szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XVIII/2016 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 września 2016 r.

Protokół Nr XVIII/2016
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 29 września 2016 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 17.30
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy: w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
1) od pkt 1 do pkt 2 – obecnych11 radnych; nieobecni: Jolanta Bernat, Ireneusz Hoffman, Stanisław Czarnik, Jarosław Hara
2) od pkt 3 do pkt 6 – obecnych 12 radnych; nieobecni: Ireneusz Hoffman, Stanisław Czarnik, Jarosław Hara
3) pkt 7 – obecnych 11 radnych; nieobecni: Anita Piszko, Ireneusz Hoffman, Stanisław Czarnik, Jarosław Hara
4) od pkt 8 do pkt 12 – obecnych 9 radnych; nieobecni: Anita Piszko, Ireneusz Hoffman, Stanisław Czarnik, Jarosław Hara, Roman Sobczak, Andrzej Prochera

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Burmistrza Szczytnej, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi oraz przedstawiciela prasy.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 11 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Burmistrz Szczytnej wystąpił z wnioskiem, aby do proponowanego porządku obrad wprowadzić następujące projekty uchwał:
1) w pkt 6 porządku obrad – Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Szczytna na lata 2016-2023,
2) w pkt 8 w ppkt 2 – wskazania wstępnej lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych.
W związku z tym, że nie wniesiono innych propozycji zmian, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wprowadzenie powyższych zmian do porządku obrad oraz poinformowała, że w związku z tymi zmianami zmienia się również kolejność poszczególnych punktów począwszy od pkt 6.
Rada Miejska w Szczytnej 11 głosami za, jednogłośnie przyjęła zmianę porządku obrad dotyczącą wprowadzenia jako pkt 6 projektu uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Szczytna na lata 2016-2023.
Rada Miejska w Szczytnej 11 głosami za, jednogłośnie przyjęła zmianę porządku obrad dotyczącą rozszerzenia porządku obrad w pkt 8 o pkkt 2 dotyczący projektu uchwały w sprawie wskazania wstępnej lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych propozycji zmian, Przewodnicząca Rady odczytała obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 25 sierpnia 2016 r.
6. Podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Szczytna na lata 2016-2023.
7. Informacja z wykonania budżetu gminy Szczytna za I półrocze.
8. Oświetlenie – inwentaryzacja, plany.
9. Podjęcie uchwal w sprawach:
1) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2016,
2) wskazania wstępnej lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych.
10. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
11. Informacje Przewodniczącej Rady.
12. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 2

Ad. 4
Interpelacja radnej Urszuli Doskocz zgłoszenie dużej ilości odpadów zalegających pod dzwonami na skrzyżowaniu przy PKP. Oprócz odpadów zalegają tam również worki z pozostawioną odzieżą używaną, która nie mieści się do specjalnego pojemnika.

Interpelacja radnej Anity Piszko
1) Na początku września rozmawiałam z częścią mieszkańców ul. Batorów i wszystko co teraz powiem, to są słowa mieszkańców.
27 rodzin z ul. Batorów, tj. 80 osób złożyło pismo do Pana Burmistrza odnośnie problemów dotyczących z wodą. Komunikują się telefonicznie, aby woda była dostarczana. Dostarczana woda jest niewystarczająca, ponieważ wsiąka ona w suchą glebę. Mieszkańcy mówią, że żyją w XXI wieku a warunki są takie a nie inne. Sprawa wodociągu jest nierozwiązana od lat. Część mieszkańców jest podpięta „na dziko” do ujęcia nad przystankiem. Tam znajdują się plastikowe zbiorniki zasilane wodą z huty. O mieszkańcach ul. Batorów mówi się, że nie płacą za wodę. Rodziny, które wystąpiły z pismem do pana Burmistrza chcą płacić za wodę i mieć godne warunki. Proponują, aby zamienić się z nimi sytuacją i zobaczyć jak wygląda u nich pranie czy też inne domowe czynności i jak wygląda jest przydatność do użytku. Mieszkańcy uważają, że problemy z dowozem wody mogą być przejściowe ale nie długotrwałe. Uważają, że efektem końcowym musi być rozwiązanie satysfakcjonujące tych mieszkańców.
Jednym z pomysłów na rozwiązanie tego problemu jaki podali mieszkańcy to od zbiorników zlokalizowanych powyżej przystanku i od tego pociągnąć nitkę wody ok. 1000 m (w okolicach parku).
Mieszkańcy nie otrzymali odpowiedzi zwrotnej na ich pismo.
Sytuacja mieszkańców ul. Batorów jest trudna, narzekają oni na drogę, brak oświetlenia, brak chodnika i brak wody.
Rozwiązaniem byłby także odwiert studni, który w niektórych miejscach musiałby sięgnąć ok. 100 m, a jego koszt to 40 tys. zł, na który nie wszystkich mieszkańców stać.
Powiedzieli także, że centrum jest zadbane, jednakże o nich też trzeba zadbać

