szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XIII/2016 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r.

Protokół Nr XIII/2016
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 9 lutego 2016 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.35
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
od pkt 1 do pkt 2 – obecnych 12 radnych , nieobecni: Jolanta Bernat, Beata Rydz, Andrzej Prochera
od pkt 3 do pkt 6 – obecnych 13 radnych; nieobecni: Beata Rydz, Andrzej Prochera
od pkt 7 do pkt 11 – obecnych 14 radnych; nieobecny Andrzej Prochera

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Zastępcę Burmistrza, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, przedstawiciela prasy.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 12 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
           Załącznik Nr 1 (a-d)
Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Zastępca Burmistrza Szczytnej wniósł wniosek o wycofanie z proponowanego porządku obrad ppkt 2 w pkt 8 – upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.

W związku z tym, że nie wniesiono innych propozycji zmian Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wprowadzoną do porządku obrad powyższą zmianę, którą Rada Miejska w Szczytnej w obecności 12 radnych jednogłośnie, 12 głosami za, przyjęła.

Przewodnicząca Rady odczytała obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 29 grudnia 2015 r.
6. Sprawozdanie z działalności za rok 2015:
1) Komisji Rewizyjnej,
2) Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego,
3) Komisji Spraw Społecznych,
4) Komisji ds. Rozwoju Wsi.
7. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli realizacji uchwały śmieciowej pod względem:
a) ściągalności opłat śmieciowych,
b) kosztów pobranych przez firmę wykonującą usługę,
c) ilości wywożonych odpadów za 2014 r.
8. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej do prowadzenia postępowań w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
2) określenia zasad sprzedaży budynków i lokali stanowiących własność Gminy Szczytna,
3) zmiany nazwy Przedszkola Publicznego z Grupą Żłobkową w Szczytnej,
4) odpowiedzi na skargę wniesioną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na uchwałę VIII/47/15 z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów w mieście Szczytnej obręb Nowe Miasto,
5) przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2016,
6) przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2016.
9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
10. Informacje Przewodniczącej Rady.
11. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej.

Ad. 4
Interpelacja radnego Stanisława Czarnika
1) co z przejściem dla pieszych w kierunku działek?
2) czy są inwestorzy w sprawie budowy wyciągu na górę Wolarz?

Interpelacja radnego Mariana Halemby
1) zlecono firmie opracowanie wzoru herbu, zapomniano natomiast o opracowaniu wzoru herbu sztandaru,
2) mieszkańcy mówią o modernizacji naszego skrzyżowania odnośnie lepszego wyprofilowania. Czy jest to prawdą?
3) czy szczytniańskie skrzyżowanie jest już odebrane? Chciałbym zwrócić uwagę na dalsze, niedbałe parkowanie samochodów przez mieszkańców ul. Sienkiewicza,
4) na skrzyżowaniu na wysokości byłego PGR ustawiony jest w dalszym ciągu znak informujący o tym, że po lewej stronie jest huta szkła, po której w chwili obecnej nic nie zostało. Znak ten należałoby usunąć.

Interpelacja radnej Urszuli Doskocz
1) interpelacja w sprawie postawienia barierek ochronnych przy wąskim chodniku i przejściu dla pieszych w okolicy przedszkola. Stojąc przy przejściu dla pieszych, podmuch jadących tirów może spowodować wciągnięcie człowieka na jezdnię,
2) na jezdni w Wolanach Górnych ustawione zostały progi zwalniające. Możliwe, że podczas odśnieżania zostały one zerwane

Interpelacja radnego Jarosława Hary
1) z sejmiku samorządowego można było pozyskać środki na rewitalizację. Czy gmina występowała z wnioskiem? Jeżeli tak, to jaka jest jego ocena, a jeżeli nie, to dlaczego nie wystąpiliśmy z wnioskiem,
2) mieszkańcy ul. Leśnej 24-26 wystosowali do Burmistrza pismo i oczekują na odpowiedź
3) przy schodach k. sklepu meblowego miał powstać podjazd dla wózków, jednakże wciąż nie został on zrobiony

Interpelacja radnego Romana Sobczaka
interpelacja w sprawie remontu schodów przy kościele Niwa 23

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych będą w pkt 9 porządku obrad.

