szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XXXV/2018 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 kwietnia 2018 r.

Protokół Nr XXXV/2018
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 26 kwietnia 2018 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.50
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
od pkt 1 do pkt 2 – obecnych 13 radnych, nieobecni: Tadeusz Dudek, Anita Piszko
pkt 3 – obecnych 14 radnych, nieobecni: Anita Piszko
od pkt 5 do pkt 8 - obecnych 15 radnych
od pkt 9 do pkt 11 – obecnych 14 radnych, nieobecni: Beata Rydz
od pkt 12 do pkt 14 – obecnych 13 radnych, nieobecni: Beata Rydz, Ireneusz Hoffman

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Zastępcę Burmistrza Szczytnej, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, przedstawiciela wsi. Przewodnicząca Rady powitała również przybyłych gości w osobach: Piotr Marchewka etatowy członek Zarządu Powiatu Kłodzkiego, Stanisław Sijka Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.

W związku z tym, że nie wniesiono żadnych propozycji zmian, Przewodnicząca Rady odczytała obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 27 lutego 2018 r.
6. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 30 marca 2018 r.
7. Planowane prace Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie dotyczące zabezpieczenia przeciwpowodziowego miasta i gminy Szczytna.
8. Stan dróg powiatowych na terenie miasta i gminy Szczytna – plany Zarządu Dróg Powiatowych oraz Zarządu Powiatu Kłodzkiego.
9. Informacja w sprawie przystąpienia Gminy Szczytna do Krajowego Funduszu Poręczeniowego „Samorządowa Polska” oraz przystąpienia Gminy Szczytna do Lokalnego Funduszu Pożyczkowego „Samorządowa Polska” Szczytna sp. z o.o. z siedzibą w Szczytnej.
10. Kontrola wydatków poniesionych na adaptację pomieszczeń zlokalizowanych w budynku Gimnazjum na przedszkole oraz kosztów funkcjonowania Przedszkola Publicznego w Szczytnej w 2017 r.
11. Podjęcie uchwały w sprawach:
1) zmiany uchwały nr XXXVI/249/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia,
2) zawarcia porozumienia z Komendą Wojewódzką Policji we Wrocławiu,
3) podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
4) zmiany w wieloletniej prognozie finansowej gminy Szczytna,
5) zmiany uchwały Nr XXXII/186/17 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2018.
12. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
13. Informacje Przewodniczącej Rady.
14. Zakończenie obrad.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że w sesji uczestniczy 14 radnych.

Ad. 3
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak informując o:
obecnie toczących się sprawach w zakresie rozbudowy budynku szkolnego,
braku wykonawcy na remont ulicy Ludowej oraz dalszych procedurach związanych z pozyskaniem wykonawcy,
złożonym w dniu 13.04.2018 r. wniosku o przebudowę dróg gminnych, tj. ul. Szpitalnej, Kopernika i części ulicy Kołłątaja,
przejmowaniu przez Spółkę Komunalną poszczególnych rodzajów działalności wykonywanych przez ZGKiM,
planowanych okresach remontów cząstkowych dróg: prace odbywać się będą w dwóch etapach – I etap do 15.05. - klejenie ubytków w drogach na zimno, II etap do końca lipca – spoinowanie spękań

Ad. 4
Interpelacja Radnego Romana Sobczaka
Korzystając z okazji, że są przedstawiciele ZDP i Starosta Powiatowego składam wniosek o sprawdzenie granic nieruchomości Niwa 58, która zastawiona jest samochodami. Autobus, zwłaszcza w okresie zimowym nie może nawrócić. Może należałoby geodezyjnie wyznaczyć granice posesji.

Interpelacja Radnego Mariana Halemby
Ponowna interpelacja w sprawie parkowania samochodów na ul. Sienkiewicza, w rejonie przystanku PKS. Mieszkańcy parkują samochody jak chcą, nie ma pomocy ze strony policji, dlatego może należałoby zrobić pismo/notatkę i dostarczyć ją na Komisariat Policji w Polanicy Zdroju i do Kłodzka. Na chodnikach pojawiają się wycieki olejów i kto to będzie usuwał? Może należałoby pomyśleć o powiększeniu parkingu przy stadionie.

