szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr 2/2013 ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 marca 2013 r.

Protokół Nr 2/2013
ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 25 marca 2013 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 18.35

Miejsce obrad: sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W posiedzeniu Komisji wzięło udział 14 radnych.
Lista osób uczestniczących w posiedzeniu w załączeniu.
 Załącznik Nr 1
O godz. 14.35 do składu Komisji dołączyła radna Beata Rydz.
O godz. 17.00 posiedzenie opuścił radny Marian Halemba.
O godz. 17.15 posiedzenie opuścił radny Paweł Korab.

 Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik przywitała wszystkich zebranych i przedstawiła planowany porządek posiedzenia. Zapytała, czy do porządku posiedzenia wnoszone będą zmiany.
Z-ca Burmistrza Wiesław Tracz złożył wniosek o rozszerzenie porządku posiedzenia o zaopiniowanie w pkt 1 g projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/15/10 z dnia 30.12.2010 roku zmienionej uchwałą nr VI/32/11 z dnia 31.03.2011 roku w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Szczytna na lata 2010-2015.

Komisje kolejno przegłosowały wniosek.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 osób jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 osób jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności 4 osób jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek.

Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik odczytała porządek posiedzenia po wprowadzonych zmianach:
1. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) wyrażenia opinii dotyczącej projektu Planu Ochrony Parku Narodowego Gór Stołowych,
b) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXI/134/12 z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2013,
c) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXI/135/12 z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Szczytna na lata 2013-2020,
d) ustanowienia hipoteki na rzecz Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Strzelinie w celu zabezpieczenia kredytu,
e) wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości,
f) określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest Gmina Szczytna oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków,
g) zmiany uchwały nr III/15/10 z dnia 30.12.2010 roku zmienionej uchwałą nr VI/32/11 z dnia 31.03.2011 roku w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Szczytna na lata 2010-2015.
2. Stanowisko Komisji Rady Miejskiej w sprawach:
a) planowanych prac Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej dotyczących zabezpieczenia przeciwpowodziowego miasta i gminy Szczytna,
b) informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Inspekcji Transportu Drogowego dotyczącej działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drodze krajowej nr 8.
3. Sprawy różne.

