szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr. XV/2008 z dnia 31 stycznia 2008r.

Protokół Nr XV/2008

z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 31 stycznia 2008r.

Godzina rozpoczęcia:  14.00
Godzina zakończenia:  17.30

Miejsce obrad :                       sala posiedzeń UMiG

W sesji wzięło udział 14 radnych.
Radny nieobecny –  Tomasz Bernat
   od pkt. 11 Waldemar Górecki

Lista obecności radnych, sołtysów, zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 14 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany. Do porządku uwag nie wniesiono.
Przewodnicząca Rady Renata Idzik odczytała porządek obrad:
1.Otwarcie sesji.
2.Porządek obrad.
3.Informacja Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku o zrealizowanych pracach i remontach w 2007 r. oraz o planowanych inwestycjach w gminie Szczytna, ze szczególnym uwzględnieniem modernizacji ul. Wolności w Szczytnej.
4.Informacja Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei o zrealizowanych pracach i remontach w 2007 r. oraz o planowanych inwestycjach w gminie Szczytna, ze szczególnym uwzględnieniem modernizacji drogi nr 388.
5.Informacja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu o zrealizowanych pracach i remontach w 2007 r. oraz o planowanych inwestycjach w gminie Szczytna, ze szczególnym uwzględnieniem przebudowy zespołu skrzyżowań na odcinku od ul. Dojazdowej do ul. Handlowej w Szczytnej oraz budowy chodnika przy ul. Robotniczej w Szczytnej.
6.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
7.Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
8.Wnioski i interpelacje radnych.
9.Informacja Komisji Rewizyjnej z oceny sprawozdania finansowego Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, informacji o dochodach i wydatkach związanych z realizacją Gminnego Programu za 9 m-cy 2007r.
10.Sprawozdanie z działalności za rok 2007:
1) Komisji Rewizyjnej,
2) Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego,
3) Komisji Spraw Społecznych,
4) Komisji ds. Rozwoju Wsi.
11.Podjęcie uchwał:
1)w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli,
2)zmieniającej uchwałę Nr XXV/218/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 marca 2005 roku w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej  o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Szczytna,
3)przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2008,
4)przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2008.
12.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
13.Informacje Przewodniczącej Rady.
14. Zakończenie obrad.

Ad.3-5
Przewodnicząca Rady powitała zaproszonych gości. Poinformowała, że w sesji uczestniczą Kazimierz Gertner – Kierownik Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kłodzku  oraz Stanisław Sijka – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku. Dodała, że nie uczestniczy w sesji, pomimo wystosowanego pisemnego zaproszenia przedstawiciel Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei – instytucji zarządzającej drogami wojewódzkimi. Przewodnicząca zwróciła się do przedstawiciela Zarządu Dróg Powiatowych o zabranie głosu.Stanisław Sijka – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku:
W roku ubiegłym zajmowaliśmy się robotami utrzymaniowymi na drogach powiatowych na terenie gminy Szczytna. Zarząd Dróg Powiatowych administruje na terenie gminy Szczytna siecią ponad 50 km dróg. Były to remonty cząstkowe dróg, w tym: pielęgnacja zieleni, drzew, czyszczenie ulic, chodników. Na bieżące utrzymanie dróg wydaliśmy ponad 45 tys. zł. Inne koszty: na zimowe utrzymanie dróg w okresie 01.01.2007 do 31.12.2007 – nakłady blisko 92 tys. zł. Część robót wykonaliśmy siłami własnymi. Na terenie gminy funkcjonuje nasz obwód drogowy. We współpracy z pracownikami skierowanymi przez Pana Burmistrza w ramach robót publicznych zajmowaliśmy się także wykaszaniem rowów, wycinką krzaków, sprzątaniem pasa drogowego. Została wymieniona część znaków drogowych. Przedsięwzięcia, które z Panem Burmistrzem zostały ustalone, a które dopiero zaowocują w przyszłym roku to m.in. przygotowanie inwestycji pod nazwą „Przebudowa drogi powiatowej 3242D ul. Wolności”. W zeszłym roku przygotowaliśmy projekt techniczny, wartość inwestycji wg kosztorysu z zeszłego roku wynosi 4 mln 200 tys. zł. Wspólnie będziemy się starać o dofinansowanie tego zadania w ramach różnych środków, które będą do pozyskania. Na rok 2008 mamy zagwarantowane w budżecie Zarządu Dróg Powiatowych na  I etap kwotę 560 tys. zł. To pozwoli na przebudowę tego początkowego odcinka. To są tylko środki własne, które Powiat zagwarantował na ten rok. Myślimy, że ok. 1 mln zł. uda się nam pozyskać w tym roku. Pozostała kwota w wysokości 2,5 mln jest przewidziana do realizacji w roku przyszłym Pozwoliłoby to do końca przyszłego roku całą ulicę przebudować.
W roku 2008 na pozostałych odcinkach będą tylko prace utrzymaniowe.
Informacja dotycząca wydatków poniesionych w 2007 r. na utrzymanie  i remonty dróg powiatowych  na terenie gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik Nr 2

