szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
RADA MIEJSKA:
Protokół Nr XVII/2016 z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 sierpnia 2016 r.

Protokół Nr XVII/2016
z sesji Rady Miejskiej w Szczytnej
z dnia 25 sierpnia 2016 r.

Godzina rozpoczęcia: 14.00
Godzina zakończenia: 16.05
Miejsce obrad: Urząd Miasta i Gminy: w Szczytnej
W sesji udział wzięło: 15 radnych

Ad.1
Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady Miejskiej w Szczytnej Pani Renata Idzik. Powitała radnych, Zastępcę Burmistrza Szczytnej, pracowników UMiG w Szczytnej, dyrektorów jednostek organizacyjnych, sołtysów wsi, oraz zaproszonego gościa w osobie Pana Damiana Łysek przedstawiciela firmy DM Doradztwo, która opracowywała dokument pn. "Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Szczytna".
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, sołtysów, pracowników UMiG oraz zaproszonych gości w załączeniu.
Załącznik Nr 1 (a-d)

Ad.2
Przewodnicząca Rady wystąpiła z zapytaniem, czy do proponowanego porządku obrad będą składane wnioski i zmiany.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych propozycji zmian, Przewodnicząca Rady odczytała obowiązujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Ustalenie porządku obrad.
3. Informacja Burmistrza o działaniach podjętych w okresie między sesjami.
4. Wnioski i interpelacje radnych.
5. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 23 czerwca 2016 r.
6. Informacja Komisji Rewizyjnej z kontroli realizacji zadań związanych z bieżącym utrzymaniem dróg.
7. Promowanie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej.
8. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Szczytna,
2) zmiany uchwały rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2016,
3) zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna,
4) zmiany uchwały Nr XVI/98/16 z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie ustanowienia hipoteki na rzecz Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Strzelinie w celu zabezpieczenia kredytów,
5) utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych przez samorządową jednostkę budżetową działającą na podstawie ustawy o systemie oświaty.
9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
10. Informacje Przewodniczącej Rady.
11. Zakończenie obrad.

Ad. 3
Informację o działaniach podjętych w okresie między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Szczytnej Krzysztof Żak.
Poinformował o imprezach kulturalnych, które miały miejsce w okresie czerwiec-sierpień:
- 25.06.2016 r. - Olimpiada Przedszkolaków, Skate Piknik, Szczytniańska Wiosna, Bieg Liczyrzepy,
- 5-7.08.2016 - XXII Wielka Feta Agroturystyczna
- 20.08.2016 r. dożynki gminne w Chocieszowie
Zastępca Burmistrza Szczytnej podziękował wszystkim za pomoc i zaangażowanie w organizację tych imprez.
Poinformował również, że gmina otrzymała dofinansowanie do remontu nawierzchni dróg - drogi we wsi Słoszów i wsi Chocieszów.

Ad. 4
Interpelacja radnego Leszka Guni
Zgłoszenie nieporządku związanego z zaleganiem reklamówek ze śmieciami przy dzwonach (na plastik i szkło) przy byłej rozlewni.

Interpelacja radnego Mariana Halemby
1) prośba o usunięcie z elewacji byłej szkoły podstawowej starej lampy oświetleniowej oraz uchwytów na flagi, które wizualnie szpecą wizerunek budynku
2) prośba o pomalowanie barierek na pietrze budynku oraz zamontowanie podświetlenia tarasu na piętrze

Interpelacja radnej Jolanty Bernat
1) czy przekazano informację o śmieciach przy dzwonach na ul. Bobrownickiej i ul. Sienkiewicza?
2) czy mała śmieciarka pomarańczowa ma przegrodę na frakcje odpadów?

Interpelacja radnej Renaty Idzik
1) informator turystyczny przy byłej szkole podstawowej - urządzenie jest nieczynne a starsi mieszkańcy Szczytnej sugerują, aby zamieszczać tam np. zdjęcia z organizacji imprez gminnych
2) monitoring na ul. Wolności 7 - kamera monitoringu skierowana jest na teren banku, który jest już monitorowany przez bank a powinien być monitorowany teren parku i ulicy. Dlaczego monitoring jest skierowany w tamtą stronę?

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedź będzie udzielona w pkt 9.