2) chciałam odnieść się do tematu z poprzedniej sesji dotyczącego promowania uczniów zdolnych. Padało tam wiele razy stwierdzenie, że jest problem z wyjazdami tych uczniów, którzy promują naszą gminę na zewnątrz, ponieważ jest problem z funduszami.
Może warto byłoby na ten cel wyodrębnić środki w dziele promocji gminy.

Interpelacje radnego Mariana Halemby
1) co z ekranami na ul. Robotniczej?,
2) co ze znakami zakazu parkowania na ul. Sienkiewicza (były postój taxi) i przy figurze Nepomucena?
3) Przy figurze Nepomucena wystawiane są reklamy sklepu odzieżowego w postaci stojaka (części ciała) z odzieżą używaną
4) co z podjazdem dla niepełnosprawnych mieszkańców do Ars Medici? Mieszkańcy ci mają problem z dostaniem się do przychodni zdrowia. Może trzeba interweniować u właściciela?

Interpelacja radnej Renaty Idzik
chciałam poruszyć ten sam problem co radna Piszko, ponieważ również do mnie ci mieszkańcy zwracali się o interwencję w sprawie wody

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedź będzie udzielona w pkt 10.

Ad. 5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 25 sierpnia 2016 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 6
Burmistrz Szczytnej oddał głos pracownikowi Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej p. Jerzemu Królowi.
Pan Jerzy Król przedstawił informacje dotyczące Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Szczytna na lata 2016-2023, w tym o:
-podstawie prawnej programu,
-obszarze zdegradowanym,
-typach projektów,
-obszarze rewitalizacji,
-strukturze celów strategicznych i kierunkach działań,
-wizji obszaru rewitalizacji w mieście Szczytna,
-przedsięwzięciach rewitalizacyjnych – lista podstawowa A i uzupełniająca B
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 3

Burmistrz Szczytnej poinformował, że projekt uchwały został wniesiony pod obrady w dniu dzisiejszym, ponieważ dopiero we wtorek i w środę gmina otrzymała pozytywne opinie do tego programu od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Dolnośląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego.
Jerzy Król poinformował, że uchwalony Lokalny Program Rewitalizacji gmina musi złożyć w Urzędzie Marszałkowskim do dnia 19.10.2016 wówczas zaplanowane inwestycje będą mogły uzyskać dofinansowanie.

Przewodnicząca Rady zaprosiła do zadawania pytań do przedstawionej treści.

Radna Anita Piszko – w jakiej wysokości będzie można otrzymać dofinansowanie?
Jerzy Król – będzie można otrzymać dofinansowanie do 85%. Wnioski zawsze składane są na maksymalną kwotę dofinansowania, a wysokość przyznanego dofinansowania zależy od instytucji zarządzającej.
Burmistrz Szczytnej – taki wysoki próg dofinansowania może otrzymać gmina, z uwagi na to, że jest uprzywilejowana, tzn. gminy nie dotyczą przepisy o pomocy de minimis. Podmioty prywatne również mogą dostać tak wysokie dofinansowanie, lecz należy pamiętać, że dofinansowanie w ramach pomocy de minimis w ciągu 3 lat podatkowych nie może przekroczyć wartości p 200 000 euro.

Radna Anita Piszko – z przedstawionej informacji - przedsięwzięcia rewitalizacyjne – lista podstawowa A i uzupełniająca , wynika, że sporo jest obszarów zdegradowanych i zapewne całości nie uda się zrobić.
Burmistrz Szczytnej – na przedsięwzięcia z listy A złożone zostały wnioski. Realizacja tych przedsięwzięć zależy od priorytetu prac.
Radna Anita Piszko – czy gminę stać na takie przedsięwzięcia?
Burmistrz Szczytnej – myślę, że tak
Radna Anita Piszko – kiedy będzie jakakolwiek informacja zwrotna dotycząca złożonych przez nas wniosków?
Burmistrz Szczytnej – już powinny być jakieś informacje. Do tej pory złożyliśmy 6 wniosków.

