szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr X/2015 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r.

Protokół Nr X/2015
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 29 października 2015 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 18.10
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
od pkt 1 do pkt 5 – obecnych 14 radnych , nieobecny Ireneusz Hoffman
od pkt 6 do pkt 12 – obecnych 12 radnych, nieobecni: Ireneusz Hoffman, Beata Rydz, Jolanta Bernat
od pkt 13 do pkt 16 – obecnych 11 radnych, nieobecni: Ireneusz Hoffman, Beata Rydz, Jolanta Bernat, Andrzej Prochera

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Burmistrza, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, przedstawicieli prasy.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 14 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
 Załącznik Nr 1 (a-d)

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
1) Burmistrz Szczytnej wniósł o wniesienie pod obrady w pkt 13 następujących projektów uchwał:
a) w pkt 3 - w sprawie trybu udzielania, rozliczania i zakresu kontroli dotacji dla niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie Gminy Szczytna, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego,
b) w pkt 4 - w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr III/10/15 z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015,
c) w pkt 5 - w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna w 2015 roku.
2) Burmistrz Szczytnej wniósł, aby zmienić punkty porządku obrad, z uwagi na konieczność wcześniejszego opuszczenia obrad sesji przez Burmistrza Szczytnej, w sposób następujący:
pkt 1-3 bez zmian,
pkt 10 przenieść do pkt 4,
pkt 11 przenieść do pkt 5,
pkt 12 przenieść do pkt 6,
pkt 13 przenieść do pkt 7,
pkt 4 przenieść do pkt 8,
pkt 5 przenieść do pkt 9,
pkt 6 przenieść do pkt 10,
pkt 7 przenieść do pkt 11,
pkt 8 przenieść do pkt 12,
pkt 13-16 bez zmian.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wprowadzone do porządku obrad powyższe zmiany.

Rada Miejska w Szczytnej w obecności 14 radnych:
1.
1) jednogłośnie, 14 głosami za, wprowadzenie w pkt 13 w ppkt 3 projektu uchwały w sprawie trybu udzielania, rozliczania i zakresu kontroli dotacji dla niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie Gminy Szczytna, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego,
2) jednogłośnie, 14 głosami za, wprowadzenie w pkt 13 w ppkt 4 projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr III/10/15 z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015,
3) jednogłośnie, 14 głosami za, wprowadzenie w pkt 13 w ppkt 5 projektu uchwały w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna w 2015 roku.

2. Rada Miejska w Szczytnej w obecności 14 radnych jednogłośnie, 14 głosami podjęła zmianę punktów porządku obrad.

W związku z tym, że nie wniesiono innych wniosków Przewodnicząca Rady odczytała obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Informacja Burmistrza Szczytnej i Przewodniczącej rady Miejskiej w Szczytnej o złożonych oświadczeniach majątkowych.
5. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2014/2015 w szkołach, których prowadzenie należy do gminy Szczytna, w tym o wynikach:
1) sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego z uwzględnieniem działań podejmowanych przez szkoły nakierowanych na kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
2) nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty.
6. Oferta promocyjna miasta i gminy Szczytna.
7. Funkcjonowanie obiektów sportowych – wykorzystanie, koszty utrzymania, dostępność dla mieszkańców.
8. Planowane prace Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej dotyczące głównych cieków wodnych w gminie Szczytna.
9. Wnioski i interpelacje radnych.
10. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 29 września 2015 r.
11. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli realizacji uchwały śmieciowej pod względem:
a) ściągalności opłat śmieciowych,
b) kosztów pobranych przez firmę wykonująca usługi,
c) ilości wywożonych odpadów za rok 2014.
12. Wybór ławników do Sądu Rejonowego w Kłodzku.
13. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) ustalenia obwodu Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Szczytnej,
2) ustalenia obwodu Gimnazjum w Szczytnej,
3) w sprawie trybu udzielania, rozliczania i zakresu kontroli dotacji dla niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie Gminy Szczytna, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego,
4) w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr III/10/15 z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015,
5) w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna w 2015 roku.
14. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
15. Informacje Przewodniczącej Rady.
16. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej.
Informacja Burmistrza w załączeniu.
Załącznik Nr 2
Burmistrz Szczytnej zaprosił do uczestnictwa w imprezach organizowanych z okazji Święta Niepodległości – turnieju golfa, przeglądzie pieśni patriotycznej, II Szczytniańskim Biegu Niepodległościowym oraz we Mszy Świętej.

