szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
PROTOKÓŁ NR XXIII/2004 w dniu 29 grudnia 2004 r.

PROTOKÓŁ NR XXIII/2004
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
w dniu 29 grudnia 2004 r.

 

Godzina rozpoczęcia : 12.00
Godzina zakończenia: 16.30

Miejsce obrad:  sala posiedzeń w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej

W sesji udział wzięło   15  radnych


Lista obecności radnych, sołtysów, zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)


Sesję otworzył Przewodniczący Rady Pan Wojciech Szlosberger. Powitał radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.2.
1) Przewodniczący Rady poinformował, że pismem z dnia 20 grudnia 2004 r., na podstawie art. 20 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad XXIII sesji Rady Miejskiej projektów uchwał w sprawach:
a) zmiany budżetu gminy na rok 2004,
b) wydatków budżetu gminy, które w 2004 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego,
c) zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na inwestycje,
d) zmiany uchwały Nr XXII/175/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 listopada 2004 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2005 r.
Pismo w załączeniu.
Załącznik nr 2
Poinformował także, że powyższe projekty zostały omówione podczas wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w miesiącu grudniu 2004 r.

2) Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna Pan Edward  Kondratiuk zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad projektów uchwał w sprawach:
a) wyboru przedstawicieli do Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej,
b) przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim oraz zmian w uchwale Nr XX/154/04 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 17 września 2004r. w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim i zmiany tej uchwały.
Uzasadniając wnioski wyjaśnił, że:
1. Zgodnie z Zarządzeniem Nr 133/2004 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 8 grudnia 2004 r.  w sprawie w sprawie przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej w terminie do dnia 6 stycznia 2005 r. zostaną zgłoszeni do składu Komisji Konkursowej imiennie po trzech przedstawicieli organu prowadzącego szkołę. W związku z powyższym przedkłada się do Rady Miejskiej projekt uchwały w sprawie wyboru przedstawicieli do Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej.
2. Zmiany w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim wynikają ze zmiany zakresu działania Związku, między innymi o problematykę gospodarki wodno-ściekowej. Zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zmiana statutu następuje w trybie przewidzianym dla jego ustanowienia.

3) Radna Pani Elżbieta Ogrodnik zawnioskowała o skreślenie z porządku obrad pkt. 8 c dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych. Argumentując stwierdziła, że Gmina Szczytna nie ma obowiązku podejmowania uchwały w brzmieniu określonym w projekcie. Zaznaczyła, że zadaniem własnym gminy jest zapewnienie dziecku w wieku 6 lat warunków do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego. Dodała, iż dotacja powinna być ewentulnie przyznawana tylko na tych uczniów, a nie na każdego wychowanka uczęszczającego do przedszkola niepublicznego.

Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz, w odpowiedzi na wniosek radnej Pani Elżbiety Ogrodnik, podkreślił, że w rozumieniu ustawy o systemie oświaty uczniem jest zarówno słuchacz jak i wychowanek. Pojęcie to nie określa tylko dzieci w wieku 6 lat, ale także m.in. wszystkie dzieci objęte wychowaniem przedszkolnym. Przedstawiając aktualny stan prawny w tej sprawie stwierdził, że:
- Art. 90. ust. 1 cytowanej ustawy mówi, że niepubliczne przedszkola, w tym specjalne, szkoły podstawowe i gimnazja, w tym z oddziałami integracyjnymi, z wyjątkiem szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych oraz szkół podstawowych artystycznych, otrzymują dotacje z budżetu gminy.
- Ust. 2b tegoż artykułu zawiera zapis, iż dotacje dla niepublicznych przedszkoli przysługują na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 75% ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego - pod warunkiem, że osoba prowadząca niepubliczne przedszkole poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
- Ust. 2c tegoż artykułu określa, że jeżeli do przedszkola, o którym mowa w ust. 2b, uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem gminy dotującej to przedszkole, gmina, której mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z ust. 2b.
- Akty prawa miejscowego mogą być wydawane wyłącznie w ramach obowiązujących przepisów wyższego rzędu (konstytucja, ustawa, rozporządzenie) i w zakresie upoważnień wyraźnie tam udzielonych organom gminy. Upoważnienie do podjęcia uchwały w przedmiotowej sprawie zawiera ust. 4 tegoż artykułu. Obliguje on organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do ustalania trybu udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa m.in. w ust. 2 b, uwzględniając w szczególności podstawę obliczania dotacji i zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji.
W związku z powyższym wystąpił do Rady Miejskiej o podjęcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych na obecnej sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że Rada przystąpi do przegłosowania wniosku radnej Pani Elżbiety Ogrodnik o skreślenie z porządku obrad dzisiejszej sesji pkt. 8 c dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych.
Rada w obecności 15 radnych głosami: 4-za, 8-przeciw, przy 3 głosach wstrzymujących odrzuciła wniosek.
Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad uwzględniający pozostałe zgłoszone wnioski.
Rada głosami: 13-za, 2-przeciw przyjęła do realizacji następujący porządek posiedzenia:

1)Otwarcie sesji.
2)Porządek obrad.
3)Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4)Wnioski i interpelacje radnych.
5)Informacje Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonych w:
1)Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej,
2)Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Szczytna.
6)Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmiany budżetu gminy na rok 2004,
b) wydatków budżetu gminy, które w 2004 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego,
c) zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na inwestycje,
d) zmiany uchwały Nr XXII/175/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 listopada 2004 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2005 r.
7)Uchwalenie budżetu Gminy Szczytna na 2005 r.:
a)odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza,
b)odczytanie opinii komisji stałych, wniosków radnych,
c)odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
d)odczytanie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii komisji i wniosków radnych,
e)dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
f)głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
8)Podjęcie uchwał w sprawach:
a)  przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
     Alkoholowych na rok 2005,
b)  zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego
     nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna
     jest organem prowadzącym,
c)  trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych,
d)  zmiany uchwały Nr XV/109/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 stycznia
     2004r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna,
e) w sprawie wyboru przedstawicieli do Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej,
f) przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim oraz zmian w uchwale Nr XX/154/04 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 17 września 2004r. w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim i zmiany tej uchwały.
9)Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
10)Informacje Przewodniczącego Rady.
11)Zakończenie obrad.

 


Ad.3.
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta
i Gminy Szczytna Pan Edward Kondratiuk.
Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami w załączeniu.

Załącznik nr 3

Ad.4.
Radny Wiesław Kitel:
1) Dlaczego nie została usunięta w trybie pilnym awaria sieci wodociągowej, która miała miejsce w ostatnią sobotę w Szczytnej.
2) Jakie zasady obowiązują w naszej gminie w zakresie wywozu nieczystości stałych? Mieszkaniec gminy zamieszkały w budynku przy ul. Leśnej 25 w Szczytnej zgłosił się do mnie z wnioskiem o wyjaśnienie, w jaki sposób przepisy sprawę tę regulują.
3) Czy Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna będzie podejmował działania w celu zaskarżenia do prokuratury byłego Zarządu „Sudety” C.W. w Szczytnej w związku z ogłoszoną upadłością tego Zakładu?