Przewodnicząca Rady udzieliła głosu Kazimierzowi Gertnerowi – Kierownikowi Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kłodzku.

Pan Kazimierz Gertner poinformował, że:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych na terenie gminy zarządza drogą nr 8 na długości 10 km. W ubiegłym roku wykonywane były roboty utrzymaniowe, jak: naprawa barier, studzienek, koszenie poboczy, itp. Nakłady na te prace wynosiły ok. 82 tys. zł na terenie gminy Szczytna. Poprawiono bezpieczeństwo ruchu poprzez wykonanie trzech oświetleń przejść dla pieszych:
1)dwóch elektrycznych (na ul. Borowina, na Robotniczej koło sklepu meblowego),
2)jednego na baterię słoneczną (między Dusznikami a Szczytną).
Oznakowaliśmy niebezpieczny łuk drogi obok p. Łoja. Ustawiliśmy również makietę fotoradaru. W roku 2008 będziemy partycypować w przebudowie skrzyżowania z ul. Wolności i ul. Sienkiewicza w Szczytnej. Jeżeli otrzymamy środki zlecimy w tym roku wykonanie dokumentacji na chodnik na ul. Robotniczej.
Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz:
Na podstawie posiadanej dokumentacji informuję, że nie zostały jeszcze zakończone wszystkie sprawy związane z wydawaniem decyzji środowiskowych. Kwestie środowiskowe wstrzymały realizację wcześniejszego projektu, który był projektem dotyczącym także przebudowy drogi. Projekt uwzględniał zmianę przebiegu jezdni w stosunku do jej dotychczasowego umiejscowienia. W trakcie konsultacji środowiskowych wynikło, że nowy przebieg drogi wchodzi w obszary Natura 2000. Nastąpiła zmiana koncepcji przeprowadzenia remontu i trzeba było wykonać jeszcze raz dokumentację remontu drogi. Na dzisiaj jest to remont drogi tylko na jej dotychczasowym przebiegu z ewentualnym rozszerzeniem, jeżeli chodzi o nawierzchnię główną. Planowany jest remont jednego mostu i przebudowa jednego skrzyżowania w obrębie rozjazdu na Chocieszów, Niwę, Wambierzyce. Jeżeli chodzi o finansowanie, to w tej chwili kończy się procedura samego projektowania. Jeżeli chodzi o Wieloletni Plan Inwestycyjny Województwa to inwestycja planowana jest na lata 2008-2009, ze wskazaniem na rok 2009. W tym roku może dojść do procedury przetargowej. Remont jest przewidywany od zakończenia nowego dywanu asfaltowego na wyjeździe z Wambierzyc do skrzyżowania z drogą krajową nr 8.
W porozumieniu trójstronnym Gmina Szczytna zobowiązała się do pokrycia w 50 % kosztów remontu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zobowiązała się do pokrycia pozostałych 50 %. Zarząd Dróg Powiatowych godzi się na to, aby zamknąć ul. Wolności w jej dotychczasowym kształcie. Pozostałe uzgodnienia dotyczą wykonania prac w kolejnych etapach inwestycji. Przesunięciu będzie musiało ulec główne przejście dla pieszych na krajowej 8. Będzie ono planowane na przedłużeniu deptaka, który powstanie w obecnym przebiegu ulicy Wolności.
Do reprezentanta Zarządu Dróg Powiatowych zwracam się z wnioskiem, aby przedstawił radnym informacje, na ile realne są działania zmierzające do wykonania remontu ul. Wolności na I etapie – od obecnego wlotu z drogi krajowej do ul. Kościelnej (sklep MEPS). Natomiast reprezentanta Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych informuję, że mieszkańcy ul. Robotniczej sąsiadujący z drogą krajową (obok sklepu meblowego) skarżyli się na sprawy związane z jakością pobocza. TIR-y na zakręcie, jadąc w kierunku Dusznik Zdroju uszkadzają to pobocze. Druga sprawa związana jest ze wspominanym wcześniej postulowanym nowym przejściem dla pieszych. Gmina uważa, że powinna powstać tam sygnalizacja świetlna. Gmina występowała wielokrotnie o takie rozwiązanie, jednak bez skutku. Zainstalowano jednak sygnalizację świetlną w Kudowie i Dusznikach Zdroju. Chciałbym wiedzieć, czy miasta te partycypowały w kosztach tej inwestycji.

