szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XIV/2016 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r.

Protokół Nr XIV/2016
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 22 marca 2016 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.10
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy: w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
pkt 1 - obecnych 12 radnych , nieobecni: Jolanta Bernat, Beata Rydz, Renata Idzik
pkt 2 do - obecnych 13 radnych; nieobecni: Beata Rydz, Renata Idzik
od pkt 3 do pkt 4 – obecnych 14 radnych; nieobecni: Renata Idzik
od pkt 5 do pkt 7 – obecnych 13 radnych; nieobecni: Andrzej Prochera, Renata Idzik
od pkt 8 do pkt 12 – obecnych 11 radnych; nieobecni: Andrzej Prochera, Renata Idzik, Urszula Doskocz, Ireneusz Hoffman

Ad.1
Sesję otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Szczytnej Pan Stanisław Czarnik. Powitał radnych, Zastępcę Burmistrza, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, przedstawiciela prasy, przedstawiciela Policji Pana Andrzeja Gębczyńskiego oraz Kierownika Nadzoru Wodnego Pana Marka Źródłowskiego. Wiceprzewodniczący Rady poinformował także, że w sesji uczestniczyć będzie Pani Sylwia Wróbel.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy 12 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik Nr 1 (a-d)

Ad.2
Wiceprzewodniczący Rady wystąpił z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Zastępca Burmistrza Szczytnej wniósł wniosek o:
1) wprowadzenie do porządku obrad w pkt 4 tematu: „Przedstawienie mapy zagrożeń porządku publicznego na terenie Gminy Szczytna”.
Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie wprowadzoną do porządku obrad powyższą zmianę, którą Rada Miejska w Szczytnej w obecności 12 radnych jednogłośnie, 12 głosami za, przyjęła;

2) w temacie w pkt 5 porządku obrad dodać słowo „zmiany” przed słowem studium. Temat będzie brzmiał następująco: Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Szczytna;
Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie wprowadzoną do porządku obrad powyższą zmianę, którą Rada Miejska w Szczytnej w obecności 12 radnych jednogłośnie, 12 głosami za, przyjęła;
3) z pkt 8 ppkt 3 usunąć projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/108/12 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 czerwca 2012 w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Szczytna.
Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie wprowadzoną do porządku obrad powyższą zmianę, którą Rada Miejska w Szczytnej w obecności 12 radnych jednogłośnie, 12 głosami za, przyjęła.
W związku z tym, że nie wniesiono innych propozycji zmian, Wiceprzewodniczący Rady odczytał obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Planowane prace Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej dotyczące zabezpieczenia przeciwpowodziowego miasta i gminy Szczytna.
4. Przedstawienie mapy zagrożeń porządku publicznego na terenie Gminy Szczytna.
5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Szczytna.
6. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
7. Wnioski i radnych.
8. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 9 lutego 2016 r.
9. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) wyrażanie zgody na zamianę nieruchomości,
2) wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki w roku budżetowym 2017,
3) przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej,
4) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2016,
5) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie Gminy Szczytna w 2016 roku”.
10. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
11. Informacje Przewodniczącej Rady.
12. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Wiceprzewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Pana Marka Źródłowskiego, który poinformował, że we wrześniu 2015 r. została podpisana umowa pomiędzy polskim rządem a bankiem światowym (Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju) o wprowadzeniu programu przeciwpowodziowego dotyczącego budowy zbiorników wodnych i regulacji rzek kotliny kłodzkiej. W ramach tego programu wykonane będą 4 zbiorniki wodne oraz regulacje 4 rzek: Nysy Kłodzkiej, Bystrzycy Dusznickiej, Ścinawki i rzeki Białej Lądeckiej oraz 3 potoków, w tym Kamiennego Potoku. W związku z podpisaną umową, w tym roku ruszą prace projektowe związane z regulacją rzek, trwające około 3 lat (do 2018 r.). Na koniec 2018 roku zaplanowane jest rozpoczęcie wykonywania prac regulacyjnych, które trwać będą do roku 2021. W ramach tych prac musi zostać opracowany model matematyczny przepływu fali powodziowej, co z kolei skutkuje tym, że przez ten trzyletni okres prac projektowych nie będzie można wykonać jakichkolwiek prac remontowych na dopływach. Przez ten okres nie będą wykonywane prace na tych rzekach i na tych potokach.
Przyznaję, że burzy nam to naszą koncepcję i plany z tym związane, które zostały wprowadzone w latach wcześniejszych, natomiast jest jeszcze możliwość, my tego nie możemy zrobić, ale Państwo jak najbardziej, jako jednostka samorządu terytorialnego, wnieść do tego planu, aby remonty wykonane były również na większych dopływach tych rzek, np. Potok Laska, Cicha czy Potok Toczek, które nie są ujęte w tym programie.
W związku z tą sytuacją przez najbliższe trzy lata nie będziemy prowadzić żadnych prac.
Wartość tego projektu jest oszacowana na 1 mld zł. Jest to bardzo ogromna kwota, więc naszym zdaniem, w ramach tego budżetu można byłoby wykonać również prace regulacyjne na dopływach.
Dlatego moja prośba do Państwa jest taka, aby wystosować prośbę do KZGW o ujęcie tych dopływów w planie.
Dotychczasowe plany, które były robione względem rzek na podstawie Państwa próśb i interwencji nie tracą na ważności, ponieważ one będą wykonane, ale w terminach późniejszych. Planowane prace na 2016 r. opiewały na kwotę 1,5 mln zł, na które nie znalazłyby się pieniądze.
Chciałem poinformować, że zmieniła się dyrekcja oraz prezes i jego zastępca. Mam nadzieję, że te zmiany przyczynią się do ułatwienia rozwiązywania problemów gospodarki wodnej.
Na dzień dzisiejszy nie wygląda to wszystko dobrze, ponieważ rzeki i potoki wymagają prac, ale jeżeli się to wszystko uda, tak jak zaplanowane zostało, to będzie to tylko z korzyścią dla Państwa gminy – wykonana zostanie kompleksowa regulacja Kamiennego Potoku.