Interpelacja Radnej Jolanty Bernat
1) prośba o uprzątnięcie worków ze śmieciami przy tartaku na ul. Bobrownickiej
2) prośba o postawienie stojaków na rowery przy szkole podstawowej. Czy w związku z rozbudową szkoły planuje się postawienie wiaty ze stojakami na rowery?
3) kiedy planuje się zakończyć prace na obiekcie sportowo-rekreacyjnym?

Przewodnicząca Rady poinformowała, że w sesji uczestniczy 15 radnych.

Ad. 5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 27 lutego 2018 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 6
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 30 marca 2018 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 7
Przewodnicząca Rady powitała gości przybyłych w trakcie trwania sesji, w osobach: Paweł Drożdż – przedstawiciel RZGW Wrocław, Borys Bednarek – konsultant SWECO, Marek Źródłowski - Dyrektor RZGW we Wrocławiu

Przewodnicząca Rady poinformowała, że temat dotyczący zabezpieczenia przeciwpowodziowego gminy Szczytna jest znany i pojawia się rok rocznie na naszej sesji i oddała głos zaproszonym gościom.

Borys Bednarek – projektant hydrotechnik – na zlecenie Wód Polskich realizuję duży projekt przeciwpowodziowy pn. „Ochrona Przeciwpowodziowa w Dolinie Odry i Wisły”. Projekt ten rozpoczął się w 2016 r.
Ochrona czynna przed powodzią Kotliny Kłodzkiej - budowa zbiorników w Szalejowie Górnym, Krosnowicach, Roztokach Bystrzyckich i Boboszowie i oddziaływują na dolinę Nysy Kłodzkiej.
Ochrona bierna przed powodzią Kotliny Kłodzkiej
Ochrona przeciwpowodziowa rzeki Nysy Kłodzkiej, Ścinawki, Białej Lądeckiej, Bystrzycy Dusznickiej i Kamiennego Potoku
Prowadzone prace polegają na identyfikacji zagrożenia
Zlecone zostały pomiary geodezyjne, które potrzebne były do zbudowania modelu hydrologicznego – budowa takiego modelu trwa 1 roku, jesteśmy już na ukończeniu na zlewni Bystrzycy Dusznickiej, opracowaliśmy koncepcję, która niebawem pojawi się w gminach, będzie przygotowane również spotkanie informacyjne dla beneficjentów danej zlewni.
Na chwilę obecna rozważaliśmy warianty tylko ochrony biernej – są to działania niepolegające na redukcji nadmiaru wody do bezpiecznego jej przetransportowania przez tereny zurbanizowane.
Projekt ten ma na celu ochronę przed powodzią i prawdopodobieństwa jej wystąpienia raz na 100 lat. Nasza praca ma dać odpowiedź na zdarzenie z roku 1998.
W pierwszej kolejności rozważyliśmy przebudowę mostów murów, próbowaliśmy wpasować się w istniejącą zabudowę. Z uwagi na to, że nie jesteśmy w stanie ochronić przed powodzią, rozważaliśmy wariant ochrony czynnej, polegającą na budowie zbiorników w zarówno w zlewni Bystrzycy Dusznickiej jak i w Kamiennym Potoku, aby zatrzymać gwałtowne wezbrania.
Na rzece Kamienny Potok znaleźliśmy dwa miejsca, w których można byłoby zlokalizować zbiorniki: na Czerwonej Wodzie prawie przy ujściu na wysokości drogi do Batorowa, drugie miejsce to wyjazd ze Szczytnej do Łężyc - odcinek niezabudowany. Byłyby to dwa zbiorniki o pojemności ok. 0,5 mln m3. Przy budowie tych zbiorników rzeka w kierunku drogi krajowej nie wymagałaby zwiększania jej przepustowości. Redukcja wody na tych dwóch zbiornikach pozwoliłaby bezpiecznie zredukować przepływ wody do wody 10-cioletniej, a nawet średniorocznej, która obecnie płynie. Z punktu widzenia miasta rozwiązanie te zarekomendowaliśmy w Wodach Polskich.
Na odcinku Bystrzycy Dusznickiej w gminie koniecznym byłaby przebudowa kilku mostów, zwiększenie światła z Dusznik do linii kolejowej, zwiększenie przepustowości koryta rzecznego, wzmocnienie murów. Na odcinku gdzie rzeka łączy się z Kamiennym Potokiem a Piekielną Doliną należałoby dokonać poszerzenia ze względu na zabudowania tam istniejące, wybudowanie murów, wałów ok. 1,5m aby od tej części bezpiecznie się odgrodzić, remont ok. 2-3 mostów.