Przy tym punkcie porządku obrad Przewodnicząca Rady oddała głos Pani sołtys wsi Chocieszów Krystynie Motylskiej, która przekazała podziękowania za pomoc w organizacji dożynek gminnych - podziękowała sołectwom za pieczenie ciast, Burmistrzowi Szczytnej za pomoc w organizacji i wsparcie, zespołowi Kukułki, zespołowi Niwianki oraz radnej Urszuli Doskocz.

Ad. 5
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z sesji z dnia 23 czerwca 2016 r. pozostawał do wglądu w biurze rady. Radni po zapoznaniu się z jego treścią nie zgłaszali uwag do protokołu. W związku z tym, że nie wniesiono uwag do treści protokołu, Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu, który Rada w obecności 15 radnych, w głosowaniu jawnym, 15 głosami - za, jednogłośnie przyjęła.

Ad. 6
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Leszek Gunia przedstawił w skrócie zapisy zawarte w protokole nr 5/2016 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 21.06.2016 r. oraz stwierdził, że Komisja Rewizyjna w obecności 5 członków, jednogłośnie wyraziła pozytywną opinię dotyczącą realizacji zadań związanych z bieżącym utrzymaniem dróg.
Poinformował również, że protokół dostępny jest do wglądu w biurze rady oraz na stronie internetowej Szczytnej.
Protokół nr 5/2016 Komisji Rewizyjnej z dnia 21.06.2016 r. w załączeniu
Załącznik nr 2

Ad. 7
Przewodnicząca Rady oddała głos dyrektorom placówek oświatowych.
1. Pani Mariola Kuklo Dyrektor Przedszkola Publicznego w Szczytnej przedstawiła informację dotyczącą promowania dzieci w przedszkolu.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 3

2. Pani Bożena Duńka Zastępca Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Szczytnej przedstawiła informację dotyczącą promowania dzieci w szkole podstawowej.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 4
3. Pani Alicja Panterałka Dyrektor Gimnazjum w Szczytnej przedstawiła informację dotyczącą promowania młodzieży w gimnazjum.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 5
Przewodnicząca Rady oddała głos Zastępcy Burmistrza Szczytnej.
Zastępca Burmistrza poinformował o promowaniu dzieci i młodzieży przez Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej.
Informacja w załączeniu.
Załącznik nr 6
Przewodnicząca Rady zachęciła do dyskusji i oddała głos radnym.

 Radna Jolanta Bernat poinformowała, że temat ten był również omawiany na posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych w dniu 22.08.2016 r. Radna wyraziła zadowolenie z podejmowanych w zakresie promowania czynności. Nadmieniła również, że są również uczniowie, którzy nie odnoszą się w żaden sposób ze swoimi sukcesami oraz nie potrafią się sami zapromować. Zauważyła, że w tym zakresie powinna być lepsza wymiana informacji pomiędzy szkołami a urzędem. W związku z tym zapytała w jaki sposób ma odbywać się taka wymiana informacji? Kto ma zgłaszać uzdolnienia uczniów do Burmistrza?
 Zastępca Burmistrza udzielił odpowiedzi na to pytanie wskazując jednocześnie, że przynajmniej raz w miesiącu są spotkania dyrektorów z Burmistrzem i wówczas można przekazywać te informacje a także sami nauczyciele takie informacje mogą zgłaszać bezpośrednio Burmistrzowi jak i jemu samemu.