Ad. 4
Przewodnicząca Rady przedstawiła informację dotyczącą złożonych przez radnych oświadczeń majątkowych wraz z podstawą prawną takiej konieczności. Poinformowała, że oświadczenia złożyli wszyscy radni do tego zobowiązani. W oświadczeniach tych występowały drobne błędy nie stanowiące podstawy do podejmowania dalszych działań.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 3

Burmistrz Szczytnej przedstawił informację dotyczącą złożonych oświadczeń majątkowych, do złożenia których zobowiązani są: pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej zajmujący następujące stanowiska: Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Skarbnik, Sekretarz, dyrektorzy jednostek organizacyjnych gminy Szczytna: szkół, MOK-u, Biblioteki Publicznej, ZGKiM, OPS-u oraz pracownicy upoważnieni przez Burmistrza Szczytnej do wydawania decyzji administracyjnych.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 4

Ad. 5
Informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok 2014/2015 w szkołach, których prowadzenie należy do gminy Szczytna przedstawił Burmistrz Szczytnej, omawiając w szczególności:
1) uwarunkowania organizacyjne z podaniem liczby uczniów i nauczycieli w roku szk. 2014/2015 we wszystkich placówkach oświatowych gminy Szczytna;
2) liczbę stosunków pracy nauczycieli z podziałem na stopnie awansu zawodowego;
3) finansowanie zadań oświatowych w 2014 r.;
4) wynagrodzenia nauczycieli gwarantowane art. 30 ust. 3 Karty Nauczyciela w 2014 r. a średnie wynagrodzenia osiągnięte w gminie Szczytna;
5) pomoc materialną dla uczniów – stypendia i zasiłki szkolne oraz wyprawkę szkolną;
6) wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2014/2015;
7) działania nakierowane na kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
8) wyniki nadzoru pedagogicznego prowadzonego przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 5
Do przedstawionej informacji nie zgłoszono uwag i pytań.

Ad. 6
Ofertę promocyjną miasta i gminy Szczytna przedstawił Burmistrz Szczytnej w formie prezentacji multimedialnej, omawiając:
1) organizację imprez cyklicznych (spotkanie noworoczne, zawody skateboardingowe, Olimpiada Przedszkolaków, Wielka Feta Agroturystyczna, dożynki gminne, spotkanie mikołajkowe, Adventalia Szczytniańskie);
2) organizację imprez okolicznościowych (spotkania tradycji wielkanocnych Ziemi Kłodzkiej, biathlon dla każdego, patronat honorowy Burmistrza Szczytnej);
3) informacje medialne (informacje w prasie lokalnej, serwisach internetowych, w Polskim radiu Wrocław, w stacjach telewizyjnych, materiały promocyjne w TV Kłodzka);
4) działania promocyjne (skały wspinaczkowe, kronika, aplikacja na urządzenia mobilne, sisms, fecebook, www, infokiosk multimedialny, infokiosk multimedialny PNGS, konkurs fotograficzny, konkurs „Piękny Dom”, umowa zlecenie na promowanie gminy, udział w projekcie Polska Atrakcyjna, trasy rowerowe);
5) materiały promocyjne (kalendarz, film, miś Benio, przewodnik turystyczny, ulotka, koszulki i torby promocyjne, mapy miejskie);
6) współpracę z miastami partnerskimi (wizyta w Międzychodzie, wizyta gości z Tegernheim);
7) stowarzyszenia (członkostwo, współpraca i wspieranie stowarzyszeń).
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 6

Burmistrz Szczytnej poinformował również, że zgodnie z rozmowami prowadzonymi na wspólnym posiedzeniu Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Spraw Społecznych planowane jest zorganizowanie spotkania dla ludzi z pomysłami oraz zainteresowanych sprawami naszej gminy. Na spotkanie chcemy zaprosić również gestorów oraz hobbystów.

Przewodnicząca Rady zaprosiła do dyskusji i zadawania pytań w związku z przedstawionymi informacjami.

