szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XXX/2009 z dnia 25 czerwca 2009 r.

Protokół Nr XXX/2009
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 25 czerwca 2009 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 17.00

Miejsce obrad : sala posiedzeń UMiG

W sesji wzięło udział 13 radnych.

Lista obecności radnych, sołtysów oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik nr 1 (a-d)

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Renata Idzik. Powitała radnych, zaproszonych gości, przybyłych mieszkańców. Stwierdziła, że w sesji uczestniczy 13 radnych, jest zatem quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz złożył wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektów uchwał w sprawach:
- w pkt 8 ppkt 9 zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009,
- w pkt 8 ppkt 10 przystąpienia gminy Szczytna wraz z sołectwami Chocieszów, Łężyce, Niwa, Słoszów, Wolany i Złotno do Programu „Odnowy Wsi w Województwie Dolnośląskim”.
Innych propozycji nie było.
Rada w obecności 13 radnych kolejno obydwa wnioski jednogłośnie przyjęła.
Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad:

1. Otwarcie sesji.
2. Porządek obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli Gimnazjum w zakresie prawidłowości realizacji budżetu za 2008 r.
5. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
6. Wnioski i interpelacje radnych.
7. Gospodarka odpadami na terenie miasta i gminy – stan aktualny, prognozy na lata przyszłe – dyskusja. Gospodarka wodno- ściekowa.
8. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia,
2) zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna,
3) zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008-2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku, uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku, uchwałą nr XXVIII/198/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 kwietnia 2009 roku i uchwałą nr XXIX/206/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 maja 2009 roku ,
4) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Dolina,
5) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Słoszów,
6) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Niwa,
7) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wolany,
8) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Chocieszów i Studzienno,
9) zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009,
10) przystąpienia gminy Szczytna wraz z sołectwami Chocieszów, Łężyce, Niwa, Słoszów, Wolany i Złotno do Programu “Odnowy Wsi w Województwie Dolnośląskim”,
9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
10. Informacje Przewodniczącej Rady.
11. Zakończenie obrad.

Ad.3
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 28 maja 2009 r. pozostawał do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczytnej (pok. nr 17). W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do treści protokołu, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami za, jednogłośnie przyjęła.

Ad.4
Informację Komisji Rewizyjnej z kontroli Gimnazjum w Szczytnej w zakresie prawidłowości realizacji wydatków za 2008 rok przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rydz. Protokół w załączeniu.
Załącznik nr 2

Do protokołu uwag nie wniesiono.
W związku z tym, że w treści protokołu nie zawarto wniosków pokontrolnych nie odbyło się głosowanie w sprawie ich przyjęcia lub odrzucenia.

Ad.5
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Informacja o działaniach podjętych w okresie między sesjami w załączeniu.
Załącznik nr 3

Ad.6
Radny Roman Konior:
a) czy wszystkie budynki usytuowane w głębi posesji zostały już właściwie oznakowane?,
b) wiadome jest, że planowana modernizacja ul. Wolności stoi pod znakiem zapytania, biorąc jednak pod uwagę obecny stan nawierzchni drogi powinniśmy podjąć jakieś działania zmierzające do jej naprawy.
Radny Leszek Gunia:
a) droga dojazdowa do Góry Anny jest systematycznie niszczona przez samochody wywożące drewno z lasu; kto jest właścicielem drogi i kto ją niszczy?

Radny Roman Sobczak poinformował, że Koło Gospodyń z Niwy reprezentowało Gminę na obchodach jubileuszu 550-lecia Hrabstwa Kłodzkiego. Roman Sobczak odebrał, i na sesji przekazał Zastępcy Burmistrza Szczytnej podziękowania Przewodniczącego Rady Powiatu oraz Starosty Kłodzkiego za wkład i zaangażowanie w organizację jubileuszu; impreza była udana, liczba osób reprezentujących naszą Gminę nie była duża.

Radna Renata Idzik zapytała czy toczyły się rozmowy dotyczące przejścia dla pieszych do ogródków działkowych?

Radny Roman Sobczak złożył podziękowania na ręce Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Szczytnej za obkoszenie poboczy na jego wsi.

Radna Teresa Gąbka przyłączyła się do podziękowań; również jest wdzięczna pracownikom i Dyrektorowi ZGKiM za dotychczasową współpracę; poinformowała, że drewno na wiatę jest już przetarte i oczekuje na pomoc w realizacji zadania.