 Radna Renata Idzik zapytała co oznacza stwierdzenie użyte przez Zastępcę Burmistrza "objęcie promocją"?
 Zastępca Burmistrza poinformował, że to Burmistrz podejmuje decyzje dotyczące wyboru dzieci i młodzieży, która ma zostać promowana. Przyjęto zasadę, że sukcesy uczniów osiągane na wyższym szczeblu, np. wojewódzkim, ogólnopolskim powinny być promowane z ramienia urzędu. Promocja ze strony Burmistrza polega na przyznawaniu jednorazowych nagród pieniężnych, zakupu pomocy rzeczowej bądź sprzętu.
 Radna Renata Idzik zapytała, czy w budżecie gminy oraz w budżetach jednostek oświatowych są wydzielone środki na tego typu promocję?
 Zastępca Burmistrza Szczytnej poinformował, że w budżecie gminy są wyodrębnione środki na ten cel - są to środki promocji.
 Pani Mariola Kuklo Dyrektor Przedszkola Publicznego w Szczytnej poinformowała, że większość zakupowanych nagród rzeczowych dla dzieci pochodzi ze środków pieniężnych Rady Rodziców. Czasami są to środki z realizacji jakiegoś projektu (np. projekt z nadleśnictwem Zdroje), a także przedszkole poszukuje sponsorów. Przedszkole stara się nie uczyć, ani nie przyzwyczajać dzieci do nagród rzeczowych. Staramy się docierać do dziecka i wspierać go "wewnętrznie".
 Pani Bożena Duńka Zastępca Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Szczytnej poinformowała, że w szkole w budżecie nie ma takiego paragrafu przeznaczonego na promocję. Środki na ten cel pochodzą ze środków Rady rodziców, sponsorów, współpracy z różnymi stowarzyszeniami, w tym głównie ze Stowarzyszeniem Równych Szans. Za każdym razem staramy się, aby nie dominował aspekt finansowy ani rzeczowy. Niejednokrotnie możliwość uczestniczenia przez ucznia w jakimś konkursie jest dla niego nagrodą samą w sobie.
 Pani Alicja Panterałka Dyrektor Gimnazjum w Szczytnej poinformowała, że w budżecie gimnazjum również nie ma takich środków. Środki na wyjazdy uczniów na konkursy bądź zawody pokrywane są ze środków Rady Rodziców a także dzięki życzliwości Burmistrza Szczytnej, który finansuje uczniom dany wyjazd. Są również sytuacje, że przystąpienie ucznia do konkursu wiąże się z opłaceniem przez niego symbolicznej kwoty, np. 5 zł, 8 zł - kwotę tą za ucznia pokrywa nauczyciel, a sam fakt przystąpienia ucznia do konkursu jest dla niego nagrodą. Poza tym uczestnictwo uczniów w wyjazdach lub konkursach poza szkolnych jest nie tylko promocją szkoły lecz przede wszystkim promocją naszej gminy.
 Pani Ewa Porochnawiec Dyrektor zespołu Szkół Społecznych w Chocieszowie poinformowała, że nie jest przygotowana do dzisiejszego tematu i zobowiązuje się do przekazania informacji na temat promocji uczniów w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej prowadzonej przez Stowarzyszenie Wśród Swoich. Pani Dyrektor złożyła podziękowanie Burmistrzowi Szczytnej za wsparcie wyjazdu uczniów do Trójmiasta; poinformowała, że środki na promocję uczniów pochodzą z uczestnictwa w różnych konkursach oraz ze wsparcie tzw. "przyjaciół szkoły".

Przewodnicząca Rady posumowała, że temat ten jest początkiem do dalszych rozmówi i współpracy w tym zakresie. Podziękowała również pracownikom jednostek oświatowych za podejmowane czynności w zakresie promocji dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej.

Ad. 8
Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.

Przewodnicząca Rady oddała głos Panu Damianowi Łyskowi, który wyjaśnił celowość opracowania tego dokumentu. Jego wygląd i części składowe zostały odgórnie narzucone przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska. Dla gminy i dla jej mieszkańców najważniejsze jest to, że jeżeli dana inwestycja - termomodernizacja nie będzie opisywała, jaki będzie miała wpływ na środowisko, wówczas nie będzie możliwości korzystania ze środków funduszu. Dzięki dokumentowi mamy "otwarte furtki" do pozyskiwania funduszy i zwiększy szanse na ich zdobycie.
Dokument został opracowany w oparciu o zebrane od mieszkańców ankiety. Aktualizacja i zmiany w PGN będą wprowadzone za 5 lat po ponownym zebraniu ankiet od mieszkańców. W takim dokumencie Gmina musi założyć spadek emisji dwutlenku węgla.

Zastępca Burmistrza odniósł się do zadanego podczas posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego pytania dotyczącego ceny i wyłonienia wykonawcy dokumentu i poinformował, że opracowanie dokumentu to koszt 17.220 zł brutto. Na cenę tą składa się Plan Gospodarki Niskoemisyjnej oraz Projekt założeń zaopatrzenia w ciepło i energię.
Zastępca Burmistrza poinformował, że były również inne oferty:
1) firma N-projekt - cena za PGN 21.400 zł a Projekt założeń zaopatrzenia w ciepło i energię - 17.350 zł,
2) prowadzone były rozmowy telefoniczne z firmą Atmoterm, która zaoferowała cenę 40-50 tys. zł,
3) prowadzone były rozmowy telefoniczne z Dolnośląską Agencją Energi i Środowiska, która za PGN zaoferowała kwotę 25 tys. zł brutto.
Zastępca poinformował, że firma DM Doradztwo, reprezentowana przez Pana Damiana Łyska jest firmą sprawdzoną, która wykonywała również taki dokument dla sąsiedniej gminy Lewin.