Jerzy Król poinformował również, że to nie jest jednorazowy dokument. Program Rewitalizacji powinien być ewaluowany. Mogą zmieniać się składniki co może wpłynąć na zmianę obszaru rewitalizacji.

Radna Anita Piszko stwierdziła, że dobrym zjawiskiem jest to, że dążymy do naprawy zdegradowanych miejsc. Pan Jerzy król wspominał, że powołany został zarządzeniem Burmistrza Szczytnej zespół ds. rewitalizacji. Kto wchodził w jego skład?
Jerzy Król – do prac nad programem zaproszeni zostali wszyscy radni, kierownicy jednostek organizacyjnych, pracownicy urzędu, zarządcy wspólnot.
Radna Jolanta Bernat zapytała czy w ramach LPR dofinansowanie będą mogły otrzymać tylko wspólnoty mieszkaniowe czy osoby fizyczne także?
Jerzy Król – z dofinansowania korzystać będą mogły gmina, inwestorzy i wspólnoty mieszkaniowe. Osoby prywatne nie będą mogły uzyskać dofinansowania z tego programu lecz z Programu Gospodarki Niskoemisyjnej.
Radna Jolanta Bernat – wstępna koncepcja obszaru rewitalizacji obejmowała całą ul. Bobrownicką, więc dlaczego została skrócona tylko do wspólnoty mieszkaniowej?
Jerzy Król – ponieważ determinowała nas liczba 30% liczby mieszkańców w całym obszarze rewitalizacyjnym.

W związku z tym, że nie wniesiono więcej innych pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, 12 głosami za podjęła uchwałę w sprawie w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Szczytna na lata 2016-2023
Uchwała Nr XVIII/107/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Szczytna na lata 2016-2023 w załączeniu.
Załącznik nr 4

Przewodnicząca Rady ogłosiła 15 minut przerwy – 15.55 do 16.10

Wznawiając obrady po przerwie, przewodnicząca Rady poinformowała, że w sesji uczestniczy 11 radnych.

Ad. 7
Przewodnicząca Rady oddała głos Burmistrzowi Szczytnej, który przedstawił informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Szczytna za I półrocze 2016 r. prezentując m.in.:
1) realizację dochodów,
2) realizacje wydatków,
3) skutki udzielenia ulg i zwolnień,
4) kwoty zaległości.
Informacja o przebiegu wykonania budżetu w załączeniu.
Załącznik nr 5

Burmistrz Szczytnej poinformował, że informacja ta była szczegółowo omówiona na poszczególnych posiedzeniach komisji.
Radni do przedstawionej przez Burmistrza informacji nie wnosili żadnych uwag ani pytań.