W chwili obecnej rozpoczęty został proces wykonania map do celów projektowych, aby całą tą koncepcję zakończyć i stworzyć dokumentacje projektową, dlatego też wykonywany jest pomiar rzek.
Przypuszczamy, że na koniec przyszłego roku wykonamy dokumentację techniczną w celu ogłoszenia przetargu na wykonanie prac za wyjątkiem zbiorników. Zakończenie realizacji projektu – 2022 rok.

Przewodnicząca Rady oddała głos radnym

Radny Roman Sobczak – chciałem zapytać a co z planami remontowymi na mniejszych ciekach, na terenach wiejskich? Obiecano mi remont 600m cieku wodnego w miejscowości Niwa. Była zrobiona wycinka zakrzewienia. Czy coś się zmieniało w planach i czy będą prace na mniejszych ciekach?
Marek Źródłowski – przedstawiony został plan kompleksowy dla głównych cieków. Prace utrzymaniowe są wpisane do planów. Obecnie jesteśmy inaczej finansowani – jesteśmy na własnym rozrachunku i utrzymujemy się z opłat wodnych. Pod koniec roku będziemy wiedzieć jakimi pieniędzmi dysponujemy i na co będzie nas stać, na jakie prace, w jakich gminach. Zakres prac utrzymaniowych jest nadal aktualny.
Radny Roman Sobczak – problem utrzymaniowy zgłaszany jest od kilku lat. Nie jest to problem, który pojawił się teraz. Przeszliście reorganizację i znowu wszystko raczkuje
Marek Źródłowski - po to właśnie ta reforma, ponieważ zawsze były problemy z finansowaniem

Radny Andrzej Prochera – chciałbym poruszyć problem cieku wodnego w Wolanach – mija 20 lat od powodzi. Przedstawiony przez Państwa plan kompleksowy powinien być opracowany 15 lat temu. Mieszkańcy boją się o swoje domostwa. Spotykamy się z Państwem co roku i nic z tego nie wynika
Marek Źródłowski – wiem o miejscach newralgicznych, znam państwa potrzeby i oczekiwania, brak systematycznych prac konserwacyjnych i utrzymaniowych spowodowany był brakiem odpowiedniego finansowania. Niektóre plany inwestycyjne wpisuje się kilkanaście lat. Musi być stworzone rozwiązanie kompleksowe.

Radna Jolanta Bernat – czy potok Laska ujęty jest w planach?
Marek Źródłowski – ujęty jest w pracach utrzymaniowych i wynika z interwencji mieszkańców

Przewodnicząca Rady – w rzece pojawił się Barszcz Sosnowskiego i rozprzestrzenia się w głąb miasta. Czy są rozwiązania systemowe lub propozycje na pozbycie się tego problemu? Jest to problem na tyle duży, że trzeba zająć się nim dogłębnie.
Marek Źródłowski – środki finansowe są małe, aby zrobić kompleksowo jeden odcinek.
Problem zaczyna się w Łężycach. Bo tam jest największe skupisko Barszczu. Próbujemy doraźnie zaradzać. Na innych dopływach też jest to widoczne. Na usuwanie Barszczu mamy ok. 30 tys zł. rocznie, które nie pozwalają na kompleksowe podejście do tego problemu. Przed kwitnieniem rośliny i wydaniem nasion należałoby rozpocząć prace w tym zakresie, a tych pieniędzy jeszcze nie mamy w budżecie. Trudno jest powiedzieć, kiedy te pieniądze otrzymam i na jakie odcinki je przekażę. Na pewno nie wystarczy na całą kotlinę kłodzką.
Ponadto próbowałem rozwiązywać ten problem, wysyłając pismo do samorządów, aby podjąć wspólne działania we wczesnym okresie wiosennym. Każdy poczyniłby prace na własnych działkach, zwłaszcza przed okresem kwitnienia rośliny. Gdybyśmy te zabiegi robili sukcesywnie, np. przez 3 lata sytuacja ta poprawiłaby się i wówczas można byłoby pomyśleć o pozostałych odcinkach, gdzie występują nowe skupiska.

