szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr VI/2015 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 23 kwietnia 2015 r.

Protokół Nr VI/2015
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 23 kwietnia 2015 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.45
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej
W sesji udział wzięło:
pkt od 1 do 6 – obecnych 15 radnych
pkt od 7 do 11– obecnych 13 radnych, nieobecni: Marian Onak, Andrzej Prochera

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Burmistrza, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, przedstawicieli prasy, przedstawiciela policji p. Andrzeja Gębczyńskiego oraz pracownice Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej p. Monikę Król i p. Agnieszkę Ryznar.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
 Załącznik Nr 1 (a-d)

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
1) Burmistrz Szczytnej wniósł o uzupełnienie i wniesienie pod obrady w pkt 8 ppkt 5 projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/10/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wprowadzoną do porządku obrad powyższą zmianę.
Rada Miejska w Szczytnej w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie, 15 głosami za, wprowadzenie w pkt 8 ppkt 5 uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/10/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015

W związku z tym, że nie wniesiono innych wniosków Przewodnicząca Rady odczytała obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej.
6. Lokalne mieszkalne chronione, socjalne i komunalne.
7. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 26 marca 2015 r.
8. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) zmiany uchwały nr XXXVII/234/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 września 2014 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przeciwdziałania Narkomanii Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na rok 2015,
2) nadania tytułu „Honorowego Obywatela Szczytnej”,
3) zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXX/193/13 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla prowadzonych na terenie Gminy Szczytna niepublicznych przedszkoli, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego oraz dla niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów.
4) zmiany uchwały Nr III/15/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla przewodniczących jednostek pomocniczych gminy Szczytna,
5) zmiany uchwały Nr III/10/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015.
9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych
10. Informacje Przewodniczącej Rady.
11. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Informacje o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier. Poinformował głównie o:
1) zebraniach wiejskich, podczas których wybierane są nowe władze sołeckie. Korzystając z okazji Burmistrz wręczył kwiaty dla trzech pań sołtys: z Chocieszowa p. Krystynie Motylskiej , z Doliny p. Marii Lendzion i z Łężyc p. Helenie Piankowskiej. Pogratulował także wygranych wyborów sołtysowi z Niwy p. Romanowi Sobczakowi oraz z Wolan p. Stanisławowi Ogrodnikowi.
2) pracach na drodze krajowej nr 8 i drogach powiatowych:
- w godzinach od 6.00 – 18.00 ruch kierowany jest ręcznie, później przez sygnalizację świetlną oraz w dni wolne od pracy,
- zmieniono rozkład zmiany sygnalizacji świetlnej,
- zadanie w zakresie przebudowy nawierzchni drogi na odcinku Szczytna – Duszniki Zdrój Papiernia będzie realizowane przez firmę Strabag; czas trwania 14 m-cy od daty podpisania umowy. Zakres przebudowy nawierzchni drogi krajowej nr 8 na tym odcinku nie przewiduje budowy żadnych chodników, itp.
- zniszczeniom ulegają drogi w Szczytnej – uszkodzone krawężniki, zwiększenie ruchu w mieście,
- na stan dróg powiatowych w naszej gminie narzekają mieszkańcy wsi podczas zebrań wiejskich. Droga Szczytna-Złotno-Łężyce oraz Duszniki Zdrój-Łężyce została wykreślona podczas pierwszego naboru.
3) Starosta Kłodzki potwierdził słowa Etatowego Członka Zarządu p. Marchewki w sprawie Domu Pomocy Społecznej (DPS) w Szczytnej – w pierwszej kolejności dążenie władz powiatu do wykupu obecnego DPS-u w Szczytnej od zakonników lub w dalszej kolejności: długoterminowa dzierżawa od zakonników, nowa lokalizacja DPS-u w Szczytnej lub lokalizacja poza terenem gminy Szczytna. Jeżeli nie uda się pozyskać środków na budowę nowego DPS-u, to zaproponowałem również Staroście nową lokalizację, a mianowicie w budynku internatu przy ul. Wolności 82. Likwidacja DPS-u w Szczytnej spowoduje utratę 70 miejsc pracy. Wiele rodzin pozostanie bez środków do życia.
4) kolejnym zakładem pracy kończącym swoją działalność na terenie Szczytnej jest tartak p. Farbotki, przy przejeździe kolejowym. Wiąże się to z kolejną utratą miejsc pracy przez naszych mieszkańców.
5) na terenie byłej huty zlokalizowana jest nasza przepompownia wodociągowa. Otrzymaliśmy pismo od firmy Minex, że obecny zarządca terenu rozwiązuje umowę z firmą Tauron na dostawę energii elektrycznej. Musimy znaleźć nowe źródło energii, co będzie się wiązało z kolejnymi nakładami finansowymi. Musimy całkowicie wyjść z terenu byłej huty. Są plany co do nowej przepompowni wodociągowej przy stawie rybnym przy ul. Bukowej.
6) dyrektor Gimnazjum w Szczytnej p. Anetta Kościuk wygrała konkurs na Dyrektora Wydziału Oświaty w Starostwie Powiatowych w Kłodzku, w związku z czym od 1 lipca 2015 r. zamierzam powierzyć stanowisko dyrektora gimnazjum innej osobie na okres 10 m-cy.