Stanisław Sijka – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku:
Na rok 2008 mamy zagwarantowane w budżecie Zarządu Dróg Powiatowych na I etap kwotę 560 tys. zł. Wystarczy to na wykonanie deptaka i częściowo na przebudowę ul. Wolności do skrzyżowania z ulicą Kościelną. Jak pozyskamy środki z Unii Europejskiej wykonamy dłuższy odcinek.
Kazimierz Gertner - Kierownik Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kłodzku:
Wiemy o problemach z poboczem, będziemy je umacniać. Żeby nie było planowanej przebudowy ul. Wolności sygnalizacja świetlna dzisiaj byłaby w Szczytnej. Sygnalizacja będzie robiona po przebudowie. Gminy Kudowa Zdrój oraz Duszniki Zdrój nie partycypowały w kosztach założenia sygnalizacji świetlnej na ich terenach.

Radny Wojciech Szlosberger:
Dobrze się dzieje, że zmierzamy do rozwiązania tylu problemów, bolączek gminy od wielu lat. Kiedy się rozpoczną prace, które mają na celu rozwiązanie problemu przejścia dla pieszych na krajowej 8?
W sierpniu była przeprowadzana wizja lokalna dotycząca problemu zalewania posesji nr 9 i 13 przy ul. Sienkiewicza. Budynki te są zalewane przez wody opadowe z ul. Bobrownickiej i ul. Sienkiewicza. Kiedy zostanie wykonany łapacz i studzienka, żeby zabezpieczyć te posesje przed zalewaniem?
Jak daleko posunięte są sprawy przejęcia dróg powiatowych przez gminę, wcześniej takie deklaracje były?

Radny Ireneusz Hoffman:
Musimy wykorzystać ten moment i kompleksowo uporządkować sprawę bezpieczeństwa mieszkańców Szczytnej, zwłaszcza w tych bardzo newralgicznych miejscach. Z którejkolwiek strony by nie wyjeżdżać, wszędzie jest niebezpiecznie. Trzeba unikać kolizji. Po pierwsze sygnalizacja świetlna, taka, która pozwoli osobom poruszającym się pieszo, na bezpieczne przejście. Nie możemy tego załatwić w sposób nieprofesjonalny. Zależy nam także na kontynuacji chodnika na ul. Robotniczej, aby mieszkańcy mogli bezpiecznie się poruszać w tym obszarze. Jeżeli nie pozyskamy środków z Unii, i wykonamy tylko przebudowę do ul. Kościelnej to będzie problem. Nie jest do zaakceptowania to, aby za ul. Kościelną pozostawić to, co jest obecnie.

Radna Beata Rydz:
Kiedy będzie chodnik na ul. Sienkiewicza w kierunku Metalowca?

Radny Leszek Gunia:
Czy planowany jest w kolejnych latach remont drogi powiatowej za skrzyżowaniem z ul. Batorów, w kierunku Złotna? Dotyczy to także bezpieczeństwa pieszych na tych odcinkach?

Radny Józef Gunia:
Dokąd jest planowany chodnik na ul. Robotniczej w Szczytnej?
Pobocze na ul. Robotniczej trzeba umocnić, w tej chwili materiał z którego jest wykonane nie jest właściwy i trzeba je poprawiać.