Zastępca Burmistrza – chciałem się upewnić, że projekt kompleksowy obejmuje prace na rzece Kamienny Potok w miejscowości Łężyce, Złotno, Szczytna oraz na rzece Bystrzyca Dusznicka na terenie miasta.
Borys Bednarek – tak, projekt obejmuje Kamienny Potok i Bystrzycę Dusznicką.
Zastępca Burmistrza – mnie i mieszkańców interesują roboty jakie będą wykonywane w korytach rzek. Jakie prace będą wykonywane i jaki będzie ich zakres? Cieki wodne porośnięte są drzewami, występują łachy piaskowe.
Borys Bednarek – działania muszą być zgodne z katalogiem działań przeciwpowodziowych. Im bardziej będziemy otwierać rzekę w dół to szybciej i więcej wody będzie spływać, dlatego projekt jest realizowany od źródeł do ujścia. W niektórych miejscach pozostawiona zostanie wolna przestrzeń tak aby rzeka mogła wytracić swoją energię. Projekt ma swój montaż finansowy i swoje zamierzenia i jest realizowany jednorazowo. Na obszarze odtwarzanym, remontowanym, przybudowywanym działania związane z oczyszczaniem, konserwacją będą robione. Na pewnych odcinkach też będzie robiona konserwacja, która będzie również częścią składową tego projektu. Będą również takie miejsca, które zostaną nam narzucone, aby ich nie ruszać, np. łachy pisku będą musiały zostać nieruszone ze względów środowiskowych. Na odcinku 20km rzeki będziemy ingerować w środowisko co kawałek. Róże są oczekiwania mieszkańców ale proszę pamiętać także o organizacjach np. przyrodniczych, które będą stroną postępowania. Kształt projektu będzie poddany konsultacjom społecznym.
Zastępca Burmistrza – jaki będzie harmonogram realizacji projektu, fazy projektowe?
Borys Bednarek
1) przełom 2018 r. - pozyskanie kompletu materiałów wyjściowych (pozyskać mapy, zrewidować stan wyjściowy faktyczny, przygotować projekty podziału nieruchomości, uzyskać decyzję środowiskową)
2) 2018 – uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego
3) koniec 2019 – przygotowanie wniosku o wydanie decyzji realizacyjnej
4) początek 2020 – wydanie decyzji przez wojewodę
5) 2021 - ogłoszenie przetargu (wytyczne Banku Światowego)
6) 2022 – zakończenie prac
harmonogram nie uwzględnia budowy dwóch zbiorników wodnych na Kamiennym Potoku
Prace na rzece Bystrzyca Dusznicka będą podzielone na etapy, na poszczególne gminy.

Przewodnicząca Rady podziękowała za przybycie i zaprezentowanie projektu. Poprosiła, aby nie zapominać o innych odcinkach rzek i potoków, które zawsze były w planach i nadal w planach tylko są.

Ad. 8
Przewodnicząca Rady oddała głos przybyłym gościom w osobach: Piotr Marchewka etatowy członek Zarządu Powiatu Kłodzkiego, Stanisław Sijka Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku.
Pan Piotr Marchewka przedstawił historię planów po realizację przebudowy drogi powiatowej na odcinku Szczytna-Złotno-Łężyce-Karłów- Ostra Góra:
1) rozpoczęcie planowania prac przebudowy drogi – rok 2015, kosztorys – 12,5 mln zł;
2) wiosna 2017 r. – informacja o otrzymaniu dofinansowania z projektu, ogłoszenie I przetargu – oferty złożone przez potencjalnych wykonawców – 19,5 mln zł;
3) ogłoszenie II przetargu – oferty złożone przez wykonawców na tym samym poziomie, co w przetargu I;
4) ogłoszenie III przetargu – najniższe oferty złożone przez wykonawców – blisko 18 mln zł, najwyższa cena prawie 25 mln zł czyli kosztorys z roku 2015 został przekroczony o 100% – nie było nas stać na taki wydatek z budżetu powiatu, ponieważ do planu z 2015 r. brakowało nam 5 mln zł, dlatego zwracaliśmy się do Państwa o partycypowanie w kosztach – prawie 500 tys zł; zwróciliśmy się również do strony czeskiej, aby powstałe oszczędności z realizacji ich inwestycji zostały przesunięte do naszego budżetu;
5) z wykonanej inwestycji po stronie czeskiej powstały oszczędności w wysokości 1,5 mln zł, które zostały przesunięte do naszego budżetu. W związku z tym powiat wystąpił o przesunięcie (wydłużenie) terminu realizacji inwestycji z roku 2017/2018 na rok 2018/2019.
6) podpisana jest umowa z wykonawcą, zadanie zostało rozpoczęte i jest to największe zadanie inwestycyjne w historii. Obecnie nie możemy nic planować – powiat jest wypompowany finansowo do czasu ukończenia większych inwestycji, możemy jedynie planować tylko niewielkie inwestycje drogowe. Jeżeli mamy przychylność władz gmin, to wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wykonywać kolejne projekty.
Pan Piotr Marchewka stwierdził, że jest to długi proces od planowania do rozpoczęcia prac z wykorzystaniem i pozyskaniem środków unijnych.
W dalszym ciągu borykamy się z drogą na Batorów, ogłosiliśmy przetarg na wykonanie paru metrów od skrzyżowania z ul. Wolności w stronę miejscowości. Wartość inwestycji z kosztorysu wzrosła do ok. 540 tys zł.
Planuje się II etap remontu chodnika na ul. Sienkiewicza w Szczytnej, kwota blisko 80 tys zł.
W najbliższym czasie będziemy ogłaszać przetargi na remonty cząstkowe dróg.