Informacja z działań podjętych w okresie między sesjami w załączeniu.
Załącznik nr 2

Ad. 4
Radny Stanisław Czarnik – interpelacja w sprawie utworzenia przejścia dla pieszych na wysokości działek i zajazdu Tajemniczy Ogród. Czy w tej sprawie prowadzone są jakieś rozmowy?
Radna Anita Piszko – interpelacja w sprawie remontu cząstkowego ul. Kryształowej. Czy podjęte są już jakieś decyzje w tej sprawie?

Radny Ireneusz Hoffman
1) chciałbym zapytać o działkę na terenie byłej huty, która jest duża i dobrze zlokalizowana, jednakże na jej terenie prowadzony był dotąd przez hutę przemysł szkodliwy. Czy w związku z tym, ta działka mogłaby być wykorzystywana do innych celów aniżeli produkcyjnych? Czy została skażona?
2) w herbie Szczytnej w dalszym ciągu widnieje kieliszek, będący symbolem przemysłu zlikwidowanej huty szkła, nawiązujący do naszej historii. Szkoda, że nie udało nam się stworzyć w pozostałych na terenie huty budynkach muzeum. Może warto byłoby rozważyć możliwości utworzenia muzeum na zamku w Szczytnej

Radna Renata Idzik
1) czy Powiat Kłodzki prowadził rozmowy z wykonawcą przebudowy skrzyżowania, aby uniemożliwić samochodom ciężarowym przejazd po ul. Wolności?
2) mam nadzieję, że Powiat Kłodzki będzie traktował nas jako partnerów, ponieważ wychodzimy naprzeciw i z pomocą, jeżeli chodzi o lokalizację Domu Pomocy Społecznej w Szczytnej
3) czy wiadomo coś w sprawie mającego zakończyć swoją działalność tartaku w Szczytnej? Czy nowi właściciele zwracali się do nas do gminy o preferencyjne warunki, w związku z utrzymaniem miejsc pracy?

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych będą w pkt 9.

Ad. 5
Ocenę zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej przedstawiły w formie multimedialnej pracownice Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnej p. Moniak Król oraz p. Agnieszka Ryznar.
Informacja w załączeniu.
 Załącznik Nr 3

Panie przedstawiły podstawę prawną opracowania niniejszego materiału oraz dane statystyczne dotyczące:
-ludności Gminy Szczytna w latach 2012-2014, z podziałem na kobiety i mężczyzn oraz przekrój wiekowy danej płci,
-liczby bezrobotnych w Gminie Szczytna,
-dominujących powodów deprywacji materialnej rodzin,
-liczby osób niepełnosprawnych pobierających zasiłek stały, okresowy, pielęgnacyjny,
-liczby mieszkańców umieszczonych w domach pomocy społecznej,
-liczby osób wymagających pomocy w formie usług opiekuńczych,
-liczby osób pobierających świadczenia opiekuńcze z tytułu opieki nad niepełnosprawnym członkiem rodziny,
-liczby osób pobierających stypendia szkolne,
-ilości mieszkań komunalnych w zasobach Gminy Szczytna,
-liczby gospodarstw korzystających z dodatków mieszkaniowych,
-dominujących wydatków na świadczenia społeczne,
-struktury wydatków na zadania realizowane w ramach polityki społecznej w Gminie Szczytna oraz strukturę nakładów finansowych na zadania z zakresu polityki społecznej – źródła pochodzenia środków.
Ponadto zaprezentowane zostały wnioski końcowe.