Wiceprzewodniczący Rady oddał głos radnym.

Radny Roman Sobczak – od wielu lat prosimy o wykonywanie remontów, to zawsze słyszymy, że nie ma już pieniędzy, że w przyszłym roku. Od wielu lat nic nie zostało zrobione. Bardzo miło jest nam Pana gościć, jednakże za każdym razem nie ma dobrych wieści i poprawy na rzekach również. Chciałbym, aby nasze spotkania nie kończyły się tylko na omawianiu założeń. Tu trzeba działać. Potrzeby są ogromne, rozumiem, że nie da się zrobić wszystkiego w jednym roku, ale w tym zakresie nie dzieje się nic kompletnie.
Pan Marek Źródłowski – potwierdzam Pana odczucia. Problem nie leży w mocach przerobowych, ponieważ one są, problemem staje się finansowanie inwestycji. Mam upoważnienie od nowego dyrektora RZGW do złożenia deklaracji, że dołożymy wszelkich starań, aby prace wreszcie ruszyły a nie kończyły się tylko na planach i rozmowach.
Radny Roman Sobczak – do tej pory rozmawialiśmy o pracach w Niwie na odcinku 600m. Jak tak dalej będzie to problemów będzie więcej i wówczas remontować będzie trzeba odcinek 1000m.
Pan Marek Źródłowski – nie zależy to niestety od nas. Sprawa programu nie jest sprawą prostą. 1 mld zł jest pożyczką oprocentowaną, którą wszyscy będziemy musieli spłacić. Jednakże pocieszeniem jest to, że pieniądze te zostaną zdeponowane w rzekach kotliny kłodzkiej.
Radny Roman Sobczak – nie możemy tak na to patrzeć i ciągle myśleć, że trzeba spłacić kredyt. Tu trzeba działać i wykonać prace.
Pan Marek Źródłowski – źle mnie Pan zrozumiał. Miałem na myśli to, że aby wykonać prace jesteśmy w stanie sięgnąć po pożyczkę.

Radny Ireneusz Hoffman – wygląda to tak, że zawsze nasze propozycje, nasze interpelacje są wygórowane. Czy w zakresie realizacji projektu będzie się Pan z naszą gminą konsultował?
Pan Marek Źródłowski – oczywiście, nie tylko ja, ale także wykonawca prac.
Radny Ireneusz Hoffman – chcemy poznać całokształt, plan działań
Pan Marek Źródłowski – plan na dzień dzisiejszy wygląda tak, że na Państwa terenie kompleksowy remont dotyczył będzie 2 rzek, przez 3 lata jest faza projektowa, podczas której nie można wykonywać żadnych prac na dopływach. Prace te rozpoczną się dopiero po zakończeniu fazy projektowej.
Uważamy, że niewłaściwym podejściem jest blokowanie jakichkolwiek prac na pozostałych ciekach.

