szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XXXV/2014 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 czerwca 2014 r.

Protokół Nr XXXV/2014
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 26 czerwca 2014 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.25
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
od pkt 1 do pkt 7 ppkt 1 - 13 radnych, nieobecny Ireneusz Hoffman
od pkt 7 ppkt 2 do pkt 12 – 12 radnych, nieobecni: Ireneusz Hoffman, Jolanta Bernat

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Burmistrza, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, przedstawiciela prasy.
Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
           Załącznik Nr 1 (a-d)
Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
Burmistrz Szczytnej wystąpił z wnioskiem, aby projekt uchwały zaproponowany w pkt 9 porządku obrad umieścić w podpunkcie a), a do podpunktu b) wprowadzić następujący projekt uchwał, który został szczegółowo omówiony na posiedzeniu wspólnym komisji:
ppkt b) – zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXX/189/13 z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2014,
W związku z tym, że nie wniesiono innych wniosków i zmian do proponowanego porządku obrad, Przewodnicząca poddała pod głosowanie wprowadzenie zaproponowanych przez Burmistrza zmian oraz projektu uchwały w pkt 9 ppkt b).
Rada Miejska w obecności 13 radnych przyjęła jednogłośnie zaproponowane zmiany oraz wprowadzenie w pkt 9 ppkt b) projektu uchwały.

Przewodnicząca odczytała porządek obrad po zmianach:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 29 maja 2014 r.
6. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Szczytna w zakresie rozliczenia dotacji z budżetu gminy za 2013 r.
7. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Szczytna i sprawozdanie finansowe za 2013r. oraz informacja o stanie mienia gminy Szczytna:
1) wystąpienie Burmistrza Szczytnej,
2) zapoznanie z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Szczytnej sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu gminy Szczytna za rok 2013,
3) stanowisko Komisji Rewizyjnej,
4) podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy Szczytna za 2013 r.
8. Absolutorium dla Burmistrza Szczytnej z tytułu wykonania budżetu gminy Szczytna za rok 2013:
1) wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Szczytnej z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2013,
2) zapoznanie z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Szczytnej za rok 2013,
3) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Szczytnej z tytułu wykonania budżetu gminy Szczytna za 2013 r.
9. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym,
b) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XXX/189/13 z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2014.
10. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
11. Informacje Przewodniczącej Rady.
12. Zakończenie obrad.

Ad.3
Najważniejsze informacje z działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Zaprezentowane zostały:
wyniki uzyskane przez najlepszych uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum wraz z informacją o uczennicy kl. III gimnazjum, która reprezentuje Polskę na zawodach krajowych, międzynarodowych oraz światowych w jeździe konnej,
informacje dotyczące działalności Biblioteki Publicznej,
informacje dotyczące huty szkoła (m.in. o wizji lokalnej konserwatora oraz o decyzji konserwatora zabytków o wstrzymaniu prac rozbiórkowych),
informacje dotyczące zakończenia prac łatania dziur w nawierzchni dróg,
przypomniał o upływającym terminie złożenia podania o wykup mieszkania z bonifikatą – wykup za jedyne 0,5% wartości
plany przebudowy skrzyżowania w centrum Szczytnej i skrzyżowania k. „Oleńki” na Wolanach wraz z budową sygnalizacji świetlnej. Nie będzie przebudowywane skrzyżowanie na wysokości działek i ul. Dojazdowej. Tam jedynie zostaną namalowane znaki poziome na jezdni – pasy do przejścia dla pieszych. Burmistrz poinformował, że podczas tych prac inwestycyjnych równocześnie będą prowadzone prace remontowe nawierzchni od Szczytnej do Dusznik Zdroju. Będą ogromne utrudnienia w ruchu oraz zwiększone natężenie ruchu przez Szczytną i wioski,
podziękował za zaangażowanie i pomoc w organizacji imprez gminnych.
Informacja w załączeniu.
Załącznik Nr 2

Ad. 4
Radny Bartosz Kwolek
1) mieszkańcy Słoszowa chcą dołączyć się do planu inwestycyjnego dotyczącego budowy chodnika wzdłuż drogi powiatowej przebiegającej przez Słoszów,
2) mieszkańcy proszą, aby za pośrednictwem Burmistrza Szczytnej złożyć apel do Zarządu Dróg Powiatowych o wyczyszczenie rowu melioracyjnego, który jest zapychany przez błoto spływające z pól podczas gwałtownych opadów deszczu i zagraża ponownym podtapianiem pobliskich posesji p. Bugdalskiego i Kolbusza oraz o budowę rowu po drugiej stronie ulicy, który odbierałby w nadmiarze wodę spływająca z pól,
3) nie otrzymaliśmy kruszywa, o które wnioskowaliśmy. Interpelacja o dodatkową ilość kruszywa dla Słoszowa na uzupełnienie wymytej drogi powyżej p. Ambroziewicza i Jaźwieckiego,
4) rowy i przepusty w Słoszowie są niedrożne,
5) interpelacja w sprawie wykoszenia drogi gminnej pomiędzy posesjami p. Szewczyka i p. Maciejczyka oraz utwardzenia jej kruszywem na długości 50-100m. Mieszkańcy deklarują pomoc w rozplantowaniu kruszywa.