Przerwa godz. 14.55-15.10

Ad.7
Zastępca Burmistrza Wiesław Tracz omówił zasady realizacji inwestycji dotyczącej uregulowania sprawy odpadów komunalnych. Inwestycję miał realizować Międzygminny Związek Celowy przy finansowym wsparciu gmin i funduszu spójności. W związku z radykalnym spadkiem poziomu dofinansowania gminy zrezygnowały z realizacji inwestycji. Postanowiono, że inwestycje zrealizuje podmiot prywatny Na określonym terenie Burmistrz Radkowa ogłosił przetarg na wieczystą dzierżawę terenu, na którym miała być zrealizowana inwestycja. Przetarg został obwarowany licznymi warunkami i zobowiązaniami podmiotów. Najważniejszym zobowiązaniem było to, że w przypadku niezrealizowania inwestycji, kwota zapłacona za działkę ulegnie przepadkowi. Natomiast Burmistrz zyskał prawo wypowiedzenia umowy bez skutków finansowych dla siebie i przeprowadzenia nowego przetargu w celu przeprowadzenia inwestycji.
W interesie podmiotu jest więc przeprowadzić inwestycję i nie stracić pieniędzy. Sytuacja na dzień dzisiejszy jest niepokojąca. Nie ma żadnych ruchów wskazujących na to, że inwestycja w krótkim czasie powstanie.
Za pół roku wygasa pozwolenie na użytkowanie wysypiska w Słoszowie. Wysypisko zostanie poddanie rekultywacji a Gmina będzie musiała znaleźć wysypisko, na które będzie wywozić nieczystości. Dyrektor ZGKiM zwrócił się do władz Radkowa o zezwolenie na dostarczanie śmieci na wysypisko w Ścinawce. Na razie odpowiedzi nie mamy ale zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami taka zgodę zapewne uzyskamy.
Zapewnienie miejsca składowania odpadów nie jest naszym największym problemem.
Największy problem stanowią przepisy prawne i zaniedbania jakie powstały w gospodarowaniu odpadami w ostatnim dziesięcioleciu.
Gminy nie poradzą sobie z budowaniem wysypisk oraz z segregacją odpadów w sytuacji, gdy pieniądze za wywóz nieczystości pobierają firmy wywozowe. Konieczne jest wprowadzenie ustaw, które by regulowały gospodarkę „śmieciową”. Niezbędne jest wprowadzenie podatku „śmieciowego”. To Gmina powinna zbierać pieniądze za śmieci, zapewniać mieszkańcom
pojemniki i wywozić nieczystości w miejsce przez Gminę wskazane. Gmina może zadanie realizować poprzez ZGKiM lub też może wybrać firmę, która to zrobi najlepiej i najtaniej.
Ceny uzyskiwane ze zbiórek odpadów są zdecydowanie zaniżane. Wprowadzenie odpowiednich kwot za odzyskiwane surowce wtórne np. butelki, makulaturę spowoduje automatyczną segregacje odpadów.
W przypadku naszej Gminy większym problemem niż wysypisko jest stacja przeładunkowa.
Możemy korzystać ze stacji budowanej w Polanicy Zdroju albo budować taką stację na swoim terenie. Budowa stacji musi współgrać z planem zagospodarowania przestrzennego miasta.
W chwili obecnej stację przeładunkową – jedynie przeładunek bez możliwości składowania odpadów, możemy zlokalizować na terenie huty, PKP i terenach przemysłowych położonych wzdłuż ulicy Bobrownickiej.