Ad. 1 a
Przewodnicząca Renata Idzik poinformowała, że radni otrzymali projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej projektu planu ochrony Parku Narodowego Gór Stołowych wraz z uzasadnieniem do uchwały oraz projekt rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Parku Narodowego Gór Stołowych. Załączniki, które nie zostały dołączone do przesłanego projektu rozporządzenia znajdowały się w pok. nr 17 w tut. Urzędzie i można było się z nimi zapoznać. Projekt rozporządzenia w sprawie ustalenia planu ochrony dla Parku w załączeniu.
 Załącznik nr 2
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz stwierdził, że na terenie gminy Szczytna oraz okolicznych gmin od wielu lat znajduje się Park Narodowy Gór Stołowych. Interesy Parku i gmin niestety czasem się krzyżują i nie zawsze można je ze sobą pogodzić. Utworzenie projektu planu ochrony Parku jest obowiązkiem Dyrektora Parku, a Minister Środowiska jest odpowiedzialny za przygotowanie rozporządzenia w tej sprawie. Plan powstaje dla ochrony tego, co dany Park obejmuje – terenu i obiektów, które na terenie Paku się znajdują. Plan ochrony dla Parku jest tym, czym dla gminy plan zagospodarowania przestrzennego. Plan ochrony wskazuje wszelkie zagrożenia zewnętrzne i wewnętrzne jakie mogą powstać i działać w sposób niekorzystny dla bazy chronionej na terenie Parku. Zagrożenia zewnętrzne wykazane w planie mają ogromne znaczenia dla gmin, na terenie których znajduje się Park. Wpływają np. na zapisy miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego.
Projekt planu ochrony Parku został do gminy dostarczony. Burmistrz i Rada Miejska mają prawo do zaopiniowania przedstawionego projektu. Uwarunkowania, które zostaną przyjęte w planie ochrony, będą miały wpływ na zarządzanie własnością - nie tylko samorządową ale i prywatną, zarówno na terenie Parku jak i poza jego terenem. Gmina funkcjonuje w oparciu o studium zagospodarowania przestrzennego i miejski planu zagospodarowania przestrzennego. Dokumenty te powstawały w momencie, gdy Park już istniał. Zapisy w nich zawarte musiały więc być z Parkiem konsultowane. Po wejście w życie rozporządzenia w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Parku konieczna będzie zmiana zapisów w studium i miejskim planie zagospodarowania przestrzennego, w zakresie określonym przez plan. Koszty zmian poniesie gmina oraz właściciele prywatni. Projekt planu zawiera wiele istotnych zmian, które wpłyną na zmianę w możliwościach gospodarowania gruntami w strefach ochronnych wskazanych w planie ochrony.
Zapisy w planie nie do końca są zrozumiałe. Pewne ingerencje uznajemy za uzasadnione, pewne nie. Niezrozumiałą zmianą jest wprowadzenie zapisu o zmianie dopuszczalnego kąta nachylenia dachu, i jaki to będzie miało wpływ na ochronę Parku. Podobnie zapisy dotyczące gospodarki wodnej na terenie Parku i zapis o dążeniu do likwidacji ujęć wody. Park Narodowy powstawał na ściśle określonym gruncie i w ściśle określonym czasie. Ujęcia wody funkcjonowały na tym terenie znacznie wcześniej niż powstała myśl o utworzeniu Parku. Skoro przez tyle lat funkcjonowania ujęć powstały takie warunki, które pozwoliły utworzyć Park Narodowy to znaczy, że nie ma powodu do tego, by zmieniać stosunki wodne. Sama likwidacja ujęć jest już zmianą stosunków wodnych.
Kierownik Referatu Technicznego Krzysztof Żak szczegółowo omówił uzasadnienie do uchwały dotyczącej zaopiniowania projektu Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Parku Narodowego Gór Stołowych. Uzasadnienie do uchwały dotyczącej zaopiniowania projektu Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Parku Narodowego Gór Stołowych w załączeniu.
 Załącznik nr 3
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz poinformował, iż każda zmiana planu ochrony Parku pociągnie za sobą znaczne wydatki. Sugerowana budowa nowych ujęć wody to kolejny ogromny wydatek dla gminy. Dodatkowo np. dla Studziennej nie ma dobrego wyjścia, ponieważ po wykonaniu odwiertów okazało się, że wody na tamtym terenie nie ma, i trzeba korzystać z tego ujęcia, które jest.
Nie jest brana pod uwagę również odpowiedzialność państwa za ruchy prawne wykonywane wcześniej. Każda zmiana w miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego ograniczająca prawa nabyte przez obywatela powoduje prawo roszczeń finansowych w stosunku do gminy. Właściciel gruntu budowlanego, wyłączonego po zmianie planu z możliwości budowania, będzie miał prawo ubiegać się o odszkodowanie.
Przewodnicząca Renata Idzik oddała głos przedstawicielowi Parku Narodowego Gór Stołowych, by odniósł się do przedstawionych uwag i zastrzeżeń.
Wicedyrektor Parku Narodowego Gór Stołowych Przemysław Zwaduch podziękował za zaproszenie na posiedzenie Komisji. Stwierdził, że łatwiej jest niejasności bezpośrednio wyjaśnić i kontynuować dobrze funkcjonującą z gmina współpracę. Zapewnił, iż chciałby, by zapisy planu jak najmniej dotykały gminę i osoby fizyczne zamieszkujące w gminie. Plan ochrony powstaje od 2009 roku. W roku bieżącym należałoby go złożyć Ministerstwie Środowiska. Plan został przygotowany przez jednostkę zewnętrzna – Państwowy Instytut Badawczy. Firma spełniania wszystkie określone warunki i wygrała przetarg. Rada gminy ma możliwość zaopiniowania Planu. Osoby fizyczne w czasie trwających konsultacji również mają możliwość wniesienia uwag. Park musi się odnieść do wszystkich zgłoszonych zastrzeżeń. Park sam nie może nanosić poprawek w projekcie planu przedstawionym do konsultacji. Uwagi wraz z planem składane są w Ministerstwie. Minister Środowiska zatwierdza rozporządzenie wraz z załącznikami.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz zauważył, że w materiałach, na które powołuje się wykonawca jest wzmianka o planie zagospodarowania przestrzennego miasta, natomiast w żadnym dokumencie nie ma wzmianki o planach zagospodarowania przestrzennego wsi. Nie ma też wzmianek o zmianach uchwał dotyczących miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego. Wykonawca nie zwracał się do gminy o udostępnienie stosownych uchwał.
Wicedyrektor Parku Narodowego Gór Stołowych Przemysław Zwaduch odniósł się do zastrzeżeń zgłoszonych przez Krzysztofa Żaka. M.in. stwierdził, że gminy mają dużo racji w sprawie ujęć wody zlokalizowanych na terenie Parku. Konieczne będzie unormowanie tej sprawy. Jakiś czas temu Ministerstwo zwróciło się do Parku z pismem o wyjaśnienie, dlaczego Park, mając na swoim terenie ujęcia, pozwala m.in. gminom na bezpłatne korzystanie z wody, która jest odsprzedawana mieszkańcom. Następnie poinformował, że wszystkie zgłoszone przez gminę uwagi zostaną przez Park rozpatrzone a Minister zapozna się z przedstawionym materiałem i zajmie stanowisko.