Burmistrz Szczytnej odniósł się do wniosków końcowych, z których wynika, że społeczeństwo nasze się starzeje, ludzi młodych jest coraz mniej i wsparcie dla osób starszych jest coraz mniejsze. Brak rodziny, dzieci, wnuków powoduje, że dla tych ludzi jedynym źródłem pomocy jest gmina. Pracownicy OPS-u najlepiej wiedzą jak trudno jest wyegzekwować od najbliższych pomoc dla osoby potrzebującej. Osoby takie pozostawiane są na łaskę bądź niełaskę otoczenia.
Ze środków unijnych można pozyskać fundusze na domy dziennego pobytu, na świetlice dla seniora czy osób niepełnosprawnych. Nie wiemy do końca, jakie będą możliwości korzystania z tych środków i ile to będzie nas to kosztowało. W najbliższych latach będziemy musieli o tym pomyśleć, aby zatrzymać odpływ ludzi starszych do Domów Pomocy Społecznej. Pojawiły się dwie osoby zainteresowane stworzeniem rodzinnych domów pomocy społecznej.

Przewodnicząca Rady zaprosiła do zadawania pytań, dotyczących zaprezentowanego materiału.

Radna Jolanta Bernat – w przedstawionym materiale padła informacja, że w roku 2014, 18 opiekunek świadczyło osobom potrzebującym pomocy świadczenia opiekuńcze. Ile opiekunek jest w tym roku?
OPS p. Monika Król, p. Agnieszka Ryznar – świadczenia opiekuńcze polegają na pomocy w codziennych pracach, tj. sprzątanie, robienie zakupów, gotowanie – nie są to panie do opieki całodobowej. Na chwilę obecną jest 11 opiekunek i liczba może ulec zmianie. Niektóre panie pracują w kilku miejscach i o różnych godzinach. Wszystko zależy od różnych sytuacji życiowych. Zdarzają się sytuacje, kiedy potrzeby opiekuńcze przewyższają liczbę opiekunek. Opiekunkami zostają osoby najczęściej z najbliższego otoczenia.

Radna Jolanta Bernat – czy osoby potrzebujące opieki i chcące z niej skorzystać same się zgłaszają, czy robi to ktoś trzeci?

OPS p. Monika Król, p. Agnieszka Ryznar – różnie to bywa. Najczęściej potrzebę taką zgłasza ktoś z bliskiego otoczenia, rodzina. Bywa tak, że pracownicy socjalni także zgłaszają potrzebę świadczeń opiekuńczych dla danej osoby, jednakże osoba zainteresowana musi złożyć wniosek.

Radna Anita Piszko – czy przy przydziale osobie usług opiekuńczych brane są pod uwagę jej dochody?

OPS p. Monika Król – tak. Cena usługi opiekuńczej wynosi 11 zł a specjalistycznej usługi opiekuńczej 20 zł. Zwolnione z tej opłaty są osoby, których dochód osoby samotnie gospodarującej nie przekracza 542 zł, a dochód przypadający na 1 osobę w rodzinie 456 zł. Ze świadczeń tych mogą korzystać również osoby osiągające większe dochody, wówczas odpłatność ustalana jest oparciu o to, w jakim %-cie dochód tej osoby bądź rodziny przekracza kryterium dochodowe, i w którym przedziale % się mieści.

Burmistrz Szczytnej – w tej sprawie została podjęta uchwała Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXXVIII/239/14 z dnia 30 października 2015 r. w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania. Zmienialiśmy uchwałę odnośnie odpłatności, aby większa ilość osób mogła skorzystać. Cena za usługę opiekuńczą zależna jest od dochodu.