Następnie głos zabrał Dyrektor ZGKiM Ryszard Drozd.
Poinformował, że w m-cu czerwcu zakończono weryfikację umów na wywóz nieczystości stałych.
Dyrektor następnie zreferował zagadnienia dotyczące gospodarki odpadami. Poinformował o ilości zawartych umów, kosztach wywozu nieczystości stałych, zaległościach w płatnościach za wykonane usługi oraz miejscach, gdzie rozstawione są pojemniki do selektywnej zbiorki odpadów.
W miesiącach kwietniu i maju br. Zakład przeprowadził na terenie miasta i wsi zbiórkę przedmiotów wielkogabarytowych.
Dyrektor zwrócił uwagę na fakt, że śmieciarka (13-letnia) nie gwarantuje właściwego odbioru nieczystości stałych. Zachodzi konieczność zakupu nowej, istnieje również konieczność zakupu prasy-belownicy do plastików i makulatury.
Następnie wrócił do tematu wysypiska śmieci. ZGKiM wystąpił do Burmistrza Radkowa o zapewnienie możliwości składowania naszych nieczystości na wysypisku w Ścinawce Średniej, z jednoczesnym określeniem warunków umowy.
Następnie Dyrektor przedstawił informacje z ostatniej chwili dotyczące budowy planowanego wysypiska. Firma BIOENEKO podpisała umowę na budowę wysypiska z gwarancją funkcjonowania wysypiska od nowego roku.
Po wstępnych rozmowach okazało się również, że jest szansa na budowę stacji przeładunkowej w Szczytnej. Dowóz nieczystości do stacji przeładunkowej w Polanicy jest nieekonomiczny. Jeżeli jest tylko możliwość budowy stacji w Szczytnej to należy z niej skorzystać. Firma stację w Szczytnej wykonałaby za swoje pieniądze, docelowo stacja mogłaby być przekazana za symboliczną odpłatnością do zarządzania do ZGKiM-u, firma zapewniłaby kontenery i woziłaby śmieci na wysypisko. Są to tylko wstępne ustalenia, możliwe jednak do realizacji.
Następnie Dyrektor omówił gospodarkę wodno-ściekową.
Przedstawił ujęcia wody zaopatrujące Szczytną. Następnie omówił plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych. Opisał sytuację i potrzeby miasta oraz poszczególnych wsi – Łężyc, Studzienna, Chocieszowa, Niwy i Wolan w zakresie wodociągowania.
Poinformował o zaległościach w płatnościach firm i osób prywatnych za wodę oraz ścieki.
Miasto nie posiada własnej oczyszczalni ścieków. Kolektorem sanitarnym nieczystości odprowadzane są do oczyszczalni w Polanicy-Zdroju. Istnieje konieczność dalszej rozbudowy sieci kanalizacyjnej. W żadnej z wiosek nie ma sieci kanalizacyjnej.
Na terenie miasta znajdują się budynki mające możliwość podłączenia do kolektora. Są też budynki dla których zachodzi konieczność zainstalowania bezodpływowych zbiorników na nieczystości płynne.
Następnie Dyrektor przedstawił wykaz prac niezbędnych do wykonania do zapewnienia właściwego funkcjonowania kolektora.
Poinformował, że szczegółowe dane dotyczące gospodarki odpadami na terenie miasta i gminy – stan aktualny i prognoza na lata przyszłe oraz gospodarki wodno-ściekowej znajdują się w biurze Rady i można się z nimi zapoznać. Informacja Gospodarka odpadami na terenie miasta i gminy; Stan aktualny – prognoza na lata przyszłe i Gospodarka wodno-ściekowa w załączeniu.
Załącznik nr 4