Ad. 8
Informacje dotyczące oświetlenia ulicznego przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak.
Zastępca Burmistrza przedstawił następujące informacje:
1) na terenie Gminy Szczytna znajduje się 1176 szt punktów świetlnych zasilanych energią elektryczną, w tym 255 szt na terenach wiejskich;
2) na terenie Gminy Szczytna znajduje się 206 szt latarni ulicznych solarnych zasilanych energią słoneczną, w tym 6 szt na terenie miasta, które zostały zrealizowane w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (realizacja na terenie Gminy Szczytna to rok 2010 i 2012);
3) na terenie Gminy Szczytna znajduje się 30 szt. szafek oświetlenia ulicznego;
4) w dobrym stanie technicznym są ciągi oświetlenia ulicznego: przy ul. Wolności deptak, Wolności nowy odcinek, Wolności przy Lewiatanie, Wolności przy małej fontannie, Wolności Plac Za Bramą, Handlowej, Dojazdowej, przy Centrum Sportu, we wsi Wolany. Również do dobrego stanu należy zaliczyć oświetlenie solarne na terenach wiejskich;
5) w pozostałej części w większości oprawy oświetleniowe w dużym stopniu wyeksploatowane, które systematycznie należy wymienić na energooszczędne. Obecnie nadal pracują oprawy o mocy 250W– mało efektywne (ul. Sienkiewicza, Batorów, Bukowa, Słoneczna, Kościelna, Szpitalna;
6) słupy - w 2015 wykonano renowację powłoki ochronnej na słupach przy ul. Sienkiewicza, Wolności, Leśnej i ul. Pocztowej (w 2014 pomalowano słupy przy ul. Słonecznej Szpitalnej i Oś M. Kopernika. Pozostałe wymagają przeprowadzenia konserwacji powłoki ochronnej, należy wymienić tabliczki wewnątrzsłupowe i przeprowadzić konserwację słupów poniżej poziomu gruntu,
7) szafki rozdzielcze - metalowe zamontowane w latach 70-80, wymagają wewnętrznej gruntownej modernizacji lub całkowitej wymiany (ul. Batorów, Bobrownicka 2 szt., ul. Wolności 2 szt, Łężyce 2 szt., Niwa 1 szt.). Należy również wyprowadzić szafki oświetlenia ze stacji transformatorowej przy ul. Polne Domy i ul. Zacisze. Pozostałe to nowe lub w stanie nadającym się do dalszej eksploatacji;
8) szafki rozdzielczo- sterownicze: o dobrym stanie technicznym – 12 szt, o dostatecznym stanie technicznym – 6 szt., o złym stanie technicznym wymagającym gruntowanej modernizacji – 12 szt.;
9) konieczność wymiany linii napowietrznych w części ulic: Leśna, Zamkowa, Łężyce, Bobrownicka, Złotno, Wiejska;
10) awarie kabla zasilającego: ul. Sienkiewicza, ul. Wolności, ul. Handlowa;
11) uszkodzone latarnie uliczne solarne: Wolany (uszkodzone panela fotowoltaiczne 6 szt, uszkodzone regulatory 5 szt.), Dolina (uszkodzone regulatory 5 szt.), Studzienno (uszkodzone regulator 1 szt.)
12) priorytetem dotyczącym modernizacji oświetlenia ulicznego jest wymiana starych opraw rtęciowych na oprawy sodowe lub ledowe;
13) na terenie Gminy Szczytna posiadamy 180 szt opraw rtęciowych o mocy 250W. Ich wymiana, przy założeniu, że średnia cena oprawy ledowej o mocy 80W wynosi 1000 zł/szt., może wynieść 180 tys. zł.
14) na terenie Gminy Szczytna posiadamy również oprawy rtęciowe o mocy 125W (głównie na terenach wiejskich przy drogach powiatowych poza Wolanami oraz na terenie miasta) w ilości 470 szt. Wymiana tej ilości lamp, przy założeniu, że koszt jednej lampy ledowej wynosi również ok. 1000 zł, może wynieść ok. 470 tys. zł;
15) taka inwestycja została już zaplanowana w Programie Gospodarki Niskoemisyjnej - wymiana 990 szt. opraw. Jest to zadanie priorytetowe, ponieważ od stycznia 2017 r. nie będą produkowane żarówki rtęciowe. Posiadamy zapas tych żarówek, jednak nie wystarczą na długo;
16) w chwili obecnej prowadzone jest znakowanie lamp ulicznych na terenie Gminy Szczytna. Zgłaszając awarię lampy mieszkaniec będzie podawał numer lampy
17) problemem są słupy energetyczne firmy Tauron, na których lampy są zamontowane – sprawa ta jest do dziś nie rozwiązana. Firma Tauron chce, abyśmy dzierżawili miejsce na słupie. Dyskusja na ten temat została przerwana po wysłaniu przez nas pisma do Tauronu z prośbą, aby udowodnili nam, że są właścicielami słupów. Na przyszły tydzień firma Tauron zapowiedziała się i poprosiła o spotkanie
18) obszary, w których zachodzi konieczność budowy nowego oświetlenia: ul. Kryształowa, Batorów, Górska, Szklana Góra, Łąkowa, Zacisze, Szkolna, Nadrzeczna, Bobrowniki Stare, skrzyżowanie ul. Wolności z Zaciszem plus ul. Złota.