Ad.5.
a) Informację z przeprowadzonej kontroli w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Teresa Kopańska. Poinformowała, że na podstawie uchwały Nr XV/108/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 stycznia 2004r.  w sprawie planów pracy komisji Komisja Rewizyjna w składzie:
1.Teresa Kopańska
2.Marian Onak
3.Mirona Duńka
4.Leszek Gunia
5.Andrzej Wasilewski
przeprowadziła kontrolę w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej. Na wniosek Przewodniczącego Rady Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej odczytała zebranym protokół z przeprowadzonej kontroli w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej.
Protokół w załączeniu.
Załącznik nr 4

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że zgodnie z § 57 ust.3 Statutu Gminy Szczytna Rada po wysłuchaniu protokołu pokontrolnego i uwag kierownika kontrolowanej jednostki dotyczących kontroli i jej wyników oraz stanowiska Burmistrza podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym o przyjęciu lub też odrzuceniu wniosków pokontrolnych. Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna, będący jednocześnie kierownikiem kontrolowanej jednostki, nie zgłosił uwag do protokołu. W związku z tym, iż nie Komisja Rewizyjna nie sformułowała do realizacji wniosków pokontrolnych Rada nie przystąpiła do ich przegłosowania.

b) Informację z przeprowadzonej kontroli w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Szczytna przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Teresa Kopańska. Poinformowała, że na podstawie uchwały Nr XV/108/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 stycznia 2004r.  w sprawie planów pracy komisji Komisja Rewizyjna w składzie:
1.Teresa Kopańska
2.Marian Onak
3.Leszek Gunia
przeprowadziła kontrolę w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Szczytna. Na wniosek Przewodniczącego Rady Wojciecha Szlosbergera Pani Teresa Kopańska odczytała zebranym protokół z przeprowadzonej kontroli w Bibliotece Miasta i Gminy Szczytna.
Protokół w załączeniu.
Załącznik nr 5

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że zgodnie z § 57 ust.3 Statutu Gminy Szczytna Rada po wysłuchaniu protokołu pokontrolnego i uwag kierownika kontrolowanej jednostki dotyczących kontroli i jej wyników oraz stanowiska Burmistrza podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym o przyjęciu lub też odrzuceniu wniosków pokontrolnych. Zarówno kierownik kontrolowanej jednostki jak i Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna nie zgłosili uwag do protokołu. W związku z tym, iż nie Komisja Rewizyjna nie sformułowała do realizacji wniosków pokontrolnych Rada nie przystąpiła do ich przegłosowania.

Ad.6
a) Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2004 przedstawiła Skarbnik Miasta i Gminy Szczytna Pani Teresa Maślakiewicz. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych głosami: 14-za, przy 1 głosie wstrzymującym podjęła uchwałę w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2004.
Uchwała Nr XXIII/183/04 w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2004 w załączeniu.
Załącznik nr 6

b) Projekt uchwały w sprawie wydatków budżetu gminy, które w 2004 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego przedstawiła Skarbnik Miasta i Gminy Szczytna Pani Teresa Maślakiewicz. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wydatków budżetu gminy, które w 2004 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego.
Uchwała Nr XXIII/184/04 w sprawie wydatków budżetu gminy, które w 2004 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego w załączeniu.
Załącznik nr 7

c) Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na inwestycje przedstawiła Skarbnik Miasta i Gminy Szczytna Pani Teresa Maślakiewicz. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na inwestycje.
Uchwała Nr XXIII/185/04 w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na inwestycje w załączeniu.
Załącznik nr 8

d) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/175/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 listopada 2004 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2005 r. przedstawił Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz.
Radna Elżbieta Ogrodnik:
Rolnicy wynajmujące turystom pokoje gościnne na wsi znajdują się w gorszej sytuacji od rolników, którzy zajmują się tą działalnością w mieście. Na wsi nie jest uregulowana gospodarka wodno-ściekowa, nie ma tak rozwiniętej infrastruktury jak w mieście. Zwolnienie przyjęte uchwałą sprawi, że dojdzie do nieuczciwej konkurencji. Nie będzie równych szans dla agroturystyki prowadzonej w mieście i na wsi. Rolnicy z miasta będą zwolnieni z podatku od nieruchomości, podobnie jak rolnicy ze wsi. Będą jednak dysponować lepszą, atrakcyjniejszą ofertą. Wnioskuję do Rady o odrzucenie projektu uchwały.
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna:
Art. 1 a ust. 2 pkt 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych stanowi, iż za działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy nie uważa się wynajmu turystom pokoi gościnnych w budynkach mieszkalnych znajdujących się na obszarach wiejskich przez osoby ze stałym miejscem pobytu w gminie położonej na tym terenie, jeżeli liczba pokoi przeznaczonych do wynajęcia nie przekracza 5. Nie spełnienie choćby jednej przesłanki powoduje, że z wyłączenia zwartego w omawianym przepisie nie będzie można zastosować. W granicach administracyjnych miasta rolnicy w gospodarstwach rolnych prowadzą działalność polegającą na wynajmie turystom pokoi gościnnych w budynkach mieszkalnych. W obecnym stanie prawnym podatnicy ci są zobowiązani do uiszczenia podatku od nieruchomości. Dlatego też proponuje się zwolnienie wszystkich podatników będących rolnikami ze stałym miejscem pobytu w gminie, którzy wynajmują turystom pokoje gościnne w budynkach mieszkalnych, jeżeli liczba pokoi przeznaczonych do wynajęcia nie przekracza 5. Zmierzać to będzie do równego traktowania podatników i stanowić będzie zachętę podatkową, motywującą do inwestowania i tworzenia nowych miejsc pracy na terenie miasta. Ponadto należy mieć na względzie fakt, iż przedmiotowa działalność w większości prowadzona jest na obrzeżach miasta Szczytna, a nie w jego centrum.
Radny Leszek Gunia:
Nie zgadzam się ze stanowiskiem radnej Pani Elżbiety Ogrodnik. Wynajem turystom pokoi gościnnych w granicach administracyjnych miasta nie obejmuje tylko centrum. Prowadzony jest w odległych od centrum obszarach miasta, m.in. przy ul Batorów, ul.Bobrownickiej. Ponadto trzeba spełnić określone warunki, aby ze zwolnienia skorzystać.
Radny Ireneusz Hoffman:
Namawiam Radę do podjęcia uchwały. W mieście już funkcjonują te podmioty, należy dać im preferencje. Zwolnienie przyjmowane jest na 2005 r. W przyszłym roku Rada podejmie decyzję o kontynuacji, bądź też odstąpieniu od zwolnienia.
Rada w obecności 15 radnych głosami: 13-za, przy 2 głosach wstrzymujących podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/175/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 listopada 2004 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2005 r.
Uchwała Nr XXIII/186/04 w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/175/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 16 listopada 2004 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2005 r. w załączeniu.
Załącznik nr 9

Ad.7.
Przewodniczący Rady przystąpił do procedury uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2005.
a) Po odczytaniu projektu uchwały budżetowej oddał głos Burmistrzowi Miasta i Gminy Szczytna, który przedstawił uzasadnienie do uchwały.
b) Przewodniczący Rady odczytał opinie komisji stałych i wniosków radnych. Poinformował, iż:
Komisja ds.  Rozwoju Wsi – wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Szczytna na rok 2005,
Komisja Spraw Społecznych – wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Szczytna na rok 2005, jednak z zastrzeżeniem, że projekt będzie uwzględniał wniosek Komisji o rozdzielenie  w § 9 projektu uchwały kwoty 155.000 zł przeznaczonej na podwyżki wynagrodzeń o wskaźnik 103 % wraz z pochodnymi od wynagrodzeń dla pracowników jednostek i zakładów budżetowych w taki sposób, aby zabezpieczyć tylko te podwyżki, które gwarantowane są ustawami. Pozostałą kwotę należy przeznaczyć na zakup nowego autobusu dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.
Komisja ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego - wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Szczytna na rok 2005.
Opinie komisji stałych w załączeniu.
Załącznik nr 10 a-c

c) Przewodniczący Rady odczytał Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu. Zaznaczył, że zgodnie z Uchwała Nr III-250/04 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 17 grudnia 2004 r. wydano pozytywną opinię o przedłożonych przez Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna projekcie uchwały budżetowej na 2005 r. wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunelanego.
Opinia w załączeniu.
Załącznik nr 11

d) Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna stwierdził, że w większości radni podczas posiedzeń komisji akceptowali przedstawiony projekt budżetu. Poinformował, że mając na uwadze wniosek Komisji Spraw Społecznych w dniu 14 grudnia 2004 r. wydał Zarządzenie Nr 136/2004 w sprawie przedłożenia autopoprawki do projektu budżetu gminy Szczytna na rok 2005. Omawiając proponowane zmiany zaznaczył, że w związku z koniecznością sfinansowania w miesiącu styczniu 2005r. zakupu autobusu wprowadził autopoprawkę  do projektu budżetu  na rok 2005 poprzez:
1)zwiększenie dochodów i wydatków o kwotę 250.000 zł. na podstawie umowy zawartej ze Starostwem Powiatu  Kłodzkiego o dotacji na dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do zakupu autobusu.
2)wartość zakupu autobusu po przetargu wynosi 400.160 zł. w związku z czym
dokonuje się zmniejszenia  wydatków bieżących o kwotę 70.116zł. i inwestycyjnych
o kwotę 80.000  zł. – ogółem o 150.160zł, które przeznacza się na pokrycie kosztów
zakupu autobusu – wydatek inwestycyjny.
Kontynuował, że:
- Zmniejszenie wydatków inwestycyjnych planowanych na wykonanie dokumentacji projektowej budowy wodociągów i kanalizacji na terenach wiejskich z kwoty 180.000 zł. na 100.000 zł zachodzi ze względu na wstępne rozeznania, iż koszt wykonania takiej dokumentacji wynosił będzie w granicach około 400.000 zł z uwagi , iż po weryfikacji koncepcji, ukończenia studium wykonalności wykonania oceny oddziaływania na środowisko, koszty tej inwestycji szacuje się na poziomie niższym o około 45 % wcześniej szacowanych. Ma to bezpośredni wpływ na koszty opracowania dokumentacji. W związku  z tym zmniejsza się finansowanie z budżetu gminy o kwotę 80.000 zł i przewiduje dofinansowanie z innych źródeł w wysokości 300.000 zł.
- Kwotę 70.000 zł proponuje się przeznaczyć z pozycji – Oświetlenie ulic, rezygnując z wykonania dokumentacji technicznej związanej z dokładną inwentaryzacją oświetlenia ulicznego, mającej na celu przygotowanie do jego zmodernizowania. W przypadku osiągnięcia dodatkowych dochodów, proponuje się w trakcie roku budżetowego wprowadzić to zadanie do realizacji.
- O kwotę 160 zł zmniejsza się wydatki bieżące w administracji, przeznaczając na wydatki inwestycyjne – zakup autobusu. W związku z tymi zmianami zmienia się załącznik Nr 1, 2,3 i 9. Załącznik nr 13 ulega zmianie, ze względu na podaną prognozę długu na początek danego roku a winno być na koniec, po spłacie planowanych rat.
Zarządzenie w załączeniu.
Załącznik nr 12

e) Przewodniczący Rady poinformował, że podczas wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Szczytnej powyższe Zarządzenie zostało radnym przedstawione.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem, bądź odrzuceniem autopoprawki do projektu budżetu gminy Szczytna na rok 2005 w brzmieniu określonym w Zarządzeniu.
Rada w obecności 15 radnych głosami: 12-za, 1-przeciw, przy 2 głosach wstrzymujących przyjęła autopoprawkę do projektu budżetu gminy Szczytna na rok 2005.

f)Rada w obecności 15 radnych głosami: 14-za, przy 1 głosie wstrzymującym podjęła uchwałę w sprawie budżetu Gminy Szczytna na rok 2005.
Uchwała Nr XXIII/187/04 w sprawie budżetu Gminy Szczytna na rok 2005 w załączeniu.
Załącznik nr 13