Radna Anita Piszko – jestem za zmianą strony internetowej Szczytnej w sposób umożliwiający łatwiejszy przekaz informacji. Proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1) z jakich środków i jaki jest koszt organizowanego dorocznie spotkania noworocznego?
 Burmistrz Szczytnej – są to środki promocji, koszt ok. 8 tys. zł.
2) czy będą wydawane kalendarze promocyjne? Jeżeli tak, to jaki będzie ich nakład oraz z jakich środków finansowany jest koszt ich druku?
 Burmistrz Szczytnej – są to również środki promocji, nakład ok. 1 tys. szt.
3) jaka była kwota nakręcenia filmu promocyjnego oraz kto wybierał miejsca widoczne na filmie?
 Burmistrz Szczytnej – koszt 5 tys. zł, miejsca wybierały osoby realizujące to zlecenie.
4) w jakiej wysokości przyznawane są nagrody w konkursie „Piękny Dom”?
 Burmistrz Szczytnej – kwoty nagród są ujęte w uchwale Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXVI/172/13 z dnia 12 września 2013 r. i wynoszą odpowiednio: I miejsce – 11 tys zł., II miejsce – 7 tys zł., III miejsce 5 tys zł.
5) jeżeli gmina otrzyma dofinansowanie do oznakowania tras rowerowych, to jaki będzie okres realizacji oznakowania?
 Burmistrz Szczytnej – wszystko zależy od tego, kiedy dofinansowanie to otrzymamy myślę, że ok 1 roku.

W związku z tym, że nie było dalszych pytań, Burmistrz Szczytnej poprosił radnego Bartosza Roguza oraz radnego Romana Sobczaka o przedstawienie informacji o funkcjonowaniu obiektów sportowych, o których mowa w kolejnym punkcie porządku dzisiejszych obrad po czym opuścił obrady sesji Rady Miejskiej w Szczytnej

Przewodnicząca rady ogłosiła 10 minut przerwy – 16.05 – 16.15

Wznawiając obrady po przerwie Przewodnicząca Rady poinformowała, że w sesji uczestniczy nadal 12 radnych

Ad. 7
Informację dotyczącą funkcjonowania obiektów sportowych przy Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Szczytnej przedstawił radny Bartosz Roguz.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 7
Informację dotyczącą funkcjonowania stadionu przy ul. Sienkiewicza 1c, w imieniu Prezesa Stowarzyszenia Terenowego Klubu Sportowego TKS „HUTNIK” Tomasza Tomaszewskiego przedstawił również radny Bartosz Roguz.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 8
Radny Bartosz Roguz stwierdził, że obiekty sportowe znajdujące się w Szczytnej są popularne i chętnie odwiedzane nie tylko przez mieszkańców oraz przez mieszkańców okolicznych miejscowości. Dążymy do budowania pozytywnego wizerunku tych obiektów. Szczytniański Orlik stał się przykładem dobrej praktyki.
Poinformował również, że w przyszłym roku będzie funkcjonowała strona internetowa naszych obiektów sportowych, zarówno tych gminnych, jak i obiektów prowadzonych przez osoby fizyczne, jak np. pole golfowe oraz obiekty noclegowe i gastronomiczne. Przyczyni się to niewątpliwie do lepszej promocji naszego miasta.

Informację dotyczącą funkcjonowania Klubu Sportowego Zrzeszeni Niwa przedstawił radny Roman Sobczak.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 9

Przewodnicząca Rady zachęciła do dyskusji oraz do zadawania pytań.

Radna Renata Idzik – w okresie trwałości projektu realizowanego ze środków unijnych nie można pobierać opłat za korzystanie z obiektów. Jak to wygląda teraz?
 Radny Bartosz Roguz – opłaty pobierane są jedynie za wypożyczenie sprzętu, np. łyżew czy sprzętu na park linowy.

Do przedstawionych informacji nie zgłoszono innych uwag i pytań.