Przewodnicząca Rady oddała głos radnym.

Zastępca Burmistrza podziękował za współpracę, wyraził zadowolenie, że doszło do realizacji tego wielkiego projektu i przebudowy drogi w Złotnie i Łężycach. Zastępca poinformował, że droga ta ma wpływ na rozwój naszej gminy pod względem turystycznym, dzięki czemu zostanie podniesiony komfort świadczonych usług w tym zakresie.
Zastępca Burmistrza zaapelował, aby nie zapominać o innych drogach i dokonywać konserwacji i remontów cząstkowych.

Stanisław Sijka – mamy tak skonstruowane przepisy, że jeżeli nie mamy wprowadzonych środków do budżetu, to nie możemy rozpocząć remontów cząstkowych. Na remonty cząstkowe Rada Powiatu zatwierdza środki. Do końca czerwca chcemy wyłonić wykonawcę.
Odcinek drogi powiatowej objęty realizacją projektu, czyli Złotno – Łężyce stanowi plac budowy, w związku z tym chcemy przymusić wykonawcę do utrzymania drogi.
Radny Roman Sobczak – podziękował ze remont i łatanie drogi w Niwie. Poinformował również, że zapadł się przepust w drodze (za łukiem), poprosił o przycięcie poboczy, ponieważ podczas opadów deszcze woda zalega na jezdni

Radna Anita Piszko – czy odcinek za lasem w Batorowie brany jest pod uwagę do remontów cząstkowych
Stanisław Sijka – tak
Stanisław Sijka poinformowała również, że odcinek drogi Batorów-Karłów został przekazany do PNGS i nastąpi zmiana organizacji ruchu. Będzie to droga wewnętrzna, nie będzie to droga publiczna.
Przewodnicząca Rady – podziękowała za przybycie i wyraziła zadowolenie z realizacji dużego projektu. Życzyła również powiatowi środków finansowych w takiej wysokości, aby nie było problemu z bieżącym utrzymaniem.

Przewodnicząca Rady ogłosiła 20-minutową przerwę – 15.25-15.45

Wznawiając obrady po przerwie Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 14 radnych.