Radna Renata Idzik – zauważa się niepokojące zjawisko wzrastającej niepełnosprawności. Czy realizowane projekty przeciwko wykluczeniom przyniosły efekty?

OPS p. Agnieszka Ryznar, p. Monika Król – wykształciliśmy 8 pań. Wszystko jednak zależy w głównej mierze od tego, czy osoby chcą pracować oraz od możliwości pracy.
Pierwszy projekt polegał na „wyciągnięciu” matek niepełnosprawnych dzieci z domu i otworzenia się na świat. Dążono do tego, aby panie te pomyślały o sobie i zrobiły coś dla siebie.

Radna Renata Idzik – nie tylko pomoc finansowa i rzeczowa jest ważna. Ludzi trzeba zachęcać do integracji. O miejscu dziennego pobytu lub miejscu integracji społecznej trzeba pomyśleć w naszej gminie.

Burmistrz Szczytnej – to nie jest do końca takie proste. Nie wystarczy zapewnić miejsca do spotkań lecz należy również spełniać szereg wymogów ustawowych, za których niespełnienie grożą konsekwencje. Dzienny dom pobytu dla osób starszych jest potrzebny łącznie z klubem seniora do dziennego pobytu i funkcjonowania osób starszych. Musimy w tym celu próbować pozyskiwać środki unijne na ten cel oraz środki z ministerstwa, dzięki którym można praktycznie bezkosztowo przygotować taki punkt. Początkowo koszty funkcjonowania placówki pokrywane są ze środków unijnych, natomiast późniejsze wszystkie koszty utrzymania placówki spadają na gminę.

Radna Beata Rydz – szanuję i doceniam Państwa pracę, jednakże z uwagi na moją pracę zawodową zauważyłam, że wiele osób bezrobotnych chcących się zarejestrować w Powiatowym Urzędzie Pracy nie posiada wiadomości dotyczących możliwych form wsparcia z Państwa strony. Musimy docierać do tych ludzi i wychodzić im niekiedy naprzeciw. Proponuję zrobienie jakiejś informacji o zakresie pomocy, z których ludzie mogą skorzystać w OPS w Szczytnej. Informacje muszą być prezentowane cyklicznie.

OPS p. Agnieszka Ryznar – Czasami niektórzy ludzie po prostu nie wiedzą nawet, gdzie mieści się siedziba OPS-u.

Burmistrz Szczytnej – mamy przedstawicieli lokalnej prasy, więc z tego skorzystajmy. Dołączmy bezpłatną wkładkę z informacjami dotyczącymi wsparcia dla osób będących w trudnej sytuacji materialnej czy życiowej. Naszą rolą jest także informowanie ludzi i kierowanie ich do właściwej instytucji, która udzieli wsparcia.

Ad. 6
Informację dotyczącą lokali mieszkalnych chronionych, socjalnych i komunalnych przedstawił Burmistrz Szczytnej.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 4