Radny Leszek Gunia – z tego, co Pan mówi, na 3 lata zostaną odłożone prace remontowe na ciekach wodnych. Ten okres jest może tylko przykrywką dla braku pieniędzy. Co się stanie z pieniędzmi dotychczas zaplanowanymi?
Pan Marek Źródłowski – na utrzymanie Nadzór w Kłodzku otrzymuje środki w wysokości 30 tys. a wg naszych szacunków powinniśmy otrzymywać 10-13 mln zł na prace utrzymaniowe rzek. Prace wykonywane w poprzednich latach finansowane były z pozyskanych funduszy będących różnego rodzaju dotacjami.

Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak – z jednej strony ucieszyłem się z planu i przyszłościowych prac kompleksowych. Uczucie ogromnego niepokoju dotyczy tego, że przez najbliższe trzy lata nie będzie jakichkolwiek prac na ciekach. Takie rozwiązanie nie jest do przyjęcia. Jak wytłumaczyć taką rzecz mieszkańcowi, który narażony jest na zalanie swojej nieruchomości?
Myślę, że będziemy wykonywać jakieś działania, aby nie odbijało się to kosztem naszych mieszkańców i ich dobytków. Trzeba wypracować jakieś stanowisko – będziemy wnioskować o przyjęcie do planu pozostałych cieków oraz wyrazimy swój sprzeciw co do braku przez ten okres prac na rzekach, choćby w minimalnym stopniu.
Na jakim etapie jest obecnie ten projekt?
Pan Marek Źródłowski – mamy identyczne odczucia, stąd nasza prośba o wystosowanie wniosku o ujęcie pozostałych cieków.
Obecnie 4 zbiorniki wodne są w fazie końcowej projektu. Projekt jest na etapie zdobywania pozwolenia na budowę. Jeżeli chodzi o projekty regulacji to były już zrobione docinkowe projekty regulacji, ale zostały one przerwane, ponieważ bank światowy prowadzi swoje projektowanie i wykonawstwo w oparciu o swoje procedury. Projekty te zostaną opracowane od nowa. Będzie to projekt kompleksowy obejmujący także budowę mostów. Wadą jest to, że obejmuje tylko 6 rzek w kotlinie. Naszym zdaniem przez okres 3 lat trzeba będzie wykonywać prace doraźne w zakresie poprawy bezpieczeństwa powodziowego mieszkańców.
Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak – podkreślam, że nie wyobrażamy sobie nie wykonywania jakichkolwiek prac w tym trzyletnim okresie. Forma realizacji jest nie do przyjęcia i będziemy się starali, aby to zmienić.

Radny Leszek Gunia – czy wiadomo, gdzie będą umiejscowione zbiorniki wodne?
Pan Marek Źródłowski – tak wiadomo: w Szalejewie Górnym, Krosnowicach, Roztokach i Boboszowie. Brak zbiorników na rzece Ścinawka i Biała Lądecka.

Wiceprzewodniczący Rady podziękował Panu Markowi Źródłowskiemu za przybycie i zabranie głosu oraz poinformował, że w sesji uczestniczy 14 radnych.

Ad. 4
Wiceprzewodniczący Rady poprosił Pana Andrzeja Gębczyńskiego o zabranie głosu, który poinformował, że od połowy marca br. realizowany jest projekt polegający na opracowywaniu mapy zagrożeń porządku publicznego przez komisariaty policji. Projekt ten polega na wypracowania algorytmu pozwalającego policji na szybsze docieranie do miejsc, w których porządek publiczny jest zakłócany. Mapa przyczynia się do alokacji patrolu policji w tych miejscach, gdzie są potrzebni. Mapy te będą rozbudowywane przez poszczególne komisariaty policji o miejscowości na podstawie zgłoszeń mieszkańców, dlatego też ważnym staje się tutaj współpraca policji z mieszkańcami w zakresie potrzeby bezpieczeństwa. Najważniejszy jest tutaj przepływ informacji. Każdy kierownik rewiru będzie wprowadzał dane do mapy oraz sporządzał zestawienie dotyczące zachowań społecznie uciążliwych. Zgłoszenia przyczyniać się będą do aktualizacji tych map. Program ten obecnie jest w fazie rozbudowy, co oznacza, że map będzie coraz więcej. Mapy dostępne będą na stronie internetowej.
Jest to narzędzie dobre, praktyka pokaże jak to będzie funkcjonowało.
Pan Andrzej Gębczyński poinformował, że opracowane mapy do wglądu są w biurze rady oraz zachęcał do zapoznawania się z nimi.
Mapa zagrożeń porządku publicznego na terenie Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik Nr 2

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zadowolenie z pracy policji oraz zachęcił radnych do zadawania pytań.