Ad. 9
Przewodnicząca Rady przypomniała, że na sesji w dniu 29.09.2015 r. Rada Miejska w Szczytnej podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia Gminy Szczytna do Krajowego Funduszu Poręczeniowego „Samorządowa Polska” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Przewodnicząca Rady przypomniała również, że odbywały się spotkania informacyjne z przedsiębiorcami, którzy deklarowali chęć zaciągania pożyczek, a także przypomniała o wysokości wkładu własnego wniesionego do spółki w wysokości 60.000 zł (60 udziałów po 1000 zł każdy).
Przewodnicząca Rady poinformowała, że na dzisiejszą sesję zostali zaproszeni przedstawiciele, jednakże nikt z zaproszonych nie przyjechał z uwagi na wcześniej zaplanowane obowiązki służbowe. Wystosowali oni natomiast pismo, które Przewodnicząca Rady odczytała.
Przewodnicząca Rady przypomniała również, że dnia 29.09.2015 r. podjęta została również uchwała w sprawie przystąpienia Gminy Szczytna do Krajowego Funduszu Poręczeniowego „Samorządowa Polska” sp. z o.o. z siedzibą w Szczytnej. Prezesem spółki jest p. A. Nowak, która również nie może uczestniczyć w dzisiejszej sesji.
Przewodnicząca Rady oddała głos Zastępcy Burmistrza, który przedstawił następujące działania spółki:
1. we wrześniu 2015 r. Rada Miejska w Szczytnej podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia Gminy Szczytna do Krajowego Funduszu Poręczeniowego „Samorządowa Polska” sp. z o.o. z siedzibą w Szczytnej. Udział gminy – 40000 zł. Zastępca Burmistrza przedstawił co jest przedmiotem działalności spółki oraz poinformował, że środki nie zostały pozyskane ani przekazane na pożyczki.
2. w kwietniu 2016 r. została powołana Rada Nadzorcza spółki w osobach: Krzysztof Żak, Beata Rydz, Jolanta Musiał-Mikrut. Prezes spółki – Agnieszka Nowak. Zastępca Burmistrza przypomniał, że sprawowane funkcje w spółce są funkcjami społecznymi, za które nie ma wynagrodzenia.
3. w przeciągu tych lat oczekiwaliśmy na informację od Centrum Operacyjnego o pozyskaniu środków na pożyczki. Nie zostały przez nich pozyskane, więc podpisana została umowa z Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej (DAWG)
4. w 2017 r. złożyliśmy sprawozdanie finansowe za 2016 r.
5. otrzymaliśmy pismo od Samorządowej Polski o przystąpieniu przez nich do Programu „Senior 2030” zainicjowanego przez Narodowy Komitet Seniora w Warszawie.
Zastępca Burmistrza stwierdził, że trzeba będzie się zastanowić co dalej i podjąć decyzję – czy gmina sprzedaje swoje udziały czy włączamy się do Programu „Senior 2030”.

Przewodnicząca Rady oddała głos radnym.

Przewodnicząca Rady – rozumiem, że nikt do tej pory nie zwrócił się o pożyczkę?
Zastępca Burmistrza – miały być pozyskiwane środki unijne na pożyczki przez Samorządową Polskę, których jednakże nie pozyskano. Mieszkańcy byli zainteresowani zaciąganiem pożyczek, jednakże nie było na nie środków. Proponowałem pożyczki w DAWG, jednakże były one niekorzystne dla pożyczkobiorców.
Zamysł przystąpienia do spółki był jak najbardziej dobry, jednakże nie mamy informacji co było powodem niepozyskania środków unijnych na pożyczki.

Radny Jarosław Hara – jak wygląda procedura odsprzedaży udziałów?
Zastępca Burmistrza – nasze udziały możemy zbyć gminie, która jest już udziałowcem lub gminie, która chce przystąpić.

Przewodnicząca Rady – rozumiem, że możemy zbyć udziały w wysokości 4000 zł a co z udziałami w Centrum – 60000 zł?
Zastępca Burmistrza – czekam na powrót Pana Burmistrza i zostanie wówczas przeprowadzona dyskusja o tym co dalej, może pojedziemy tam i porozmawiamy.

Ad. 10
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Leszek Gunia przedstawił protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 20.03.2018 r.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej stwierdził, że Komisja Rewizyjna w obecności 4 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wydatkowanie środków finansowych poniesionych na adaptację pomieszczeń zlokalizowanych w budynku Gimnazjum na przedszkole oraz kosztów funkcjonowania Przedszkola Publicznego w Szczytnej w 2017 r.

Ad. 11
1) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr XXXVI/249/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia,
Uchwała Nr XXXV/201/18 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXVI/249/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, w załączeniu.
Załącznik nr 2

2) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
Przewodnicząca Rady zapytała czy treść § 4 oznacza, że samochód wykorzystywany będzie tylko u nas?
Zastępca Burmistrza – tak.
Przewodnicząca Rady – a co z tamtym samochodem?
Zastępca Burmistrza/Skarbnik Szczytnej – powyżej 10 dni za zgodą Burmistrza
W związku z tym, że nie wniesiono innych pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zawarcia porozumienia z Komendą Policji we Wrocławiu.
Uchwała Nr XXXV/202/18 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zawarcia porozumienia z Komendą Policji we Wrocławiu w załączeniu.
Załącznik nr 3

3) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Uchwała Nr XXXV/203/18 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie podziału gminy Szczytna na stałe obwody głosowania, ustalenia numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych w załączeniu.
Załącznik nr 4

4) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 13 głosami za i 1 głosem wstrzymującym się podjęła uchwałę w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej gminy Szczytna.
Uchwała Nr XXXV/204/18 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 5

5) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
Zastępca Burmistrza Szczytnej poprosił o przegłosowanie projektu uchwały z następującą autopoprawką:
§ 1 otrzymuje brzmienie:
W uchwale nr XXXII/186/17 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 grudnia 2017 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2018 wprowadza się następujące zmiany:
1. § 12 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 1.997.516,00 zł",
2. § 13 pkt. 2 otrzymuje brzmienie: "zaciągania kredytów i pożyczek do kwoty 1.997.516,00 zł".
Poprzedni § 1 staje się § 2.
§ 2 staje się §3
§ 3 staje się § 4
§4 otrzymuje brzmienie: Załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§5 staje się §6.
W związku z tym, że nie wniesiono innych uwag Przewodnicząca Rady projekt uchwały z autopoprawką odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym, 13 głosami za i 1 głosem wstrzymującym się podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII/186/17 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2018.
Uchwała Nr XXXV/205/18 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII/186/17 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2018 w załączeniu.
Załącznik nr 6

Ad. 12
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak.
Odpowiedź na interpelację radnego Romana Sobczaka
Pojedziemy w teren z pracownikiem urzędu, aby porozmawiać z mieszkańcami. Wydrukujemy mapę z katastru. Wynajęcie geodety w celu wytyczenia granicy nieruchomości jest kosztowne, dlatego najpierw spróbujemy porozmawiać z mieszkańcami aby rozwiązać problem bezkosztowo.

Odpowiedź na interpelację radnego Mariana Halemby
Przypomnę ten problem naszej policji. Zrobimy to w formie pisemnej, ale z pewnością do końca nie rozwiąże to problemu. My jako gmina na chwilę obecną możemy zaproponować parkowanie przy stadionie. Podjedziemy tam i zobaczymy, czy byłaby możliwość wygospodarowania tam terenu pod parking.

Odpowiedź na interpelację radnej Jolanty Bernat
1) worki na ul. Bobrownickiej – pracownik urzędu zostanie tam wysłany w celu sprawdzenia zawartości worka. Być może znajdziemy jakieś dane właściciela tych worków – jeżeli nie będzie winnego to posprzątamy worki. Być może uda nam się ustalić właściciela w inny sposób (może ktoś coś widział).
Nie ma możliwości, aby worki zabierane były przez pracowników Spółki, ponieważ są to śmieci nieoznakowane i to musimy być zrealizowane na podstawie odrębnego zlecenia. Mamy przyjęty uchwałą rady regulamin utrzymania czystości i jego stosujemy.
2) stojaki na rowery – będę w tej sprawie rozmawiał z p. dyrektor.
Radny Bartosz Roguz – jeden stojak na rowery stoi na ul. Kościelnej i jeden jest przy boisku wielofunkcyjnym. Do tej pory nie mieliśmy sygnałów odnośnie zapotrzebowania na kolejne stojaki na rowery.
Zastępca Burmistrza – wstrzymajmy się z budową wiaty na rowery do czasu zakończenia prac budowlanych - być może w starej części budynku szkoły uda się wygospodarować miejsce na rowery.
3) kompleks rekreacyjno-sportowy – planuje się zakończenie prac na koniec maja, jednakże niektóre elementy koło parku linowego wykonawca zamontuje wcześniej. W dniu dzisiejszym trwało rozkładanie górnej warstwy bitumicznej na miasteczku ruchu drogowego.

Ad. 13
1. Przewodnicząca Rady przypomniała o oświadczeniach majątkowych.
2. Przewodnicząca Rady poinformowała, że Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu stwierdziło nieważność uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXXIII/192/18 z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie zatwierdzenia procedury realizacji projektu grantowego „Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie Gminy Bardo, Złoty Stok, Lewin Kłodzki, Szczytna”.
3. Przewodnicząca Rady poinformowała, że radni otrzymali sprawozdanie roczne z wykonania budżetu.
4. Przewodnicząca Rady poinformowała, że rada otrzymała zaproszenie do uczestnictwa w Forum Samorządowym – udział weźmie 4 radnych.

Ad. 14
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XXXV Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Małgorzata Raczuk

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej
Renata Idzik

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 23 Listopada 2018 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432745