 Burmistrz Szczytnej poinformował, że od 2 tygodni prowadzone są rozmowy z Burmistrzami gminy Kudowa Zdrój, Lewin, Duszniki Zdrój, Polanicy Zdrój i naszej. Planowane jest powstanie grupy samorządowej w celu stworzenia klastra energetycznego lub spółdzielni.
Na 99% pieniędzy na energię nie będzie i będziemy mieli problem z pozyskaniem środków na oświetlenie. W utworzonym klastrze gminy same będą produkować energię elektryczną i wykorzystywać ją na cele gminy lub udostępniać ją dla podmiotów funkcjonujących na terenie gminy.
Na terenie Polski ma powstać pięć takich klastrów, które będą nowe i innowacyjne i w oparciu o nie będą powstawać inne klastry na terenie Polski. W poniedziałek chcemy podpisać wstępne porozumienie, że będziemy razem działali i chcemy wstąpić, aby nasz rejon był ujęty w tych pięciu na terenie Polski i w oparciu o to będzie przygotowywana dokumentacja w postaci aktów prawnych. Na szczeblu centralnym znajdują się środki finansowe do promowania tego rodzaju działalności. Gminy, które będą działały w klastrze będą musiały zlecić firmie specjalistycznej ocenę naszych programów i analizę. Jeżeli analiza ta zostanie przeprowadzona i jeżeli zaakceptuje je Urząd Marszałkowski oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska to mamy szanse znaleźć się w tej jednej z pięciu grup w Polsce. Jeżeli udałoby się to wszystko, to wszystkie nasze potrzeby można byłoby w to wrzucić.
 Burmistrz Szczytnej poinformował również, że po części mamy już przygotowane niektóre elementy, które do oświetlenia można wykorzystać. Mowa tu o rozprowadzonych kablach energetycznych wzdłuż ul. Kościelnej.
Podczas realizacji inwestycji po byłym PPH bardzo nasilono ilość lamp w tym miejscu, głównie po to, aby po zakończonym okresie trwałości projektu lampy te zdemontować i przenieść w inne miejsce. Właśnie z tego miejsca w 2017 r. chcemy przenieść parę lamp na ul. Kościelną. Jedynym kosztem, jaki będziemy musieli ponieść, to koszt demontażu i montażu w nowym miejscu.
 Na terenie Gminy Szczytna są dziesiątki miejsc na pojedyncze światło lub cięgi świetlne w których należałoby zastosować lamy solarne – mowa tu m.in. o ciągach pieszych, spacerowych, np. do ul. Bukowej, Zacisze. Zupełny brak oświetlenia jest np. na ul. Nadrzecznej 1 do 15, Szklana Góra, ul. Wolności nad Lewiatanem.
Jednakże w pierwszej kolejności musimy pomyśleć o wymianie żarówek (np. w ramach klastra z dofinansowaniem 85%) lub czekać na programy, w ramach których można byłoby pozyskać środki na ten cel.

Przewodnicząca Rady podziękowała za przedstawienie informacji oraz oddała głos radnym.

Radna Urszula Doskocz zwróciła uwagę, że na terenie Szczytnej jest kilka miejsc, gdzie wystarczyłoby postawić 2-3 lampy – ul. Stroma, ul. Krótka. Proszę o ujęcie tych ulic w wykazie.
Burmistrz Szczytnej – w naszych potrzebach musimy przyjąć jakieś priorytety, np. zrobić oświetlenie miejsc, w których skupisko ludzi jest największe. Trzeba będzie to zrobić również i na tych ulicach, ale mowa była o długich ciągach.

Radny Leszek Gunia – chciałem zapytać o wymianę oprawy – jest to wymiana całej lampy czy tylko gniazda?
Burmistrz Szczytnej – to wymiana całej lampy.