Pan Damian Łysek wyjaśnił, że ceny tych firm są cenami za opracowanie tej dokumentacji dla bardzo dużych miast. Oni nie wnikają w uwarunkowania poszczególnych gmin. Ceny podawane są z automatu dla wszystkich. Pan Damian wskazał również, że opracował już 35 takich dokumentów, więc ma doświadczenie.

Radny Ireneusz Hoffman zapytał, czy firma Pana Damiana Łyska pomaga podmiotom gospodarczym w aplikowaniu o środki?
Pan Damian Łysek odpowiedział, że pomagają w aplikowaniu o środki i tym na początku swojej działalności się zajmowali.

Radny Roman Sobczak stwierdził, że dokument ten może być niewykorzystywany i leżeć będzie tylko na półce. Swoją wypowiedź odniósł do mieszkańców wsi, którzy chcieliby, przy obecnie łagodnych zimach, dogrzać swoje domy gazem. O takie środki na ten cel nie będą mogli aplikować, ponieważ przez gminę przebiegają tylko dwie nitki gazociągu a dla gazowni nieopłacalne będzie poprowadzenie gazu na wsie dla kilku domostw, a na zainstalowanie ogrzewania budynku pompą ciepła, której wartość szacuje się na ok. 50 tys zł nikogo nie stać.

Pan Jerzy Król poprosił o zabranie głosu w powyższej sprawie, ponieważ uczestniczył jako pracownik urzędu przy zbieraniu danych do dokumentu. Pan Jerzy Król poinformował, że najwięcej ankiet zebrano od mieszkańców wsi, którzy wyrażali chęć skorzystania z innych źródeł, takich jak: panele słoneczne czy pompy ciepła. Praktycznie nikt o gazie nie wspominał, więc nie można tego tematu przyrównywać tylko i wyłącznie do gazu.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że brak tego dokumentu zamknie drogę np. wielu wspólnotom mieszkaniowym do aplikowania ośrodki na termomodernizację budynków.

Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych w głosowaniu jawnym, 15 głosami za podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Szczytna.
Uchwała Nr XVII/102/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Szczytna w załączeniu.
Załącznik nr 7

Przewodnicząca Rady podziękowała Pani Damianowi Łyskowi za przybycie oraz ogłosiła 15 minut przerwy (15.20-15.35)

Wznawiając obrady po przerwie Przewodnicząca rady poinformowała, że w sesji nadal uczestniczy 15 radnych

2) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady oddała głos Zastępcy Burmistrza Szczytnej, który wprowadził do projektu uchwały dwie autopoprawki, a mianowicie:
a) na podstawie pisma Ministra Finansów dokonuje się zwiększenia planu dochodów i planu wydatków o kwotę 5.000 zł w związku z przyznaniem Przez Ministra Edukacji narodowej kwoty 5.000 zł ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej z przeznaczeniem na dofinansowanie wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej w szkołach,
b) zwiększa się dochody majątkowe z tytułu sprzedaży nieruchomości o kwotę 100.000 zł w związku z pozytywnym rozstrzygnięciem postępowania przetargowego i kwotę tę przeznacza się na zwiększenie zadania inwestycyjnego pn. "Dolina II etap droga dojazdowa do gruntów rolnych".
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych w głosowaniu jawnym, 15 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2016.
Uchwała Nr XVII/103/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej Nr XII/70/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Szczytna na rok 2016 w załączeniu.
Załącznik nr 8

3) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany bez autopoprawek.
Przewodnicząca oddała głos Zastępcy Burmistrza, który prosił o przyjęcie projektu uchwały z autopoprawkami, takimi samymi, jak w poprzedniej uchwale dotyczącej budżetu.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych w głosowaniu jawnym, 15 głosami za podjęła uchwałę w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna.
Uchwała Nr XVII/104/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Szczytna załączeniu.
Załącznik nr 9

4) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych w głosowaniu jawnym, 14 głosami za i 1 głosem wstrzymującym się podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/98/16 z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie ustanowienia hipoteki na rzecz Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Strzelinie w celu zabezpieczenia kredytów.
Uchwała Nr XVII/105/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/98/16 z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie ustanowienia hipoteki na rzecz Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Strzelinie w celu zabezpieczenia kredytów w załączeniu.
Załącznik nr 10