 Wiele mieszkań pozostało niewykupionych. Rada Miejska w Szczytnej podejmowała uchwałę dotyczącą sprzedaży lokali mieszkalnych, która doprowadziła do powstania wspólnot mieszkaniowych. Wyrazy uznania dla tych wspólnot i dla ich zarządców. Może warto byłoby jeszcze raz podjąć uchwałę dającą możliwość skorzystania z preferencyjnych warunków wykupu mieszkania. Mieszkania te należałyby do wspólnoty mieszkaniowej, która inwestuje m.in. w remonty, na które gminę nie stać. Mieszkańcy wspólnoty inaczej podchodzą wówczas do różnych spraw, a wspólnocie łatwiej jest zarządzać wszystkimi mieszkaniami.
 Pojedyncze niewykupione lokale mieszkalne zamieszkują osoby, które należałoby natychmiast wyprowadzić z uwagi na dewastację. Z przykrością można stwierdzić, że wśród społeczności lokalnej są osoby, które nigdy nie płacili, nie płacą i nie będą płacić za mieszkanie, itp. Wśród tych osób są osoby unikające jakiejkolwiek pracy czy pomocy z OPS-u, głównie dla świętego spokoju.
 Jakiś czas temu byliśmy bliscy podjęcia decyzji o zaadaptowaniu budynku byłej masarni na lokale socjalne. Patrząc na to, jak niszczone są mieszkania przez lokatorów można stwierdzić, że dobrze się stało, że koszty przewyższyły nasze możliwości. Z zaobserwowanych przypadków wynika, że dewastacja następuje po ok. 2 m-cach.
 Drugą grupą są ludzie, którzy będą mieć wyroki eksmisyjne. Obecnie mamy 4 sprawy o eksmisję. Osoby te zakłócają cieszę nocną oraz dewastują mieszkanie. Jeżeli eksmisja dotyczy osoby niepełnosprawnej lub niepełnosprawnego członka rodziny, wówczas z wyroku sądowym widnieje zapis o konieczności zapewnienia tej osobie lokalu socjalnego.
 Lokal tymczasowy jest lokalem przysługującym osobie po wyroku eksmisji, czas pobytu w lokalu wynosi maksymalnie 6 m-cy. Po tym okresie lokatora należy wyprowadzić. Wyprowadzając go z lokalu tymczasowego osoba ta staje się osobą bezdomną i przyjdzie zapewne złożyć wniosek o lokal socjalny. Koło się zamyka. W tzw. obiegu będzie cały czas ta sama grupa osób. Lokal socjalny dla takich osób powinien być niejako karą za dewastację poprzedniego lokalu.
Lokal socjalny powinien też spełniać wymóg odnośnie powierzchni – 10m2 dla 1 osoby, dla kilku osób min. 5m2 na osobę.
W chwili obecnej powinniśmy przymierzyć się do zapewnienia lokali socjalnych i tymczasowych dla ok. 25 osób, którzy zamieszkują pojedyncze mieszkania we wspólnotach. Ta grupa co rok zwiększa się o 1, 2 osoby.
 Jest grupa ludzi, głównie rodzin wielodzietnych o trudnej sytuacji materialnej czekający na mieszkanie. Preferowane powinny być te osoby, rodziny z dziećmi, którym należy pomóc i ich wesprzeć. Wszelkie ruchy eksmisyjne powinny służyć do odzyskiwania lokali dla tych rodzin.
 Wystąpiliśmy do Agencji Nieruchomości Rolnych o przejęcie na naszych warunkach wszystkich lokali po byłym PGR. Chcemy przejąć także część gruntów z zabudowaniami na terenie Łężyc z opcją stworzenia przebudowy, wyremontowania, w oparciu ośrodki unijne lokali chronionych, socjalnych i części lokali komunalnych.

Do przedstawionego materiału nie wniesiono żadnych uwag, pytań.

Przewodnicząca Rady ogłosiła 5 minut przerwy.

Wznawiając obrady po przerwie Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 13 radnych.

Burmistrz Szczytnej złożył wniosek o przeniesienie pkt 9 porządku obrad – Odpowiedzi na interpelacje radnych do punktu 7 z uwagi na dzisiejsze wybory sołeckie w Złotnie.
Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przeniesienie pkt 9 porządku obrad – Odpowiedzi na interpelacje radnych do punktu 7
Rada Miejska w Szczytnej w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie, 13 głosami za,przeniesienie pkt 9 porządku obrad – Odpowiedzi na interpelacje radnych do punktu 7

Ad. 7
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Burmistrz Szczytnej Marek Szpanier.

Odpowiedź na interpelację radnego Stanisława Czarnika – wystosowaliśmy pismo do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o porozumienie na wspólne wykonanie przejścia dla pieszych. Jesteśmy umówieni, że gmina Szczytna wykona dokumentację techniczną wykonania przejścia dla pieszych. Mamy już nawet ofertę firmy na wykonanie tej dokumentacji. Pozostają koszty wykonania chodnika zarówno od strony ul. Dojazdowej + oświetlenie i od strony działek wraz z postawieniem lampy ulicznej. Uzgodniliśmy, że gmina Szczytna wykona chodnik od strony ul. Dojazdowej a DDKiA chodnik do działek. Zaproponowaliśmy, aby do utworzenia chodnika wykorzystać materiał pochodzący z przebudowy chodników na remontowanym skrzyżowaniu. Na dzień dzisiejszy nie mamy odpowiedzi. Trzeba poczekać. Procedura DDKiA jest długa (ok. 2 m-ce).