Przewodnicząca Rady Renata Idzik zapytała ile umów pozostało jeszcze do podpisania.
Dyrektor przypomniał, że akcja podpisywania umów została już zakończona, 26 umów oczekuje na podpisanie.
Urszula Doskocz zapytała Dyrektora o przyczynę nie podłączenia wcześniej wyszczególnionych budynków do sieci kanalizacyjnej – jest to zła wola mieszkańców czy brak technicznych możliwości.
Dyrektor wyjaśnił, że nie zna wszystkich przyczyn, w wielu przypadkach wiąże się to z nakładami finansowymi.
Zastępca Burmistrza uzupełnił wypowiedź Dyrektora. Poinformował, że następnym etapem po uregulowaniu sprawy odbioru nieczystości stałych, będzie uporządkowanie gospodarki wodnej i głównie ściekowej. Woda powinna być sprzedawana przez ZGKiM z jednoczesną kontrolą odprowadzania ścieków. Wszyscy mieszkańcy, którzy nie podłączą się do kanalizacji powinni mieć szczelne szamba. W niektórych przypadkach są techniczne możliwości podłączenia budynków do kolektora ale same procedury administracyjne są skomplikowane i dość kosztowne dla mieszkańców. Ze względu na koszty toleruje się więc użytkowanie szamba. W niektórych przypadkach jest tak, że osoba mieszkająca w pobliżu kolektora przy niewielkich nakładach finansowych mogłaby się do kolektora włączyć. Są też inne przypadki – teoretycznie budynki podłączone są do kanalizacji, kanalizacja jednak nie funkcjonuje. Takim przykładem jest np. ul. Kościelna. Możliwości są, wymaga to jednak inwestycji, z budową przepompowni włącznie. Porządkowanie tych spraw zajmie jeszcze wiele lat. Uporządkowanie np. ul. Sienkiewicza – przy budynkach Kameli, Swojskiej Chaty - wykonanie przyłącza do kolektora, to ogromny wysiłek finansowy. W niektórych sytuacjach nawet nieopłacalny. Z podłączonych do kolektora nieruchomości zbierze się jakąś kwotę za odbiór ścieków, będzie ona jednak niewspółmiernie mała do poniesionych nakładów finansowych. Będzie to inwestycja deficytowa. Priorytetowo należy traktować inwestycje w miejscach gdzie opłaty, przynajmniej częściowo, inwestycję sfinansują. Prędzej czy później nastąpi moment porządkowania gospodarki wodno-ściekowej; zacznie się proces kontroli szamb i zajdzie konieczność wpinania budynków do kanalizacji.
Jeżeli chodzi o wodociąg to nie jest tak, że nie czynimy nakładów na remonty sieci .Dostarczanie wody i odbiór ścieków nie może być działalnością charytatywną gminy. Rada Gminy ustala stawki za taryfy, a ZGKiM określa co powinno być w ramach zebranych pieniędzy zrobione. Powinno być tak, że opłaty za wodę i ścieki pobierane przez ZGKiM w całości przeznacza się na obsługiwanie gospodarki wodno-ściekowej. Od ilości i ceny wody, i od tego ile kosztuje obsługa, zależy jaka jest sieć i ile kosztuje obsługa sieci. Jak chcemy mieć tanią wodę, to musimy mieć i tanią sieć. Jak będziemy chcieli mieć nowoczesną sieć to muszą wzrosnąć opłaty za wodę. Jeżeli cena wody nie jest wystarczająca na sfinansowane potrzeb w tym zakresie to wszyscy musimy do tego dopłacić. Raz płacimy korzystając z wody zgodnie z wyliczona taryfą, drugi raz jak gmina finansuje inwestycje. Na utrzymanie sieci trzeba łożyć. Jeżeli przekształcimy zakład komunalny i stanie się on spółką, to trzeba będzie również uporządkować gospodarkę finansową. Spółka w ramach zebranych opłat będzie musiała sieć utrzymać. Jeżeli opłata za wodę będzie zawarta w cenie taryfowej wiadome jest, że zebrane środki pójdą na określony cel.

Nastąpiły pytania i dyskusja.

Leszek Gunia poinformował, że od lat planuje się remont studzienki i inne prace przy zbiorniku na Górze Anny; poprosił o podanie realnego terminu wykonania prac i zapytał kto wykona drogę do zbiornika na Górę Anny.
Dyrektor odpowiedział, że myśli, że na następnej sesji Burmistrz poinformuje Radę, że praca zastała już wykonana. W ostatnim roku na drogę poszło 10 tys. zł. Przypomniał, że środki finansowe uzyskane ze sprzedaży wody przeznaczane są na wydatki bieżące nie na inwestycje.
Roman Konior zapytał skąd się bierze tak duża różnica pomiędzy ilością nieczystości stałych faktycznego dziennego wywozu – 42 m3 a ilością wynikającą z zawartych umów ok 20 m3, czy to normy są tak zaniżone?