Radny Marian Halemba zgłosił potrzebę wykonania ścieżki do Krzyża Magdy, obiekt jest ciekawy, opisywany w przewodnikach turystycznych, ale nie ma jak do niego dojść.
Przemysław Zwaduch odpowiedział, że rada naukowa PNGS stwierdziła, że nowych szlaków na terenie Parku robić nie należy, zagęszczenie ścieżek na tym terenie jest już duże a obiekt nie jest traktowany jako atrakcja turystyczna.
Radny Wojciech Szlosberger, jednocześnie członek rady naukowej PNGS wyjaśnił, że w tym przypadku interesy przyrody przewyższają inne walory.
Radny Roman Sobczak zapytał czy zmienia się granica otuliny Parku.
Przemysław Zwaduch odpowiedział, że ani granica Parku, ani granica otuliny nie zmieniają się.

Przewodnicząca Renata Idzik podziękowała Wicedyrektorowi PNGS za obecność na posiedzeniu Komisji i zapoznanie się z uwagami gminy dot. projektowanego planu.

Przerwa od godz. 16.00 do godz. 16.10

Po przerwie cd. 1 a
Przewodnicząca Renata Idzik oczytała projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej projektu Planu Ochrony Parku Narodowego Gór Stołowych. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 4
Zgodnie z projektem uchwały Plan Ochrony Parku opiniuje się negatywnie.
Radny Wojciech Szlosberger zapytał, co będzie jeżeli zgłoszone wobec planu zastrzeżenia zostaną przez Park przyjęte.
Przewodnicząca odpowiedziała, że na dzisiaj nikt nie ma wiedzy, czy uwagi zostaną przyjęte. Do zaopiniowania pozostaje projekt wcześniej przekazany, bez naniesionych poprawek, i do takiego projektu musi się odnieść Rada.
Wiesław Tracz wyjaśnił, że uwagi zostaną do PNGS przesłane. Dyrekcja Parku uwagi może uwzględnić lub też nie uwzględniać. Park musi jedynie wykazać, że przy tworzeniu planu były brane pod uwagę opinie gmin. Opinie gmin również dla Ministra Środowiska nie są wiążące.

Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad 1 b
Skarbnik Piotr Porębski omówił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej Nr XXI/134/12 z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2013. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 5
Zwiększa się dochody gminy o kwotę 89.077 zł wg załącznika nr 1.
Zwiększa się wydatki z budżetu gminy o kwotę 89.077 zł wg załącznika nr 2.
Dokonuje się zmian w planach dochodów zadań zleconych i planach wydatków zadań zleconych wg załączników nr 3 i 4.
Skarbnik Piotr Porębski następnie omówił zmiany opisane w uzasadnieniu do projektu uchwały.
Radny Wojciech Szlosberger poprosił o komentarz do informacji dotyczącej porozumienia z Powiatem Kłodzkim w sprawie korekt finansowych nałożonych przez Urząd Marszałkowski.
Wiesław Tracz wyjaśnił, że Szczytna w ramach porozumienia z Powiatem wykonała modernizację ulicy Wolności. Część prac wykonywał Powiat, część gmina. Podobnie było z dofinansowaniem; część środków otrzymał Powiat, część gmina. Przy kontroli zakwestionowano cześć wydatków; i Powiatowi, i gminie. Powiat odprowadził należną kwotę i proporcjonalnie naliczył opłatę przypadającą na gminę. Powiat, jako główny wykonawca inwestycji, zobowiązał się do skierowania sprawy do wyjaśnienia przez sąd, jako że, i Powiat, i gmina z uwagami się nie zgadzają.
Innych pytań do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 1 c
Skarbnik Piotr Porębski omówił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXI/135/12 z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Szczytna na lata 2013-2020. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 6
Poinformował, że w ślad za zmianami w budżecie gminy idą zmiany w wieloletniej prognozie finansowej.
Pytań do projektu uchwały nie było.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 5 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 1 d
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia hipoteki na rzecz Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Strzelinie w celu zabezpieczenia kredytu.
Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 7
Uchwała jest konsekwencją obecnej sytuacji finansowej gminy. Obsługujący gminę Bank, w poczuciu zagrożenia, zaniepokojony poziomem zadłużenia gminy, zażądał dodatkowego zabezpieczenia – pod groźbą wypowiedzenia umów kredytowych. Bank musi reagować na wskaźniki zadłużenia gminy wynikające ze sprawozdań. Posiadamy nieruchomości, na których można dokonać takich zabezpieczeń: działka przy ul. Górskiej, działka z budynkiem po byłej szkole podstawowej przy ul. Wolności, działka przy ul. Kościelnej - jedna z działek położonych w trójkącie. Bank zapewnia, że w momencie sprzedaży, hipoteka będzie uwalniana. Sprzedaż nieruchomości będzie gwarancją, że gmina będzie miała środki na spłatę kredytu. Paradoks sytuacji polega na tym, że nominalnie zadłużenie gminy maleje, ale wskaźnik zadłużenia procentowo wzrasta. Przy malejących dochodach gminy np. przy braku sprzedaży, pomimo systematycznych spłat kredytów i malejącym kredycie, wskaźnik procentowy zadłużenia gminy rośnie. Bank udzielający kredytu zobowiązany jest do ustanowienia dodatkowych zabezpieczeń.
Przewodnicząca Renata Idzik zapytała jaki wpływ na możliwość sprzedaży działek będzie miało ustanowienie hipoteki.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz odpowiedział, że gmina w ogłoszeniu o sprzedaży będzie musiała podać informację, że na działce ustanowiona jest hipoteka, z zastrzeżeniem, że w momencie sprzedaży hipoteka zostanie uwolniona. Uzyskana ze sprzedaży kwota wpłynie do gminy, nie do Banku. Gmina zgodnie z umową będzie spłacała należne raty kredytu.
O godz. 17.00 posiedzenie opuścił radny Marian Halemba.
Radna Urszula Doskocz poprosiła radnego Ireneusza Hoffmana o dodatkowe wyjaśnienia.
Radny Ireneusz Hoffman stwierdził, że bank obsługujący gminę to bank o małym kapitale, działającym w małym, niebogatym środowisku – małe miejscowości, drobni klienci. Problemy klientów banku przenoszą się na problemy banku, każdy podmiot stanowi ryzyko dla banku. Przy udzielaniu kredytów kredytobiorcom: podmiotom gospodarczym czy osobom fizycznym, przeprowadza się rating ryzyka gospodarczego. Gmina jest traktowana jak państwo, dostaje kredyt na weksel i innych zabezpieczeń składać nie musi. Nie bada się też zdolności kredytowej. Bada się tylko ryzyko prawne: czy jest podjęta stosowana uchwała, czy burmistrz został powołany zgodnie z uchwałą, czy jest właściwie sporządzone sprawozdanie i opinia regionalnej izby obrachunkowej. W naszym przypadku zabrakło pozytywnej opinii RIO. Stąd żądanie Banku o ustanowienie hipoteki.
O godz. 17.15 posiedzenie opuścił radny Paweł Korab.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 4 członków przy 4 głosach „wstrzymujących” się nie zajęła stanowiska w sprawie projektu uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków przy 3 głosach „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad 1 e
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 8
Poinformował, że zamiana polega na przejęciu przez gminę działki Skarbu Państwa pozostającej w użytkowaniu wieczystym Parku Narodowego Gór Stołowych, na której znajduje się zbiornik wody pitnej „Góra Anna”, w zamian za przekazanie działek gminnych znajdujących się na terenie Parku we wsi Łężyce. Są to nieużytkowane drogi i las.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad .1 f
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest Gmina Szczytna oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 9
Poinformował, że ustawa o publicznym transporcie drogowym nałożyła na gminę obowiązek określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z nich. Uchwała dotyczy jednie przystanków znajdujących się przy drogach gminnych. Opłata za korzystanie z przystanków nie będzie pobierana.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 3 członków, przy 3 głosach „za” (pod nieobecność radnego Wojciecha Szlosbergera) pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad .1 g
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/15/10 z dnia 30.12.2010 roku zmienionej uchwałą nr VI/32/11 z dnia 31.03.2011 roku w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Szczytna na lata 2010-2015. Projekt uchwały w załączeniu.
 Załącznik nr 10
Poinformował, że gmina w 2010 r. przyjęła Lokalny Program Rewitalizacji. W tamtym czasie Urząd Marszałkowski zdecydował, że pierwszeństwo w otrzymaniu dofinansowania będą miały budynki przeznaczone pod budownictwo socjalne. Dlatego też, jako projekt do wsparcia, wskazaliśmy adaptację byłej masarni na lokale socjalne. Mimo przyznania środków, z zadania musieliśmy zrezygnować. W styczniu br. został ogłoszony nowy nabór wniosków. Gmina z dofinansowania nie będzie mogła skorzystać, ale może dać szanse podmiotowi, które zebrał wymagane na wkład własny środki finansowe. Wspólnota Mieszkaniowa ul. Słoneczna 4-108 chce się ubiegać o wsparcie dla projektu - Odnowa dachów w kompleksie budynków Wspólnoty Mieszkaniowej. Dlatego też w miejsce masarni wpisujemy Wspólnotę Mieszkaniową.
Przegłosowano projekt uchwały.
Komisja Spraw Społecznych w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.
Komisja ds. Rozwoju Wsi w obecności obecności 4 członków pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik poinformowała, że dwa kolejne tematy posiedzenia będą wiodącymi tematami sesji.

