Zarządzenie Nr 213/2005 Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna z dnia 5 maja 2005 roku
w sprawie powołania Komisji Stypendialnej i ustalenia jej trybu pracy Na podstawie art. 30 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z póź. zm.) i § 9 Uchwały Nr XXV/218/05 Rady Miejskiej w Szczytnej 30 marca 2005 roku w sprawie określenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Szczytna, zarządzam co następuje:
§ 1
Powołuję Komisję Stypendialną, zwaną dalej Komisją w składzie: 1. Czesława Lisowska – Przewodnicząca Komisji 2. Aneta Sitarz – Zastępca Przewodniczącej Komisji 3. Elżbieta Kędzior – Członek 4. Grażyna Gaczyńska – Członek
§ 2
1. Komisja Stypendialna jest ciałem o charakterze opiniodawczo-doradczym. 2. Do zadań Komisji w szczególności należy: 1) sprawdzenie wniosków o stypendium szkolne i zasiłek szkolny pod względem poprawności formalnej, 2) wstępne kwalifikowanie uczniów do grup dochodowych, 3) przedstawianie Burmistrzowi listy osób uprawnionych do otrzymania stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego, 4) przedstawianie Burmistrzowi listy osób nieuprawnionych do otrzymania stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego, 5) rozpatrywanie sytuacji materialnej uczniów, którym stypendium szkolne i zasiłek szkolny mają być przyznane z urzędu, 6) przedstawienie propozycji wysokości stypendiów i zasiłków ustalonych odpowiednio wg zasad określonych w Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Szczytna. § 3 Posiedzenia Komisji odbywać się będą w terminie umożliwiającym przyznawanie stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego.
§ 4
Pracami Komisji kieruje Przewodnicząca, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącej.
§ 5
Dla ważności posiedzeń wymagany jest udział 2 członków Komisji.
§ 6
W pierwszej kolejności opiniuje się do zakwalifikowania do pomocy materialnej uczniów spełniających następujące kryteria: 1. pochodzą z rodzin o najniższych dochodach, 2. występują w rodzinie dodatkowo okoliczności: 1) występujące bezrobocie w rodzinie, 2) obecność osób niepełnosprawnych, 3) występowanie ciężkiej lub długotrwałej choroby, 4) wielodzietność w rodzinie, 5) brak umiejętności opiekuńczo-wychowawczych, 6) występowanie zjawisk patologii społecznej, w szczególności alkoholizmu lub narkomanii, 7) występowanie stanu rodziny niepełnej, 8) wystąpienie zdarzenia losowego.
§ 7
1. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Komisji. 2. W terminie 3 dni od posiedzenia Przewodniczący Komisji przedkłada Burmistrzowi Miasta i Gminy protokół z odbytego posiedzenia
§ 8
Zobowiązuje się wszystkich członków Komisji do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji uzyskanych w trakcie prac Komisji.
§ 9
Obsługę biurową Komisji prowadzi pracownik na stanowisku inspektora ds. oświaty, zdrowia i pomocy społecznej.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. |