Ad. 9
1) Burmistrz Szczytnej poprosił o przegłosowanie uchwały z autopoprawkami, a mianowicie:
w pkt 5 uzasadnienia do projektu uchwały w związku z pismem z dnia 31 sierpnia 2016 r. Wojewody Dolnośląskiego w sprawie zwiększenia planu dochodów o kwotę 11.988,00 zł z przeznaczeniem na zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych i rezerwatach przyrody za rok 2015 zwiększa się dochody Gminy o kwotę 11.988,00 zł w rozdziale 75615 § 2680 oraz wydatki Gminy o kwotę 11.988,00 zł z przeznaczeniem na wydatki działu 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego na zakup materiałów i usług pozostałych oraz na wydatki działu 75412 Ochotnicze straże Pożarne na zakup materiałów;
w pkt 6 uzasadnienia do projektu uchwały w związku z awarią pieca w Przedszkolu Publicznym w Szczytnej wprowadza się do budżetu zadań inwestycyjnych nowe zadania inwestycyjne pn. „Wymiana kotła co w Przedszkolu Publicznym w Szczytnej” na kwotę 27.000 zł. Zmniejsza się zadanie inwestycyjne pn. „Odbudowa przepompowni przy ulicy Bukowej”;
dokonuje się przesunięcia z zaplanowanych środków z zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja drogi gminnej nr 119348D w Wolanach” kwoty 10.000 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja schodów z ulicy Pocztowej do ulicy Sienkiewicza” o kwotę 10.000 zł;
w związku z rozstrzygnięciem przetargu na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Dolina II etap droga dojazdowa do gruntów rolnych” przewiduje się oszczędności w wysokości 146.000 zł. W związku z tym zmniejsza się zaplanowane środki na realizację tego zadania o kwotę 146.000 zł i przeznacza się je na: 6.000 zł na zwiększenie zadania inwestycyjnego pn. „”Odbudowa drogi położonej na działce nr 298 (dojazd do ul. Bobrowniki Stare), 140.000 zł na wprowadzenie nowych zadań inwestycyjnych t.j.: Modernizacja nawierzchni drogi gminnej ul. Łąkowa – 37.000 zł, Modernizacja nawierzchni dróg gminnych (ul. Lipowa, Bukowa, Ludowa) – 25.000 zł, Modernizacja nawierzchni dróg gminnych (ul. Szkolna, Wiejska) – 41.000 zł, Modernizacja nawierzchni dróg wewnętrznych (dz. Nr 349 Niwa, dz. Nr 185 Wolany) – 27.200 zł, Modernizacja nawierzchni dróg wewnętrznych (ul. Brzozowa, Kościelna) – 9.500 zł;
dokonuje się poprawki paragrafu z 6060 na 6050 zadania inwestycyjnego pn. Doposażenie ogrodu Przedszkola Publicznego w Szczytnej.+

Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 9 radnych w głosowaniu jawnym, 9 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2016.
Uchwała Nr XVIII/108/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2016 w załączeniu.
Załącznik nr 6

2) Burmistrz Szczytnej poinformował, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany. Burmistrz poinformował również, że w pkt 1 zmienia się lokalizację przystanku na przystanek przy posesji 26, ponieważ wpisany przystanek przy posesji nr 10 widnieje już w ewidencji Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 9 radnych w głosowaniu jawnym, 9 głosami za podjęła uchwałę w sprawie wskazania wstępnej lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych.
Uchwała Nr XVIII/109/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie wskazania wstępnej lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych załączeniu.
Załącznik nr 7

Ad. 10
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Burmistrz Szczytnej.
Odpowiedź na interpelacje radnej Urszuli Doskocz
Będziemy zabierać wszystko i zmieniać lokalizację