Ad . 2 a
Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik odczytała pismo Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. Pismo w załączeniu.
 Załącznik nr 11
Poinformowała, że jest zapewnienie, że przedstawiciele RZGW, i z Wrocławia, i z Kłodzka wezmą udział w jutrzejszej sesji.

Ad. 2 b
Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Idzik poinformowała, że do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Inspekcji Transportu Drogowego zostały przekazane pisma z prośbą o przedstawienia informacji dotyczącej działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drodze krajowej nr 8. Następnie odczytała pismo GDDKiA we Wrocławiu.
Pismo w załączeniu.
 Załącznik nr 12
Radny Wojciech Szlosberger stwierdził, że rozmowy o konieczności modernizacji drogi krajowej trwają od szeregu lat i żadnych efektów nie przynoszą. Należy działać bardziej zdecydowanie. Wyrazić sprzeciw przeciwko lekceważeniu gminy.
Następnie złożył wniosek formalny – o zorganizowanie czynnej akcji protestacyjne, być może polegającej na blokadzie drogi, przypominającej zarządcy drogi o stanie bezpieczeństwa na odcinku drogi na terenie miejscowości.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz odpowiedział, że blokowanie dróg nie do końca jest zgodne z prawem. Inicjatorem tego typu działań powinny być stowarzyszenia. Akcja może się odbyć w oparciu o dopuszczalne zachowania prawne.
Następnie wyjaśnił, że obecnie, działania w kierunku wykonania założonych inwestycji uzależnione są od decyzji Centrali w Warszawie. Gmina dużo już osiągnęła. Zadania zostały dokumentacyjnie zakończone i pozostaje walczyć o środki.
Radny Wojciech Szlosberger wycofał złożony wcześniej wniosek.
Przewodnicząca Renata Idzik poinformowała, że odbyło się spotkanie z Dyrektorem Regionu Inspekcji Transportu Drogowego w sprawie ustawienia fotoradaru na odcinku drogi przebiegającej przez Szczytną.
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz wyjaśnił, że procedura ustawienia radaru jest długa. Od następnego miesiąca na odcinku pomiędzy Szczytną a Dusznikami funkcjonował będzie fotoradar mobilny. Po przeprowadzeniu wszelkich badań możliwe będzie ustawienie fotoradaru stacjonarnego, najprawdopodobniej na odcinku koło przedszkola.

Ad. 3
Teresa Gąbka poinformowała, że w Słoszowie nie świecą się lampy stacjonarne.
Stanisław Ogrodnik przypomniał o konieczności wykonania tabliczek informacyjnych wskazujących dojazd do niektórych posesji.
Bartosz Kwolek zapytał, czy jest szansa na realizacje podań dotyczących dostarczenia kruszywa na remont dróg gminnych.
Roman Sobczak poinformował, że na prośbę, i w imieniu mieszkańca Chocieszowa, zostało przekazane do Urzędu pismo w sprawie drogi.
Wiesław Tracz odnosząc się do remontów dróg gminnych oraz do petycji mieszkańców dotyczącej obniżenia opłat za odpady komunalne poinformował, że sytuacja finansowa gminy nie daje możliwości na przeprowadzanie remontów dróg. W roku bieżącym możliwe są bieżące naprawy dróg.
O cenie nieczystości najlepiej będzie rozmawiać po przetargu, gdy będą znane koszty.
Wojciech Szlosberger zapytał, czy deklaracje dotyczące odpadów komunalnych systematycznie spływają.
Wiesław Tracz odpowiedział, że tak – Burmistrz przygotuje informację w tej sprawie.
Helena Piankowska zgłosiła konieczność uzupełnienie lamp stacjonarnych w Łężycach.

Przewodnicząca Renata Idzik poinformowała o konieczności zwołania posiedzenia Komisji poświęconego oświadczeniom majątkowym. Prawdopodobny termin posiedzenia to 9 kwietnia br.

Na tym zakończono wspólne posiedzenie Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Renata Idzik

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 24 Maja 2013 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432547