Ad. 8
Zastępca Burmistrza Szczytnej poinformował, że na dzisiejszą sesję wysłane zostało zaproszenie do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. W dniu dzisiejszym odbyła się rozmowa Zastępcy Burmistrza z p. Markiem Źródłowskim, który przekazał informację, że z uwagi na swoje obowiązki służbowe w sesji uczestniczyć nie może. Zwracaliśmy się również do RZGW, aby do 16.10.2015 r. przedstawili nam informację o zrealizowanych pracach. Informacja taka w tym terminie nie wpłynęła, natomiast otrzymaliśmy ją 28.10.2015 r. i w dniu dzisiejszym.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 10
Przewodnicząca Rady poinformowała, że na temat stanu cieków wodnych rozmawiali radni i sołtysi na posiedzeniu Komisji ds. Rozwoju Wsi w dniu 26.10.2015 r. i poprosiła Przewodniczącego Komisji radnego Romana Sobczaka o przedstawienie wniosków z komisji.
Radny Roman Sobczak Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju Wsi poinformował, że problem zaniedbania i braku jakichkolwiek prac na rzekach i potokach na terenach wiejskich jest ogromny i ciągle się pogłębia. Woda podmywa drogi prowadząc do obrywania się asfaltu dróg a rosnący problem zadrzewienia i zakrzewienia cieków wodnych utrudnia swobodny przepływ wody w korycie rzeki powodując jej wystąpienia z brzegów.

Zastępca Burmistrza – podczas dzisiejszej rozmowy z p. Źródłowskim odniosłem wrażenie, że chciałby nam pomóc i w tym kierunku chciałby dużo zrobić, jednakże podkreślił, że budżetem steruje i środki na prace na ciekach wodnych przydziela Wrocław. Pan Źródłowski zachęcił nas do dalszej walki o poprawę stanu rzek, może wówczas uda się coś wynegocjować i przyspieszyć wykonanie prac.

Przewodnicząca Rady – w tej sprawie nadal będziemy działać i prosić kogoś o pomoc. Naszą rolą jest ciągłe monitorowanie i przypominanie o konieczności realizacji prac na ciekach wodnych, aby nie dopuścić do tego, że o naszych potrzebach zapomną.

Radny Andrzej Prochera – proszę o interwencję an Wolanach przed wjazdem na były PGR utworzyło się urwisko, miejsce bardzo niebezpieczne zagrażające ludziom, które bez względnie trzeba zabezpieczyć.
 Zastępca Burmistrza – będziemy w tej sprawie interweniować.

Nie wniesiono innych uwag w powyższym temacie.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że przygotowana została w tym temacie uchwała, w której wnosimy o natychmiastowe przystąpienie do wykonania prac na ciekach wodnych gminy Szczytna.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, 12 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zajęcia stanowiska w zakresie planów robót utrzymaniowych Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na terenie gminy Szczytna w roku 2015.
uchwała Nr X/58/15 rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie zajęcia stanowiska w zakresie planów robót utrzymaniowych Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na terenie gminy Szczytna w roku 2015 w załączeniu.
Załącznik Nr 11

Ad. 9
radny Jarosław Hara – wjazd na tymczasowy parking przy cmentarzu jest totalnie rozjeżdżony najprawdopodobniej przez samochody ciężarowe. Aby zminimalizować ryzyko wypadku apeluję o oznakowanie tego miejsca, zwłaszcza teraz przez świętem zmarłych oraz aby dotrzeć do tego, kto zniszczył ten przejazd.

Radny Marian Halemba
1) podziękował za oznakowanie ul. Szkolnej oraz wniósł interpelacje w sprawie postawienia znaku na ul. Stromej – znaku ulicy ślepej,
2) podziękował za wycinkę drzew k. p. Łoja,
3) interpelacja w sprawie poprawy stanu drogi na ul. Łąkowej. Droga ta jest bokami zapadnięta jadący samochodem mogę trzeć podwoziem. Stan tej drogi uniemożliwia dotarcia pogotowania do mieszkańca tej ulicy uczęszczającego na dializy,
4) interpelacja w sprawie oświetlenia ul. Łąkowej,
5) interpelacja w sprawie braku oświetlenia ul. Wiejskiej przy sklepie – brak oświetlenia od 1945 r.
6) interpelacja w sprawie rowu przed mostem na ul. Wiejskiej (okolice skrzyżowania) – rów ten został pogłębiony i oczyszczony przez pracowników ZGKiM w Szczytnej. Wywóz ziemi z remontu drogi krajowej przyczynił się do zasypania rowu ziemią oraz zastoju gromadzącej się wody. Pociągnijmy do odpowiedzialności człowieka, który pozyskuje ziemię na użytek własny,
7) przy starej ścieżce przez wiadukt kolejowy powstało nielegalne wysypisko śmieci,
8) interpelacja w sprawie postawienia szaletu przy cmentarzu, jeżeli nie można na stałe to chociaż na czas święta zmarłych, ponieważ w tych dniach setki ludzi odwiedza cmentarz,
9) barierki przy figurze Jana Nepomucena – pracownicy przewidzieli barierkę za figurą z tyłu. Postawili ją we własnych zakresie.