Zastępca Burmistrza Szczytnej:
Jeżeli chodzi o ul. Sienkiewicza i łapacz wody umiejscowiony na zakończeniu ul. Bobrownickiej gmina jest gotowa to zadanie wykonać. W rozmowie z zarządcą drogi powiatowej będziemy w najbliższy poniedziałek sprawę studzienek też uzgadniać. To wymaga uzgodnień i opracowania dokumentacji. Jeżeli będzie możliwość włączenia się do istniejących studzienek będziemy mieć to na względzie.
Jeżeli chodzi o przejmowanie zadań w zakresie dróg powiatowych i inne sprawy związane z zarządcą drogi krajowej w czasie spotkania dokonane zostaną pozostałe uzgodnienia. Gmina tak szybko nie przejmie zadań w zakresie przejmowania dróg, bo drogi można przejmować razem z przekazanymi pieniędzmi. A tego problemu nie mamy rozwiązanego. Bez przekazania środków finansowych takiej możliwości nie ma, bo gmina finansować tego zadania nie jest w stanie.

Kazimierz Gertner - Kierownik Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kłodzku: Chodnik przy ul. Robotniczej będzie projektowany od przystanku autobusowego przy ul. Robotniczej do Szczytnej.

Stanisław Sijka – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku:
Jeżeli chodzi o wykonanie dalszego ciągu ul. Wolności to mamy zadanie to zapisane na lata 2008-2009 i nie będzie tego poślizgu. Środki pozabudżetowe postaramy się pozyskać.

Przewodnicząca Rady Renata Idzik:
My, mieszkańcy Szczytnej ciągle na coś czekamy. Najpierw czekaliśmy na wodociągowanie i kanalizację ul. Wolności, potem na inwestycję związaną z przeprowadzeniem gazu. Teraz będziemy czekać na koleją inwestycję, jest dobra wola wszystkich stron i ta inwestycja – mamy nadzieję też szybko zakończy się. Mieszkańcy będą cieszyć się, że wszystko zostanie załatwione. Korzystając z obecności Pana Dyrektora chciałabym zapytać o remont górnej drogi do Dusznik Zdroju. Obecnie jest ona w stanie fatalnym.
Pytanie do Pana Dyrektora ZGKiM w Szczytnej: W jaki sposób uregulowana jest sprawa utrzymania czystości na chodnikach będących w zarządzie dróg powiatowych?

Stanisław Sijka – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku:
Droga przez Dolinę jest najgorszym odcinkiem drogi powiatowej na terenie gminy Szczytna. Na ten rok, czy lata następne ona nie jest przewidziana do przebudowy. Przewidziane są tylko prace remontowe, łatanie większych dziur, itp.

Ryszard Drozd – Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej:
Mamy podpisane stosowne porozumienia odnośnie sprzątania chodników z zarządcami dróg powiatowych i krajowych. Współpraca układa się dobrze.

Przewodnicząca ogłosiła 15-minutową przerwę.

Ad.6.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 28 grudnia 2007 r. pozostawał do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej (pok. nr 17). W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 14 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami za, jednogłośnie przyjęła.


Ad.7
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.
Informacja Burmistrza w załączeniu.

     Załącznik nr 3

Ad.8
Radny Wojciech Szlosberger:
1)Reklamy na budynkach trzeba uporządkować, zwłaszcza przy ul. Wolności 7.
2)Brakuje powierzchni parkingowych przy UMiG w Szczytnej, zwłaszcza przy organizacji większych imprez są problemy z parkowaniem.
3)Dlaczego słupek ograniczający przejazd przez ul. Kościelną obok kościoła został wykopany. Każdy może tamtędy przejechać, a słupek został wcześniej ustawiony, żeby takiej możliwości nie było.
4)Budynek po byłym PPH w centrum Szczytnej jest w stanie fatalnym. Wręcz straszy, coś trzeba z tym zrobić.
5)Czy uruchomienie muzeum, izby pamięci w byłym browarze jest możliwe?
6)Trzeba posprzątać miasto, jest bałagan.

Radna Beata Rydz:
Czy na ul. Łąkowej będzie wykonana inwentaryzacja oświetlenia. Jest tam problem z przepustami, z nawierzchnią drogi.

Radna Renata Idzik:
Proszę, aby sprawę reklam potraktować kompleksowo. Wiele reklam wprowadza w błąd turystów i mieszkańców.