Radna Urszula Doskocz
1) interpelacja w sprawie wykaszania poboczy przy ul. Leśnej w Szczytnej. Trawa jest tak wysoka, że leży na jezdni, poza tym usługa wykaszania jest wykonywana bardzo niedbale. Trwa konflikt pomiędzy mieszkańcami Szulc a Adamczak o niewykoszoną część rowu. Żaden mieszkaniec nie chce tego kosić twierdząc, że to należy do gminy,
2) interpelacja w sprawie postawienia na tej ulicy znaku ograniczenia prędkości.

Radna Jolanta Bernat
1) prośba o wyjaśnienie sposobu wywozu odpadów segregowanych – podczas wywozu nieczystości poszczególne frakcje odpadów zostały wrzucone do jednego kontenera śmieciarki.

Przewodniczący Leszek Gunia
1) wyraził zadowolenie z wykonanych prac łatania dziur w nawierzchni ul. Ludowej. Zostały załatane dziury znajdujące się w środkowej części nawierzchni, jednakże nie załatano dziur bocznych, które pod wpływem nacisku kół samochodów bardziej się pogłębiają i wykruszają,
2) na ul. Ludowej brak jest jakichkolwiek prac dotyczących czyszczenia rowów,
3) została zrobiona droga do posesji p. Zająca, natomiast odcinek drogi od p. Cholewy do mostku jest prawie nieprzejezdny. Tworzą się koleiny z ziemi spływającej z pól, który należy usunąć.

Radny Marian Halemba
1) wyraził zadowolenie z przebudowy skrzyżowania w Szczytnej, która niewątpliwie stanie się w najbliższym czasie główną atrakcją Szczytnej,
2) wykaszanie rowów jest bardzo niedbałe, pracownicy podchodzą do tej pracy lekceważąco. Bardzo duża wysokość traw powoduje przysłanianie jadących samochodów,
3) interpelacja w sprawie nie koszenia trawy przez pracowników w niedzielę (łąka na ul. Szkolnej),
5) co stało się z dzwonami do segregacji odpadów na ul. Wiejskiej?
6) prośba o ustawienie znaku zakazu zatrzymywania się na ul. Szkolnej, o którym już nie raz wspominałem
7) interpelacja o zabezpieczenie chylącej się kapliczki na ul. Bobrowniki Starek. Kapliczka jest prawdopodobnie wpisana do rejestru zabytków,
8) interpelacja w sprawie wykonania sztandaru gminy, który pozwoliłby gromadzić radnych podczas obchodów ważnych świąt państwowych. Z informacji jakie posiadam wiem, że była osoba, która chciała „wyprostować” nasze sprawy heraldyczne, czyli związane z herbem naszej gminy.

Radny Andrzej Prochera
1) podziękował za nową drogę w Wolanach łączącą Wolany Górne z Dolnymi,
2) kable sieci telekomunikacyjnej zwisają nad drogą powiatową w Wolanach i stwarzając zagrożenie i utrudnienie dla rolników,
3) Zarząd Dróg Powiatowych utrzymuje pobocza na odcinkach prostych. Nie usuwają natomiast zakrzewień przy drodze powiatowej.

Radny Wojciech Szlosberger
Interpelacja w sprawie kontaktu z PKP w sprawie usunięcia pozostałości po spalonych budynkach.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone w pkt 10 porządku obrad.