Dyrektor odpowiedział, że stosowane przez Gminę normy faktycznie są zdecydowanie niższe niż w gminach sąsiednich. Rada przyjmując te normy miała na celu ukrócenie procederu wyrzucania śmieci do lasu i rowów; zamierzenie było takie, by wszystkich mieszkańców objąć umowami. I cel został osiągnięty. Śmieci w rowach jest coraz mniej. Gmina jest coraz czyściejsza.
Roman Konior zapytał czy śmieci wywożone na wysypisko są jakoś opomiarowane.
Dyrektor odpowiedział - że tak, wiadomo ile śmieci śmieciarka wywozi, z zawartych umów natomiast wiemy jaka jest produkcja śmieci.
Roman Sobczak uważa, że na wsiach mieszkańcy nie wytwarzają aż tak dużo odpadów. A ilość osób opłacających wywóz nieczystości jest zdecydowanie wyższa.
Wiesław Tracz przypomniał, że ustalając normy faktycznie chcieliśmy zmobilizować wszystkie rodziny do zawarcia umów. Jednaj w sytuacji, gdy nasze normy są zdecydowanie niższe niż w innych miejscowościach, i w sytuacji, gdy faktycznie wytwarzamy śmieci więcej, znowu musimy sobie zdawać sprawę z tego, że środki spływające ze zbiórki nieczystości nie zapewnią np. zakupu śmieciarki wtedy gdy będzie to konieczne.
Wojciech Szlosberger wrócił do tematu odpadów komunalnych i pytania o ilość umów do podpisania. Stwierdził, że podstawą do zawarcia umowy jest osoba. Materiałem pomocniczym niezbędnym do określenia ilości gospodarstw domowych jest ewidencja ludności. Podkreślił, że nie można powiedzieć ile nam zostało jeszcze umów do podpisania lub czy wszystkie umowy są już podpisane. Młode osoby zawierają związki małżeńskie, opuszczają rodzinne domy, tworzą nowe gospodarstwa domowe. Kolejna sprawa to naturalny ruch ludności, z różnych przyczyn: wyjazdy za granicę, do szkoły, do wojska. Należy również pamiętać o tym, że na terenie Gminy działają również inne podmioty, które świadczą usługi w zakresie wywozu nieczystości stałych. Jeżeli więc uda nam się objąć umowami 95% mieszkańców to będzie sukces. Ilość osób w Gminie jest zmienna dlatego też nikt nie stwierdzi, że umowami zostali objęci wszyscy mieszkańcy. Korzystając z okazji podziękował sołtysom za pomoc przy określeniu liczby mieszkańców przebywających na terenie wsi.
Józef Gunia zapytał czy budynek przy ul. Robotniczej 14 będzie podłączony do kolektora.
Dyrektor odpowiedział, że jest taka możliwość; trzeba przejść pod drogą krajową nie uszkadzając asfaltu i dostać się do kolektora.

Ad. 8

1) Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, przy 13 głosach za, podjęła uchwałę w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia.
Uchwała Nr XXX/207/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających tryb i wysokość przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród, obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych innych składników wynagrodzenia w załączeniu.
Załącznik nr 5

2) Projekt uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna.
Uchwała Nr XXX/208/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 6
Sesję opuściła radna Urszula Doskocz.

3) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008-2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku, uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku, uchwałą nr XXVIII/198/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 kwietnia 2009 roku i uchwałą nr XXIX/206/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 maja 2009 roku przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008-2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku, uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku, uchwałą nr XXVIII/198/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 kwietnia 2009 roku i uchwałą nr XXIX/206/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 maja 2009 roku.
Uchwała Nr XXX/209/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/155/08 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 27 listopada 2008 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Szczytna na lata 2008-2013 zmienionej uchwałą nr XXVI/181/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 18 lutego 2009 roku, uchwałą nr XXVII/191/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 marca 2009 roku, uchwałą nr XXVIII/198/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 kwietnia 2009 roku i uchwałą nr XXIX/206/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 28 maja 2009 roku w załączeniu
Załącznik nr 7

Projekt uchwały w sprawach:
4) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Dolina,
5) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Słoszów,
6) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Niwa,
7) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wolany,
8) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Chocieszów i Studzienno
kolejno przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Do projektów uwag nie wniesiono.

4) Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Dolina.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Dolina.
Uchwała Nr XXX/210/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Dolina w załączeniu.
Załącznik nr 8

5) Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Słoszów.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Słoszów.
Uchwała Nr XXX/211/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Słoszów w załączeniu.
Załącznik nr 9

6) Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Niwa.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Niwa.
Uchwała Nr XXX/212/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Niwa w załączeniu.
Załącznik nr 10

7) Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wolany.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wolany.
Uchwała Nr XXX/213/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wolany w załączeniu.
Załącznik nr 11

8) Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Chocieszów i Studzienno.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Chocieszów i Studzienno.
Uchwała Nr XXX/214/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Chocieszów i Studzienno w załączeniu.
Załącznik nr 12

9) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009 przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
Projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu Komisji.
W projekcie uchwały nastąpiła zmiana. Zmniejsza się wydatki na zadanie „Budowa parkingu przy budynku byłego browaru” o kwotę 45.000,- zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. „ Budowa boiska w Wolanach”.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009.
Uchwała Nr XXX/215/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Szczytna na rok 2009 w załączeniu.
Załącznik nr 13