Radny Bartosz Roguz – dobiega koniec przebudowy skrzyżowania. Wszystko ładnie wygląda za wyjątkiem fatalnego stanu przystanku autobusowego i chodnika przy ul. Sienkiewicza. Chodnik ten nie należy do nas lecz do Starostwa Kłodzkiego. Podejmijmy rozmowy, aby zrobić coś w tym kierunku. Jest to ważny punkt Szczytnej, ponieważ jeżdżą autobusy z różnych kierunków Polski, mnóstwo ludzi tamtędy przejeżdża.

Radna Anita Piszko – interpelacja w sprawie oświetlenia ul. Batorów od skrzyżowania – budynek nr 2 do schroniska, gdzie nie ma w ogóle oświetlenia ulicznego. Prośba o zastanowienie się skąd można byłoby pozyskać środki na tą inwestycję. Czy kiedykolwiek były prowadzone na ten temat jakieś rozmowy i czy są jakieś ustalenia, plany w tym kierunku?

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych będą w pkt 14 porządku obrad.

Ad. 10
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 29 września 2015 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 11
Przewodnicząca Rady poprosiła Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Leszka Gunię o przedstawienie protokołu z posiedzenia Komisji, który Przewodniczący Komisji odczytał i poinformował, że posiedzenie odbyło się 23 września 2015 r., podczas którego Komisja wydała pozytywną opinię dotycząca wykonania budżetu na I półrocze 2015 r., natomiast nie zajęła stanowiska odnośnie gospodarki śmieciowej z uwagi na nie uzyskanie odpowiedzi na wszystkie zadane pytania oraz braku rozstrzygnięcia przetargu. W związku z powyższym Komisja zawnioskowała o zmianę planów pracy Komisji Rewizyjnej.
Protokół w załączeniu.
Załącznik Nr 12
Przewodnicząca Rady poinformowała, że na poprzedniej sesji Rady Miejskiej w Szczytnej rada podejmowała uchwałę w sprawie zmiany planów pracy komisji w związku z powyższym wnioskiem.

Ad. 12
Przewodnicząca Rady poinformowała, że dobiega końca procedura wyboru ławników do sądu. Dziś w drodze głosowania wybór ten zostanie dokonany. Przewodnicząca Rady poinformowała także o procedurze wyboru ławnika, składającej się z etapów:
1) przedstawienie opinii zespołu,
2) powołanie komisji skrutacyjnej i jej ukonstytuowanie,
3) głosowanie tajne przez każdego obecnego radnego,
4) odczytanie protokołu komisji skrutacyjnej z wyników głosowania,
5) podjęcie uchwały.

Wiceprzewodniczący zespołu opiniującego radny Jarosław Hara odczytał opinię zespołu stwierdzając, że dokumenty zostały złożone w ustawowym terminie, oraz że kandydat spełnia wymogi formalne określone w ustawie.
Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych o wytypowanie kandydatur do Komisji Skrutacyjnej.
Do Komisji Skrutacyjnej wytypowani zostali następujący kandydaci:
1. Anita Piszko,
2. Bartosz Roguz,
3. Marian Halemba,
którzy wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Rada w obecności 12 radnych, jednogłośnie przyjęła skład Komisji Skrutacyjnej.

Przewodnicząca Rady ogłosiła 2 minuty przerwy w celu ukonstytuowania się Komisji Skrutacyjnej, przygotowania kart do głosowania i zasad głosowania.

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Anita Piszko poinformowała radnych o sposobie i zasadach głosowania. Nie zgłoszono uwag i wniosków. Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie. Każdy z 12 obecnych radnych brał udział w głosowaniu.

W celu sporządzenia protokołu z wyboru ławnika Przewodnicząca Rady ogłosiła 5 minuty przerwy od godz. 17.30 – 17.35

Po przerwie Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 11 radnych.