Ad.8.
a) Projekt uchwały w sprawie Przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005 przedstawił Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna Pan Edward Kondratiuk. Poinformował, że realizując wnioski zgłoszone podczas posiedzeń Komisji Rady Miejskiej przedkłada Radzie Miejskiej:
1. Załącznik Nr 4 do projektu uchwały uwzględniający szczegółowy podział środków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w roku 2005. o brzmieniu:
                                                                                             „Załącznik Nr 4
                                                                                             do Uchwały Nr _________
                                                                                            Rady Miejskiej w Szczytnej
                                                                                             z dnia 29 grudnia 2004 r.

Preliminarz środków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych w roku 2005.
DOCHODY : przewidywane wpływy do budżetu gminy z opłat za zezwolenia na sprzedaż
                       i podawanie napojów alkoholowych
                                                                                                                               - 80.000 zł
WYDATKI : realizacja zadań ujętych w Gminnym Programie
                                                                                                                              - 80.000 zł

PODZIAŁ  ŚRODKÓW :


3)Na realizację pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu, a także udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie- 30.000 zł, z tego:
1)  obóz terapeutyczny dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym – 14.000 zł,
2)  materiały informacyjno-edukacyjne- 1.000 zł,
3) terapia dla osób uzależnionych, członków ich rodzin, dla ofiar i sprawców przemocy – 8.944 zł,
4) koszty funkcjonowania Gminnego Centrum Profilaktyki Terapii Uzależnień i Interwencji Kryzysowej ARKA – 6.056 zł
                                                                                                            
II. Na realizację profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w szczególności
dla dzieci i młodzieży i promowanie zdrowego stylu życia przeznacza się 32.000 zł, z tego:
12)programy profilaktyczno-edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej – 5.000 zł,
13)profilaktyczne zajęcia pozalekcyjne – 27.000 zł

III. Na obsługę Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych(wynagrodzenia Pełnomocnika wraz z pochodnymi)  przeznacza się
                                                                                                                             - 10.000 zł
IV. Na pracę Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeznacza się  8.000 zł. w tym:

1) wynagrodzenia członków Komisji wraz z pochodnymi – 6.435,84 zł, w tym wynagrodzenia członków Komisji ustala się  następująco:
      1. forma: umowa – zlecenia
      2. wynagrodzenie miesięczne – ryczałtowe w wysokości (brutto) :
            a/  przewodniczący – 200 zł
            b/  sekretarz             - 180 zł
            c/  członek               -  120 zł
            
2)opinie biegłych, materiały biurowe, delegacje – 1.564,16 zł”.

2. Załącznik Nr 2 regulujący tryb ponownego rozpatrywania ofert na pozalekcyjne zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży o brzmieniu:
„Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr _________
Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 29 grudnia 2004 r.

REGULAMIN KONKURSU OFERT NA  POZALEKCYJNE ZAJĘCIA  PROFILAKTYCZNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY


1. Termin składania ofert:
 do 30 stycznia 2005 r..

2. Miejsce składania ofert :
sekretariat Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnego Centrum Profilaktyki  Terapii
Uzależnień i Interwencji Kryzysowej " ARKA", ul. Szpitalna 1, Szczytna.

3. Wyboru ofert dokona komisja składająca się z członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, członków Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej, Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki Uzależnień; w terminie do 20 lutego 2005 r.

4. Oferta powinna zawierać:

            -   temat, formę zajęć, program, cel zajęć,
-   imię, nazwisko prowadzącego,
-   adres, telefon kontaktowy,
-    kwalifikacje, uprawnienia do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą,
- sposób naboru uczestników, ich wiek, wielkość grupy,
- miejsce realizacji zajęć,
- termin rozpoczęcia i zakończenia zajęć, terminarz zajęć,
                  -    proponowaną stawkę godzinową brutto
                  -    liczbę godzin zajęć, łączną wartość projektu.
5. Preferowane będą oferty zajęć w okresie wakacyjnym (lipiec, sierpień ).