Radny Roman Sobczak – jak to będzie w przypadku, gdy nie będzie żadnych zgłoszeń z miejscowości? Czy to będzie oznaczało, że patrol w ogóle się nie pojawi?
Pan Andrzej Gębczyński – nie tak do końca. Jeżeli dane zgłoszenie będzie odnosiło się do konkretnego dnia w tygodniu np. piątek to nie oznacza to tylko patrolu w piątki, ale także przez cały tydzień.

Radny Leszek Gunia – jak często mapy będą aktualizowane?
Pan Andrzej Gębczyński – aktualizacja będzie raz w miesiącu.

Wiceprzewodniczący Rady podziękował Panu Andrzejowi Gębczyńskiemu za przybycie i zabranie głosu.

Ad. 5
Wiceprzewodniczący Rady oddał głos p. Sylwii Wróbel, która opracowywała studium zagospodarowania przestrzennego.
Pani Sylwia Wróbel poinformowała, że studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jest bardzo ważnym dokumentem planistycznym i strategicznym dla gminy. W istotny sposób wiąże prawo miejscowe w miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jego sporządzenie wynika z konieczności zaktualizowania obowiązującego studium w części dla miasta Szczytna, który w żaden sposób nie spełniał wymogów zmienionej ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ustawa ta zmieniła się w roku 2003. Dotychczasowe studium pochodziło z roku 1998 bądź 1999. Ustawa z 2003 r. zmieniała system planowania, w ten sposób, że pozwolenia na budowę wydawane są wprost z planu miejscowego. Studium ma określać kierunki adekwatne do zaostrzonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Uchwała jest wolą przyjęcia dokumentu, składającego się z obszernego tekstu zawierającego uwarunkowania i kierunki – uwarunkowania zawierają pełen opis sytuacji na terenie gminy, od warunków konserwatorskich, środowiskowych, warunków powodziowych na terenie gminy, natomiast kierunki określają to, z czym miejscowy plan musi być zgodny. Uchwała, poza tekstem składa się z dwóch załączników mapowych. Ostatnim załącznikiem jest załącznik rozpatrzenia uwag (nikt nie składał uwag). Mimo, że nie wniesiono żadnych uwag, to załącznik ten musi być, ponieważ tego wymaga ustawa.
Studium to przeszło pełną procedurę planistyczną, z dużymi problemami ze strony Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, jednakże wypracowano wspólny kompromis.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, ponieważ nie jest ona publikowana i nie stanowi prawa miejscowego. Mimo, że nie jest prawem miejscowym to należy pamiętać, że bardzo silnie wiąże organy gminy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Wiceprzewodniczący Rady podziękowała Pani Sylwii Wróbel za zabranie głosu oraz przypomniał, że temat ten był omawiany również przez Panią Sylwię na komisjach.

Zastępca Burmistrza Krzysztof Żak stwierdził, że jest to jedna z ważniejszych uchwał wskazująca kierunek rozwoju naszej gminy. Uchwała bardzo trudna, jak przypomnę do jej realizacji przystąpiliśmy w 2010 roku a jej dokumentacja składa się bodajże z 7 segregatorów. Były to prace bardzo trudne z uwagi na zmieniające się w międzyczasie przepisy prawne. Dokument ten został opracowany w ten sposób, aby zapewniał naszej gminie właściwy rozwój zgodny z naszą ideą czyli rozwojem turystyki. Proszę o przyjęcie tej uchwały w takiej wersji, jaka była przyjmowana na komisjach.

Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Wiceprzewodniczący Rady projekt uchwały odczytał i poddał pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, 13 głosami za podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Szczytna.
Uchwała Nr XIV/83/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik Nr 3

Ad. 6
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak, informując m.in. o:
1) odbytym dnia 28.02.2016 r. Biegu Tropem Wilczym, w którym wzięło udział ok. 130 osób,
2) tradycjach wielkanocnych, które obyły się dnia 12.03.2016 r. w Wilkanowie, podczas których 4 Koła Gospodyń Wiejskich Gminy Szczytna brały udział. Podziękował KGW za uczestnictwo i reprezentowanie gminy,
3) organizowanym konkursie przez Radio Wrocław w formie listy przebojów, w której udział bierze reprezentacja Kukułek z Wolan. Zastępca zachęcił do oddawania głosów,
4) wyłonieniu realizatora szczepień przeciwko rakowi szyjki macicy,
5) złożeniu wniosków o dofinansowanie remontów 4 dróg z PROW w miejscowościach: Wolany, Chocieszów, Dolina, Słoszów – dofinansowanie 63%,
6) programie 500+, którego obsługą zajmować się będzie OPS w Szczytnej

Ad. 7
Interpelacja radnego Romana Sobczaka
1) podziękował Zastępcy Burmistrza za obecność podczas tradycji wielkanocnych,
2) w związku ze zmianą ustawy o systemie oświaty dotyczącej obowiązku szkolnego 7-latków, chciałem zapytać, czy nasze przedszkole jest przygotowane do przyjęcia dzieci 6- letnich oraz czy jest szansa uczęszczania do przedszkola przez dzieci 3 i 4-letnie?

Interpelacja radnej Jolanty Bernat
Czy na ul. Bobrownickiej planowana będzie budowa sieci gazowej?

Interpelacja radnego Mariana Halemby
1) co się zmieniło odnośnie znaku do huty?
2) co zrobił urząd w sprawie parkingu koło figury Jana Nepomucena na skrzyżowaniu?
3) już kilka razy wnosiłem o postawienie znaku „ślepa ulica” na ul. Stromej. Czy coś wiadomo w tej sprawie?
4) w dalszym ciągu nie jest rozwiązana sprawa rowu

Interpelacja radnego Bartosza Roguza
1) czekamy na rozstrzygnięcie wniosku o dofinansowanie budowy nowej szkoły. Jakie są zasady wyboru, czy mamy wiedzę, że inne gminy też złożyły wnioski?
2) czy w przyszłych latach planowana jest budowa obiektów sportowych?

Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych będą w pkt 10 porządku obrad.

Ad. 8
Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że protokół z sesji z dnia 9 lutego 2016 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Wiceprzewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy (15.30-15.40)

Wznawiając obrady po przerwie Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy 11 radnych i dalej są władni podejmować prawomocne uchwały.

Ad. 9
Zastępca Burmistrza Szczytnej poinformował, że w projektach uchwał były wykropkowane miejsca „uchwała wchodzi w życie z dniem …..”. Do tej pory nie było jednoznacznego stanowiska organu nadzoru, czy ma być to słowo, czy ma być konkretna data, jednakże po wczorajszych konsultacjach
zapadła decyzja, że ma być to słowo „z dniem podjęcia”. W związku z czym w miejscu kropek znajdzie się ta fraza.

1) Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Wiceprzewodniczący Rady projekt uchwały odczytał i poddał pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
Uchwała Nr XIV/84/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości w załączeniu.
Załącznik Nr 4

2) Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Wiceprzewodniczący Rady projekt uchwały odczytał i poddał pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki w roku budżetowym 2017.
Uchwała Nr XIV/85/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Szczytna środków stanowiących fundusz sołecki w roku budżetowym 2017 w załączeniu.
Załącznik nr 5

3) Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Wiceprzewodniczący Rady projekt uchwały odczytał i poddał pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej.
Uchwała Nr XIV/86/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej w załączeniu.
Załącznik nr 6

4) Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
Zastępca Burmistrza Szczytnej poinformował, że uchwała z autopoprawką została wniesiona pod obrady Komisji ds. Rozwoju Wsi natomiast nie została wniesiona podczas posiedzenia komisji wspólnej. Autopoprawka polega na zmianie paragrafu na końcu – ma być paragraf 4530 i z tą autopoprawką proszę o przyjęcie uchwały.
W związku z tym, że nie wniesiono innych uwag i pytań Wiceprzewodniczący Rady projekt uchwały odczytał i poddał pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2016.
Uchwała Nr XIV/87/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2016 w załączeniu.
Załącznik nr 7

5) Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały omawiany był na wszystkich posiedzeniach komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Wiceprzewodniczący Rady projekt uchwały odczytał i poddał pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 11 radnych w głosowaniu jawnym, 11 głosami za podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie Gminy Szczytna w 2016 roku”.
Uchwała Nr XIV/88/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie Gminy Szczytna w 2016 roku” w załączeniu.
Załącznik nr 8

Ad. 9
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Szczytnej

Odpowiedź na interpelację radnego Romana Sobczaka
Poproszę o odpowiedź na pytanie Panią Dyrektor Przedszkola Publicznego Mariolę Kuklo.
Pani Mariola Kuklo poinformowała, że obecnie do przedszkola uczęszcza 152 dzieci, w tym 52 miało rozpocząć naukę w kl. I szkoły podstawowej. Z tych 52 dzieci, 5 rodziców zadeklarowało chęć posłania dziecka do szkoły podstawowej. Pozostałe dzieci zostaną w przedszkolu. Obecnie trwa proces rekrutacji. W procesie tym wpłynęło 26 wniosków. 18.03.2016 r. podana został lista dzieci zakwalifikowanych, 21 dzieci spełnia kryterium wiekowe. 5 dzieci idzie do szkoły podstawowej, reszta prawdopodobnie zostanie u nas. Poza tym do dnia 31 marca br. można składać do szkoły podstawowej wniosek o przyjęcie, więc liczy te mogą ulec zmianie.

Odpowiedź na interpelację radnej Jolanty Bernat
Gmina Szczytna jest na etapie opracowywania programu nieskoemisyjnego na podstawie wniosków mieszkańców. Pani wniosek jako radnej zostanie również uwzględniony. Jeżeli chodzi o dystrybucję gazu, to Gmina nie zajmuje się jego dostawą. Należy to wyłącznie do PGNiGE. Oni inwestują gazociągi tam, gdzie mogą zarobić.

Odpowiedź na interpelację radnego Mariana Halemby
1) jeżeli chodzi o postawienie znaku „ślepa ulica” to zostało to już zlecone,
2) jeżeli chodzi o parkowanie w obrębie figury Nepomucena, to odbyło się spotkanie z kierownikiem rejonu p. Moniką. Obiecała, że będzie w tej sprawie będzie rozmawiała z Wrocławiem, aby znaleźć rozwiązanie problemu. Wszelkie zmiany mogą zostać wprowadzone tylko i wyłącznie w kontakcie z nią jak np. barierki przy przejściu dla pieszych, które były wspominane na sesji.
3) jeżeli chodzi o nierozwiązaną sprawę rowu to jestem za spotkaniem w terenie i chętnie sam wezmę w nim udział

Odpowiedź na interpelację radnego Bartosza Roguza
W chwili obecnej trwa nabór wniosków i są to tzw. projekty twarde. Nabór ma trwać do 23 maja. Prowadzone są dwie formy konkursu: w ramach OSI i konkursy horyzontalne.
OSI – obszar strategicznej interwencji a jego obszar to ziemie Kłodzko-Dzierżoniowsko-Ząbkowickie i na ten obszar została przyznana pula pieniędzy na budowę obiektów szkolnych. Z tej puli pieniędzy o dofinansowanie mogą starać się gminy zlokalizowane na tych terenach.
Z tego co pamiętam, to Ząbkowice złożyły wniosek o rozbudowę szkół; z terenu Kłodzka to gmina Międzylesie, ale ona startowała z wnioskiem o budowę sali gimnastycznej. To jest to co pamiętam, ale sprawdzę to dokładnie i przekażę informację.
Maksymalna pomoc dofinansowania 85% kosztów kwalifikowanych. Obecnie trwają prace opracowania studium wykonalności na ten projekt. W międzyczasie przygotowaliśmy projekt komplementarny w ramach działania 10.2 (tzw. projekt miękki), który będzie brany pod uwagę przy ocenie projektu twardego.

Ad. 10
Wiceprzewodniczący Rady przypomniał o konieczności składania oświadczeń majątkowych oraz złożył wszystkim życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Zastępca Burmistrza Szczytnej również złożył życzenia świąteczne oraz poinformował, że w nawiązaniu do przedstawionych informacji Kierownika Rewiru Dzielnicowych, w związku z zamachami terrorystycznymi policja w Polsce znajduje się w stanie podwyższonej gotowości, dlatego też prace w zakresie mapy zagrożeń zostają zawieszone.

Ad. 11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Wiceprzewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w obradach i ogłosił zamknięcie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 4 Lipca 2016 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432484