Ad.9.
Informację Komisji Rewizyjnej z oceny sprawozdania finansowego Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, informacji o dochodach i wydatkach związanych z realizacją Gminnego Programu za 9 m-cy 2007r. przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rydz. Protokół w załączeniu.
                               Załącznik nr 4
Przewodnicząca Rady poinformowała zebranych, że w związku z tym, że w protokole Komisja Rewizyjna nie przyjęła żadnych wniosków pokontrolnych nie będzie przeprowadzone głosowanie w sprawie ich przyjęcia lub odrzucenia.
  
Ad.10.
Sprawozdanie z działalności za rok 2007:
1) Komisji Rewizyjnej – przedstawiła Przewodnicząca Komisji Beata Rydz. Sprawozdanie w załączeniu.
   Załącznik nr 5
2) Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego – przedstawił Przewodniczący Komisji Ireneusz Hoffman. Sprawozdanie w załączeniu.
   Załącznik nr 6
3) Komisji Spraw Społecznych przedstawił przewodniczący Komisji Wojciech Szlosberger. Sprawozdanie w załączeniu.
   Załącznik nr 7
4) Komisji ds. Rozwoju Wsi przedstawił Przewodniczący Komisji Marian Onak. Sprawozdanie w załączeniu.


      Załącznik nr    8
Ad.11
1)Projekt uchwały w sprawie w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli przedstawił Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli.
Uchwała Nr XV/88/08 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie w sprawie ustalenia trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli  w załączeniu.
Załącznik nr 9
2)Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXV/218/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 marca 2005 roku w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej  o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Szczytna przedstawił Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę Nr XXV/218/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 marca 2005 roku w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej  o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Szczytna.
Uchwała Nr XV/89/08 Rady Miejskiej w Szczytnej zmieniającej uchwałę Nr XXV/218/05 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 30 marca 2005 roku w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej  o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Szczytna  w załączeniu>

Załącznik nr 10
3)Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2008 przedstawiła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę  w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2008.
Uchwała Nr XV/90/08 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Szczytnej na rok 2008 w załączeniu.
Załącznik nr 11

4)Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2008 przedstawiła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami za, jednogłośnie podjęła uchwałę  w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2008.
Uchwała Nr XV/91/08 Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2008 w załączeniu.
Załącznik nr 12

Ad.12
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz:

- na interpelację radnego Wojciecha Szlosbergera:

1) Obecnie funkcjonuje uchwała w sprawie umieszczania reklam na terenach, budynkach, innych obiektach i urządzeniach komunalnych oraz pobierania z tego tytułu opłat. Uchwała ta wymaga zmian. Zostaną one wprowadzone.
2) Powierzchnie parkingowe przy UMiG w Szczytnej trzeba będzie wykonać.
3) Słupek ograniczający przejazd przez ul. Kościelną obok kościoła został wycięty za zgodą Urzędu celem stworzenia możliwości odśnieżenia tego odcinka. Wiosną słupek zostanie ponownie wkopany, a na zimę wycięty.
4) Uruchomienie muzeum, izby pamięci w byłym browarze jest możliwe. Mamy niezbędną dokumentację.
5) Nie mamy obecnie pracowników zatrudnionych w ramach umów z Powiatowym Urzędem Pracy, którzy mogliby zająć się sprzątaniem miasta. Osoby zatrudnione w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej mają obecnie do wykonania inne prace związane z planowaną przebudową ul. Wolności.

- na interpelację radnej Beaty Rydz:
Projekt modernizacji nie przewiduje wykonania oświetlenia przy u. Łąkowej. Sprawą się zajmiemy.