Przewodnicząca rady ogłosiła 10 min przerwy – od godz. 14.50 do godz. 15.00

Wznawiając obrady po przerwie, Przewodnicząca Rady poinformowała, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Ad. 5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 29 maja 2014 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 14 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 6
Informację z kontroli Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Szczytna w zakresie rozliczenia dotacji z budżetu gminy za 2013 r. przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rydz.
Komisja nie wniosła uwag i zastrzeżeń w przedmiocie kontroli.
Komisja Rewizyjna wniosła wniosek do Rady Miejskiej w Szczytnej o następującej treści: umożliwić dojście do Biblioteki poprzez wybudowanie dodatkowego chodnika do bramy wyjściowej (wejście przy kotłowni) od strony ul. Kościelnej z jednoczesną możliwością kodowego zabezpieczenia bramy. Przewodnicząca Rady poinformowała, że Komisja Rewizyjna podczas obrad tej komisji jednogłośnie, w obecności 5 członków, wniosek ten przyjęła. Przewodnicząca Rady wniosek odczytała i poddała pod głosowanie
Radny Wojciech Szlosberger wyjaśnił, że wejście do Biblioteki od strony kotłowni z jednoczesną możliwością kodowego zabezpieczenia bramy umożliwi przebywanie osobom w bibliotece, również w godzinach nocnych podczas organizacji różnorodnych imprez bądź spotkań bibliotecznych bez konieczności jak dotąd obecności pracownika szkoły, który zabezpiecza część dydaktyczną szkoły.
Radni nie wnosili pytań i uwag
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady wniosek Komisji Rewizyjnej odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przyjęła wniosek.
Protokół z kontroli Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Szczytna w zakresie rozliczenia dotacji z budżetu gminy za 2013 rok w załączeniu.
Załącznik Nr 3

Ad. 7
1) Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Szczytna za rok 2013 przestawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Podziękował za współpracę w sprawie realizacji budżetu w 2013 r. Z racji tego, że jest to ostatnia sesja absolutoryjna dla Burmistrza Szczytnej w tej kadencji, Burmistrz podziękował wszystkim radnym, dyrektorom jednostek organizacyjnych, pracownikom Urzędu Miasta i Gminy Szczytnej, szczególnie swojemu Zastępcy Wiesławowi Traczowi oraz Sekretarzowi Szczytnej Anecie Sitarz, przedstawicielom prasy, którzy zawsze obecni byli podczas ważnych wydarzeń w życiu Szczytnej oraz wszystkim Przyjaciołom Szczytnej za owocną współpracę. Przypomniał również, że na uwagę zasługują inwestycje wykonywane przy pomocy środków zewnętrznych (środków z Unii Europejskiej, kredytów i pożyczek bankowych), bez których tak naprawdę nic nie jest się w stanie zrobić w ramach posiadanych środków własnych.
Sprawozdanie w załączeniu.
            Załącznik Nr 4
Radni nie wnosili uwag i pytań.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że w sesji uczestniczy 12 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

2) pozytywną opinię z uwagami zawartą w Uchwale Nr III/96/2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2014 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Szczytnej sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu Gminy Szczytna za 2013 rok odczytała Przewodnicząca Rady.
Uchwała RIO w załączeniu.
Załącznik Nr 5

3) stanowisko Komisji Rewizyjnej w tej sprawie przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rydz. Komisja Rewizyjna wydała pozytywną opinię z wykonania budżetu za rok 2013.
4) w związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy Szczytna za 2013 r.
Uchwała Nr XXXV/218/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy Szczytna za 2013 r. w załączeniu.
Załącznik Nr 6

Ad. 8
1) wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Szczytnej z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2013 przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rydz.
2) pozytywną opinię zawartą w Uchwale Nr III/154/2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 23 czerwca 2014 r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Szczytnej za rok 2013 odczytała Przewodnicząca Rady.
Uchwała RIO w załączeniu.
Załącznik Nr 7
3) w związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie absolutorium dla Burmistrza Szczytnej z tytułu wykonania budżetu gminy Szczytna za 2013 r.
Uchwała Nr XXXV/219/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie absolutorium dla Burmistrza Szczytnej z tytułu wykonania budżetu gminy Szczytna za 2013 r. w załączeniu.
Załącznik Nr 8

Ad. 9
a) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu wspólnym komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym.
Uchwała Nr XXXIV/220/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 czerwca 2014 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad przyznawania dofinansowania do form doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, dla których gmina Szczytna jest organem prowadzącym w załączeniu.
Załącznik Nr 9


b) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu wspólnym komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany. W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 12 radnych w głosowaniu jawnym, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXX/189/13 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2014.
Uchwała Nr XXXV/221/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXX/189/13 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2014 w załączeniu.
Załącznik Nr 10

Ad.10

Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Burmistrz Szczytnej oraz dyrektor ZGKiM w Szczytnej, który jest podwykonawcą w sprawach koszenia.

Odpowiedzi na interpelacje radnego Bartosza Kwolka
1) zadanie budowy chodnika w Słoszowie zostanie zgłoszone do zadań inwestycyjnych do powiatu,
2) rów melioracyjny i jego czyszczenie należy do mieszkańców przy posesjach których on leży. Jest to problem stały. Przyczynami jego niedrożności są przede wszystkim różne średnice przepustów przy danych posesjach.
3) kruszywo zostanie dowiezione prawdopodobnie w przyszłym tygodniu, przekazałem informację o dodatkowej ilości kruszywa do utwardzenia wymytej drogi,
3) wykoszenie drogi gminnej pomiędzy posesją p. Szewczyk i Maciejczyk – to co będzie możliwe to zostanie wykoszone,
4) budowa drugiego rowu melioracyjnego po drugiej stronie ulicy w Słoszowie również zostanie zgłoszone do powiatu wraz z budową chodnika

Odpowiedź na interpelacje radnej Urszuli Doskocz
Na ul. Leśnej do tej pory ustawiony był znak ograniczenia prędkości do 40 km/h. Sprawa ta zostanie sprawdzona ponieważ być może, że znak został przewrócony albo tablica odkręcona.