Odpowiedź na interpelację radnej Anity Piszko – mamy już podpisaną umowę z firmą na wykonywanie usług łatania dziur wraz z wytypowaniem konkretnych dróg. Ulica Kryształowa oraz większość ulic zostały ujęte. Nie znamy konkretnie daty, kiedy będą wykonywane remonty cząstkowe ulic, ponieważ firma ta ma także podpisaną umowę z Dusznikami. Na pewno będą realizowane dwa etapy: I etap do 15 czerwca, II etap do 18 sierpnia. Sprawdzę tę informację i przekażę ją państwu.

Odpowiedź na interpelację radnego Ireneusza Hoffmana
1) firma prowadząca prace rozbiórkowe zakryła wszystko. Po interwencji prokuratury roboty te zostały wstrzymane i zażądano odkrywek w 12 miejscach na terenie huty. To, co zostało zasypane zostało wywiezione. Nie ma miejsc składowania odpadów niebezpiecznych. Nigdy nie było robionych pomiarów gleby dotyczących skażenia kwasem. Jeżeli, ktoś chciałby utworzyć produkcję rolną, to myślę, że podmiot zainteresowany musiałby zrobić sobie takie pomiary na własną rękę, a jeżeli chodzi o każdą inną działalność to raczej nie ma większych zagrożeń, ponieważ większość gruzu z kwaszarni została wywieziona. Jeżeli faktycznie byłoby coś skażone, to ochrona środowiska na pewno nie pozwoliłaby na pracę ludzi na tym terenie.
2) powinniśmy stawiać przede wszystkim na turystykę, promocję gminy i zatrzymanie ruchu turystycznego na terenie naszej gminy. Podobno jak Krosno, które ma mini hutę, takie coś powinno powstać także u nas. Czy my jako gmina powinniśmy to robić? Jest kilka podmiotów zainteresowanych prowadzeniem działalności w tym kierunku. Mogłaby powstać wystawa. Najgorsze jest to, że my nic nie mamy. Jako gmina nie przejęliśmy ani jednej sztuki szkła z tej wystawy, która była w hucie. Wszystko należy do Mineksu. Wątpię, aby ta firma chciała nam przekazać egzemplarze szkła, które było robione.
Radny Marina Halemba – Panie Burmistrzu jest możliwość pozyskania eksponatów od mieszkańców.
Burmistrz – co innego jest stworzenie wystawy produktów, które pozyskamy od naszych mieszkańców. To jednak musi prowadzić jakaś firma. Nie możemy jednak dopuścić do dalszej ich odsprzedaży, za pięciokrotnie wyższą cenę, aniżeli zostało to kupione. To jest sprawa bardzo trudna, decyzje podjęte przez właściciela huty są nieodwracalne.

Odpowiedź na interpelację radnej Renaty Idzik
1) dnia 15.04.2015 r. odbyło się spotkanie DDKiA z Zarządem Dróg Powiatowych (ZDP) w Kłodzku, podczas którego przekazaliśmy nasze uwagi. ZDP stwierdził, że przegląd ul. Wolności był, ale niestety nic nie zaproponowali. Rozmawiałem również w tej sprawie ze Starostą, który obiecał, że ze służbami prawnymi coś przygotuje. Najprawdopodobniej, jeżeli chodzi o nasze działania, to ograniczymy tonaż na ul. Kościelnej i ul. Dojazdowej, z wyłączeniem dojazdu do Dino i Biedronki.
2) obecny właściciel nie informował nas o żadnych planach. Po 1 maja 2015 r. odbędzie się spotkanie. Docierają do nas różne głosy i sygnały. Pracownicy tartaku twierdzą, że pracują do końca kwietnia 2015 r. Poprzedni właściciel informował mnie, że obecna sprzedaż drewna jest nie do przyjęcia. Utrzymywanie tartaku na jedną zmianę jest nieopłacalne. Koszty działalności są takie same.