Ad. 5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 29 grudnia 2015 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 6
Sprawozdanie z działalności poszczególnych Komisji przedstawili ich przewodniczący:
1) Komisji Rewizyjnej – radny Leszek Gunia
Informacja w załączeniu
Załącznik Nr 2
2) Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego – radna Anita Piszko,
Informacja w załączeniu
Załącznik Nr 3
3) Komisji Spraw Społecznych – radna Jolanta Bernat,
Informacja w załączeniu
Załącznik Nr 4
4) Komisji ds. Rozwoju Wsi – radny Roman Sobczak
Informacja w załączeniu
Załącznik Nr 5

Ad. 7
Informację Komisji Rewizyjnej przedstawił jej przewodniczący radny Leszek Gunia, przytaczając zapisy protokołu nr 11/2015 z posiedzenia komisji z dnia 2 grudnia 2015 r. stwierdzając, że komisja nie wnosi żadnych uwag odnośnie realizacji uchwały śmieciowej i wydaje pozytywną opinię.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że protokół z posiedzenia komisji w tym zakresie pozostaję do względu w biurze rady.    

Ad. 8
1) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej do prowadzenia postępowań w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
Uchwała Nr XIII/77/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej do prowadzenia postępowań w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym w załączeniu.
Załącznik Nr 6

2) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za podjęła uchwałę w sprawie określenia zasad sprzedaży budynków i lokali stanowiących własność Gminy Szczytna.
Uchwała Nr XIII/78/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie określenia zasad sprzedaży budynków i lokali stanowiących własność Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 7

3) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na wspólnych posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zmiany nazwy Przedszkola Publicznego z Grupą Żłobkową w Szczytnej.
Uchwała Nr XIII/79/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie zmiany nazwy Przedszkola Publicznego z Grupą Żłobkową w Szczytnej w załączeniu.
Załącznik nr 8

4) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na wspólnych posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za podjęła uchwałę w sprawie odpowiedzi na skargę wniesioną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na uchwałę nr VIII/47/15 z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów w mieście Szczytne obręb Nowe Miasto.
Uchwała Nr XIII/80/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie odpowiedzi na skargę wniesioną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na uchwałę nr VIII/47/15 z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów w mieście Szczytna obręb Nowe Miasto w załączeniu.
Załącznik nr 9

5) Przewodnicząca Rady poinformowała, że plan pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2016 powstał w uzgodnieniu z poszczególnymi komisjami, podczas których ustalone zostały tematy wiodące, tj. cieki wodne, drogi powiatowe, zaopatrzenie w wodę mieszkańców, promowanie dzieci młodzieży uzdolnionej, gospodarka niskoemisyjna i oświetlenie. Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2016.
Uchwała Nr XIII/81/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie przyjęcia plany pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2016 w załączeniu.
Załącznik nr 10

6) Przewodnicząca Rady poprosiła przewodniczących poszczególnych komisji o przedstawienie planów pracy tych komisji. Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2016.
Uchwała Nr XIII/82/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2016 w załączeniu.
Załącznik nr 11


Ad. 9
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Szczytnej

Odpowiedź na interpelację radnego Stanisława Czarnika
1) Gmina posiada opracowaną dokumentację techniczną wykonania przejścia dla pieszych oraz prawomocne pozwolenie na budowę. Posiadamy odpowiedź od GDDKiA oddział Wrocław, że nie może zapewnić realizacji zadania do czasu potwierdzenia jego realizacji i przyznania środków przez Centralę GDDKiA w Warszawie. W piśmie wskazano, że jak zachodzi pilna potrzeba przebudowania przedmiotowego skrzyżowania drogi krajowej nr 8, ul. Dojazdowej i ul. Bukowej to możliwa jest ona wyłącznie na koszt strony wnioskującej i występującej z inicjatywą.
Zastępca Burmistrza poinformował również, że Burmistrz Marek Szpanier rozmawiał z Posłem i prosił o interwencję w tej sprawie.
2) Jeżeli chodzi o wyciąg i górę Wolarz to trwają w dalszym ciągu poszukiwania inwestora, a dzisiejsza nieobecność Burmistrza spowodowana jest prowadzeniem przez niego rozmów w tym zakresie. Pozyskanie inwestora jest bardzo trudne z uwagi na dużą konkurencję obszarów inwestycyjnych gmin ościennych. Zastępca Burmistrza poinformował, że po zatwierdzeniu studium zagospodarowania przestrzennego dla całej gminy zostanie wówczas opracowane studium zagospodarowania dla góry Wolarz i ul. Górskiej.