6. W przypadku rezygnacji oferenta lub zajścia innych okoliczności uniemożliwiających mu realizację zajęć Pełnomocnik zwołuje posiedzenie Komisji, o której mowa w pkt. 3 celem ponownego rozpatrzenia złożonych w miesiącu styczniu ofert. Dopuszcza sie przeprowadzenie w trakcie 2005 r. dodatkowego konkursu ofert w terminie wskazanym przez Komisję.

7. Umowy – zlecenia zawierane będą imiennie z Dyrektorem OPS – Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych


Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały uwzględniający powyższe zmiany.
Rada w obecności 15 radnych głosami: 12-za, 2-przeciw, przy 1 głosie wstrzymującym podjęła uchwałę w sprawie Przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005.
Uchwała Nr XXIII/188/04 w sprawie Przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005 w załączeniu.
Załącznik nr 14

b) Projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym przedstawił Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz. Do projektu uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym.
Uchwała Nr XXX/189/04 w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym w załączeniu.
Załącznik nr 15

c) Projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych przedstawił Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz.

Radna Elżbieta Ogrodnik:
Nie zgadzam się z argumentacją Zastępcy Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna przedstawioną w pkt. 2 sesji. Na terenie gminy funkcjonuje przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Szczytna. Jaki sens ma przekazywanie dotacji do przedszkoli niepublicznych funkcjonujących poza granicami gminy?

Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz:
Rodzice mają prawo wybrać, czy dziecko ma być objęte wychowaniem przedszkolnym w przedszkolu publicznym w Szczytnej, czy w przedszkolu niepublicznym prowadzonym w innej gminie. Ustawodawca wyraźnie zastrzegł, że jeżeli do przedszkola niepublicznego uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem gminy dotującej to przedszkole, gmina, której mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty. Rada Miejska, zgodnie z cyt. ustawą, ma obowiązek podjęcia obecnej uchwały. Do Urzędu Miasta i Gminy w Szczytnej wpłynęły już wnioski w powyższej sprawie. Aby je rozpatrzyć Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna musi postępować zgodnie z trybem udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych, a do określenia tego trybu ustawowo kompetencje zostały zastrzeżone Radzie.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności  15 radnych głosami: 12-za, 2-przeciw, przy 1 głosie wstrzymującym podjęła uchwałę w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych.
Uchwała Nr XXIII/190/04 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych w załączeniu.
Załącznik nr 16

d) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XV/109/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 stycznia 2004r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna przedstawił Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz.
Do projektu uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych głosami: 14-za, 1 -przeciw podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XV/109/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 stycznia 2004r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna.
Uchwała Nr XXIII/191/04 w sprawie zmiany uchwały Nr XV/109/2004 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 stycznia 2004r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna.
Załącznik nr 17

e) Projekt uchwały w sprawie wyboru przedstawicieli do Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej przedstawił Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz.
Na przedstawicieli do Komisji Konkursowej z ramienia organu prowadzącego szkołę zgłoszono następujące kandydatury:
1. Wojciech Szlosberger – kandydat wyraził zgodę,
2. Elżbieta Ogrodnik – kandydatka wyraziła zgodę,
3. Wiesław Tracz – kandydat wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyboru przedstawicieli do Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej.
Uchwała Nr XXIII/192/04 w sprawie wyboru przedstawicieli do Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczytnej w załączeniu.

                                                                                                              Załącznik nr 18


f) Projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim oraz zmian w uchwale Nr XX/154/04 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 17 września 2004r. w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim i zmiany tej uchwały przedstawił Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna Pan Edward Kondratiuk. Do projektu uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Rada w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim oraz zmian w uchwale Nr XX/154/04 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 17 września 2004r. w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim i zmiany tej uchwały.
Uchwała Nr XXIII/193/04 w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim oraz zmian w uchwale Nr XX/154/04 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 17 września 2004r. w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim i zmiany tej uchwały w załączeniu.