Ad.8
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 26 marca 2015 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 13 radnych, w głosowaniu jawnym, 13 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.
 Załącznik Nr 5

Ad. 9
1) projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, 13 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr XXXVII/234/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 września 2014 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przeciwdziałania Narkomanii Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na rok 2015.
Uchwała Nr VI/34/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXVII/234/14 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 września 2014 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przeciwdziałania Narkomanii Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na rok 2015 w załączeniu.
Załącznik Nr 6
2) projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu komisji, pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Spraw Społecznych, negatywnie zaopiniowany przez Komisję ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego i Komisję ds. Rozwoju Wsi.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały został przygotowany na wniosek Komisji Spraw Społecznych, która odwołuje się do podjętej w tym zakresie uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej oraz regulaminu. Przewodnicząca Rady odczytała treść wniosku Komisji Spraw Społecznych. Dodała, że pan Wojciech Szlosberger, którego projekt uchwały dotyczy, wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, 4 głosami za, 8 głosami przeciw i 1 głosem wstrzymującym odrzuciła projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „Honorowego Obywatela Szczytnej”.
Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „Honorowego Obywatela Szczytnej” w załączeniu.

Załącznik Nr 7

3) projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, 13 glosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXX/193/13 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla prowadzonych na terenie Gminy Szczytna niepublicznych przedszkoli, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego oraz dla niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów.
Uchwała Nr VI/35/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXX/193/13 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla prowadzonych na terenie Gminy Szczytna niepublicznych przedszkoli, innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, dla których organem prowadzącym jest osoba prawna lub fizyczna inna niż jednostka samorządu terytorialnego oraz dla niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów w załączeniu.
Załącznik Nr 8

4) projekt uchwały omawiany był na wspólnym posiedzeniu komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, 13 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr III/15/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w s[rawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla przewodniczących jednostek pomocniczych gminy Szczytna.
Uchwała Nr VI/36/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie zmiany uchwały Nr III/15/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w s[rawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla przewodniczących jednostek pomocniczych gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik Nr 9

5) projekt uchwały został wniesiony pod dzisiejsze obrady, omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Zastępca Burmistrza Szczytnej zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały w zakresie wprowadzenia § 5 w brzmieniu: „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia”.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały z autopoprawką odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 13 radnych w głosowaniu jawnym, 13 głosami za jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr III/10/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015
Uchwała Nr VI/37/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie zmiany uchwały Nr III/10/15 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szczytna na rok 2015 w załączeniu.
Załącznik Nr 10

Ad. 10
Przewodnicząca Rady poinformowała o:
1) oświadczeniach majątkowych, które należy złożyć w dwóch egzemplarzach do końca kwietnia 2015 r.,
2) dnia 21.04.2015 r. odbyło się spotkanie przewodniczących rad okolicznych gmin. Było to spotkanie organizacyjne, spotkania te będą odbywały się cyklicznie w różnych gminach, aby lepiej się poznać, zintegrować. Przewodnicząca Rady z w/w spotkań będzie zdawała radzie relacje. Podczas pierwszego spotkania obecna była Pani Poseł Monika Wielichowska, która poruszała temat drogi krajowej nr 8 i drogi ekspresowej.
3) w dniach 17-18.04.2015 r. przedstawiciel Rady Miejskiej w Szczytnej radny Marian Halemba, jako reprezentant Gminy Szczytna w Radzie Naukowej Parku Narodowego Gór Stołowych uczestniczył w spotkaniu.
Radny Marian Halemba – było to spotkanie typowo inauguracyjne; w I połowie przyszłego roku będzie zmiana na stanowisku dyrektora PNGS; jako przedstawiciel naszej gminy będę dążył do otworzenia się PNGS na turystów. Władze PNGS planują spotkanie z samorządowcami 14 maja 2015 r.

Ad. 11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 24 Lipca 2015 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 433904