5) Przewodnicząca Rady poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniach poszczególnych komisji i przez wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowany.
Przewodnicząca Rady zapytała, czy do treści projektu uchwały są jakieś uwagi bądź pytania.
W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag i pytań Przewodnicząca Rady projekt uchwały odczytała i poddała pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 15 radnych w głosowaniu jawnym, 15 głosami za podjęła uchwałę w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych przez samorządową jednostkę budżetową działającą na podstawie ustawy o systemie oświaty.
Uchwała Nr XVII/106/16 Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych przez samorządową jednostkę budżetową działającą na podstawie ustawy o systemie oświaty w załączeniu.
Załącznik nr 11

Ad. 9
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Zastępca Burmistrza Szczytnej.
Odpowiedź na interpelację radnego Leszka Guni i Jolanty Bernat
W przypadku śmieci pozostawianych przy dzwonach zarówno przy rozlewni oraz na ul. Bobrownickiej i Sienkiewicza mogą zostać zastosowane następujące rozwiązania: dzwony mogą zostać całkowicie zabrane, dzwony mogą zostać przeniesione w inne miejsce, utrudniając jednocześnie możliwość podrzucania reklamówek ze śmieciami. Aby takie rozwiązania zastosować musimy dokonać analizy nieruchomości pod kątem sposobu segregacji odpadów komunalnych. Pomocą w tym zakresie będzie dla nas zwiększona uwaga mieszkańców tych okolic w celu wychwycenia sprawców nieporządku.
Odpowiedź na interpelację radnej Jolanty Bernat
przez pracownika urzędu zostanie zamontowana fotopułapka przy wjeździe do szewca
2) śmieciarka mała jest dwukomorowa, więc może zbierać dwie frakcje odpadów komunalnych

Odpowiedź na interpelację radnego Mariana Halemby
1) w ramach własnych środków postaramy się odświeżyć barierki na tarasie oraz ściągniemy uchwyty po flagach i lampę
2) jeżeli chodzi o podświetlenie tarasu, to na pobliskich lampach istnieje możliwość zamontowania lamp led. Musimy dokonać także przeglądu stanu filarów, ponieważ podświetlenie może pokazać niedoskonałości i przyniesie to skutek odwrotny do zamierzonego.

Odpowiedź na interpelację radnej Renaty Idzik
1) w kiosku multimedialnym uszkodzeniu uległ komputer (kiosk zainstalowany jest w miejscu bardzo nasłonecznionym) i właśnie dlatego w okresie letnim zdarzają się awarie. Nie możemy go przenieść w inne miejsce, ponieważ obowiązuje nas 5-letnia trwałość projektu i jeżeli się nie mylę to kończy się ona w grudniu br. Po tym okresie będzie można go przestawić w inne miejsce. Ponadto skończył się okres gwarancyjny i wymiana komputera może dużo kosztować.
2) Kamera monitoringu jest w kierunku banku, ponieważ podczas imprezy Szczytniańska wiosna, w pobliżu banku rozstawiona była scena i pozostawiona na noc. Monitoring miał ustrzec scenę przed zniszczeniem. Zapomniano zmienić ponownie kierunek kamery, ale na pewno zostanie to skorygowane.

Ad. 10
1) Przewodnicząca Rady poinformowała, że do biura rady oraz do Burmistrza Szczytnej wpłynęło pismo mieszkańców ul. Łąkowej dotyczące braku światła i fatalnego stanu nawierzchni oraz braku chodnika na tej ulicy utrudniającego codzienne życie i stanowiące zagrożenie bezpieczeństwa.
Burmistrz Szczytnej w odpowiedzi na pismo wskazał, że podtrzymuje swoje wcześniejsze zapewnienia. Wykonywanie jakichkolwiek prac na tej ulicy uzależnione jest od naboru wniosków do RPO DW i pozyskania środków zewnętrznych a także od możliwości finansowych budżetu gminy.
2) Zastępca Burmistrza poinformował, że gmina jest w posiadaniu jednej oferty dotyczącej naprawy tej drogi, której wartość szacowana jest na 80.000 zł i dlatego może być ciężko z realizacją tego przedsięwzięcia.

Przewodnicząca poinformowała, że pisma do wglądu znajdują się w biurze rady.

Ad. 11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za udział w obradach i ogłosiła zamknięcie obrad XVII Sesji Rady Miejskiej w Szczytnej.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Małgorzata Raczuk

 
informacje wprowadził:Piotr Popławski
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 3 Października 2016 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 433907