Odpowiedź na interpelację radnej Anity Piszko
1) Pozostajemy w stałym kontakcie z mieszkańcami. W poniedziałek o godz. 10.00 odbędzie się kolejne spotkanie z mieszkańcami. Próbujemy wspólnie rozwiązać ten problem. Problemy biorą się z tego, że wodociągi są stare. Najwięcej problemów jest w rejonie, który zasila ul. Kryształową. Nie jest prawdą, że woda ta wysycha. Pobierana jest ona praktycznie w całości przez agroturystyki, które z kolei posiadają hydrofory, które wypompowują na bieżąco dostarczaną wodę do zbiorników znajdujących się w piwnicach tych podmiotów.
Mieszkańcy sami się opodatkowali – jeżeli dobrze pamiętam to zbierają po 10 zł i chcą założyć sobie wodomierze, ponieważ po równo płacą za wodę w zależności od mieszkańców w gospodarstwie domowym, a faktycznie z wody tej korzysta np. 2 rodziny. Propozycja odwiertu była naszą propozycją. Rozmawiamy z firmą i jeżeli udałoby nam się zasilić studnię koło p. Olszewskiego, to problem z obszarem ul. Kryształowej byłby rozwiązany.
W studniach na terenie huty wody za dużo nie ma, a zrobienie łącznika ze studniami zasilającymi ul. Kryształową spowoduje, że nie będzie wody u innych mieszkańców.
W chwili obecnej mamy zrobioną pełną inwentaryzację jeżeli chodzi o źródła i studnie.
Jednym z rozwiązań jest rozwiązanie, które mieszkańcy sami zaproponowali i wykonali a mianowicie zrobili sieć wodociągową ok. 50-70 metrów, który dodatkowo ma zasilać studnie, które będą zasilały ul. Kryształową. ZGKIM w Szczytnej zrobił odpowietrzenie sieci wodociągowej na ul. Kryształowej tylko po to, że jak woda ściągnięta zostanie hydroforami, to sieć momentalnie się zapowietrza i nie daje wody na ul. Kryształowej 4.
Staramy się tym ludziom pomóc. Dowozimy wodę w miarę naszych możliwości i wtedy, kiedy jest taka potrzeba. Jednakże brak współpracy u ludzi powoduje, że jedna osoba hydroforem może ściągnąć wodę tylko dla siebie. Będziemy chcieli wymusić na nich, aby założyli sobie wodomierze i wówczas pokrywali koszty dostawy tej wody.
2) jeżeli chodzi o sprawę dowozu uczniów na zawody czy konkursy to jestem zaskoczony takim stwierdzeniem. Nie pamiętam przypadku w jakim dyrektor zwrócił się do mnie o pomoc w transporcie a ja odmówiłem, Jestem zdziwiony, że taka interpelacja padła, jednakże z uwagi na brak radnej Piszko nie wyjaśnimy tego do końca.

Odpowiedź na interpelacje radnego Mariana Halemby
1) ekrany na ul. Robotniczej - zadanie musi być w pełni zakończone i odebrane, wówczas możemy w tej sprawie interweniować,
2) zakazy zatrzymywania się zostały postawione i obowiązują. Od chwili postawienia tych znaków nie ma żadnego samochodu, który parkuje przy figurze oraz wzdłuż muru posesji budynku. Dwa samochody stawiane są przy barierkach. Z tego co wiem, jeden samochód jest osoby niepełnosprawnej a jeden jest osoby prowadzącej działalność obok. Jeżeli osoba ma kartę osoby niepełnosprawnej to może parkować w każdym miejscu i my na to wpływu nie mamy. Rozmawiałem z policjantami w tej sprawie i zadeklarowali, że sprawdzą dokumenty.
Górna część łącznie z wejściem do budynku jest terenem prywatnym należącym do wspólnoty mieszkaniowej i tu przepisy dotyczące zakazu parkowania na drogach publicznych nie obowiązują;
3) jeżeli chodzi o reklamy odzieży używanej to wystąpimy do właściciela o ich zabranie;
4) proszę o cierpliwość w sprawie podświetlenia pałacu. W tej chwili mamy zupełnie inne priorytety jak np. problem z chuliganami na terenie miasta. Po rozmowach z policja prowadzone są przez nich kontrole. Doświetlone zostaną okolice przystanku i kiosku ruchu oraz docelowo okolice byłego pawilonu;
Przewodnicząca Rady - Jeżeli mogą w tym temacie, to chciałabym zapytać, czy kamera na ul. Wolności 7 została przestawiona?
Burmistrz Szczytnej – w tej chwili robimy pełną inwentaryzację (kamery nie działają, zachodzi konieczność wymiany systemu nagrywania na nowy oraz wymiana nowych przekaźników).
5) rozmawiałem z właścicielami przychodni i oni spełniają warunki do świadczenia i kontraktowania usług medycznych i powiedzieli wprost, że oni jako firma świadcząca usługi medyczne wcale nie muszą tego realizować. Poza tym pamiętajmy, że gmina ma także udział w budynku na ul. Szpitalnej 1.
Propozycja była, aby zrobić podjazd wspólny na środku z rozjazdem w stronę OPS-u i przychodni. Koszty wykonania tego podjazdu nie są małe. Nie dziwię się, że nie chcą inwestować głównie z jednego powodu, nie wiedzą co będzie dalej. Mogą zmienić się zasady kontraktowania i jeżeli nie otrzymają kontraktu to nie będą świadczyć tych usług.

Ad. 11
brak informacji

Ad. 12
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XVIII Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 28 Października 2016 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432294