10) Projekt uchwały w sprawie przystąpienia gminy Szczytna wraz z sołectwami Chocieszów, Łężyce, Niwa, Słoszów, Wolany i Złotno do Programu “Odnowy Wsi w Województwie Dolnośląskim” przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Wiesław Tracz.
W związku z podjęciem uchwał w sprawie przyjęcia planów odnowy miejscowości formalnie należy przystąpić do Programu podejmując uchwałę w tej sprawie. Uczestnictwo gminy pozwoli wziąć udział w konkursach grantowych i pozyskiwać dotacje na realizację programów odnowy.
Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 12 radnych, w głosowaniu jawnym, 12 głosami za, podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia gminy Szczytna wraz z sołectwami Chocieszów, Łężyce, Niwa, Słoszów, Wolany i Złotno do Programu “Odnowy Wsi w Województwie Dolnośląskim”.
Uchwała Nr XXX/216/09 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie przystąpienia gminy Szczytna wraz z sołectwami Chocieszów, Łężyce, Niwa, Słoszów, Wolany i Złotno do Programu “Odnowy Wsi w Województwie Dolnośląskim” w załączeniu.
Załącznik nr 14

Ad.9
Zastępca Burmistrza odpowiedział na interpelacje:
radnego Romana Koniora
 a) staramy się na bieżąco wykonywać tabliczki informujące o numerze i położeniu posesji, wystarczy wskazać konkretne miejsce a w przeciągu krótkiego czasu znak zostanie ustawiony,
 b) w ciągu najbliższych 2 tygodni sprawa modernizacji ul. Wolności zostanie rozstrzygnięta, obecnie nikt nie podejmie decyzji o naprawie nawierzchni.
radnego Leszka Guni
 - problemem jest stan własnościowy, wskazana droga przebiega w terenie inaczej niż powinna, nie biegnie zgodnie z wytyczonym pasem i nie ma możliwości technicznych by ją właściwie wykonać; w pierwszej kolejności należy przeprowadzić regulacje prawne, być może nawet wykupić część gruntu, następnie przystąpić do prac remontowych; bez pomocy policji nie jesteśmy w stanie kontrolować jakie samochody drogą przejeżdżają, za drogi leśne odpowiada Nadleśnictwo lub Park Narodowy.
radnej Renaty Idzik
 - rozmawialiśmy i toczymy korespondencję; obecnie płacimy za błędy przeszłości, to GGDKiA dyktuje warunki, ciąży na nas stare zobowiązanie istniejące od czasu budowy ulicy Dojazdowej; Generalna Dyrekcja postawi pewne warunki, konieczne będzie dokonanie uzgodnień i wykonanie projektu, i w efekcie wszystko o co wystąpimy, będzie do zrealizowania przez Gminę; postanowiliśmy pójść inną drogą i zlecamy projekt budowy ul. Bukowej, wlot od skrzyżowania z ul. Dojazdową i drogą krajową poprzez działki aż do połączenia z ulicą Bukową; w ramach tego uzgodnią nam włączenie do drogi krajowej; wtedy też będziemy mogli podjąć rozmowy w sprawie wspólnego złożenia wniosku do programu przebudowy dróg lokalnych tzw. „schetynowki”, możemy wtedy złożyć wniosek i zrobić to skrzyżowanie po połowie, a Gmina może dostać 50% środków od państwa na sfinansowanie budowy tej drogi,
radnego Romana Sobczaka
 - oprócz Koła Gospodyń z Niwy również inne osoby reprezentowały Gminę na jubileuszowych obchodach w Kłodzku.

Przewodnicząca Rady doprecyzowała swoje wcześniejsze pytanie – miała na myśli przesunięcie znaku drogowego - koniec terenu zabudowanego, za krzyżówkę z ulicą Dojazdową, bo to ograniczyłoby prędkość samochodów.
Zastępca Burmistrza odpowiedział, że już wcześniej informowano nas, że to powołana do tego celu komisja ocenia i stwierdza konieczność ustawiania znaków drogowych, nic nie stoi na przeszkodzie byśmy takie wystąpienie do GGDKiA zrobili.
Stanisław Czarnik zapytał czy będzie oficjalna odpowiedź na apel mieszkańców dotyczący przejścia na działki skierowany do GDDKiA.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że odpowiedź już jest, kopię pisma można odebrać w referacie technicznym.

Ad.11
Przewodnicząca Rady Renata Idzik poinformowała o przerwie wakacyjnej trwającej przez miesiąc lipiec.

Ad.10
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XXX sesji Rady Miejskiej.

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Elżbieta Kędzior

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 27 Stycznia 2010 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 433902