania finansowane ze środków funduszu sołeckiego są wykonywane w ramach budżetu gminnego i ich przyjmowanie do realizacji, a następnie wykonanie odbywa się w oparciu o ogólnie obowiązujące przepisy dotyczące gospodarki finansowej gminy oraz w miarę możliwości finansowych gminy.

Na interpelację radnego Bartosza Kwolka:
1. Sprawdzimy, z jakiego powodu nie świecą lampy solarne, czy nie jest to spowodowane usterkami oświetlenia solarnego. Należy mieć na względzie, że sprawność lamp zasilanych energią pozyskiwaną ze źródeł odnawialnych jest uzależniona od warunków atmosferycznych panujących w danej chwili na obszarze montażu tychże lamp.
2. Wystosujemy wniosek z Urzędu do firm oklejających lampy, aby usunęli ogłoszenia, oraz aby kolejne ogłoszenia wywieszali w miejscach publicznych do tego wyznaczonych.
Ad. 10
Przewodnicząca Rady Miejskiej poinformowała, że tematem obrad kolejnej sesji rady Miejskiej w listopadzie 2012r. będą uchwały o opłatach i podatkach lokalnych oraz uchwały wynikające z nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Ad. 11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XIX Sesji Rady Miejskiej.

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Renata Idzik

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała. A.Sitarz

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 7 Lutego 2014 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432039