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Anita Piszko odczytała protokół, stwierdzając, że na ławnika Sądu Rejonowego w Kłodzku został wybrany p. Stanisław Ogrodnik, na którego oddano 11 głosów za i 1 głos wstrzymujący się.
Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania w załączeniu.
Załącznik Nr 13
Pan Stanisław Ogrodnik wybrany na ławnika Sądu Rejonowego w Kłodzku na kadencję 2016-2019 podziękowała za wybór i akceptację jego osoby.

W związku z zakończeniem głosowania, Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Kłodzku na kadencję 2016-2019.
Uchwała Nr X/59/2015 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Kłodzku na kadencję 2016-2019 w załączeniu.
Załącznik Nr 14

Ad. 13
1) projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie ustalenia obwodu Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Szczytnej.
Uchwała Nr X/60/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie ustalenia obwodu Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Szczytnej, w załączeniu.
Załącznik Nr 15
2) projekt uchwały omawiany był posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie ustalenia obwodu Gimnazjum w Szczytnej.
Uchwała Nr X/61/2015 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie ustalenia obwodu Gimnazjum w Szczytnej, w załączeniu
Załącznik Nr 16

3) projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
Zastępca Burmistrza wniósł o podjęcie uchwały z autopoprawką: w rozdziale 7 § 13 po słowie Dolnośląskiego, dodaje się „z moca obowiązującą od 1 stycznia 2016 r.”. Autopoprawka wprowadzona została z uwagi na termin obowiązywania dotychczasowej uchwały, tj. do 31.12.2015 r.
W związku z tym, że nie wniesiono innych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 glosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie trybu udzielania, rozliczania i zakresu kontroli dotacji dla niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie Gminy Szczytna, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego
Uchwała Nr X/62/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie trybu udzielania, rozliczania i zakresu kontroli dotacji dla niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie Gminy Szczytna, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego, w załączeniu
Załącznik Nr 17

4) projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr III/10/15 z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015.
Uchwała Nr X/63/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr III/10/15 z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015, w załączeniu
Załącznik Nr 18

5) projekt uchwały omawiany był posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna w 2015 roku.
Uchwała Nr X/64/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 października 2015 r. w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna w 2015 roku, w załączeniu
Załącznik Nr 19

Ad. 14
Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Szczytnej.
Odpowiedź interpelację radnego Jarosława Hary
Przejazd na parking przy cmentarzu zostanie oznaczony. Sprawca nie jest zidentyfikowany; mamy przypuszczanie, kto to może być.

Odpowiedź na interpelację radnego Mariana Halemby
1) oznakowanie ulicy Stroma – znak zostanie postawiony przy następnym opracowywaniu dokumentacji zmiany organizacji ruchu,
2) nawierzchnia ul. Łąkowej – droga ta wymaga przebudowy. Inwestycja ta może być pokryta ze środków pochodzących ze sprzedaży majątku gminy, które w obecnej sytuacji są bardzo niskie. Zidentyfikowane zostaną najgorsze miejsca i podsypana zostanie podbudowa bitumiczna. Na chwilę obecną w grę wchodzą tylko środki własne, niestety nie ma możliwości pozyskania środków ze Schetynówki, ponieważ droga ta nie łączy się z żadną drogą o kategorii wyższej. W miarę możliwości zostaną wykonane prace naprawcze,
3) wysypisku śmieci w okolicy wiaduktu zostanie usunięte, proszę o dokładną lokalizację,
4) szalet na cmentarzu – trochę za późno jest na postawienie przenośnej toalety. Funkcję tych toalet mogą przejąć toalety przy skateplazie, do których przygotujemy oznaczenie,
5) barierki przy figurze Nepomucena – po rozmowach prowadzonych z zastępcą kierownika rejonu p. Ruczkowskim otrzymaliśmy informację, że po zakończeniu planu budowy barierki te zostaną wykonane,
6) zasypany rów przy ul. Wiejskiej – gmina nie ma wpływu na utwardzanie gruntu przez właściciela; wystosujemy pismo do właściciela działki z podaniem, że wskutek zawyżenia działki woda z rowu nie jest prawidłowo odprowadzana, co powoduje jej zastój. Może uda nam się dojść do porozumienia w tej sprawie.
7) oświetlenie na ul. Wiejskiej – przeprowadzimy wizję i rozpoznanie tamtego terenu. Są tam budynki i słupy, więc może uda nam się coś zrobić. Postawienie tradycyjnego oświetlenia wymaga opracowania dokumentacji technicznej oraz uzyskania pozwolenia na budowę.