Odpowiedź na interpelację radnej Jolanty Bernat
Wywóz nieczystości odbywa się za pomocą samochodu dwukomorowego, który może przyjąć dwie frakcje odpadów bez możliwości ich zmieszania.


Odpowiedź na interpelacje radnego Leszka Guni
1) na ul. Ludowej dziury w środkowej części zostały załatane, pobocza nie, ponieważ nie ma tam już co łatać. Pobocza trzeba zrobić od nowa, ponieważ brak jest jakiejkolwiek podbudowy. Jeżeli uda nam się wpisać to zadanie do zadań inwestycyjnych, to z pewnością wykonany zostanie niezbędny remont nawierzchni.

Odpowiedź na interpelacje radnego Mariana Halemby
1) dzwony na ul. Wiejskiej zostały zabrane do mycia oraz aby unikać nieporządku, ponieważ pod dzwonami wyrzucane były odpady z różnych działalności gospodarczych, zarówno ze Szczytnej jak i spoza miasta.
2) znak zatrzymywania się na ul. Szkolnej ustawiany był w okresie zimowym, bo takie były ustalenia. Sprawa postawienia znaku na cały rok nie była omawiana. Postawienie znaku wymaga innej organizacji ruchu. Prace te zlecamy firmie, która przygotowuje dokumentację a dokumentację ta zatwierdza starostwo.
3) kapliczka nie jest obiektem zabytkowym. Pracownicy sprawdzą, co w tym zakresie da się zrobić, aby uniknąć dalszego przechylania się kapliczki.
4) Po uzgodnieniu wszystkich znaków można zmobilizować społeczeństwo do ufundowania sztandaru, tak jak robi to np. powiat kłodzki. Nie ma przepisu prawnego nakazującego posiadanie sztandaru. Sztandar najczęściej mają poszczególne jednostki mundurowe, stowarzyszenia bądź szkoły a nie gminy.
Odpowiedź na interpelację radnego Wojciecha Szlosbergera
Wystąpiliśmy do zarządu PKP o zabezpieczenie pozostałości oraz o ich rozbiórkę. Otrzymaliśmy odpowiedź, że mają plany usunięcia pozostałości oraz remont wierzy ciśnień. Do tej pory nić nie zostało w tym zakresie zrobione.

Burmistrz Szczytnej oddał głos dyrektorowi ZGKiM w Szczytnej Ryszardowi Drozdowi.
Umowa na wykaszanie terenów wiejskich została podpisana a wykaszanie rozpocznie się od przyszłego tygodnia. Nie miałem żadnego sygnału o nieprawidłowościach w wykaszaniu. Jestem po urlopie i zobowiązuję się, że od piątku sprawdzę co i jak zostało wykoszone. Wszystkie uwagi przyjmuję z pokorą. Być może przyczyną zalegania trawy na ul. Leśnej jest jej odrośnięcie. Do wykaszania poboczy użyta jest kosiarka boczna oraz żyłkowa. Czasami wystarczy jeden telefon do mnie o zauważonych nieprawidłowościach i sprawa zostaje wyjaśniona. Nie trzeba czekać 30 dni na kolejną sesję.
Przewodnicząca Rady – panie dyrektorze bardzo dużo uwag na temat jakości wykaszania padło na komisji wspólnej oraz teraz podczas sesji. Bardzo proszę o potraktowanie naszych uwag poważnie.
Burmistrz Szczytnej – proszę dyrektora o sprawdzenie jakości wykaszania na terenie miasta, ponieważ z informacji radnych wynika, że niektóre ulice nie są w ogóle wykoszone. Po stwierdzeniu braków wykoszenia proszę o zlecenie ponownego wykoszenia lub zrobienie to samemu.
Rady Roman Sobczak - uważam, że trawa powinna być wykaszana od wiosny i co najmniej dwa razy. Nie można dopuścić, aby trawa miała 1,5m wysokości, ponieważ bardzo trudno się ją kosi, więc pobocza wyglądają tak jak wyglądają.

Ad. 11
Brak informacji. Przewodnicząca z okazji zbliżających się wakacji oraz czasu urlopowego życzyła wszystkim obecnym miłego oraz słonecznego wypoczynku.

Ad. 12
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XXXV Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 25 Listopada 2014 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 433907