                                                                                                              Załącznik nr 19

 

Ad.9.
Na interpelacje radnego Pana Wiesława Kitela  odpowiedzi udzielili:

1) P.o. Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej Pan Marek Greszta:
W tym samym dniu wystąpiło kilka awarii sieci wodociągowej. W pierwszej kolejności zostały podjęte działania w miejscach najbardziej zagrożonych. W trakcie przeprowadzanych prac Mieszkańcy nie mieli problemów z poborem wody. Do poniedziałku wszystkie awarie zostały usunięte.
2) Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna Pan Wiesław Tracz:
Przepisy gminne regulujące postępowanie z odpadami komunalnymi są istotnym instrumentem wdrożenia w życie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku.
Zasady odpłatności za odbiór odpadów komunalnych stałych w gminie reguluje uchwała Nr XXV/188/97 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 marca 1997 r. (z późn. zm.). W Załączniku Nr 2 do tej uchwały Rada ustaliła sposób rozliczania za odbiór odpadów komunalnych. W celu ustalenia jednolitych normatywnych rozliczeń za wywóz odpadów, pomiędzy jednostkami wywozowymi, a właścicielami nieruchomości, ustalono jednolite normy wywiezionych stałych odpadów komunalnych. Ilość wywiezionych nieczystości ustala się przyjmując za podstawę do obliczeń liczbę mieszkańców w lokalach mieszkalnych wg stanu na dzień 30 listopada roku poprzedniego oraz roczny jednostkowy wskaźnik nagromadzenia nieczystości, który dla lokali mieszkalnych wynosi 1,5 m3 / mieszkańca rocznie. Dla indywidualnych właścicieli posesji ilość wywiezionych nieczystości ustala się wg faktycznej ilości wywozu.
Zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, jeżeli lokali wyodrębnionych, wraz z lokalami niewyodrębnionymi, jest więcej niż siedem, właściciele lokali są obowiązani podjąć uchwałę o wyborze jednoosobowego lub kilkuosobowego zarządu nieruchomością wspólną. Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali. Właściciele nieruchomości usytuowanej przy ul. Leśnej 25, pomimo tego, że nieruchomość zabudowana jest budynkiem, w którym wyodrębnionych jest więcej niż siedem lokali, nie podjęli takiej uchwały. Gdyby zarząd tej wspólnoty został ustanowiony, zgodnie z postanowieniami odrębnej umowy zawartej pomiędzy jednostką wywozową (Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej) a zarządem nieruchomości położonej na terenie miasta Szczytna przy ul. Leśnej 25, na podstawie cyt. uchwały Rady Miejskiej, dopuszcza się sposób rozliczenia polegający na przyjęciu rzeczywistej ilości wywiezionych odpadów.
3) Burmistrz Miasta i Gminy Szczytna Pan Edward Kondratiuk:
Działania Burmistrza są ukierunkowane na udzielanie wszelkiej pomocy pracownikom Zakładu, którzy w chwili obecnej pozostają w okresie wypowiedzeń umów o pracę i ich rodzinom - mieszkańcom Gminy Szczytna, także poprzez Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczytnej. Prowadzone są rozmowy z osobą zarządzającą Zakładem po upadłości Sudety C.W. Sp. z o.o. oraz z Kierownikiem Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku. Wszelkie informacje w tej sprawie, w tym ewentualnego sprawie możliwości ewentualnego ponownego zatrudnienia, będą Radzie przekazywane na bieżąco.

Ad.10.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w obradach i ogłosił zamknięcie obrad XXIII sesji Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.
Protokółowała A.Sitarz.

 


Przewodniczący Rady Miejskiej

WOJCIECH SZLOSBERGER
        

 

 


 

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 24 Styczeń 2005 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 432536