Odpowiedź na interpelacje radnej Anity Piszko i radnego Mariana Halemby
oświetlenie uliczne – będziemy starali się pozyskać środki na postawienie oświetlenia ulicznego zasilanego bateriami fotowoltaicznymi, które praktycznie nie generują kosztów. W Regionalnym Programie Operacyjnym są środki na te inwestycję, ale nie ma jeszcze naborów na te środki. Trudny jest dostęp do tych środków, sprawdzę zapisy zawarte w projekcie. Z tego co pamiętam pierwsza wersja uszczegółowienia mówiła o ty, że środki te preferowane są dla miast liczących pow. 20 tys. mieszkańców. Podobne wytyczne były w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich, gdzie liczba mieszkańców była do 5 tys. więc i do tych środków mamy utrudniony dostęp.
 Radna Anita Piszko – czy takie oświetlenie jest jedynym rozwiązaniem? Na ul. Batorów jest krótki odcinek zalesiony z dwóch stron. Jak wówczas zamontować takie lampy?
 Zastępca Burmistrza – lampy takie użytkowane są w Łężycach na odcinku Łężyce-Słoszów, gdzie odcinek drogi jest również drzewiasty. Trzeba znaleźć odpowiednią lokalizację dla tego typu lampy. Drugą możliwością są tradycyjne latarnie uliczne, na które trzeba opracować dokumentację techniczną oraz uzyskać pozwolenie na budowę. Jest to inwestycja pochłaniająca bardzo duże koszty w 100% pochodzące z naszych środków.
 Radna Anita Piszko – proszę o sprawdzenie liczby mieszkańców zapisaną w projekcie oraz o odpowiedź, czy się kwalifikujemy, czy nie.

Odpowiedź na interpelacje radnego Bartosza Roguza
na początku roku prowadzone były rozmowy z p. Krajnikiem o potrzebie wykonania remontu, aby poprawić wizualny stan tego odcinka, podczas których uzyskaliśmy informację, że brak jest środków na 2015 r. i umieszczone to będzie w planie na 2016 r. Wystosujemy pismo przypominające.

Ad. 15
1. Przewodnicząca zaprosiła zgromadzonych na sesji na obchody Święta Niepodległości oraz udział w organizowanych imprezach.
2. Poinformowała także, że radny Marian Halemba uczestniczył w dniach 16-17.10.2015 r. w sesji Parku Narodowego Gór Stołowych.
Przewodnicząca Rady oddała głos radnemu Marianowi Halembie,który poinformował, że oprócz tematów związanych z Parkiem pozwoliłem sobie podczas spotkania poruszyć temat drogi Karłów-Batorów oraz uruchomienia ścieżki do krzyża Magdy. Starałem się dobrze przygotować do tego tematu. W związku z tym postanowiłem zmierzyć czas przejazdu tą drogą i wyniosła ona, przy obecnych fatalnych warunkach nawierzchni ok. 0,5 godziny, gdzie normalnie powinna zająć ok 10 minut. Jednym z wytoczonych przez ze mnie argumentów za remontem tej drogi był czas dojazdu Straży Pożarnej do pożaru w lesie. Droga jest w tak fatalnym stanie technicznym, że zdecydowanie utrudni i wydłuży ten dojazd.
Będąc za wytyczeniem ścieżki do krzyża Magdy chciałem zmienić myślenie Rady PNGS przedstawiając swoje argumenty.
Dyrektor Parku zabierając głos był przeciwny remontowi drogi na odcinku Karłów-Batorów oraz wytyczaniu ścieżki do krzyża Magdy. Byłem wielce rozczarowany postawą Dyrektora. Podczas glosowania, sprawa drogi i ścieżki została pozytywnie przyjęta przez Radę, za wyjątkiem dwóch głosów. Przeforsowano postawę rady i zobowiązano Dyrektora do wykonania poleceń Rady. Prosiłem również o informację o podjętych krokach.
Proszę o wystosowanie razem z Parkiem Narodowym Gór Stołowych pisma do Starosty Kłodzkiego o zaplanowanie tej inwestycji na rok 2016.

Ad. 16
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad X Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 10 Grudnia 2015 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432476