Ad.13
Przewodnicząca Rady przedstawiła następujące sprawozdanie z pracy Rady Miejskiej w Szczytnej za rok 2007:
„Dnia 31 stycznia 2007 roku Rada Miejska w Szczytnej  zatwierdziła roczny plan pracy. Plan ten uwzględniał  założone przez Radę priorytety na 2007 rok i stał się podstawą  działań  podejmowanych przez Radę  Miejską na przestrzeni całego 2007 roku. Wszystkie tematy zaplanowane w planie  pracy na 2007 rok zostały przez Radę  podjęte. W okresie od dnia 27 listopada 2006r. do dnia 31 grudnia 2007 roku odbyło się 14 sesji Rady Miejskiej. Ilość sesji  zapewniła swoją częstotliwością  właściwą, zgodnie z ustawą  o samorządzie  gminnym,  pracę Rady Miejską. Sesje odbywały się przy  ponad 90 %  frekwencji  Rady. Sześcioro radnych wykazało się 100% frekwencją. Obrady na sesjach poprzedzone były pracą  stałych komisji Rady, które pracowały na podstawie własnych planów pracy zgodnych z planem pracy Rady Miejskiej, omawiały na bieżąco  projekty uchwał, wnosiły do nich uwagi oraz przekazywały  wnioski do Burmistrza. W omawianym okresie podjęto 87 uchwał.
Realizując ustawowy obowiązek kontaktowania się z wyborcami, Radni pełnią dyżury w każdy czwartek w godzinach 15.00 – 16.00, a Przewodnicząca Rady pełni dyżur w każdy wtorek w godzinach 12.30 – 15.45. Dyżury odbywają się w Urzędzie Miasta. Oprócz wspomnianych dyżurów, wprowadzone zostały również spotkania z wyborcami w okręgach wyborczych. W minionym roku odbyły się dwa takie spotkania i choć frekwencja mieszkańców nie była duża, myślę, że z biegiem czasu zmieni się to na lepsze.
W czasie sesji, a także na komisjach Radni zgłosili około 40 wniosków, zapytań lub interpelacji. Dotyczyły one głównie ważnych dla mieszkańców problemów. Na wszystkie z nich został udzielona odpowiedź oraz podjęto próby ich rozwiązania. Miało to wpływ na pomyślne rozwiązanie wielu problemów społecznych.
W minionym roku Radzie przyszło zmierzyć się z kilkoma ważnymi sprawami. Nie będę ich w tym momencie omawiała, ponieważ wszyscy je pamiętamy. Przypomnę tylko w skrócie: służba zdrowia w powiecie kłodzkim, gospodarka odpadami, regulamin utrzymania czystości i porządku, agroturystyka na terenie naszej gminy, przyszłość DPS „Zamek”, bezpieczeństwo w gminie, stan dróg i cieków wodnych, czy wreszcie temat bardzo istotny – restrukturyzacja oświaty. Nie wszystkie sprawy udało się rozwiązać, bo i nie we wszystkich głos Rady jest głosem ostatecznym, nie wszystko zależy od dobrej woli Radnych. Mam nadzieję, że sprawy, które w ubiegłym roku nie udało się rozwiązać ostatecznie (m.in. cieki wodne, posterunek policji, przyszłość DPS), w tym roku powrócą i będziemy dalej walczyć o pomyślne dla mieszkańców naszej gminy rozwiązanie tych i innych problemów.
Na zakończenie chciałabym podziękować pracownikom Urzędu za pomoc oraz merytoryczne i kompetentne przygotowywanie materiałów na posiedzenia Komisji i Rady. Dziękuję wszystkim Radnym za aktywny udział w posiedzeniach Komisji i Rady. Szczególnie dziękuję przewodniczącym Komisji za ich inicjatywę i kreatywność.”

Przewodnicząca Rady poinformowała, że w związku z wnioskiem Fundacji Ochrony Zwierząt i Ochrony Polskiego Dziedzictwa Przyrodniczego z Jaszkowej Dolnej „Mrunio” z dnia 10 grudnia 2007r., stanowiącym załącznik do pisma skierowanego w dniu 27 grudnia 2007r. przez Starostę Kłodzkiego do Rady Miejskiej w Szczytnej odbyły posiedzenia Komisji Rady, które  zajmowały się problemem rosnącej bezdomności psów i kotów na terenie powiatu kłodzkiego na swoich posiedzeniach w miesiącu styczniu 2008r. Po zapoznaniu się z pisemną propozycją współpracy i przyłączenia się do projektu w celu podjęcia budowy międzygminnego schroniska dla bezdomnych zwierząt oraz przeprowadzenia kompleksowego programu likwidacji bezdomności na terenie wszystkich gmin Rada Miejska w Szczytnej wyraziła zainteresowanie projektem i wstępną akceptację przedstawionych zamierzeń, co zawarto w wystosowanym do Fundacji piśmie.
 
Ad.14
Przewodnicząca Rady w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XV sesji Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.
Protokółowała A. Sitarz.

 
informacje wprowadził:Stanisława Antoniewicz
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 13 Marca 2008 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 433904