Odpowiedź na interpelację radnego Mariana Halemby
1) w chwili obecnej zlecono opracowanie poprawnej symboliki gminy, które wykonał heraldyk Pan Robert Fidura. Propozycje przez niego przedstawione są poprawne pod względem heraldycznym i zgodne z obowiązującymi przepisami. Dopiero po zatwierdzeniu tych symboli zajmiemy się sztandarem.
Radny Marian Halemba – czy będą prowadzone konsultacje z mieszkańcami w sprawie symbolu herbu?
Zastępca Burmistrza – w najbliższych dniach zaprosimy mieszkańców, poprzez stronę internetową
www.szczytna.pl, do wyrażenia opinii w sprawie wyboru symboli. Wyrażanie opinii będzie ograniczone czasowo,
2) nie posiadamy informacji odnośnie jakiejkolwiek modernizacji skrzyżowania.
3) około 2 tyg. temu miał miejsce odbiór przebudowanego skrzyżowania, niestety bez naszego udziału. Ze względu na pominięcie nas i możliwość wypowiedzenia się odnośnie skrzyżowania wystosowaliśmy pismo do GDDKiA z prośbą o wyjaśnienie braku naszego udziału w odbiorze. Czekamy na odpowiedź.
Parkowanie samochodów w okolicy skrzyżowania jest tematem trudnym, ponieważ nie ma w tych okolicach żadnego miejsca parkingowego dla tych mieszkańców. Z tego co się orientuję, to w obrębie skrzyżowania jest zakaz parkowania. Będziemy próbowali dojść do porozumienia z mieszkańcami.
4) znak na wysokości byłego PGR jest znakiem informacyjnym, widniejącym zapewne w ich organizacji ruchu, dlatego wystosujemy pismo o usunięcie tego znaku.

Odpowiedź na interpelację radnej Urszuli Doskocz
1) wystąpimy z zapytaniem odnośnie możliwości zamontowania barierek. Są pewne warunki techniczne i ustawowe, które GDDKiA musi przestrzegać
2) sprawdzimy stan progów zwalniających i skonsultujemy się z ZGKiM

 

Odpowiedź na interpelację radnego Jarosława Hary
1) nie występowaliśmy do sejmiku z wnioskiem. Minimalna wartość projektu to 50 tys. zł przy wkładzie gminy 5 tys zł. Obowiązywała tam zasada refundacji – najpierw my finansujemy w całości a następnie oni nam zwracają.
2) sprawdzę co z pismem mieszkańców i przygotowana zostanie odpowiedź
3) czekamy na wycenę wykonania podjazdu dla wózków dziecięcych

Odpowiedź na interpelację radnego Romana Sobczaka
remont ujęty we wspólnym wniosku z partnerem czeskim pn. „Kościoły otwarte dla turystów”. W projekcie ujęte są schody w Kościele w Niwie oraz instalacja elektryczna i wieża kościoła w Szczytnej. Wniosek podlega ocenie – w przypadku oceny pozytywnej – rozpatrywanie dalsze wniosku
Radny Roman Sobczak – kto opiniuje ten wniosek
Zastępca Burmistrza – sprawdzę i odpowiem

Ad. 10
Przewodnicząca Rady poinformowała o tym, że:
sesje odbywać się będą w czwartki za wyjątkiem sesji w marcu, która obędzie się we wtorek,
do porządku obrad sesji zostanie wprowadzony stały punkt – informacje przewodniczących komisji z działalności tych komisji
po zakończonej sesji do pobrania są dokumenty z propozycjami opracowanych herbów

Ad. 11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XIII Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Na tym protokół zakończono.
 
Protokołowała
Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 16 Maja 2016 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432548